Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • pytanie mam do kolegów z silnikiem 1,5T, gdy stoimy (nie jedziemy), silnik pracuje na wolnych obrotach czy da się podgazówką wkręcić silnik do (nie powiem odcinki) chociaż do 5000 -6000obr/min?
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • U siebie mam LM 0W30 A3 i silnik pracuje dobrze, nie zauważyłem również, żeby gorzej się wkręcał w porównaniu do 0W20. 0W30 to nie klej dlatego dziwne u Was dla mnie te objawy.. Rozumiem, że na 5W50 by coś takiego mogło występować, ale na 0W30 ? Ciężka sprawa.. pozostaje wlać szybko znowu 0W20 i zobaczyć czy będzie dobrze.
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
        U siebie mam LM 0W30 A3 i silnik pracuje dobrze, nie zauważyłem również, żeby gorzej się wkręcał w porównaniu do 0W20. 0W30 to nie klej dlatego dziwne u Was dla mnie te objawy.. Rozumiem, że na 5W50 by coś takiego mogło występować, ale na 0W30 ? Ciężka sprawa.. pozostaje wlać szybko znowu 0W20 i zobaczyć czy będzie dobrze.
        Gdzie kupowałeś LM 0W30? zatem polecasz zalewać 1.5t tym olejem? Coś więcej możesz powiedzieć?

        Comment


        • Kupuje go w sklepie stacjonarnym u siebie "Auto land" to taka sieciówka. Tak jak pisałem, nic niepokojącego u siebie nie zauważyłem w porównaniu do 0W20, przejeździłem na nim już 2 lata, teraz niedługo zalewam go na kolejny rok. Jakby miał teraz 1,5T to prawdopodobnie pod doświadczeniach z tym olejem w IX, zalałbym go i do X.
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • Zamieszczone przez kazno1989 Zobacz posta
            LM 0W30? zatem polecasz zalewać 1.5t tym olejem?
            kanzo, zwracam uwagę że olejów LM 0W-30 jest co najmniej 2, Grzechu podał konkretny olej, jak cytujesz to przynajmniej po całość a nie płowe i mniej istotnej.
            Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
            LM 0W30 A3
            Jako że dziś nie ma jednego kryterium jakim jest SAE są też co najmniej 3 kryteria ACEA i one są równie ważne jak nie najważniejsze. W trakcie takiego luźnego pisania jest to pomijane a jest to kluczowa informacja i dużo ważniejsza informacja niż SAE.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • To co wyżej piszecie to wygląda na placebo. Zrobiło się chłodniej, 3tyg temu temperatury byly sporo wyższe, a zimny silnik pracuje na podwyższonych obrotach przez jakiś czas.
              Last edited by roar; 23-11-2018, 10:35.

              Comment


              • W 1,5t jest inaczej bo tam turbina pompuje moc , a w vitec moc się bierze z otwarcia obydwu zaworów którymi steruje olej i elektrozawór oleju

                Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                Comment


                • Zamieszczone przez roar Zobacz posta
                  To co wyżej piszecie to wygląda na placebo.
                  A nie może tak być, że 0w20 w temp. np. -2 st.C może mieć prawie dwa razy niższą lepkość niż olej 0w30 ACEA A3 i wprawne ucho usłyszy różnice w pracy zimnego silnika ?

                  Comment


                  • Jest tutaj jakis posiadacz 1.5 manuala z Wrocławia?

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                      A nie może tak być, że 0w20 w temp. np. -2 st.C może mieć prawie dwa razy niższą lepkość niż olej 0w30 ACEA A3 i wprawne ucho usłyszy różnice w pracy zimnego silnika ?
                      Możesz zalać 5W50 i nie będzie miał dwa razy wyższej lepkości od 0W20 w okolicach 0 stopni.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
                        Możesz zalać 5W50 i nie będzie miał dwa razy wyższej lepkości od 0W20 w okolicach 0 stopni.
                        Jeżeli dla 0w30 ACEA A3 lepkość kinematyczna dla 40 st. C wynosi 68 a dla 0w20 lepkość kinematyczna dla 40 st. C = 39 (te dane mam z kart charakterystyk) a największe różnice lepkości występują w temperaturach ujemnych, a w miarę wzrostu
                        temperatury charakterystyki zbliżają się do siebie to dlaczego w okolicach 0 stopni nie jest możliwa dwukrotna różnica ? Nie musi być dwukrotna ale różnice są spore. Na ogół karty charakterystyki nie podają lepkości dla 0 stopni dlatego pytam.
                        Last edited by Stach13; 23-11-2018, 13:28.

                        Comment


                        • Zależnie od oleju, są też 0W20, które mają wyższe przy 40 stopniach, ale oczywiście 5W50 było celowe, bo tam wartości osiągają i po 120 przy 40 stooniach. Z tym, że...przez ile czasu olej ma 0 stopni? 10 sekund? 30? Myślę, że do minuty nie dojdzie, chyba, że wyjściowa temperatura to -20

                          Comment


                          • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            pytanie mam do kolegów z silnikiem 1,5T, gdy stoimy (nie jedziemy), silnik pracuje na wolnych obrotach czy da się podgazówką wkręcić silnik do (nie powiem odcinki) chociaż do 5000 -6000obr/min?
                            Nie nie da się.... próbowałem i nie pamietam konkretnie ale gdzieś w połowie obrotomierza odcina...

                            Comment


                            • Zamieszczone przez szuwar1978 Zobacz posta
                              Nie nie da się.... próbowałem i nie pamietam konkretnie ale gdzieś w połowie obrotomierza odcina...
                              wolałbym tą informację mieć potwierdzoną.
                              Dlaczego tak zapytałem,
                              Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                              Teraz wiem na 99% , że olej Ravenol SSO 0w30 na zimnym z trudem uruchamia Vitka i zwiększa tarcie wewnátrz silnika , jest sporo gęściejszy i przy -2
                              no to jest bardzo kontrowersyjne ( na pewno nic nie wiesz, tylko Ci się wydaje ).
                              Zamieszczone przez pksred Zobacz posta
                              Ja tez zalalem tym ravenolem i mam wrazenie ze silnik strasznie buczy, wydaje mi sie ze. Na 0w20 chodzil cichutko:/
                              a to jest już czarna propaganda

                              Olej nie ma tu nic do rzeczy.
                              Silnik ma zabezpieczenie i nie da się go wkręcić na obroty na biegu jałowym nie z powodu oleju a z powodu bezpieczeństwa uszkodzenia podzespołów. Tak samo jest i było już 15 lat temu w Accord, wiele osób myślało że to usterka, a to jest zabezpieczenie, silnik kręci się do 4000obr i koniec.
                              Tak że szuwar dzięki za informację... bo byłby obłęd gdyby na oleju energetycznym ktoś czuł że mu silnik pracuje inaczej, a na innym energetycznym inaczej. Należałoby pogratulować ucha.
                              Last edited by rambo7; 23-11-2018, 14:22.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • @Rambo7 , tak to są subiektywne , jednak gdy wciskam słychać buczenie, jakby z tłumika , tylko na tym 0w30 silnik ucichł , nie ryczy tak od 4 tys RPM więcej możliwe że bardziej słychać tłumik , a przedtem ten tym zagłuszał owe buczenie.
                                Nie wykluczam też , że tłumik trochę się wypalił na długich bawarskich autostradach , ale tak szybko ? W 15 tyś ? Gdyby miał 100 tys to ok.

                                Na zimnym nie cisnąć [emoji16]

                                Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
                                Last edited by Bodex1; 23-11-2018, 15:29.

                                Comment

                                Working...
                                X