Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
    .... 0w20 USUVO na bazach PAO ....
    Zapis wskazuje na olej Ravenol 0W20 USVO, który lepkość dynamiczną HTHS ma na poziomie 2,64 w porównaniu do wspomnianego przeze mnie 0W30 3,5 na tej samej bazie PAO

    Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
    Co nie wyklucza jazdy na autostradzie na 0w20 USUVO na bazach PAO ....
    Co tym bardziej daje pewność, że jeszcze odważniej pojedziemy w obecnych warunkach na 0W30 na bazach PAO ...
    Last edited by marart; 31-07-2020, 19:53.
    Moja Hania
    http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

    Comment


    • Zamieszczone przez marart Zobacz posta

      Co tym bardziej daje pewność, że jeszcze odważniej pojedziemy w obecnych warunkach na 0W30 na bazach PAO ...
      Wszystko zależy od konstrukcji łożysk ślizgowych i wydajność i pompy olejowej .

      Olej to ciecz , a ta jest nie ściśliwa , jeśli układ jest szczelny, a pompa jeszcze podaje ciśnienie 2-4 bar , to nie ma opcji by panewki w czasie pracy obrotu się dotknęły choćby HTS był 1.0 .
      Łożyska ślizgowe w czasie pracy : panewki stoją , czop wału pod wpływem obrotu zaciąga olej pod siebie i jest unoszony na klinie olejowym , ciśnienie z pompy nasila proces by tego oleju nie brakło , ciśnienie wzmacnia klin, podobnie jak opona w aquaplaningu - to dla tych co nie wiedzą [emoji6].

      Jeździłem na 0w30 SSO , zima 6 km do pracy moim zdaniem olej był za "gęsty" silnik buczał , zmulony , pow 3 tys obr nie chciał współpracować z pedałem gazu. Latem trochę lepiej , ale też musiał się rozgrzać.
      Na pewno ciszej pracował.




      Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
        Wszystko zależy od konstrukcji łożysk ślizgowych i wydajność i pompy olejowej .

        Olej to ciecz , a ta jest nie ściśliwa , jeśli układ jest szczelny, a pompa jeszcze podaje ciśnienie 2-4 bar , to nie ma opcji by panewki w czasie pracy obrotu się dotknęły choćby HTS był 1.0 .
        Łożyska ślizgowe w czasie pracy : panewki stoją , czop wału pod wpływem obrotu zaciąga olej pod siebie i jest unoszony na klinie olejowym , ciśnienie z pompy nasila proces by tego oleju nie brakło , ciśnienie wzmacnia klin, podobnie jak opona w aquaplaningu - to dla tych co nie wiedzą [emoji6].

        Jeździłem na 0w30 SSO , zima 6 km do pracy moim zdaniem olej był za "gęsty" silnik buczał , zmulony , pow 3 tys obr nie chciał współpracować z pedałem gazu. Latem trochę lepiej , ale też musiał się rozgrzać.
        Na pewno ciszej pracował.




        Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

        Comment


        • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
          Jeździłem na 0w30 SSO , zima 6 km do pracy moim zdaniem olej był za "gęsty" silnik buczał , zmulony , pow 3 tys obr nie chciał współpracować z pedałem gazu. Latem trochę lepiej , ale też musiał się rozgrzać.
          Na pewno ciszej pracował.
          Jakiś felerny ten 1,5 , zauważyłeś buczenie, LSPI .Może spróbować po gwarancji 0w16 skoro bardziej gęste mu szkodzą

          Comment


          • Raz jeszcze przypominam że to HRV tragicznie wyciszona , słychać skrzynie , tarcie okładzin hamulcowych i tłumik .
            Oczywiście że łożyska ślizgowe nie buczą , genio....
            Jedyną deska ratunku mam głośno muzykę .
            Honda robi projekt auta na kolanie.
            Hrv zdecydowanie nie jest autem sportowym i wycie silnika nie jest przez kupującego oczekiwane .


            Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • Zamieszczone przez VSS Zobacz posta
              nie musisz jedynkowo podchodzić do tematu, w Polsce chyba juz tez Faktora zobowiązuje do czegoś Prawda ??, a jak wystawiasz przez dziesięć lat FW na te sama usługę i nagle się okazuje ze zmiany które zastosowałeś 3 lata temu doprowadziły do ruiny majątku zleceniodawcy to co wtedy zrobisz. zapewne odwrócisz się od klienta i powiesz mu po co mi zlecałeś te wykonanie??
              takie myślenie powadzi do nikad
              Tu mamy odmienne zdanie . I w PL i w DE fakt otrzymywania faktury na wykonane przeglądy nie wydłuży gwarancji o 10 lat . Przykro mi ale złudzenia prowadzą do nikąd . Możesz lać do swojego auta oliwę jaką tylko chcesz . Jest już po gwarancji i to tylko twoja sprawa . Koledzy zwrócili ci uwagę na fakt że ASO leje olej nie zgodny z IO . Jeśli wydaje ci się iż ASO jest ok w stosunku do ciebie to zrób to samo z autem nowym jeszcze ma gwarancji . Przywieź olej nie zgodny z IO i poproś o wymianę Reakcja ASO może cię zaskoczyć skoro twierdzisz że nie ma różnicy między A3 a C3 tylko tyle

              Comment


              • ciekawe teorie snujecie, a tymczasem MJ2020 można już lac C3 i jakos nie jest gorszy juz bo producent o tym wspomniał ehhhh dajcie na luz bo by pojąc temat Oleju trzeba mieć trochę go w głowie a nie podważać kompetencje ASO,
                wychodzi na to ze C3 jest zdrowszy dla filtrów/katalizatorów spaliny czyli nie ma aż tyle sadzy a jak nie ma sadzy to nagar tez pewno mniejszy
                Last edited by VSS; 01-08-2020, 23:24.

                Comment


                • Zapytaj własne ASO o kompetencje i dolej właściwego oleju także do swojej głowy
                  Wystarczy poddaje się

                  Comment


                  • z braku argumentów najlepiej rzucić ręcznikiem uroki For internetowych, jak na razie to do tej pory padły tylko jakieś nieogarnięte zwroty z waszej strony pokroju zły olej, nie padła żadna wartość z waszej strony która by dyskwalifikowała C3 SN do mojego silnika, przez przypadek zerknąłem do instrukcji Civa i okazuje sie ze nic nie stoi na przeszkodzie używać olej C3 ale już AB nie zaleca się do silników z filtrem, resztę wydedukujcie sobie sami, z mojej strony EOT bo wyjaśniłem wam wszystko co niezbędne do konfiguracji Oleju względem silnika......
                    Last edited by VSS; 02-08-2020, 00:10.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                      Olej to ciecz , a ta jest nie ściśliwa
                      I tu jest właśnie pies pogrzebany ,ze ciecz cieczy nie równa.
                      Sciśliwość oleju silnikowego to bardzo istotny i niestety nie ujawniany parametr,a szkoda.To międzyinnymi od ściśliwości zależy głośność pracy i skuteczność smarowania.Da się to odczuć szczególnie po wymianie oleju na nowy,kiedy to silnik zaczyna ciszej chodzić .Ludzie się wtedy podniecają że znaleźli super magiczne smarowidło i wypisują pierdoły jak to ich silnik nagle odmłodniał.
                      Olej przekładniowy jest nieściśliwy,chłodniczy i hydrauliczny również, ale silnikowy ma działać jak amortyzator,bo inaczej wał po prostu rozwali silnik na strzępy.
                      To jest powód dla którego nie należy lać wodzianki do motoru z większym luzem montazowym na wale,albo trzymania się na ślepo dolnych wartości w silnikach "podtartych".Każdy luz działa jak młotek ,to wypełnienie go czymś miękkim a nie dobrze smarującym zmniejsza skutki udaru i wycisza silnik .
                      Jak ktoś ma wątpliwości to proponuję odpalić zimny silnik i zatrzymać go ostatnim biegiem.
                      Czas od zatrzymania wału do zaświecenia się kontrolki oleju daje pojęcie o energii zawartej w spręzonym oleju i wytracaniu jej stopniowo (o kondycji silnika również)

                      Comment


                      • Zamieszczone przez VSS Zobacz posta
                        ciekawe teorie snujecie, a tymczasem MJ2020 można już lac C3 i jakos nie jest gorszy juz bo producent o tym wspomniał ehhhh dajcie na luz bo by pojąc temat Oleju trzeba mieć trochę go w głowie a nie podważać kompetencje ASO,
                        wychodzi na to ze C3 jest zdrowszy dla filtrów/katalizatorów spaliny czyli nie ma aż tyle sadzy a jak nie ma sadzy to nagar tez pewno mniejszy
                        Mój R20A3 miał zalewany przez pierwsze 180 tys km olej 5w30 acea C3 a i tak doszło do zaklejenia pierścieni olejowych sadza, serwisowany wg wskazań komputera. Także olej niskopopiolowy nie zapobiega odkładaniu się nagaru w silniku. Jest to kwestia sposobu eksploatacji.

                        Comment


                        • GKIL rozumiem ze zaklejenie pierścieni było spowodowane zbyt długimi okresami wymiany oleju?

                          Comment


                          • o słuszna uwaga, poprzednio wpisali mi 15kkm teraz az 20kkm, co jest zwyczajnie zbyt długie interwale dla silników Hondy, 8-12kkm to tak w sam raz, no i w 2018 diesel 1.6 chyba dostał upgrade Tłoków, pomijając juz fakt zacierania się pierścieni olejowych w 1.4TSI i w sumie to nie wiadomo czy do tej pory to naprawili,

                            @gkill, jak już wspomniane zostało, można i najlepszy olej dość szybko zdegradować, i ciezko jest mi powiedzieć dlaczego miałeś zatarte pierścienie olejowe, ale można sie domyślać z dwóch powodów,
                            1 źle działające odpowietrzenie skrzyni korbowej i degradacja oleju przez zanieczyszczenia,
                            2 zbyt długie przebiegi

                            R20 zaliczają się raczej do tych długodystansowych silników

                            Comment


                            • Wszystkie pierścienie trzymały wymiar a zwłaszcza olejowy 2 częściowy, żaden nie był przytarty a cylindry jakby z fabryki dopiero wyjechaly. W starym civicu C3 też zrobiło bigosu na olejowych.
                              Last edited by gkill; 02-08-2020, 15:12.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez snake9999 Zobacz posta
                                Czy ktoś może mi polecić krótko, jaki olej do silnika 1.0, wieże muszę wlać 0w20 bo taki mi w hondzie zaznaczył ale ze specyfikacją dlasza która jest w instrukcji nie jest tak łatwo znaleźć, zależy mi na MOTUL, MILLERS, LIQU MOLY
                                Jeśli chodzi o 0w20 to zgodnie z instrukcją możesz tylko lać tylko oryginalny olej silnikowy Genuine Engine Oil Type 2.0, natomiast jeśli chodzi o komercyjne oleje silnikowe, to możesz lać 0w30, 5w30 lub 10w30, zgodne z normą ACEA C2/C3.

                                Comment

                                Working...
                                X