Że co ? Czujniki nie widzą oleju ???
Mierzą ciśnienie oleju .
Tak na oleju o wysokiej lepkości ciśnienie będzie większe na pompie ale nie na końcu magistrali , bo to ciśnienie będzie to opór gęstego oleju , chodzi o pompowalność .
Oleje o niskiej lepkości mają bardzo wysoki wskaźnik pompowalności , czyli stawia niskie opory toczenia w rurkach , tak niskie , że na pompie będzie niemal takie samo jak na najdalszym punkcie..
Regulacja pompy oleju wygląda tak , nie wiem czy akurat honda ma takie rozwiązanie , ale obstawiam że nie gorsze , w silnikach IX i X.gen
Ja sądzę , że się mylicie co do 0w20 .
Tu sam olej i niska lepkość w tych silnikach nie jest przeszkodą , a dużej mierze paliwo , które go rozrzedza, a mało kto o tym pamięta .
Pod koniec roku będę zmieniał olej , wyślę próbki do analizy i udostępnię, sam jestem ciekaw wyniku .
Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
Mierzą ciśnienie oleju .
Tak na oleju o wysokiej lepkości ciśnienie będzie większe na pompie ale nie na końcu magistrali , bo to ciśnienie będzie to opór gęstego oleju , chodzi o pompowalność .
Oleje o niskiej lepkości mają bardzo wysoki wskaźnik pompowalności , czyli stawia niskie opory toczenia w rurkach , tak niskie , że na pompie będzie niemal takie samo jak na najdalszym punkcie..
Regulacja pompy oleju wygląda tak , nie wiem czy akurat honda ma takie rozwiązanie , ale obstawiam że nie gorsze , w silnikach IX i X.gen
Ja sądzę , że się mylicie co do 0w20 .
Tu sam olej i niska lepkość w tych silnikach nie jest przeszkodą , a dużej mierze paliwo , które go rozrzedza, a mało kto o tym pamięta .
Pod koniec roku będę zmieniał olej , wyślę próbki do analizy i udostępnię, sam jestem ciekaw wyniku .
Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
Comment