Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • To naprawdę zabawne, że po kilku latach padają takie pytania o klasę lepkości SAE, KTÓRA PRZECIEZ ODNOSI SIĘ DO TEMPERATURY OTOCZENIA!

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

    Comment


    • Zamieszczone przez Fireblade929 Zobacz posta
      Czy olej PENRITE ENVIRO+ 5W40 5L - Full Synthetic ma sens po gwarancji ?
      Tutaj cytat ze strony producenta:
      "ENVIRO+ 5W-40 przewyższa normy API SN oraz europejskie normy ACEA C2/C3"

      "ENVIRO+ 5W-40 może być używany, gdy w podręczniku użytkownika są wymienione oleje SAE 0W-40,5W-30 oraz 10W-30.Może być również używany, gdy wymagane są specyfikacje ACEA A1/B1, A5/B5 i ILSAC GF-5 oraz w pojazdach wymagających specyfikacji ACEA A3/B4.."

      Tak więc, możesz śmiało go lać. Poniżej jeszcze dorzucam analizę pod kątem utraty lepkości podczas ścinania i jakości bazy.

      5w40tab.jpg
      Last edited by Grzechu; 20-12-2020, 14:47.
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • Zamieszczone przez Fireblade929 Zobacz posta
        Czy olej z wyższym oznaczeniem niż zaleca honda zapewni lepszą ochronę czy bardziej zaszkodzi?
        To jeszcze tu poczytaj: https://www.civicforum.pl/showthread...-X-gen/page148

        Comment


        • Zamieszczone przez Fireblade929 Zobacz posta
          Czy olej PENRITE ENVIRO+ 5W40 5L - Full Synthetic ma sens po gwarancji ?
          a dlaczego ma nie mieć? dlaczego łączysz z gwarancją lub po niej oleje o tym konkretnym SAE? ... to raczej pytanie z gatunku ... zapytam, ale nie wiem o co pytam? . (da się to wyczuć ponieważ kolejne zdanie o tym świadczy).
          Zamieszczone przez Fireblade929 Zobacz posta
          W instrukcji jest napisane że można stosować oleje 0w30, 5w30 oraz 10w30 w specyfikacji C2. Czy olej z wyższym oznaczeniem niż zaleca honda zapewni lepszą ochronę czy bardziej zaszkodzi?
          to jest klu sprawy i widać że (nie czytałeś) i trudno teraz w gąszczu znaleźć wpisy by sobie usystematyzować "o co chodzi".
          Więc szybki wykład dla Ciebie (i innych też). Instrukcja zaleca zawsze jako pierwszy wybór oleje o Aktualnych Wymaganiach Środowiskowych, Amen. (wyszukiwarki - dobierz olej też).
          W związku z tym że oleje o Aktualnych Wymaganiach środowiskowych to oleje ekonomy-energy (do oszczędzania energii) to aby się użytkownikom nie mieszało, oddzielono SAE olejów niebędących ekonomicznymi a olej SAE 5W-40 nie jest olejem ekonomy-energy to taki olej naturalnie, oczywiście i rzecz jasna nie może się znaleźć w instrukcji. Bo kompletnie się nie komponuje z olejami 0W-20.
          Najbliższe SAE temu olejowi dedykowanemu do oszczędzania energii są oleje najbliżej SAE czyli 0W-30, 5W-30 10W-30.
          Czy to już jest jasne?
          No, skoro już to czujesz to karkołomne jest mieszanie oleju SAE 0W-20 do oszczędzania energii z olejem SAE 5W_40 który z definicji do oszczędzania energii nie jest.
          Czy to widać? że mieszania tych olejów nie ma ze sobą sensu? bo mieszanie jednego z drugim nie będzie to ekonomiczny ani będzie będzie to wytrzymałościowy.
          Zatem, jeśli decyzja jest na olej ekonomy-energy 0W-20 to mieszamy, dolewamy zamieniamy na ewentualnie inne SAE wpisujące się w Ekonomy-enrgy.
          Jeśli nie chcemy eko oleju Instrukcja mówi że dobierz olej odpowiednio do warunków czyli ACEA i temperatury otoczenia SAE po swojemu.
          To naprawdę jest proste, stosujesz 5W-40 to mieszaj z tym olejem 10W-40 a nawet 5W-30 ale na pewno nie 0W, bo sensu nie ma.
          Zamieszczone przez Fireblade929 Zobacz posta
          Bo czy to nie jest tak że zalecane oleje mają przede wszystkim zapewniać normy ekonomi i ekologii a nie ochronę silnika?
          Dokładnie tak jest, im Nowsza Norma Jakościowa tym wyższe wymagania środowiskowe kosztem silnika, im niższa Norma Jakościowa tym wyższe wymaganie dla silnika kosztem środowiska.
          Wybór jest dowolny.
          Jak już zdecydujesz w co się wpisujesz, to jeszcze możesz z Tabeli Grzecha wybrać sobie olej o konkretnych własnościach fizykochemicznych.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            Więc szybki wykład dla Ciebie (i innych też). Instrukcja zaleca zawsze jako pierwszy wybór oleje o Aktualnych Wymaganiach Środowiskowych
            No nie, instrukcja zaleca nie jako pierwszy wybór oleje o Aktualnych Wymaganiach Środowiskowych tylko jako jedyny wybór. Odesłałem kolegę Fireblade929 do lektury korespondencji z HME, ponieważ tam HME daje wiążącą odpowiedź, że do X gen możemy stosować tylko oleje o Aktualnych Wymaganiach Środowiskowych. Kolega Fireblade929 musi uwierzyć w opinie forumowiczów w temacie tego listu, że HME musiało pominąć w odpowiedzi oleje o SAE xW40 ze względów ochrony środowiska aby mógł bez obaw zalać swój silnik PENRITE ENVIRO+ 5W40.

            Zamieszczone przez Fireblade929 Zobacz posta
            Czy olej z wyższym oznaczeniem niż zaleca honda zapewni lepszą ochronę czy bardziej zaszkodzi? Bo czy to nie jest tak że zalecane oleje mają przede wszystkim zapewniać normy ekonomi i ekologii a nie ochronę silnika?
            Zobacz, że zdecydowana większość forumowiczów jest za ochroną silnika a nie środowiska ,a poza jedną osobą nikt do X gen nie wybrał oleju o wyższym SAE niż xW30. Można to powiązać z interpretacją IO i odpowiedzią od HME.
            Last edited by Stach13; 21-12-2020, 17:59. Powód: edit r7

            Comment


            • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
              korespondencji z HME
              w edycji pytałem ... piszesz o Honda Motor Europe? ...bo w korespondencji nie ma mowy o Europejskiej centrali... możesz to wyjaśnić ? to HME?????
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                w edycji pytałem ... piszesz o Honda Motor Europe? ...bo w korespondencji nie ma mowy o Europejskiej centrali
                Chyba jak pisałeś w edycji to równocześnie ja coś dopisywałem i coś uciekło. Honda Poland przekazała koledze Arukado tekst od Honda Motor Europe:

                Zamieszczone przez Arukādo Zobacz posta
                śr., 30 sty 2019 o 13:32 HONDA Poland INFO <[email protected]> napisał(a):
                Szanowny Panie,
                Poniżej odpowiedź od Honda Motor Europe Oddział w Polsce:

                Szanowny Panie,

                Do silnika Pańskiego samochodu można zastosować następujące oleje silnikowe:
                - Honda Type 2.0 (olej rekomendowany),
                - 0W-30 ACEA A5/B5 (dowolny producent),
                - 0W-30 ACEA A3/B3 (dowolny producent),
                - 5W-30 ACEA A5/B5 (dowolny producent),
                - 5W-30 ACEA A3/B3 (dowolny producent),
                - 0W-30 ACEA C2/C3 (dowolny producent, olej niskopopiołowy),
                - 5W-30 ACEA C2/C3 (dowolny producent, olej niskopopiołowy),
                co dalej brzmi:

                Zamieszczone przez Arukādo Zobacz posta
                Powyższa informacja pochodzi z systemu wsparcia technicznego Honda i należy traktować ją jako wiążącą.
                Last edited by Stach13; 21-12-2020, 18:46.

                Comment


                • Trochę wiadomości o olejach:

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                    Trochę wiadomości o olejach:
                    Spoko filmik, taka nasza dyskusja -w skrócie, podstawowa wiedza, którą powinien posiadać każdy kierowca, który chce dobrze dla swojego "wozidełka"
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                      Spoko filmik, taka nasza dyskusja -w skrócie, podstawowa wiedza
                      Dokładnie, podstawowa wiedza ale zawsze ktoś może skorzystać.

                      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                      Jeśli nie chcemy eko oleju Instrukcja mówi że dobierz olej odpowiednio do warunków czyli ACEA i temperatury otoczenia SAE po swojemu.
                      To się zgadza, ale w IO wyraźnie widać, że chodzi tylko o ujemne temperatury otoczenia. IO bez filtra GPF można było interpretować po swojemu, w tej z GPF już wyraźnie widać o co chodzi.

                      "Stosować oryginalny olej silnikowy lub inny ogólnodostępny olej silnikowy o lepkości odpowiedniej dla temperatury otoczenia, zgodnie z poniższą ilustracją.

                      Zgodnie z tą ilustracją mamy wybierać odpowiednie SAE xW a nie Wx.
                      Załączone pliki

                      Comment


                      • Z ilustracji widać, że W30 jest wystarczające, aby zapewnić ochronę silnika, dla warunków temperaturowych jakie mamy w Europie, co nie znaczy, że jeśli wlejemy W40 to coś się stanie Poza tym tak jak już nie raz pisałem duża rozpiętość SAE nie jest najlepszym roziwązaniem, a więc w przypadku 5W30 i 5W40, może być tak, że różnicy w ochronie, przy bardzo dużych prędkościach ścinania może wcale nie być dużej, albo wcale. Co do sterowania liczba przed W to już inna sprawa.. moim zdaniem na nasze warunki klimatyczne, gdzie nie ma już już dużych mrozów wystarczy spokojnie 5Wx. Olej oem 0W20 jak widać jest do wszystkiego, co trochę moim zdaniem jest nie prawdą, co zresztą było nie raz tutaj powiedziane.. niska lepkość oleju, wysoka temperatura i niskie obroty + duże obciążenia są niezbyt wskazane dla silnika.. granicy bezpieczeństwa niestety nie ustaliliśmy, ale dla 0W20 jest ona na pewno niżej niż dla większej liczby po litrze W... wynika to zresztą z charakterystyki Herseya–Stribecka.
                        Last edited by Grzechu; 22-12-2020, 10:30.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          Z ilustracji widać, że W30 jest wystarczające, aby zapewnić ochronę silnika, dla warunków temperaturowych jakie mamy w Europie, co nie znaczy, że jeśli wlejemy W40 to coś się stanie
                          Zgadza się, ale są użytkownicy którzy stosują w okresie gwarancyjnym olej zgodny z IO w obawie przed utratą gwarancji a potem kombinują z wyższym SAE a inni chcą trzymać się wytycznych producenta przez cały czas eksploatacji uznając ze silnik został skonstruowany pod konkretne SAE. Więc ta ilustracja jest podpowiedzą dla jednych i drugich. Poza tym producent również dla krajów poza Europą nie przewiduje olejów o wyższym SAE niż xW30.

                          Comment


                          • Mam pytanie.Czym różni się olej Ravenol REP 5w30 od RSP 5w30 i który będzie lepszy do fk8 bez GPF-u?

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Cezar 400 Zobacz posta
                              Mam pytanie.Czym różni się olej Ravenol REP 5w30 od RSP 5w30 i który będzie lepszy do fk8 bez GPF-u?
                              Ravenol REP 5w30 ma normę C3 a RSP 5w30 ACEA A3/B4 , więc bez GPF-u wlej RSP 5w30.

                              Comment


                              • Inaczej mówiąc oleje z normą C mają mniejszą zawartość popiołów siarczanowych, co przyczynia do mniejszych zanieczyszczeń filtrów DPF i GPF
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X