Zamieszczone przez androzek
Zobacz posta
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaTo właśnie ten margines bezpieczeństwa.. kosztem zużycia paliwa..
Comment
-
Zamieszczone przez Stach13 Zobacz postaGrzechu, ja z Twoim podejściem do tematu olejowego zgadzam się prawie w 100 procentach. Jedynie mógłbym polemizować z Tobą w temacie tego marginesu bezpieczeństwa. Jaki on jest ? Dla mnie marginesem bezpieczeństwa jest opracowany algorytm wskazujący wymianę oleju w zależności od stylu i warunków jazdy. Albo inaczej. Kto z nas użytkuje auto tak aby obawiać się stosowania oleju 0W20 OEM ? Jakby musiał użytkować auto aby ten olej był zagrożeniem dla silnika ? Ja doskonale rozumiem tych, którzy wymienili olej na "grubszy" bo oni mają większy margines bezpieczeństwa. Większy, co nie oznacza, że na oleju OEM 0W20 ten margines jest niewystarczający.Last edited by Grzechu; 30-08-2020, 20:22.
Comment
-
Zamieszczone przez Stach13 Zobacz postaDlatego wpis w IO wyraźnie wskazuje, jak 0W20 to tylko Type 2.0.
Chciałbym się jeszcze odnieść do postu @Grzecha i kilku późniejszych komentarzy. Długa jazda na wysokich obrotach i z szeroko otwartą przepustnicą oczywiście ma wpływ na temperaturę oleju i zmiany jego lepkości. Jednak pytanie, czy w cywilnym aucie użytkowanym zgodnie z przeznaczeniem (np. bez holowania ciężkich przyczep) takie sytuacje będą pojawiać się często, jest pytaniem retorycznym. Nie mam na to dowodów, ale nie sadzę, aby krytyczne dla lekkooporowych olejów temperatury były osiągane przy nawet nieco agresywniejszym (bez przesady, rzecz jasna) stylu jazdy. Tu pojawia się jednak kwestia marginesu bezpieczeństwa, o którym piszecie powyżej. W résumé dokonanym przez @Grzecha (a i ja zgadzam się z Nim niemal w 100%) brakuje mi jednego punktu. Myślę o chwilowych przyspieszeniach (również takich pod czerwone pole), które przecież w realnej (tzn. mniej więcej zgodnej z przepisami) jeździe zdarzają się niewspółmiernie częściej. W 1.5T macie, jeśli się nie mylę, 240 Nm w szerokim zakresie 1900-5500 obr./min. Powołując się na charakterystykę Herseya–Stribecka trzeba wprost napisać, że we wszystkich węzłach tarcia hydrodynamicznego (np. panewki główne i korbowodowe, układ tłok-pierscien-cylinder w środku skoku tłoka, itd.) wciśnięcie do podłogi pedału gazu przy 2500 obr./min oraz 5000 obr./min generuje podobne obciążenia, natomiast wartość liczby He rośnie w drugim przypadku dwukrotnie, a ten oczywisty fakt jest ciągle pomijany w naszych dyskusjach. Zresztą - mam takie wrażenie przy codziennym użytkowaniu wolnossącego R18Z4 - funkcja drive-by-wire + ściśle kontrolowane przez ECU czasy wtrysku chyba skutecznie uniemożliwiają nam zbyt szybkie osiąganie pełnego obciążenia silnika.Last edited by MiCyran; 31-08-2020, 20:25.
Comment
-
Mają jakąś stronę żeby poczytać co oferują ?
Comment
-
https://sort.company/pl/ z góry dziękuje za Twoją informacje co o tym oleju sądzisz. (wiem że masz duża wiedzę nt olejów. Od razu też mówię, że nie planuje wymiany, a chciałbym tylko uzyskać informacje czy oleje tej firmy są czegoś warte.Last edited by Lysek_81; 05-10-2020, 21:08.
Comment
-
@Grzechu, pytanie z pewnością było do Ciebie, ale od siebie dodam, że pod tym adresem https://forum.autokacik.pl/index.php...omment=5877380 znajdują się karty produktów - trochę wybrakowane, ale chociaż to.
Comment
-
Zamieszczone przez Lysek_81 Zobacz postaz góry dziękuje za Twoją informacje co o tym oleju sądzisz. (wiem że masz duża wiedzę nt olejów.Odnośnie olejów powyższej marki, to widzę, że mają różne rodzaje, jest w ofercie również baza PAO, jak i również bazy mineralne, czyli technologia syntetyczna. Nie wiem, albo jestem ślepy, albo na stronie nie ma kart technicznych olejów... na szczęście @MiCyran jak zwykle bystro zadziałał i podlinkował stronę z kilkoma kartami olejów tej marki, dzięki!, z tego co tam widać, np. 5W40 czy 5W30, są to oleje oparte na bazie mineralnej, parametry.. hmm indeks lepkości dosyć niski.. konkurencja ma ciut wyższe.. reszta parametrów, wygląda, można powiedzieć normalnie, a wiec nic na plus, nic na minus - przy tej bazie. Pakiet dodatków nieznany, chodź chwalą się tym, żę: -"zawiera inteligentną formułę przylegającą do metalowych części silnika zmniejszając do 80% zużycia wewnętrzne silnika i generując oszczędności do 20% paliwa." Tak więc, może mieć jakieś modyfikatory tarcia. No cóż, jak zwykle producent skąpi danych... @MiCyran napisz jeszcze proszę swoje spostrzeżenia odnośnie olejów tej marki. Im więcej opinii, spotrzeżeń tym lepiej.
Last edited by Grzechu; 05-10-2020, 22:36.
Comment
-
Panowie, próbowałem znaleźć co nieco o tych olejach i producencie (podobno z Hiszpanii) na różnych forach i sprawa wygląda następująco. Poza kanałem na YouTube i aktualizowaną na bieżąco stroną na FB marka prawie nie istnieje. Wzmianki o niej pojawiają się w nielicznych wpisach na forach motoryzacyjnych. Niestety, na polskiej, jak i niemieckiej stronie oil-club nie mogę znaleźć żadnej informacji, natomiast na stronie rosyjskiej pojawia się tylko jeden watek: https://www.oil-club.ru/forum/topic/...sort/#comments. Pojawiają się tam aprobaty, które można znaleźć również w podlinkowanych przeze mnie wcześniej kartach produktów. Założyciel wątku (i prawdopodobnie przedstawiciel SORT) pokazuje kilka wykresów z hamowni (między innymi dla Suzuki GSX R, ale wyniki kiepsko opisane, bo nie do końca wiadomo co z czym jest porównywane) i w kilku miejscach wkleja dokładnie ten sam tekst wychwalający olej. Generalnie zastosowanie SORT-a zapobiega utracie kompresji, zmniejsza zużycie oleju i zapobiega przedwczesnemu starzeniu przez zanieczyszczenie węglowodanami, ale też zawiera najbardziej zaawansowane środki przeciwpienne, które "zmniejszają utlenianie olejów", itd. Ale są też ciekawsze rzeczy - podobno na oleju Sort można jeździć przez 3-4 godziny z prędkością 30-40 km/h... bez oleju. Po takiej reklamie, proszony o wysłanie olejów do analizy i przestawienie wyników, użytkownik SORT milknie po niespełna dwóch miesiącach od pierwszego posta (rok 2015).
Imponująco przebiega test https://www.youtube.com/watch?v=fS8s...ature=emb_logo (to co widać na zegarze z prawej strony, to prawdopodobnie natężenie prądu wzrastające wraz z powierzchnią styku metali), ale już u Piotra testera https://www.youtube.com/watch?v=lxeuTkrxT60 olej (inny niż w pierwszym teście, fakt) uzyskuje wynik poniżej średniej (https://docs.google.com/spreadsheets...pgg/edit#gid=0, chyba 15 pozycja licząc od dołu tabeli).
Odpowiadając krótko, a jednocześnie nie chcąc przekreślać od razu tych olejów: przez niezbyt przemyślany marketing, a przede wszystkim brak wiarygodnych danych, ta marka nie budzi mojego zaufania. Na tym forum próbujemy oceniać oleje patrząc na specyfikacje/wyniki analiz (SORT nawet nie daje nam takiej możliwości), a nie przez pryzmat reklam, dlatego ja osobiście bym tych smarowideł nie polecał.
P.S. Jak rozumiecie zapis odnośnie lepkości KV10 oleju 5W40?
SORT 5W40.jpgLast edited by MiCyran; 06-10-2020, 03:28.
Comment
-
Zamieszczone przez MiCyran Zobacz postaJak rozumiecie zapis odnośnie lepkości KV10 oleju 5W40?
Comment
-
Zamieszczone przez MiCyran Zobacz postaJak rozumiecie zapis odnośnie lepkości KV10 oleju 5W40?Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaCzyżby karta jest wspólna dla różnych rodzajów olei 5W40 tej marki
Comment
-
Zamieszczone przez Stach13 Zobacz postaDla olejów o SAE 5W40 lepkość min. w 100 st. C to 12,5 a max to 16,3 więc podany jest ogólny zakres. Niestety, wielu producentów tak podaje.
Moją wyobraźnię rozpala także ten specyfik obniżający tarcie. Prawdziwi specjaliści od blendowania olejów biją się o każde pół procent oszczędności paliwa, a ci tutaj od razu dają 20%. Jak napisałem wcześniej, marketing nie jest najmocniejszą stroną tego producenta i raczej odstrasza niż przyciąga do marki.Last edited by MiCyran; 06-10-2020, 11:27.
Comment
Comment