Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Trochę odświeżę wątek w postaci zrzutu ekranu, instrukcji obsługi, rozdział, jaki stosować olej - od auta - Kia Ceed Jd 2016r. No cóż, nie pierwsza już instrukcja, w której zwraca się uwagę odnośnie stosowania lepkości oleju w zależności od temp. otoczenia.. no i oczywiście, kłania się stwierdzenie, oleje o niskiej lepkości - przeznaczenie - oszczędzanie paliwa

    kiaolej.jpg
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • kiaolej.jpg
      No tak sobie. Co do zużycia paliwa coś mało logiczna ta instrukcja..... Poza tym ewidentnie oleje są pogrupowane w zależności od konstrukcji silnika a nie temperatury otoczenia.

      Comment


      • Zamieszczone przez montada Zobacz posta
        Co do zużycia paliwa coś mało logiczna ta instrukcja.....
        A dlaczegoż to? 2* z gwiazdką tyczy się silnika T-GDI i tam zalecają oleje 5W30 i 5W40, to co oznaczyłeś czarną ramką ładnie mówi o tym - chcesz oszczędzać paliwo zastosuj olej 5W30 Acea A5 lub o klasie wyższej.. czyli wszystkie "ECO", ale 5W30, nie niżej!

        Zamieszczone przez montada Zobacz posta
        Poza tym ewidentnie oleje są pogrupowane w zależności od konstrukcji silnika a nie temperatury otoczenia.
        Raczej od wysilenia i temp. otoczenia. Silniki niewysilone GDI I MPI - można stosować mało lepki olej 5W20 jak i 5W40. Zaś T-GDI i diesle- a więc z turbo (wysilone) minimum oleje xW30 i o większej lepkości, w zależności od temp. otoczenia, o czym wcześniej wspomnieli w tekście zaznaczonym czerwonymi ramkami.

        Moim zdaniem instrukcja bardzo logiczna.
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • Jak już wspominałem, Instrukcje KIA Czy jest specjalny olej do Hybrydy…? jaką bym nie wziął, są najlepiej napisanymi instrukcją odnośnie oleju. Nie ma tam żadnego zaciemniania ani insynuacji. Nie ma czego się czepiać montada, lub można się czepiać czegokolwiek. Treści są napisane bardzo jasno. Silnik ten KIA ma rewelacyjną opinie dużo lepszą niż 1,0 Hondy i żadnych głupot nie lansują że należy stosować "olej KIA".
          Last edited by rambo7; 10-05-2023, 12:26.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Ja się nie czepiam. To może inaczej. Dlaczego w Hondzie można przy silniku wysilonym/turbo stosować 0W20 a w KIA nawet 5W20 nie można skoro użyteczny zakres temperaturowy wg powyższej tabelki ma w zasadzie bez ograniczeń...Pomińmy oczywistą kwestię szybszej wymiany oleju.

            Comment


            • ...wiesz, dobrze wiesz dlaczego , H musi płacić Castrolowi za oleje z nalepką H (bez jakiejkolwiek specyfikacji na etykiecie) i gdzieś je upchać musi. KIA tego nie robi, nie ma w tym żadnego interesu by ściemniać i insynuować w instrukcji co można, a co nie.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • Zamieszczone przez montada Zobacz posta
                Dlaczego w Hondzie można przy silniku wysilonym/turbo stosować 0W20 a w KIA nawet 5W20 nie można skoro użyteczny zakres temperaturowy wg powyższej tabelki ma w zasadzie bez ograniczeń...Pomińmy oczywistą kwestię szybszej wymiany oleju.
                Nie, nie możemy pominąć kwestii szybszej wymiany, Kia dopuszcza stosowanie 5W20, właśnie pod warunkiem szybszej wymiany! Honda dopuszcza do stosowania 0W20, ale swoim "przypominaczem" dba o to żeby olej odpowiednio szybciej wylać z silnika, bo jego lepkość spada dużo szybciej niż w przypadku olejów o większym SAE... Kia olej 5W20 dopuszcza tylko do nie-wysilonych silników, do wysilonych każe lać olej o wyższej lepkości.. pytanie dlaczego ? Czyżby bardziej dba o swoje silniki niż Honda? Moim zdaniem, dlatego, że w wysilonych silnikach części mechaniczne poddawane są dużo większym obciążeniom i olej o wywyższyj lepkości, lepiej sobie radzi z ich ochroną, spadek wyjściowej lepkości, do lepkości granicznej zachodzi dużo wolniej, przez co jest mniejsze ryzyko, przedwczesnego wytarcia elementów mechanicznych silnika. Widać wyraźnie, że KIA uzmysławia użytkownikowi pewną rzecz - że lepkość jest bardzo ważna dla ochrony silnika, jak i oszczędności paliwa, użytkownik musi dobrać odpowiednią lepkość w zależności od tego, w jakiej temp. otoczenia, auto będzie jeździło.
                Last edited by Grzechu; 10-05-2023, 13:22.
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  ...wiesz, dobrze wiesz dlaczego , H musi płacić Castrolowi za oleje z nalepką H (bez jakiejkolwiek specyfikacji na etykiecie) i gdzieś je upchać musi. KIA tego nie robi, nie ma w tym żadnego interesu by ściemniać i insynuować w instrukcji co można, a co nie.
                  No powiem ci tak, przekonałeś mnie Oleju Castrol z symbolem H nie widziałem w swoim ASO od ....6 lat. Ach, ta polityka

                  Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                  Nie, nie możemy pominąć kwestii szybszej wymiany, Kia dopuszcza stosowanie 5W20, właśnie pod warunkiem szybszej wymiany! Honda dopuszcza do stosowania 0W20, ale swoim "przypominaczem" dba o to żeby olej odpowiednio szybciej wylać z silnika, bo jego lepkość spada dużo szybciej niż w przypadku olejów o większym SAE...
                  @Grzechu. No to wychodzi na to samo przecież Tylko Honda robi to w sposób z XXI wieku

                  Dobra, dajmy spokój
                  Last edited by montada; 10-05-2023, 13:28.

                  Comment


                  • A propos mądrości z instrukcji...

                    Tu lista () olejów, które dopuszcza producent do 1.6 T-GDI Smartstream (z CVVD) w Hyundai-u i20N

                    Olej Hyunday i20N(s).png

                    W instrukcji dla Proceed GT MY'22 jest identyczna tabelka, ale silnik to stary 1.6 T-GDI bez systemu CVVD...

                    Za to przed liftem naprawdę było w czym wybierać:

                    Oleje Proceed GT.png

                    W specyfikacji dla mojego numeru VIN, którą widziałem na komputerze w serwisie, jest jedynie zapis "A5/B5". Auto ma GPF.
                    Last edited by MiCyran; 11-05-2023, 00:50.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                      Kia olej 5W20 dopuszcza tylko do nie-wysilonych silników, do wysilonych każe lać olej o wyższej lepkości.. pytanie dlaczego ? Czyżby bardziej dba o swoje silniki niż Honda?
                      Ale Grzechu, przecież Honda dba o swoje silniki eksploatowane na oleju 0W20 bez ograniczeń temperatur i stylu jazdy. Przecież czas to zweryfikował

                      Comment


                      • I niech ktoś teraz powie, że temp. oleju/jego lepkość, nie zależy od temp. otoczenia... Układa chłodzenia silnika, może i utrzymuje temp. płynu chłodzącego na poziomie 90st.C, ale niestety temp. oleju nie jest w stanie utrzymać na jednym poziomie..

                        temp.jpg
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Oczywiście że zależy, jak było zimniej to do 80st długo sie olej rozgrzewał teraz po kilku km już 86st potrafi być jak sie trochę mocniej przydusi.
                          Moja Honda
                          https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                          Comment


                          • Zamieszczone przez malina84 Zobacz posta
                            Oczywiście że zależy, jak było zimniej to do 80st długo sie olej rozgrzewał teraz po kilku km już 86st potrafi być jak sie trochę mocniej przydusi.
                            O to właśnie chodzi, były głosy, że układ chłodzenia, jak chłodzi silnik, to i temp. oleju utrzymuje "w ryzach", niezależnie od temp. otoczenia.. a to niestety tak nie jest.. układ chłodzenia, zarówno przy 13st.C jak i przy 26st.C utrzymuje tylko, temp. płynu chłodzącego, na poziomie 90st.C, a jak widać na powyższych zrzutach, temp. oleju, przy 13st.C wynosi prawie 80st.C, zaś przy 26st.C jest już 96st.C !! Czyli tym samym, lepkość oleju, podczas pracy w silniku, również maleje, wraz ze wzrostem temp. otoczenia., jak przy 13st.C -dla oleju 5W30- wynosi np. 19cSt, tak przy 26st.C jest już 13cSt. Dlatego bardzo zasadne jest stwierdzenie -dobierać lepkość oleju w zależności od temp. otoczenia, w jakiej będzie pracował silnik... Z moich obserwacji wynika, że jeżeli silnik pracuje na wysokich obrotach, np. jazda z dużą prędkością np. 160km/h, tym bardziej rozgrzewa się olej, osiąga dużo wyższe temp. niż np. by jechać 100km/h .. i wniosek nasuwa się jeden - jak "pałujesz" silnik np. latem, to nie lej do niego oleju o niskiej lepkości, bo niestety, ale ryzyko gorszego smarowania/przytarcia, robi się bardzo duże.
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                              O to właśnie chodzi, były głosy, że układ chłodzenia, jak chłodzi silnik, to i temp. oleju utrzymuje "w ryzach", niezależnie od temp. otoczenia.. a to niestety tak nie jest.. układ chłodzenia, zarówno przy 13st.C jak i przy 26st.C utrzymuje tylko, temp. płynu chłodzącego, na poziomie 90st.C, a jak widać na powyższych zrzutach, temp. oleju, przy 13st.C
                              Oj to znane... inaczej na torze gotował sie olej w lecie a inaczej w kwietniu na pierwszych pojeżdżawkach...

                              A chłodnica - po założeniu tej dużej (nie oryginalnej tylko takiej aftermarket prawie 2 razy grubszej+cienki wentylator) NIGDY nie było kłopotu z temperaturą wody nawet w upały i upalanie (a miałem czujnik na wodzie w bloku i na oleju na kanapce - dodatkowe ze wskazaniem temperatury w Integrze - na filmie z podpisu widać je nawet) za to olej można była zagotowac. Z normalnych doświadczeń kiedy kolegom panewki puszczały (mnie się udało od tego uchronić) należy się martwic od temperatury 124st.C. co sie zdarzało np. na 4tym okrążeniu w Lap Race i WARNING pikał podnosząc adrenalinę dodatkowo...
                              Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                              Z moich obserwacji wynika, że jeżeli silnik pracuje na wysokich obrotach, np. jazda z dużą prędkością np. 160km/h, tym bardziej rozgrzewa się olej, osiąga dużo wyższe temp. niż np. by jechać 100km/h .. i wniosek nasuwa się jeden - jak "pałujesz" silnik np. latem, to nie lej do niego oleju o niskiej lepkości, bo niestety, ale ryzyko gorszego smarowania/przytarcia, robi się bardzo duże.
                              dlatego ITR w lecie na ostrych pojeżdzawkach leciał na 10w60 i mocno dawał rade (nawet za bardzo auto mi go nie piło....)
                              Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                              Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                              Comment


                              • Witam. Gdzie na oleju Hinda type 2.0 jest data produkcji ? Na spodzie widze kolko i na nim jest 11 i 20. Jeszcze jedt 18 WE 1426 8K
                                Last edited by radex99; 06-06-2023, 12:43.

                                Comment

                                Working...
                                X