Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jest kółko i w kółku po obwodzie cyfry od 1 do 12. To miesiące. Strzałka pokazuje miesiąc produkcji. Po lewej i prawej stronie strzałki są cyfry. To rok produkcji. Jak zamawiam przez internet w ASO to domagam się zawsze świeżego i taki przysyłają. W kwietniu 2022 przysłali mi taki i powiedzieli że jest ze stycznia 2022:
    Załączone pliki
    Last edited by Stach13; 06-06-2023, 13:19.

    Comment


    • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
      Z moich obserwacji wynika, że jeżeli silnik pracuje na wysokich obrotach, np. jazda z dużą prędkością np. 160km/h, tym bardziej rozgrzewa się olej, osiąga dużo wyższe temp. niż np. by jechać 100km/h
      Pamiętam z czasów, kiedy miałem Peugeot`a 307 i tam był wskaźnik temp. oleju. Dzięki temu wiedziałem kiedy podczas jazdy autostradowej temperatura oleju dochodzi do 120 st. Ten wskaźnik może nie był zbyt precyzyjny i chyba wyskalowany co 20 st., ale wiem, że normalnie wskazywał ok. 100 st., a przy szybkiej jeździe autostradowej 120

      Comment


      • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
        Jest kółko i w kółku po obwodzie cyfry od 1 do 12. To miesiące. Strzałka pokazuje miesiąc produkcji. Po lewej i prawej stronie strzałki są cyfry. To rok produkcji. Jak zamawiam przez internet w ASO to domagam się zawsze świeżego i taki przysyłają. W kwietniu 2022 przysłali mi taki i powiedzieli że jest ze stycznia 2022:
        Stach, dobrze że powiedzieli, niech się pod tym jeszcze podpiszą . To jest tylko opakowanie. Olej może być nawet sprzed 5 lat, bo taka jest normalna gwarancja oleju gdy jest właściwe przechowywany. Banki się wymienia co roku, opakowania są wymieniane na dany rok. Bo za dużo jest afer z klientami, każdy chce świeży.
        Zrób inaczej, powiedz że chcesz olej sprzed 2 lat, nie chcesz świeżego... powodzenia . Powiedzą Ci że nie mają . ...ależ oczywiście że olej mają, tylko że... bańki inne .
        Last edited by rambo7; 13-06-2023, 09:59.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          Banki się wymienia co roku, opakowania są wymieniane na dany rok.
          Z jakiego źródła masz te informacje?

          Comment


          • Z hurtowni w której kupuje oleje, kazali mi się nie martwić, bo zawsze dostanę świeży. Więc zapytałem "no ale jak Wy to robicie?" odp. no zgodnie z przepisami UE. Tak samo jest w przypadku opon. EU określają czas gwarancji 7 lat, opona nowa liczona jest od daty sprzedaży nie od daty DOT. Więc bez kłopotu kupujemy opony 2, 3 letnie jako nowe. Tak samo w olejach, nikt dobrego oleju przechowywanego zgodne z wymogami nie utylizuje, to nie mleko. Jest przepakowywany do opakowań z danego rocznika. W hurtowniach nie da się kupić oleju starszego jak 1 rok to jest niemożliwe. Olej starszy możesz kupić jedynie w markecie albo w sklepie detalicznym jak się po prostu nie sprzedał. Zdarza mi się kupować oleje drogie do szczególnie motocykli nawet 3 letnie w dobrej cenie, i on działa zajebiście jak tegoroczny bez najmniejszego problemu. Ponad to wynika to z zabezpieczeń, Petrokoncerny co roku wprowadzają nowe opakowania różniące się w szczegółach od poprzednich chodzi o to by utrudnić potencjalne podrabianie. Opakowanie minimalnie co roku się zmienia i musi być zgodne z tym jakie prezentowane jest na stronach danego koncernu.
            Dlatego najważniejszą rzeczą przy zakupie oleju jest wybór u sprawdzonego, wieloletniego dystrybutora, a do tego sprawdzonego wielokrotnie stosowanego oleju który znamy. Od razu wyłapiemy nowe detale opakowania.
            Stad właśnie serwisy niechętnie chcą brać oleje klientów do wymiany, bo raz podpisują się pod gwarancją na produkt nieznanego pochodzenia i nie zarabiają na marży.
            Tak że nie tylko kółeczko z datą - to akurat jest najłatwiej podrabiane, trudniej podrabiane są loga laserowo wypalane na korku i na pierścieniu korka - to jest jeden nadruk na dwóch elementach, korki opakowań, plomby aluminiowe zaślepki coraz bardziej popularne, szyfrowany numer zazwyczaj na dnie opakowania, kod paskowy, oryginalny olej cechuje też identyczna ilość oleju na półce w każdej bańce.
            Jest sporo informacji o znaleziskach olejów w garażach z lat 80tych leżały nie otwarte, gdzieś na stronach Lotosa czytałem okazało się po badaniach że olej jest 100% wartościowy nie stracił żadnych własności.
            Nie wiem czy zaobserwowaliście to właśnie że z końcem roku lub początkiem np. w marketach jak np. Macro oleje są mocno przeceniane, właśnie dlatego że są z zeszłego roku, ja takie kupuję i czasem składuje jeszcze w piwnicy zanim za 8 mcy wymienię. I zawsze od lat jest super.
            Sprawa jest oczywista, olej traci swoje własności w warunkach roboczych. Nie traci ich gdy jest przechowywany w warunkach i opakowaniach do tego przeznaczonych. Syntetyki nawet 10 lat! mineralne nieco mniej.
            Oleje syntetyczne są drogie w produkcji i nie wylewa się ich do utylizacji po roku .
            Żaden petrokoncern nie pozwala sobie na takie marnotrawstwo. Olej ma gwarancję przydatności bardzo długą, to nie mleko. Jeszcze dłuższą niż czas przydatności opon, i jego czas START liczy się od momentu wlania do silnika, a nie od daty na opakowaniu .
            Nie szalejcie .
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Dobrze, że w hurtowni z żarciem tak nie robią

              Comment


              • Zamieszczone przez montada Zobacz posta
                Dobrze, że w hurtowni z żarciem tak nie robią
                Robią już niejedna afera o to była

                Comment


                • No niestety jak sie nie umie dobrze doprawic podpsutego ścierwa to potem wychodzi
                  ............................C I V I C
                  .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                  . .
                  Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                  Comment


                  • Zamieszczone przez filipfm Zobacz posta
                    Robią już niejedna afera o to była
                    Jedno wielkie IKSDE

                    Comment


                    • Mam pytanie czy mieszając Ravenol DFE 0W-20 https://www.ravenol.pl/product/raven...ae-0w-20-usvo/ na bazie PAO z dodatkiem z Archoil (nanoboran potasu + Molibdenn + nano dwusiarczek wolframu) na bazie estrów może wyjść mieszanka tzw żelująca? Czytałem w którymś wątku, że mieszaniny różnych dodatków z olejami syntetycznymi mogą powodować tzw żelowanie olejów.

                      Comment


                      • Ravenol VST Turbo 5w40 czy VSI też 5w40 ?, silnik 1.5 bez gpf, zależy mi tylko na ochronie silnika, doradzi ktoś ? Styl jazdy dynamiczny przebieg roczny raczej sporo poniżej 10 tyś.

                        Comment


                        • Ja tam kupuje zawsze Hondy 0w20 Pytanie nieco z innej beczki - czy podkladka pod korek spustowy oleju jest wazna? Bo mechanik nie zalozyl wraz z wymiana oleju i nie wiem czy jechac do niego na reklamacje;/

                          Comment


                          • Jak nie założył wgl to będzie ciekło a jak założył po prostu starą to na 99% będzie szczelne.


                            Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                            Comment


                            • Zamieszczone przez hiro77 Zobacz posta
                              Ravenol VST Turbo 5w40 czy VSI też 5w40 ?, silnik 1.5 bez gpf, zależy mi tylko na ochronie silnika, doradzi ktoś ? Styl jazdy dynamiczny przebieg roczny raczej sporo poniżej 10 tyś.
                              Patrzę, że stawiasz na lepkość, no i w sumie przy tych upałach lepkość to zbawienie dla silnika Zerknij tutaj, wg. wyliczeń VST góruje nad VSI. Więcej na temat właściwości fizykochemicznych możesz poczytać tu.

                              Zamieszczone przez revski Zobacz posta
                              czy podkladka pod korek spustowy oleju jest wazna? Bo mechanik nie zalozyl wraz z wymiana oleju
                              Raczej mało prawdopodobne, że mechanik nie założył podkładki.. ale jeśli rzeczywiście tak jest, to już Ci tam kapie olej.. co gorsza jak dobrze przykręcił, żeby nie kapało to może już i misa pęknięta, albo uszkodzony gwint, albo za rok będzie problem z odkręceniem.
                              Last edited by Grzechu; 18-08-2023, 07:24.
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • Hej, wyszla nowa seria oleji od ENEOSa, z mega niskimi lepkosciami, i mega wysokim Vii:

                                Ten w pełni syntetyczny olej silnikowy wykonano z wykorzystaniem najnowocześniejszej technologii spełniającej najwyższe normy homologacyjne, a opracowano go specjalnie z myślą o samochodach najnowszej generacji. To nowy produkt ENEOS „Made in Japan” o najwyższej jakości, który ma spełniać wysokie standardy zużycia paliwa i gwarantować oryginalne osiągi samochodu, zapewniając jednocześnie doskonałą efektywność paliwową i przyspieszenie pojazdu. […]


                                i forum olejowe z analiza:

                                Eneos X Prime 0W-20 Analiza oraz olej do badania ufundowany przez @Analyser . Serdecznie dziękujemy. Analiza SSI oraz olej ufundowane przez: @Analyser , @pluttek , @Hlava , @michalm83 , @soszo , @lukasrs , @Noel , @egonzet , @pietrasek211 , @DWojtek , @DjStar oraz anonimowych. Serdecznie...


                                co myslicie ? A moze juz ktos ma zalany?, ja chyba sie skusze na test przy nastepnej wymianie za rok xD

                                Comment

                                Working...
                                X