Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    tutaj mam uwagę którą chyba nie wszyscy to wiedzą. Oszczędności w testach muszą być wykazane w stosunku do oleju o lepkości 15W-40. Czyli Uwaga, te %-ty muszą być spełnione aby olej był "ekonomy-conserwving" w porównaniu SAE 0W-20 do 15W-40.
    Czyli wszelkie porównania o SAE niższym to jest dyskusyjne.
    To nie wszystko, porównanie to jest wykazywane nie w warunkach zimy! a nie w warunkach lata. Czyli porównywanie spalania na olejach w lato dużego sensu nie ma, bo te wyniki nie spełniają 3%. To potwierdza Grzechu, bo różnica w spalaniu 0,3L to nie jest 3%. A wymaganie testu dla economy-conserwing to 3%.
    Taki wynik 3% robimy tylko w zimę i to nie zawsze bo i w zimę jak słaba to 3% się nie da oszczędzić. Czyli sens lania oleju typowo ekonomicznego w lato kosztem silnika, nie ma. (bo trzeba sobie zdawać sprawę że oszczędności żadnych nie ma a silnik na takim oleju w lato w czasie to odczuje co jest oczywiste i po kilku latach każdy się przekona.)
    Tego w opisie IO Hondy niema, ale wpisie olejów np. KIA jest . Co już daje do myślenia. ...
    Wnioski są takie, jeśli w lato olej o SAE 0W-20 w porównaniu do SAE "innego" (co tam kto na), nie robisz wynikuspalania powyżej 3%, to olej...taki olej, gdzie jest sens stosowania tej substancji? Szkoda silnika .
    (pomijam jazdę, to masakra nie jazda by robić takie wyniki).
    Pewko, ale jest jeszcze kwestia krotkich odcinkow, kiedy okres lepkosci jest nie nominalny, ja w wiekszosci niestety jezdze na krotko a po kupnie samochodu pandemia mnie uziemila to jesli chodzi o use case, ja wybieram miedzy Totalem a Mazda Supra-X. w USA/Canada zezwalaja na 0w20. A to dosc duzy skok klimatyczny Texas vs Alaska.

    natomiast kwestie wartosci parametru no to sa pewne roznice norma EC wymaga 2.5% dla A5 lub C2, dla C5 jest juz 3% natomiast dwa rozne oleje moga miec ten parametr w zakresie 2.5% do 4%. sama lepkosc nie powie mi wszystkiego tak samo jak sklad dodatkow, chocby rozne wartosci tarcia dla dodatkow FM jak Molibden, Wolfram czy Bor. Dlatego zwracam uwage na ten parametr ktory moze roznicowac oleje w sposob praktyczny. Mozna zauwazyc ze dwa oleje jeden mniej lepki drugi bardziej, a ten bardziej lepki ma ten parametr na wyzszym poziomie, co raczej powinno dzialac w druga strone.

    To tylko moj subiektywny punkt widzenia, jakbym jezdzil czesto trasy moze by on sie zmienil diametralnie, ale sam osobiscie zauwazylem ze na Oleju Shell 0w30 ECT lub Havoline 0w30 (nie pamietam dokladnie typu ale to wersja C2 dla Diesli Forda) wzgledem Hondowskiego troche wiecej pali w trasie miasto jest ciezko porownywac .

    Comment


    • Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
      natomiast dwa rozne oleje moga miec ten parametr w zakresie 2.5% do 4%.
      Masz gdzieś jakieś zestawienia odnośnie powyższego ?
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
        Masz gdzieś jakieś zestawienia odnośnie powyższego ?
        Extract Tabeli ACEA 2021:

        aaa.jpg

        Comment


        • Aa no to, to są wymagania normy, myślałem, że możesz masz coś, odnośnie konkretnej marki i lepkości oleju
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • Hej, no tak, odnosnie marek, lepkosci wszytsko jest w kartach. To co moge podac z glowy to
            4.01% dla tego wspomnianego Totala.
            3.33% Total INEO FIRST 0w30
            2.6% dla shell ECT 0w30.
            2.8% dla Penrite Enviro 0w30 C2,
            3.44% dla Revanol vfs 0w30.

            Natomiast mam tez info mailowe od ravenola ze ich oleje w lepkosci SAE20 daja do 3.7% oszczednosci
            Last edited by radex99; 27-06-2022, 12:04.

            Comment


            • Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
              jest jeszcze kwestia krotkich odcinkow, kiedy okres lepkosci jest nie nominalny,
              przy temperaturze powietrza +32stC jak mamy a na asfalcie +53stC ... zrób test, który olej szybciej spływa, jak zobaczysz różnicę to medal .

              Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
              Natomiast mam tez info mailowe od ravenola ze ich oleje w lepkosci SAE20 daja do 3.7% oszczednosci
              w stosunku do tych wymienionych? ... . takie różnice w lato? takich wyników i w mróz -20stC nie zrobisz, to przeczy prawom fizyki . ale, propaganda wytrzyma wszystko każdy producnet może pisać co chce .
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • Wedle testu Acea m111 fe.


                Oczywiscie wszystko wzgledem bazowego oleju 15w40. I trzeba dodac kazdy olej z norma a3 powinien osiagac 1% oszczednosci. Wiec mozemy na starcie odjac 1% aby byc obiektywni.

                Comment


                • Przeczytałem większość tematu dotyczącego doboru oleju do naszych aut. Po lekturze zastanawiałem się nad dwiema opcjami. Pierwsza to olej OEM honda 0w20 type2 i RAVENOL Fes Sae 0w30 C2. Wybrałem opcję druga

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Michal_honda Zobacz posta
                    RAVENOL Fes Sae 0w30 C2. Wybrałem opcję druga
                    Jest ok silnik się nie zatrze
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Michal_honda Zobacz posta
                      Przeczytałem większość tematu dotyczącego doboru oleju do naszych aut. Po lekturze zastanawiałem się nad dwiema opcjami. Pierwsza to olej OEM honda 0w20 type2 i RAVENOL Fes Sae 0w30 C2. Wybrałem opcję druga
                      To trochę czasu Ci zeszło My mamy łatwiej, bo czytamy na bieżąco. Dobry wybór.
                      Moja Hania
                      http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                      Comment


                      • widziałem kilka wątków na forum olejowym oil-club i tam polecają zostać (nie zależnie czy jest czy nie GPT) przy OEM i odradzają RAVENOL.
                        ja rozważam RAVENOL DXG 5W-30 USVO i FUCHS TITAN RACE PRO S 5W-40 (bo 5W-30 nie dostępny a 40 ma więcej HTHS oraz KV100).
                        Ale czy 40 nie jest już za gęsta dla 1.5T? Słyszałem też że nie można tak skakać z lepkością bo można bardziej zaszkodzić niż polepszyć jak się wleje za gęsty olej...
                        FC1 by Frędzel

                        Pomorskie

                        Władysławowo

                        LwG!

                        Comment


                        • Badania nad olejami dowiodły, że to pakiety stabilizacji lepkości najwczesniej sie utleniają i mają negatywny wpływ na olej, jego odporność na ścinanie.
                          Olej bez dodatków ma 0W .
                          0w16, 0w20 ma ich nie wiele, dużo mniej niż 5w30,40 itd. takie ileje wykazują dłużej odporność na scinanie filmu olejowego .
                          Natomiast największe zużycie silnika notuje się w niskich temperaturach podczas startu, kluczowe jest jak szybko olej będzie dostarczony do najdalej odsuniętego punktu smarowania.
                          0w16, 0w20 ma duzą pompowalnosc w stosunku do 5w30, 40
                          Obecnie jest nowość od Shell'a 0w20 SP , od czereca zrobilem 12,5 tys km , olej jest nadal lepki na bagnecie, da sie wyczuc benzynę i jest siemny, tzn widać w nim osad. Producent pisze , że o 50% czyściejsze tłoki i silnik . Dobra cena , za 5 L 215 zl .

                          Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                            Olej bez dodatków ma 0W .
                            0w16, 0w20 ma ich nie wiele, dużo mniej niż 5w30,40 itd. takie ileje wykazują dłużej odporność na scinanie filmu olejowego .
                            @Bodex, co Ty wypisujesz... toż to same herezje.. każdy olej silnikowy ma dodatki, bez nich zajechał byś silnik raz dwa.. masz podział jedynie na ich ilość rozpuszczoną w oleju, po to są te wszystkie normy ACEA... może być ciut mniej i ciut więcej, ale nigdy "zero". Odporność na ścinanie oleju to trochę inna bajka, tutaj ma wpływ rodzaj użytej bazy oraz jak mocno jest "rozciągnięte" sztucznie SAE oleju, danym dodatkiem modyfikującym lepkość - tutaj też zależy od jakości tego dodatku i jego ilości.

                            Zamieszczone przez Frędzel Zobacz posta
                            odradzają RAVENOL.
                            Ciekawe czemu... chyba na podstawie opinii jednego użytkownika.. coś mi się kojarzy..
                            Last edited by Grzechu; 31-10-2022, 09:01.
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • przeczytałem to wszystko ale nikt konkretnie nie napisał jakiego można użyć zamiennika czy oleju firmy castrol , skoro castrol robi olej dla hondy to nie spodziewam się aby używał specjalnie dobranej mieszanki chemicznej tylko czegoś co jest sklasyfikowane już na rynku proszę napisać konkretnie ... (sa dwa rodzaje które leja serwisy) skąd inąd wiadomo ze wlanie innego oleju (własnego) staje się przyczynkiem nie uznania gwarancji w razie awarii silnika to taka metoda na wyciąganie kasy

                              Comment


                              • Zamieszczone przez IGNACJOSZ Zobacz posta
                                przeczytałem to wszystko ale nikt konkretnie nie napisał jakiego można użyć zamiennika
                                Oczywiście, że napisał... była nawet wklejona korespondencja z Hondą Polska, na temat oleju jakiego można używać w Hondzie.. i wyraźnie było wskazane, że możesz użyć każdego oleju który spełnia wymagania Hondy (wymagania są wpisane w instrukcji obsługi). Serwis powinien lać taki olej który dopuszcza Honda w danym aucie.. akurat jest to Castrol, bo akurat tak marketingowo im się ułożyło... wcześniej był lany Shell, bo wtedy też zadziałał wspólny marketing... Oleje te spełniają odpowiednie kryteria ACEA i nic więcej, nie mają żadnej chemicznej mieszanki dedykowanej tylko i wyłącznie dla Civica

                                Zamieszczone przez IGNACJOSZ Zobacz posta
                                skąd inąd wiadomo ze wlanie innego oleju (własnego) staje się przyczynkiem nie uznania gwarancji w razie awarii silnika
                                Ale to jest nieprawda.. ASO które tak twierdzi powinno zostać podkablowane do Honda Polska.. ten wątek był ruszony na forum i żadne ASO nie może postawić takiego warunku, w razie awarii silnika, jeśli lany był olej spełniający wymagania Hondy. A jeśli Cię interesuje - na szybko, bez analiz- jaki olej możesz wlać do silnika, to poczytaj ten wątek.
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X