Zamieszczone przez rambo7
Zobacz posta
natomiast kwestie wartosci parametru no to sa pewne roznice norma EC wymaga 2.5% dla A5 lub C2, dla C5 jest juz 3% natomiast dwa rozne oleje moga miec ten parametr w zakresie 2.5% do 4%. sama lepkosc nie powie mi wszystkiego tak samo jak sklad dodatkow, chocby rozne wartosci tarcia dla dodatkow FM jak Molibden, Wolfram czy Bor. Dlatego zwracam uwage na ten parametr ktory moze roznicowac oleje w sposob praktyczny. Mozna zauwazyc ze dwa oleje jeden mniej lepki drugi bardziej, a ten bardziej lepki ma ten parametr na wyzszym poziomie, co raczej powinno dzialac w druga strone.
To tylko moj subiektywny punkt widzenia, jakbym jezdzil czesto trasy moze by on sie zmienil diametralnie, ale sam osobiscie zauwazylem ze na Oleju Shell 0w30 ECT lub Havoline 0w30 (nie pamietam dokladnie typu ale to wersja C2 dla Diesli Forda) wzgledem Hondowskiego troche wiecej pali w trasie miasto jest ciezko porownywac

Comment