Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Witam wszystkich, proszę o podpowiedź jaki olej stosujecie w swojej hondzie z silnikiem benzynowym wolnossącym 2.0 158km (Usa, Kanada). Mam strasznie dużo pomysłów i chciałbym poznać opinię kogoś bardziej doświadczonego w tym temacie. Dzięki z góry za podpowiedzi.

    Comment


    • 315 kartek jest o tem

      Comment


      • w Kanadzie jak w USA chyba, da się jechać 3000km z prędkością "speed limit 65Mpg" 110km/h ? ..no a biorąc pod uwagę zimy jakie tam są to chyba faktycznie 0W-20 się sprawdzi.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • Witam. Czy ktos z powodzeniem uzywal moze ALTERNATYWNEGO 0w20 do naszej X generacji ? Moze ten super malo lepki mazda supra-x ? Albo jakis inny 0w20 ?

          Comment


          • https://www.millersoils.pl/produkt/ee-performance-0w20/ - popatrz na ten. Swoją drogą jaka jest u Ciebie w ASO cena hondowskiego 0W20 Type 2.0?
            Last edited by montada; 25-06-2022, 22:14.

            Comment


            • Zamieszczone przez montada Zobacz posta
              https://www.millersoils.pl/produkt/ee-performance-0w20/ - popatrz na ten. Swoją drogą jaka jest u Ciebie w ASO cena hondowskiego 0W20 Type 2.0?

              dzieki za sugeracje, sam stosowales ? jesli chodzi o cene to jedyne 455 za 4l, a ze juz po gwarancji to nie planowalem akurat tam robic serwisow

              Comment


              • Serwis JKK z Katowic ma na swoich aukcjach na allegro 0W20 Type2.0 troche taniej bo po 345zl/4L, a za 385 zl jest zestaw z filtrem oleju - jakbys byl zainteresowany jednak oryginalem

                Comment


                • Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
                  dzieki za sugeracje, sam stosowales ? jesli chodzi o cene to jedyne 455 za 4l, a ze juz po gwarancji to nie planowalem akurat tam robic serwisow
                  Był czas , że chciałem go wlać zamiast naszej "wodzianki" ale....

                  Zamieszczone przez kubat630 Zobacz posta
                  Serwis JKK z Katowic ma na swoich aukcjach na allegro 0W20 Type2.0 troche taniej bo po 345zl/4L, a za 385 zl jest zestaw z filtrem oleju - jakbys byl zainteresowany jednak oryginalem
                  ...ale w moim ASO jest 66,50zł za litr więc ja zostaję przy 0W20 Type 2.0.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
                    Moze ten super malo lepki mazda supra-x ? Albo jakis inny 0w20 ?
                    Supra X jest bdb alternatywą dla oem Hondy, te oleje prawdopodobnie niczym praktycznie się nie różnią.. można śmiało lać. Ale moja rada- nie przepłacajcie za olej.. to jest strata kasy.. każdy olej spełniający wymogi ACEA, z powodzeniem zastąpi olej oem i silnik wcale na tym nie ucierpi.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                      Supra X jest bdb alternatywą dla oem Hondy, te oleje prawdopodobnie niczym praktycznie się nie różnią
                      Pewnie Grzechu masz rację, ale wiesz że to jest niezgodne z IO i nie wiem czy to stwierdzenie dotyczy 0W20, większych lepkości jak najbardziej. Zresztą sam kiedyś napisałeś, że ze względu na niską lepkość i większe ryzyko zerwania filmu olejowego, konstruktorzy wiedzą jakimi dodatkami jest napakowany OEM 0W20 i na nim silnik jest bezpieczny. IO wyraźnie nie daje wyboru 0W20 i ja bym za kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt zł. rocznie nie ryzykował.

                      Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                      każdy olej spełniający wymogi ACEA, z powodzeniem zastąpi olej oem
                      A te oleje 0W20 mają jakąkolwiek normę ACEA ?
                      Last edited by Stach13; 26-06-2022, 12:13.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                        ze względu na niską lepkość i większe ryzyko zerwania filmu olejowego, konstruktorzy wiedzą jakimi dodatkami jest napakowany OEM 0W20 i na nim silnik jest bezpieczny. IO wyraźnie nie daje wyboru 0W20
                        Inżynierowie Hondy w swoim opracowaniu napisali, że w celu zmniejszenia dodatku fosforu - to po to aby zredukować w oleju tzw. popioły, czego skutkiem może być gorsza ochrona części trących, zastosowali dodatek MoDTC, a więc tym samym uzyskali olej low SAPS o poziomie ochrony przed zużyciem, takim samym jak olej z większą ilością fosforu - a więc full SAPS - mowa o lepkości 0W20. Z analizy składu olejów: Mazdy i Toyoty, wyraźnie widać, że jest to identyczna konstrukcja co oleju oem Hondy (zamieszczałem nawet kiedyś zrzuty tych analiz), wiadomo Azjaci mają podobne myślenie, a wiec i podobną technologię.. temu ja osobiście spokojnie lałbym w zastępstwie olej Mazdy lub Toyoty - fakt - olej nie jest zgodny z IO- ale jeśli ktoś ma auto po gwarancji to może robić z nim co mu się podoba.. tak jak ja lałem 2 sezony olej Motul v300 5W30 który przewyższa wymagania ACEA, ale ich nie ma O dziwo silnik się nie rozsypał, a wręcz mam wrażenie, że na tym oleju najlepiej pracował, szczególnie przy dużych prędkościach obrotowych (podejrzewam, że tutaj jest lepsza "poduszka" lepkościowa - prosto mówiąc wyższa lepkość oleju przy dużych prędkościach ścinania). Co do innych 0W20, prócz Mazdy, Toyoty -bym nie stosował. Reszta, a więc ACEA A5, A3, lepkości 0W30, 5W30, można lać śmiało - od najtańszego do najdroższego - jak kto sobie chce- można sobie pobawić się w aptekę i popatrzeć jeszcze na parametry

                        Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                        A te oleje 0W20 mają jakąkolwiek normę ACEA ?
                        Mają, zdaje się API lub ILSAC - to wymagania wcale nie gorsze, niż ACEA, są jakieś różnice, ale również wymagania te mają odpowiednie sekwencje testowe, które mają sprawdzić olej tak aby był bezpieczny dla silnika, są też 0W20 które spełniają ACEA C5, C6.
                        Last edited by Grzechu; 26-06-2022, 14:56.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          Inżynierowie Hondy w swoim opracowaniu napisali, że w celu zmniejszenia dodatku fosforu - to po to aby zredukować w oleju tzw. popioły, czego skutkiem może być gorsza ochrona części trących, zastosowali dodatek MoDTC, a więc tym samym uzyskali olej low SAPS o poziomie ochrony przed zużyciem, takim samym jak olej z większą ilością fosforu - a więc full SAPS - mowa o lepkości 0W20
                          No tak, jest olejem uniwersalnym do aut z i bez GPF.

                          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          Mają, zdaje się API lub ILSAC - to wymagania wcale nie gorsze, niż ACEA, są jakieś różnice, ale również wymagania te mają odpowiednie sekwencje testowe
                          Gdzieś coś kiedyś czytałem że wymagania ACEA są bardziej restrykcyjne.

                          Comment


                          • Ja sie mocno zastanawiam nad total ineo extra dynamics 0w20. W tescie M111fe ma az 4.01% oszczednosci az takiej wysokiej nie znalazlem w innym oleju ... Mazda suprax ta nowsza. mniej lepka ale w sumie nie wiadomile daje oszczednosci. Wiadomo nie apteka ale na czyms trzeba sie oprzec . A im oszczedniejszy tym musi sila rzeczy miec nizsze tarcie ...

                            Comment


                            • Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
                              Mazda suprax ta nowsza. mniej lepka ale w sumie nie wiadomile daje oszczednosci.
                              Na bank będzie podobnie. Z tym oszczędzaniem to już trochę mam obraz na podstawie swoich testów różnych olejów. Na 0W20 oem te same odcinki do pracy 77km, jadąc oszczędnie w granicach 95km/h licznikowo, wyciągałem spalanie 4,7-5l/100km, teraz na Millersie 5W30 ACEA A5, wykręciłem 5l/100km, na Motulu V300 5W30- można go podciągnąć pod ACEA A3, wykręciłem 5,1-5,3l/100km. Tak więc rozrzut spalania między oem 0W20, a komercyjnym olejem - nie służącym koniecznie do oszczędzania paliwa - wynosi około 0,3l/100km. Dodam jeszcze, do tego co napisałeś:
                              Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
                              im oszczedniejszy tym musi sila rzeczy miec nizsze tarcie ...
                              Trzeba pamiętać, że im mniejsze tarcie, tym zbliżasz się bardziej, do tego marginesu, gdzie jest ryzyko łatwiejszego zerwania filmu olejowego... tak wiec warto się zastanowić, czy te 0,3l/100km jest tego warte. Jednakże, jeśli zamierza ktoś tylko oszczędzać paliwo i nie zamierza dociążać porządnie silnika, to chyba można postawić na 0W20.
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
                                Ja sie mocno zastanawiam(...) az 4.01% oszczednosci az takiej wysokiej nie znalazlem w innym oleju ...
                                tutaj mam uwagę którą chyba nie wszyscy to wiedzą. Oszczędności w testach muszą być wykazane w stosunku do oleju o lepkości 15W-40. Czyli Uwaga, te %-ty muszą być spełnione aby olej był "ekonomy-conserwving" w porównaniu SAE 0W-20 do 15W-40.
                                Czyli wszelkie porównania o SAE niższym to jest dyskusyjne.
                                To nie wszystko, porównanie to jest wykazywane nie w warunkach zimy! a nie w warunkach lata. Czyli porównywanie spalania na olejach w lato dużego sensu nie ma, bo te wyniki nie spełniają 3%. To potwierdza Grzechu, bo różnica w spalaniu 0,3L to nie jest 3%. A wymaganie testu dla economy-conserwing to 3%.
                                Taki wynik 3% robimy tylko w zimę i to nie zawsze bo i w zimę jak słaba to 3% się nie da oszczędzić. Czyli sens lania oleju typowo ekonomicznego w lato kosztem silnika, nie ma. (bo trzeba sobie zdawać sprawę że oszczędności żadnych nie ma a silnik na takim oleju w lato w czasie to odczuje co jest oczywiste i po kilku latach każdy się przekona.)
                                Tego w opisie IO Hondy niema, ale wpisie olejów np. KIA jest . Co już daje do myślenia. ...
                                Wnioski są takie, jeśli w lato olej o SAE 0W-20 w porównaniu do SAE "innego" (co tam kto na), nie robisz wynikuspalania powyżej 3%, to olej...taki olej, gdzie jest sens stosowania tej substancji? Szkoda silnika .
                                (pomijam jazdę, to masakra nie jazda by robić takie wyniki).
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X