Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
    @Bodex, co Ty wypisujesz... toż to same herezje.. każdy olej silnikowy ma dodatki, bez nich zajechał byś silnik raz dwa.. masz podział jedynie na ich ilość rozpuszczoną w oleju, po to są te wszystkie normy ACEA... może być ciut mniej i ciut więcej, ale nigdy "zero". Odporność na ścinanie oleju to trochę inna bajka, tutaj ma wpływ rodzaj użytej bazy oraz jak mocno jest "rozciągnięte" sztucznie SAE oleju, danym dodatkiem modyfikującym lepkość - tutaj też zależy od jakości tego dodatku i jego ilości.



    Ciekawe czemu... chyba na podstawie opinii jednego użytkownika.. coś mi się kojarzy..
    Wg instrukcji 0,5,10W-30 więc ten Fuchs Titan Race pro S 5W-40 odpada...? KV100 14,86 HTHS 4,07 oraz bazę PAO+estry...
    To będę zamawiał Ravenol DXG USVO 5W-30
    FC1 by Frędzel

    Pomorskie

    Władysławowo

    LwG!

    Comment


    • Zamieszczone przez Frędzel Zobacz posta
      Ale czy 40 nie jest już za gęsta dla 1.5T? Słyszałem też że nie można tak skakać z lepkością bo można bardziej zaszkodzić niż polepszyć jak się wleje za gęsty olej...
      To już wielokrotnie to wałkowane, i każde niezależne forum fizyki Ci to potwierdzi itp. Gęstość oleju 50 a nawet 60 jest praktycznie taka sama jak oleju 20 a nawet 10.
      Czyli 0W-10 i 15W 60 to gęstość halo... gęstość jest praktycznie identyczna. Inna jest lepkość, a to są całkowicie 2 różne rzeczy.
      Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
      @Bodex, co Ty wypisujesz... toż to same herezje..
      dokładnie, ... po co wałkować temat przerobiony 1750 razy w każdym temacie o oleju? po co?
      Zamieszczone przez Frędzel Zobacz posta
      Ale czy 40 nie jest już za gęsta dla 1.5T?
      sugerujesz że się zatka i zatrze? co konkretnie masz na myśli?
      Zamieszczone przez Frędzel Zobacz posta
      Słyszałem też że nie można tak skakać z lepkością bo można bardziej zaszkodzić niż polepszyć jak się wleje za gęsty olej..
      a to się wypowiedział jakiś ekspert? biegły z laboratorium petrochemicznego? (weryfikuj kto plecie bzdury, bo internet wszystko wytrzyma).
      Każdy z olejów który wyszukałeś jest odpowiedni.
      Last edited by rambo7; 31-10-2022, 20:27.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        To już wielokrotnie to wałkowane, i każde niezależne forum fizyki Ci to potwierdzi itp. Gęstość oleju 50 a nawet 60 jest praktycznie taka sama jak oleju 20 a nawet 10.
        Czyli 0W-10 i 15W 60 to gęstość halo... gęstość jest praktycznie identyczna. Inna jest lepkość, a to są całkowicie 2 różne rzeczy.

        dokładnie, ... po co wałkować temat przerobiony 1750 razy w każdym temacie o oleju? po co?

        sugerujesz że się zatka i zatrze? co konkretnie masz na myśli?

        a to się wypowiedział jakiś ekspert? biegły z laboratorium petrochemicznego? (weryfikuj kto plecie bzdury, bo internet wszystko wytrzyma).
        Każdy z olejów który wyszukałeś jest odpowiedni.
        znajomy co ma sklep i warsztat.
        Tyczyło się to że zalałem motocykl 1000cm3 10W-50 a w instrukcji jest zalecany 10W-30, gdzie mówił również że silnik jest mocno spasowany więc gęściejszy olej może nie dotrzeć w każde miejsce.
        z xW-40 właśnie chodziło o to że jeśli będzie gęściejszy może mieć problem z przejściem przez ciasne kanały...
        FC1 by Frędzel

        Pomorskie

        Władysławowo

        LwG!

        Comment


        • Zamieszczone przez Frędzel Zobacz posta
          z xW-40 właśnie chodziło o to że jeśli będzie gęściejszy może mieć problem z przejściem przez ciasne kanały...
          Daj spokój.. jakie tam ciasne kanały... nikt żadnych kanałów tam nie zwężał.. niby w jakim celu ?? Jedynie co, to masz cieńsze pierścienie niż w silnikach z przed 30 lat.. ale akurat olej 5W40, nie jest tutaj dla nich jakimś problemem.. inaczej mówiąc, popłynie wszędzie w silniku tak jak rzadszy olej 0W20.
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
            Daj spokój.. jakie tam ciasne kanały... nikt żadnych kanałów tam nie zwężał.. niby w jakim celu ?? Jedynie co, to masz cieńsze pierścienie niż w silnikach z przed 30 lat.. ale akurat olej 5W40, nie jest tutaj dla nich jakimś problemem.. inaczej mówiąc, popłynie wszędzie w silniku tak jak rzadszy olej 0W20.
            No właśnie żeby utrzymać ciśnienie rzadszego oleju zmniejszyli kanały olejowe. To tylko moje gdybanie....
            A pompa olejowa nie będzie miała zbyt dużego oporu przepychając 5W-40 skoro jest zaprojektowana na 0W-20?
            FC1 by Frędzel

            Pomorskie

            Władysławowo

            LwG!

            Comment


            • Zamieszczone przez Frędzel Zobacz posta
              No właśnie żeby utrzymać ciśnienie rzadszego oleju zmniejszyli kanały olejowe. To tylko moje gdybanie....
              A pompa olejowa nie będzie miała zbyt dużego oporu przepychając 5W-40 skoro jest zaprojektowana na 0W-20?
              Ja śmigam już prawie 3 lata na 0W30, są tacy co leją również jak mój olej, dopuszczalne w IO 5W30 i jest super, ale są tacy co leją 0W40 i od kilku lat nic złego się nie dzieje.
              Moja Hania
              http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

              Comment


              • Zamieszczone przez Frędzel Zobacz posta
                A pompa olejowa nie będzie miała zbyt dużego oporu przepychając 5W-40 skoro jest zaprojektowana na 0W-20?
                Opór jak opór, cały silnik -jako mechanizm- pracujący w osnowie wolniej płynącego oleju będzie miał większe opory do pokonania, ale nie są to opory, które mają jakiś wpływ na uszkodzenie silnika, jedynie na ciut większe zużycie paliwa. Olej wolniej będzie płynął, szczególnie w niskich temp. w porównaniu do 0W20, ale jak już popłynie, to będzie spełniał swoją rolę tak jak wszystkie inne o niższej lepkości, a wręcz nawet lepiej, bo większa lepkość, to grubszy film olejowy. W temp. pracy silnika, różnica w lepkościach między 5W40 a 0W20 jest znikoma, tak jak znikoma jest różnica w zużyciu paliwa.
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • Zamieszczone przez Frędzel Zobacz posta
                  chodziło o to że jeśli będzie gęściejszy może mieć problem z przejściem przez ciasne kanały...
                  musisz przestać słuchać takich bredni. Jeśli takie rzeczy wygaduje mechanik, to nie będę go obrażał... powiem tylko tyle, omijaj z tego mechanika bo nie wypada by się zwał mechanikiem.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • No tak to mówili niestety, teraz ostatni raz zalałem olejem w hondzie od następnego interwału kupię swój dlatego pytam co można użyć Castrol (patrząc na tabelę z załącznika ten ravenol dobrze stoi) wydaje się najodpowiedniejszy choć na załączonej stronie jest całe mnóstwo... ja jeżdżę szybko tak już mam dlatego podpytuję.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez IGNACJOSZ Zobacz posta
                      No tak to mówili niestety, teraz ostatni raz zalałem olejem w hondzie od następnego interwału kupię swój dlatego pytam co można użyć Castrol (patrząc na tabelę z załącznika ten ravenol dobrze stoi) wydaje się najodpowiedniejszy choć na załączonej stronie jest całe mnóstwo... ja jeżdżę szybko tak już mam dlatego podpytuję.
                      Ja zmieniłem na Ravenol VMP CleanSynto 5W-30 C3 SN aczkolwiek i na hondowskim 0W20 nie miałem żadnych przygód, kontrolek itp. Jakoś tak pod wpływem tego forum i tego wątku zdecydowałem się zmienić tą jak to tu mówią wodziankę hondowską na inny "lepszy". Plus jest taki, że taki Ravenol wychodzi taniej niż ten 0W20 w serwisie.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez krzychoo Zobacz posta
                        jak to tu mówią wodziankę hondowską na inny "lepszy". Plus jest taki, że taki Ravenol wychodzi taniej niż ten 0W20 w serwisie.
                        Lepszy jak lepszy, wodzianka Hondy też spełnia swoją rolę, ale tutaj głównie chodzi o koszty tej wodzianki.. po co tyle płacić, jak można kupić 4l, za około 200zł i też silnik będzie dobrze się miał. Ravenol spoko olej, ale jest bardzo drogi, warto popatrzeć na inne marki, są tańsze, może nie mają tyle PAO co Ravenol, ale też spełniają równie dobrze swoją rolę.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          Lepszy jak lepszy,
                          dlatego użyłem " " do słowa lepszy

                          a tego Ravenola kupowałem ostatnio (fakt, że to było już pół roku temu) za 229 za 4 litry
                          Last edited by krzychoo; 02-11-2022, 11:10.

                          Comment


                          • Dzisiaj zamówiłem Ravenol DXG USVO 5W30 4l za 215zł
                            Zastanawiałem się nad tym Fuchsem, ale tu ostatnia rzecz jaką słyszałem to akurat tyczy się Motul 300V jest to podobno olej wyścigowy i po ok 300km się zwyczajnie rozpada. jego używa się na tor i potem wylewa. to podobno są słowa przedstawiciela motula...
                            A fuchs titan race pro s też ma w opisie że do rajdów, wyścigów driftu i czy to też nie jest taki olej...
                            Last edited by Frędzel; 02-11-2022, 21:10.
                            FC1 by Frędzel

                            Pomorskie

                            Władysławowo

                            LwG!

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Frędzel Zobacz posta
                              Zastanawiałem się nad tym Fuchsem, ale tu ostatnia rzecz jaką słyszałem to akurat tyczy się Motul 300V jest to podobno olej wyścigowy i po ok 300km się zwyczajnie odpada. jego używa się na tor i potem wylewa. to podobno są słowa przedstawiciela motula...
                              Trzy lata przejeździłem na Motulu V300 5W30, interwały wymian coś koło 10tys.km. Olej jak najbardziej nadaje się do cywilów i wcale nie traci właściwości po 300km... jest olejem jak każdy inny w którym zwarta jest standardowa ilość dobrego DI. Podobnie jest z Fuchsem, oleje cechuje dobra baza i dobra odporność na ścinanie i to je wyróżnia spośród "typowych" olejów po 150zł.
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                                Trzy lata przejeździłem na Motulu V300 5W30, interwały wymian coś koło 10tys.km. Olej jak najbardziej nadaje się do cywilów i wcale nie traci właściwości po 300km... jest olejem jak każdy inny w którym zwarta jest standardowa ilość dobrego DI. Podobnie jest z Fuchsem, oleje cechuje dobra baza i dobra odporność na ścinanie i to je wyróżnia spośród "typowych" olejów po 150zł.
                                Dziękuję za wszystkie informację. więc za 10k km wleci ten fuchs.
                                FC1 by Frędzel

                                Pomorskie

                                Władysławowo

                                LwG!

                                Comment

                                Working...
                                X