Witam wszystkich, proszę o podpowiedź jaki olej stosujecie w swojej hondzie z silnikiem benzynowym wolnossącym 2.0 158km (Usa, Kanada). Mam strasznie dużo pomysłów i chciałbym poznać opinię kogoś bardziej doświadczonego w tym temacie. Dzięki z góry za podpowiedzi.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Zamieszczone przez montada Zobacz postahttps://www.millersoils.pl/produkt/ee-performance-0w20/ - popatrz na ten. Swoją drogą jaka jest u Ciebie w ASO cena hondowskiego 0W20 Type 2.0?
dzieki za sugeracje, sam stosowales ? jesli chodzi o cene to jedyne 455 za 4l, a ze juz po gwarancji to nie planowalem akurat tam robic serwisow
Comment
-
Zamieszczone przez radex99 Zobacz postadzieki za sugeracje, sam stosowales ? jesli chodzi o cene to jedyne 455 za 4l, a ze juz po gwarancji to nie planowalem akurat tam robic serwisow
Zamieszczone przez kubat630 Zobacz postaSerwis JKK z Katowic ma na swoich aukcjach na allegro 0W20 Type2.0 troche taniej bo po 345zl/4L, a za 385 zl jest zestaw z filtrem oleju - jakbys byl zainteresowany jednak oryginalem
Comment
-
Zamieszczone przez radex99 Zobacz postaMoze ten super malo lepki mazda supra-x ? Albo jakis inny 0w20 ?
Comment
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaSupra X jest bdb alternatywą dla oem Hondy, te oleje prawdopodobnie niczym praktycznie się nie różnią
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postakażdy olej spełniający wymogi ACEA, z powodzeniem zastąpi olej oemLast edited by Stach13; 26-06-2022, 12:13.
Comment
-
Zamieszczone przez Stach13 Zobacz postaze względu na niską lepkość i większe ryzyko zerwania filmu olejowego, konstruktorzy wiedzą jakimi dodatkami jest napakowany OEM 0W20 i na nim silnik jest bezpieczny. IO wyraźnie nie daje wyboru 0W20O dziwo silnik się nie rozsypał, a wręcz mam wrażenie, że na tym oleju najlepiej pracował, szczególnie przy dużych prędkościach obrotowych (podejrzewam, że tutaj jest lepsza "poduszka" lepkościowa - prosto mówiąc wyższa lepkość oleju przy dużych prędkościach ścinania). Co do innych 0W20, prócz Mazdy, Toyoty -bym nie stosował. Reszta, a więc ACEA A5, A3, lepkości 0W30, 5W30, można lać śmiało - od najtańszego do najdroższego - jak kto sobie chce- można sobie pobawić się w aptekę i popatrzeć jeszcze na parametry
Zamieszczone przez Stach13 Zobacz postaA te oleje 0W20 mają jakąkolwiek normę ACEA ?Last edited by Grzechu; 26-06-2022, 14:56.
Comment
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaInżynierowie Hondy w swoim opracowaniu napisali, że w celu zmniejszenia dodatku fosforu - to po to aby zredukować w oleju tzw. popioły, czego skutkiem może być gorsza ochrona części trących, zastosowali dodatek MoDTC, a więc tym samym uzyskali olej low SAPS o poziomie ochrony przed zużyciem, takim samym jak olej z większą ilością fosforu - a więc full SAPS - mowa o lepkości 0W20
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaMają, zdaje się API lub ILSAC - to wymagania wcale nie gorsze, niż ACEA, są jakieś różnice, ale również wymagania te mają odpowiednie sekwencje testowe
Comment
-
Ja sie mocno zastanawiam nad total ineo extra dynamics 0w20. W tescie M111fe ma az 4.01% oszczednosci az takiej wysokiej nie znalazlem w innym oleju ... Mazda suprax ta nowsza. mniej lepka ale w sumie nie wiadomile daje oszczednosci. Wiadomo nie apteka ale na czyms trzeba sie oprzec. A im oszczedniejszy tym musi sila rzeczy miec nizsze tarcie ...
Comment
-
Zamieszczone przez radex99 Zobacz postaMazda suprax ta nowsza. mniej lepka ale w sumie nie wiadomile daje oszczednosci.
Zamieszczone przez radex99 Zobacz postaim oszczedniejszy tym musi sila rzeczy miec nizsze tarcie ...
Comment
-
Zamieszczone przez radex99 Zobacz postaJa sie mocno zastanawiam(...) az 4.01% oszczednosci az takiej wysokiej nie znalazlem w innym oleju ...
Czyli wszelkie porównania o SAE niższym to jest dyskusyjne.
To nie wszystko, porównanie to jest wykazywane nie w warunkach zimy! a nie w warunkach lata. Czyli porównywanie spalania na olejach w lato dużego sensu nie ma, bo te wyniki nie spełniają 3%. To potwierdza Grzechu, bo różnica w spalaniu 0,3L to nie jest 3%. A wymaganie testu dla economy-conserwing to 3%.
Taki wynik 3% robimy tylko w zimę i to nie zawsze bo i w zimę jak słaba to 3% się nie da oszczędzić. Czyli sens lania oleju typowo ekonomicznego w lato kosztem silnika, nie ma. (bo trzeba sobie zdawać sprawę że oszczędności żadnych nie ma a silnik na takim oleju w lato w czasie to odczuje co jest oczywiste i po kilku latach każdy się przekona.)
Tego w opisie IO Hondy niema, ale wpisie olejów np. KIA jest. Co już daje do myślenia. ...
Wnioski są takie, jeśli w lato olej o SAE 0W-20 w porównaniu do SAE "innego" (co tam kto na), nie robisz wynikuspalania powyżej 3%, to olej...taki olej, gdzie jest sens stosowania tej substancji? Szkoda silnika.
(pomijam jazdę, to masakra nie jazda by robić takie wyniki).Kierownik Działu Diesla
Comment
Comment