Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • @Paluch
    a mogę zalać Shell Helix Ultra SN PLUS 0W-20 do swojego 2.0 ?
    Civic X 2.0 USA

    Comment


    • Do Hondy możesz nalać każdy olej zgodnie z przeznaczeniem tego oleju. Wszystkie dyskusje są o tym. Twoje pytanie brzmi tak: "czy mogę nalać olej ekonomiczny do oszczędzania paliwa z dodatkiem etanolu" - to mówi informacja o oleju który podałeś.
      Odpowiedź brzmi - tak, możesz nalać olej ekonomiczny przeznaczony do paliwa z zawartością etanolu (alkohol wyciąg z roślin). Inna sprawa to to gdzie zatankujesz w PL PB z 7% etanolem? (jak nigdzie? to po co ci taki olej? o tym mówi Norma API SN Plus).
      Każdy olej ma ściśle określone przeznaczenie.
      Więc uprzedzając twoje kolejne pytanie to:
      - czy moge nalać olej do ochrony silnika? - tak możesz nalać olej do ochrony silnika.
      - czy moge nalać olej do ochrony środowiska - tak możesz nalać olej chroniący środowisko.
      - czy moge nalać olej do wydłużonych interwałów - tam możesz nalać olej do wydłużonych interwałów.
      - czy mogę nalać olej chroniących GPF - tak możesz nalać olej do ochrony urządzenia zwanym GPF.
      Honda dopuszcza każdy olej.

      Jeśli zatem wybierasz olej ekonomiczny SAE 0W-20 i jeździsz ekonomicznie - dobrze wybrałeś.
      Jeśli wybierasz olej ekonomiczny i jeździsz nieekonomicznie a dynamicznie i rajdowo szczególnie w lato - to źle wybrałeś.

      Wszystkie tematy o olejach są o tym co tu streściłem.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Ok jestem przed wyborem oleju.
        Może w skrócie, auto z LPG rocznie robię ok 20 tyś km, olej wymieniam co 10 tyś. Dojazd do pracy do raczej droga szybkiego ruchu gdzie często mam 140km/h.

        Jazda raczej dynamiczna.

        Przeczytałem trochę postów w tym temacie nie ma jasnej odpowiedzi w stylu : "jeździsz tak i tak bierze motul 5w30"

        Ale teraz bym szedł w kierunku 5W30

        Wiem że akurat mój silnik za bardzo nie pisze się w ten temat ale jest coraz więcej użytkowników z tym silnikiem i a nóż się przyda innym
        Civic X 2.0 USA

        Comment


        • Zamieszczone przez rm_125 Zobacz posta
          Ale teraz bym szedł w kierunku 5W30
          to się nie zrozumieliśmy.
          podajesz SAE. SAE to warunek uzupełniający przy wyborze oleju. Ja pisałem o Normach.
          SAE to temperatura otoczenia w której olej "działa".
          ACEA - to informacja "do czego jest olej".

          Chodzi o to że wybrałeś olej na warunki temperatury SAE 5W-30. to mniejsza część wyboru.
          Teraz większa cześć ta kluczowa przy wyborze oleju w tym przedziale 5W-30 masz do wyboru mnóstwo olejów ekologicznych, sporo olejów ekonomicznych, dużo olejów do ochrony GPF, i niewiele do ochrony silnika.
          Jeszcze to musisz wybrać i wtedy możesz powiedzieć że wybrałeś.
          Na razie niczego prócz decyzji o temperaturze otoczenia w którym olej będzie działał nie zdecydowałeś.

          Zamieszczone przez rm_125 Zobacz posta
          Przeczytałem trochę postów w tym temacie nie ma jasnej odpowiedzi
          ... a to taka odpowiedź tylko na forach co nie mają pojęcia o olejach.
          Last edited by rambo7; 24-03-2020, 10:26.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            mnóstwo olejów ekologicznych, sporo olejów ekonomicznych, dużo olejów do ochrony GPF, i niewiele do ochrony silnika.
            Rambo wrzuć kilka przykładów, rozumiem że cecha po której rozpoznajemy jaki olej do czego służy klasyfikacja ACEA oraz SAE? przykładowo 0w20 ekonomiczny/ekologiczny ACEA A5, ACEA C2-C3 ochrona GPF, ACEA A3 ochrona silnika? czy jest jakieś inne kryterium bardziej wyszukane?
            Last edited by AdamZet; 24-03-2020, 13:42.

            Comment


            • Zamieszczone przez AdamZet Zobacz posta
              przykładowo 0w20 ekonomiczny/ekologiczny ACEA A5, ACEA C2-C3 ochrona GPF, ACEA A3 ochrona silnika?
              Ochrona silnika to jest podstawowe kryterium dla wszystkich tych klasyfikacji... olej A5 wcale nie chroni gorzej silnika od A3, różnica jest taka, że dodatkowo ma być to olej paliwo-oszczędny.. to samo tyczy się ACEA Cx, oprócz ochrony silnika ma być również ochrona GPF, DPF... dochodzi jedynie SAE które należy dobrać do temp. otoczenia, generalnie do ciężkiego "pałowania" nie powinniśmy stosować olejów 0W20, tylko o wyższym SAE, potwierdzają to wskazania czujnika temperatury w Type R kolegi z naszego forum.
              Last edited by Grzechu; 24-03-2020, 14:07.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • Zamieszczone przez AdamZet Zobacz posta
                Rambo wrzuć kilka przykładów,
                przykłady opracował i wrzucił Grzechu. Jest tam sporo informacji "trudnych" dla przeciętnego czytającego, (jest legenda oznaczeń), ale pomocna informacja aby wiedzieć, co jest w środku butelki, czyli "z czego jest olej".
                Oleje silnikowe - porównanie parametrów fizykochemicznych.


                Można wrócić kilkanaście str wstecz w tym temacie i poczytać np od str. 220. wpis 2191. albo jak kto woli całość .

                Każdy olej chroni silnik, to jest oczywista oczywistość, ale ... najlepiej "działa" olej który jest dobrany pod własne warunki (styl jazdy) i temperaturę otoczenia. Jeśli już wybierzemy ACEA i SAE to jeszcze dodatkowo możemy na podstawie TABELI pokusić się wyłonienie tego optymalnego "pod siebie".
                Słowo "optymalny" to mam na myśli wcale nie "najlepszy". Nie ma czegoś takiego jak "najlepszy olej".
                Olej może być zgodny z zaleceniami, lub nawet niezgodny i okazać się bardzo dobry, pod warunkiem że wiemy do czego on jest.

                Ja dzielę oleje na dobrze dobrane i źle dobrane.
                W śród dobrze dobranych jest mnóstwo olejów lepszych i gorszych. Zawsze kwestią decydującą jest to, co jest priorytetem?
                Priorytety ustalamy sobie sami.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • Hej. Zbliza mi ise wymiana przy 20k przebiegu (druga wymiana)
                  Do tej pory fabryczny olej 0-W20.

                  Czy zmieniac na 0-W30? Jaki najlepiej. Na forum jest multum imformacji az głowa boli i suma summarum nie wiem na jami zmienić [emoji853]

                  Ile L kupić- 1.5 bez GPF

                  Bede bardzo wdzięczny za poradę

                  Seba

                  Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka

                  Comment


                  • Tutaj masz fajne informacje dotyczące twojego silnika.
                    http://mywikimotors.com/honda-l15a-l15b/
                    Co do wymiany to pierwsza sprawa czy wymiana na inny nie narusza warunków gwarancji to już musisz sam sobie zbadać i zapytać ASO etc.
                    Idzie lato a w związku z tym, że specyfika tego silnika powoduje rozrzedzanie oleju paliwem co donoszą użytkownicy naszego forum oraz zagraniczni, to dobrym posunięciem byłoby zastosowanie 5W30 lub 5W40, przez to że nie masz filtra GPF możesz stosować oleje typu FULL SAPS.
                    Potrzebujesz 3,6 litra czyli bańka 4L spokojnie wystarczy.
                    4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                    Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                    https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                    Comment


                    • Posypię głowę popiołem, przyznaje ze temat oleju jest zbyt obszerny dla mnie. Tyle co próbowałem czytać i zrozumieć (i kierować się głosami rozsądku), doszedłem do decyzji o wymianie oleju OEM na Ravenol 0w30 C3, gdy już byłem gotowy zamówić zwróciłem jeszcze uwagę na mega tabele i tak zacząłem się drapać po głowie... iść w strone VSW czy ALS? O ile "cyferki" są zbliżone, o tyle "kreski" (odporność na ścinanie) biją na głowę na plus dla ALS.
                      Wiadomo, nikt za mnie decyzji nie podejmie, a ASO nakłada ogromna marże za wlanie ichniego oleju - ale może jednak ktoś wyrazi swoja opinie względem tych 2 olejów

                      Silnik to 1.5T z GPF

                      Comment


                      • Zamieszczone przez artur01 Zobacz posta
                        Posypię głowę popiołem, przyznaje ze temat oleju jest zbyt obszerny dla mnie. Tyle co próbowałem czytać i zrozumieć (i kierować się głosami rozsądku), doszedłem do decyzji o wymianie oleju OEM na Ravenol 0w30 C3, gdy już byłem gotowy zamówić zwróciłem jeszcze uwagę na mega tabele i tak zacząłem się drapać po głowie... iść w strone VSW czy ALS? O ile "cyferki" są zbliżone, o tyle "kreski" (odporność na ścinanie) biją na głowę na plus dla ALS.
                        Wiadomo, nikt za mnie decyzji nie podejmie, a ASO nakłada ogromna marże za wlanie ichniego oleju - ale może jednak ktoś wyrazi swoja opinie względem tych 2 olejów

                        Silnik to 1.5T z GPF
                        Ravenola ALS nie dostaniesz niestety nigdzie w polskiej dystrybucji. Z odpowiedzi Ravenol PL wynika, że nie wiedzą kiedy bedzie dostępny. Ja wybrałem wiec VSW.

                        Comment


                        • Witam

                          Mam pytanie dlaczego w tej tabeli nie ma olei 0w40 lub 5w40 klasy C3? W dobie coraz wyższych temperatur letnich 30 stopni to żaden wyczyn. Dobrze rozumie ten wskaźnik?

                          Comment


                          • Zamieszczone przez marcinw88 Zobacz posta
                            Mam pytanie dlaczego w tej tabeli nie ma olei 0w40 lub 5w40 klasy C3?
                            Ponieważ, są to propozycje użytkowników, widać tych powyższych nikt nie brał jeszcze pod uwagę.

                            Zamieszczone przez marcinw88 Zobacz posta
                            W dobie coraz wyższych temperatur letnich 30 stopni to żaden wyczyn. Dobrze rozumie ten wskaźnik?
                            Jaki wskaźnik ? Ten w tabeli ? jeśli tak to jest to wskaźnik odporności na ścinanie oraz zawartość modyfikatora lepkości - jednego ze składników oleju silnikowego, zresztą wszystko jest tam opisane co i jak.
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                              Jaki wskaźnik ? Ten w tabeli ? jeśli tak to jest to wskaźnik odporności na ścinanie oraz zawartość modyfikatora lepkości - jednego ze składników oleju silnikowego, zresztą wszystko jest tam opisane co i jak.
                              Przepraszam za nieprecyzyjne pytanie.
                              Chodziło mi o oznaczenie oleju np 5w30 i o ten drugi człon oznaczenia oleju- 30. Wydaje mi się że powinno się dobierać ewentualnie olej 5W40 lub 0w40 zamiast 5W30 lub 0W30. W moim przypadku jeszcze C2 lub C3

                              Comment


                              • Czyli mówisz o SAE - informacji o zdatności oleju w danym zakresie temperatur otoczenia. Pierwszy człon dobieramy pod kątem temp. zimowych albo ekonomiki spalania. Drugi człon dobieramy pod kątem temperatur letnich albo ekonomiki spalania. Czyli SAE możesz dobrać w sposób "klasyczny" odpowiednio do temperatury otoczenia. Możesz też dobrać SAE w przypadku chęci oszczędzania paliwa i takie podejście sugeruje dzisiaj każdy producent samochodu.
                                Dzisiejsze oleje o niskich współczynnikach lepkości SAE są przystosowane do jazdy w upał. Nikt nikomu nie zabroni jeździć ekonomicznie gdy na polu jest +36stC a na asfalcie +56stC. Jak ktoś jeździ zgodnie z przeznaczeniem oleju i rygorystycznie pilnuje interwału wymiany to może używać taki zakres SAE.
                                Mamy czasy oszczędzania i ochrony środowiska. Koncerny i ACEA wymyśla takie oleje które pozwalają obniżyć emisję splin do wymaganych prawem w celu sprzedaży samochodów w EU.
                                Natomiast użytkownik ma całe pole wyboru SAE.
                                Cały czas o tym gadamy, czy lepiej dla silnika to jeździć na oleju do ochrony środowiska? Czy jeździć na oleju do ochrony silnika? Niektórzy szukają kompromisów.

                                Kolejna sprawa to Normy "C" te normy są stricte ekologiczne i SAE w tych olejach to 90% niskie. Czasem zdarzają się wyższe SAE, dlatego jak zauważyłeś jest ich niewiele w TABELI.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X