Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Na pewno dobre oleje sprzedaje kolega z lejoliej.pl ja kupuję i wysyłam przez niego do analizy do labo .
    Dzwoniłem koło tygodnia będzie gotowa.


    Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

    Comment


    • Jako nowy forumowicz na wstępie dziękuję za możliwość przeczytania bardzo ciekawej i wielowątkowej dyskusji

      Dorzucę jedną wątpliwość, dziś rozmawiałem z kierownikiem ASO (wiem że dla wielu osób osoby pracujące tam nie są wiarygodne) i zapytałem jakim olejem zalewają do Type R. Okazało się że jest to hondowski 0W20 ale zupełnie inny niż hondowski 0w20 przeznaczony do silników 1.0 i 1.5. Ten do Type R ma dodatki aby mocno wysilony silnik dał radę.

      Druga ciekawa informacja to 1.5 (z GPF) w ASO nie może wlać nic innego jak hondowski 0W20 (naruszenie gwarancji). Natomiast do 1.5 bez GFP można bez problemu wlać 5W30 w ASO.

      Comment


      • Zamieszczone przez krzyk Zobacz posta
        Druga ciekawa informacja to 1.5 (z GPF) w ASO nie może wlać nic innego jak hondowski 0W20 (naruszenie gwarancji). Natomiast do 1.5 bez GFP można bez problemu wlać 5W30 w ASO.
        No i właśnie dlatego to co mówi ASO jest często stekiem bzdur. Bo co ma piernik do wiatraka? w przypadku silników z GPF istotne jest ACEA a nie SAE. Jak do takiego silnika z GPF wlejesz 5/30 A3 albo A5 to goodbye blue sky.
        Last edited by rambo7; 22-11-2018, 14:46. Powód: "F" literówka r7,

        Comment


        • To racja, pamiętam jak właśnie w Aso sprzedawca zarzekał się, że type R ma dwie turbiny więc jeśli nie ogarniają takich rzeczy, to skąd mają się znać na olejach.
          Kiedyś w Mazdzie Pani sprzedawca dokreciła do czerwonego zupełnie zimną Mazde 3 twierdząc, że Skyactiv nie ma turbo, więc można spokojnie pałować na zimnym. Często niestety Ci ludzie nie mają nic wspólnego z motoryzacją i przez to nie mają zielonego pojęcia o czym mówią i co na pamięć ich nauczono.

          Comment


          • Zamieszczone przez krzyk Zobacz posta
            Druga ciekawa informacja to 1.5 (z GPF) w ASO nie może wlać nic innego jak hondowski 0W20 (naruszenie gwarancji). Natomiast do 1.5 bez GFP można bez problemu wlać 5W30 w ASO.
            Proszę o skan instrukcji or it didn't happen.

            Comment


            • Pogadajcie po ludzku z mechanikiem na hali a nie z osobą, która rejestruje auto do serwisu. Zupełnie inna rozmowa. To co wyżej napisał katana to główny powód obawy przed kupnem takiego auta demo. Przecież tak potraktowane kilka razy i mamy gotowy durszlak, a nie dobry silnik.

              Comment


              • Może niezupełnie...

                Napisałem o hondowskim 0W20 ale nie podałem klasyfikacji ACEA. Honda na swoim oleju Type 2.0 podaje tylko SAE i nic więcej. Może ktoś wie jaką klasyfikację ACEA ma hondowski 0W20?

                Jak wszyscy wiemy według ACEA do silników z GPF mamy oleje "Low SAPS" czyli klasy C.

                Comment


                • Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                  Proszę o skan instrukcji or it didn't happen.
                  No właśnie. Ma ktoś już GPFa cywilnego? Może wkleić skan strony olejowej?

                  Comment


                  • Wiecie przecież, że instrukcja mówi jedno, a ASO drugie, to już znany temat w tym wątku
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • To prawda, na ogół to pierwsze mówi prawdę. No i trafiłem w jubileuszowy #1000 post w tym temacie

                      Comment


                      • W ASO też pracują fachowcy, od mechaniki i od marketingu

                        Comment


                        • Teraz wiem na 99% , że olej Ravenol SSO 0w30 na zimnym z trudem uruchamia Vitka i zwiększa tarcie wewnátrz silnika , jest sporo gęściejszy i przy -2 i do 3tys RPM jedzie noromalnie , gdy zgaśnie niebieska lampka chłodzenia 55st C, gdy dodanmję gazu od 3500rpm wydaje buczenie i nie wkręca się chętnie na obroty , jakby przyczepę ciágná .
                          Zawór vitec się aktywuje ale olej o większej lepkości z 8-12 ma gorszą pompowalność i coś nie Bangla . Dopiero całkiem rozgrzany wchodzi na obroty i czuć przyśpieszenie.

                          Takie jest moje subiektywne odczucie.

                          Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                          Comment


                          • Co Żeś tam wlał? Bo na pewno nie Ravenol 0W30
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • No, 0w30

                              1111100-004-01-999 Olej silnikowy RAVENOL SSO SAE 0W-30 CleanSynto 4L 184.00 zł 1 184.00 zł

                              Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                              Comment


                              • Ja tez zalalem tym ravenolem i mam wrazenie ze silnik strasznie buczy, wydaje mi sie ze. Na 0w20 chodzil cichutko:/

                                Comment

                                Working...
                                X