Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez BlacKnight Zobacz posta
    Nie jest moim zamiarem aby negować to co piszesz, nie wiem w jakich warunkach pokonujesz te 5km, gdzie w połowie czyli po 2,5km masz optymalną temp. cieczy chłodzącej w temp. zewnętrznej oscylującej w okolicy 0C, przynajmniej taka temp. jest teraz u mnie. Zakładam, że po odpaleniu silnika nie kręcisz go do odcinki.
    Przy normalnej jeździe 2,5km to jest ile? 3 minuty pracy silnika? jeżeli na zewnątrz będzie +40C to jest to prawdopodobne.
    Bardziej obstawiam, że te wskaźniki w naszych autach pokazują to co mamy zobaczyć, a nie to jaka jest rzeczywistość.
    U mnie w tych temp. wyjeżdżam z garażu, zamykam garaż, wsiadam rozpędzam się do 50km/h, opuszczam osiedle, później przez miasto dwupasmówka jak warunki pozwolą 50-70km/h i już po około 6km pokazuje mi temp. cieczy chłodzącej w połowie skali czyli powiedzmy w granicy 90C i to dodajmy jeżeli od razu nie włączę klimy na 20C bo nie ma szans na tym dystansie osiągnąć taką temperaturę przy włączeniu klimy, gdzie automatem włączają się wentylatory na chłodnicę i dodatkowo ciecz chłodząca idzie przez nagrzewnice.
    Pozdrawiam.
    Robie dokladnie tak jak Ty.... rano garaz odpalam wyjazd... zamykam pozniej mam 5km do pracy przez miasto... nie piluje do odcinki jade normalnie. Nie mam korkow bo jade wczesnie przed 6 rano i po 2-3km mam na wskazniku optymalna temp i gorąco w kabinie. Jak nie zapomne nagram filmik.


    Rambo....

    Odcina na jalowym jest przy 4500obr dzis sprawdzalem...
    Last edited by szuwar1978; 24-11-2018, 08:03.

    Comment


    • Zamieszczone przez phadhd Zobacz posta
      na pewno 0w20 jednego z producentów olejów jest "olejem" nienewtonowskim, pytanie czy wszystkie 0w20 są nienewtonowskie?
      Wszystkie oleje to ciecze nienewtonowskie, inaczej nie tworzyłyby czegoś takiego jak film olejowy, który przecież separuje części silnika trące o siebie, a więc zachowuje się jak ciało stałe.

      Comment


      • Może receptą na większe tarcie oleju 5w30 do 0w20 jest nanodrive od Milleres ? Ja jeździłem na tym oleju , drogi , a czuć było że silnik szybciej się wkręca i przyśpieszenie lepsze .

        Nasza technologia niskiego tarcia Nanodrive została po raz pierwszy użyta w olejach serii Motorsport przeznaczonych do użytku w samochodach wyczynowych: rajdowych i wyścigowych. Dzięki niej, zawodnicy mają do dyspozycji wyższą moc i moment obrotowy, co przekłada się na osiągane wyniki. Teraz, ta ...


        Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

        Comment


        • Jeździłem jeden rok na Millersie 5W30 ACEA A5 EE ECO z tą technologią nanodrive. Nic nie odczułem a żeby była jakaś różnica między 0W20 czy tym co teraz mam 0W30 ACEA A3. Może jedynie na 0W20 palił troszeczkę mniej w porównaniu do tego co teraz mam, ale nie dużo 0,2-0,3 litra..
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • Zamieszczone przez szuwar1978 Zobacz posta
            po 2-3km mam na wskazniku optymalna temp i gorąco w kabinie.
            No to naprawdę nie wiem skąd te różnice. Też odpalam w garażu, potem zamykam garaż , wyjeżdżam z osiedla i po 2 km to mi przy obecnych temperaturach zewnętrznych nic się jeszcze nie pojawia na wskaźniku. Teren płaski, nawiew ustawiony na 19 stopni, klima wyłączona.Spokojna jazda. Ale kolega pksred pytał o temperaturę oleju, więc chyba na wkręcanie 5000 obr/min trzeba dłużej poczekać. Z pewnością użytkownicy R-type znają odpowiedź na to pytanie, mając kontrolkę temp. oleju.

            Comment


            • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
              Z pewnością użytkownicy R-type znają odpowiedź na to pytanie, mając kontrolkę temp. oleju.
              Nie uwierzysz, ale w FK8 nie ma tej kontrolki. Była w poprzedniej generacji a tu znikła. Pewnie była za droga...

              Comment


              • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                No to naprawdę nie wiem skąd te różnice. Też odpalam w garażu, potem zamykam garaż , wyjeżdżam z osiedla i po 2 km to mi przy obecnych temperaturach zewnętrznych nic się jeszcze nie pojawia na wskaźniku. Teren płaski, nawiew ustawiony na 19 stopni, klima wyłączona.Spokojna jazda. Ale kolega pksred pytał o temperaturę oleju, więc chyba na wkręcanie 5000 obr/min trzeba dłużej poczekać. Z pewnością użytkownicy R-type znają odpowiedź na to pytanie, mając kontrolkę temp. oleju.

                Musialem dziś wjechać do pracy i specjalnie patrzylem jak wracalem.... auto stalo pod firmą od 7-13 po przejechaniu 2.5-3km mam na wskazniku optymalna temp. cieczy. Jak jade rano mam tak samo. Bede pamietal to nagram filmik i wrzuce.

                Comment


                • Zamieszczone przez szuwar1978 Zobacz posta
                  po przejechaniu 2.5-3km mam na wskazniku optymalna temp. cieczy.
                  Ale tak jest i umnie, wyjeżdżam z garażu, robię 3km i mam wskaźnik tak jak trzeba.. Stach może Ci nie wleli twojego oleju 0W30 tylko jakiegoś innego może xW40 ? temu tak długo się nagrzewa... w drugim moim aucie jak mam 5W40 to muszę przejechać z 10km żeby się nagrzał do roboczej temperatury.. Honda bardzo szybko łapie prawidłową temp.
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • To nie Honda co prawda , ale ciekawe jak by zachowała się Honda w takim przypadku



                    Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                    Comment


                    • Ja mam zalany 5W40 i po ok 3 km mam już temperaturę roboczą płynu, więc to raczej nie olej.
                      Moja Honda
                      https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                        Stach może Ci nie wleli twojego oleju 0W30 tylko jakiegoś innego może xW40 ? temu tak długo się nagrzewa...
                        Grzechu ja mam wlany 0W20 no to jeszcze bardziej jest to zastanawiające. Może te 3 km inni jeżdżą na niższych biegach i trochę pod górkę? A jeszcze może być tak, że ja mieszkam w otwartej przestrzeni, podobno jest tu mikroklimat, u mnie jest np. śnieg, a pięć kilometrów dalej nie ma, więc zawsze u mnie jest niższa temperatura. Nie wiem, tak kombinuję. Ale ustawię jeszcze temp. wewnętrzną na 17 stopni i zobaczę.

                        Comment


                        • Myślę że to wina termostatu, normalnie po przejechaniu 2,5 -3 km temperatura płynu w hondzie powinna być optymalna, olej tu niewielkie ma znaczenie w moim przypadku po przejściu z 0W40 na 0W30 troszkę jakby dłużej się nagrzewa silnik ,pewnie dlatego że lepkość mniejsza mniejsze tarcie.

                          Comment


                          • w moim przypadku po przejściu z 0W40 na 0W30 troszkę jakby dłużej się nagrzewa silnik ,pewnie dlatego że lepkość mniejsza mniejsze tarcie.
                            a to ciekawe bo ja pamiętam na 5W20 szybciej się nagrzewał niż na 5W40.....
                            4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                            Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                            https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                            Comment


                            • Zamieszczone przez radekr Zobacz posta
                              Kontrolka jak zimny olej? Możesz wrzucić fotę jak ona wygląda? Jaka apka pokazuje Ci temp oleju?
                              Ta apką , można kupić w allegro razem z Elm 327 , ja wziąłem icar 3 BT sam się aktywuje po zapłonie i sam usypia po wyłączeniu stacyjki.

                              Apkę trzeba skonfigurować połączenie i mamy odczyt błędów i parametry.

                              Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                              Comment


                              • Jaka jest różnica między olejem 0W20 Type2.0 Engine oil zalecanym przez instrukcję do X gena, a olejem Castrola 0W20 detykowanym do Hondy między innymi do 1.8 z IX gena

                                Comment

                                Working...
                                X