A może to przejście na C3 nie tylko jest spowodowane przez GPF ale również przez nowsze katalizatory które przecież też ewoluują. Od kilku lat stosuje się trójdrożne katalizatory TWC i może o to też chodzi. WAG już od kilku lat do benzyn leje C3 i dziwnie zbiegło się to właśnie z wprowadzeniem nowych katalizatorów. Ja mam auto z początku 2018 jeszcze bez GPF ale nie mogę stosować według instrukcji innego oleju niż C3.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz postana to wychodzi. Dlatego ewolucja spowodowała że na tym oleju pojawiło się "2.0".
Jednym olejem załatwiane są wszystkie silniki.
Pisałeś wcześniej, że; "Nie jest dopuszczony dla silnika benzynowego żaden z olejów z grupy Norm ACEA C. (C4, C3, C2, C1). (chyba że ma katalizator GPF, /od roczników 2018/ i ze względu na ten GPF (Wymagania środowiskowe) jest wymagany.)"
A tu się okazuje ,że ASO leje jak leci.
Comment
-
Zamieszczone przez Stach13 Zobacz postaA tu się okazuje ,że ASO leje jak leci.ostatniego roku, tylko lata całe już trwa.
Comment
-
Zamieszczone przez Stach13 Zobacz postaNo to wiesz Rambo dlaczego pisałem, że znów zaczyna mi się robić mętlik w głowie ?
Pisałeś wcześniej, że; "Nie jest dopuszczony dla silnika benzynowego żaden z olejów z grupy Norm ACEA C. (C4, C3, C2, C1). (chyba że ma katalizator GPF, /od roczników 2018/ i ze względu na ten GPF (Wymagania środowiskowe) jest wymagany.)"
A tu się okazuje ,że ASO leje jak leci.
Stach13 to nie do końca tak, z tym 0W20 Type 2.0 i normami ACEA C.
Oleje 0W20, tak jak Rambo pisał, są nastawione na ekonomię - zapewniają oszczędność paliwa i są niskopopiołowe, a dokładnie z tego, co można o nich wyczytać, to są MidSAPS i mają lepkość HTHS na poziomie 2.6 do 2.9.
Na tych olejach mamy najczęściej podaną klasę jakości API i ILSAC oraz aprobaty producentów samochodów. Rzadko natomiast można spotkać normę ACEA. A jeżeli jest, to ja się spotkałem z normą ACEA A1/B1 oraz ACEA C5, która jest najnowszą, najpóźniej wprowadzoną normą ACEA Cx.
Norma ACEA C5 zaczęła obowiązywać od końca roku 2016 i jest ona najbardziej Fuel economy z norm ACEA Cx. Oleje z tą normą muszą mieć lepkość HTHS w przedziale 2.6 do 2.9 - tak to określiło ACEA. Ponadto muszą mieć wartość "Popioły siarczanowe" <= 0.8 czyli generalnie - MidSAPS.
I teraz pytanie, czy wszystkie oleje 0W20/ bądź który olej 0W20 mógłby mieć przyznaną normę ACEA C5 ? No tu pewnie potrzebna by była analiza (może z karty danych, może laboratoryjna) konkretnego oleju 0W20, czy jest zgodny z normą ACEA C5. ACEA stawia konkretne wymogi, jakie parametry oleje z tą normą powinny posiadać.
W momencie, gdy zaczął być produkowany i został wypuszczony do obiegu olej Honda 0W20 Type 2.0, jeszcze nie było normy ACEA C5.
No i pytanie jak jest klasyfikowany olej Honda 0W20 Engine Oil Type 2.0 ? Moim zdaniem ten olej jest API SN, ILSAC GF-5.
Producent Honda pisząc w IO zalecenia dla wersji europejskich, w pierwszej kolejności będzie oferował swój produkt - zrozumiałe. Natomiast druga sprawa, jeżeli ten olej nie ma przyznanej żadnej normy przez ACEA, to Honda nie będzie zamieszczała informacji, żeby użytkownik, w razie niedostępności Honda 0W20 Type 2.0 lub zamiennie do tego oleju, stosował inny 0W20 API SN, ILSAC GF-5, no bo przecież w Europie obowiązują normy ACEA.
Ja to tak widzę.
Możliwe, że Honda 0W20 Engine Oil Type 2.0 spełniłby normę ACEA C5, ale ta norma powstała później.Last edited by Okonio; 27-11-2018, 21:23.
Comment
-
Zamieszczone przez Okonio Zobacz postaOleje 0W20, tak jak Rambo pisał, są nastawione na ekonomię.
Zamieszczone przez remar Zobacz postaOd kilku lat stosuje się trójdrożne katalizatory TWC i może o to też chodzi.
Przypominam że oleje ACEA C3 pojawiły się już w roku 2001 i były popularyzowane jako "najlepszy olej" jako Najwyższa Norma. Czyli dokładnie tak samo jak dzisiaj się propaguje kolejne Normy w ewolucji postępu środowiskowego.
Zamieszczone przez remar Zobacz postaJa mam auto z początku 2018 jeszcze bez GPF ale nie mogę stosować według instrukcji innego oleju niż C3.
Technicznie to nie ma takiej możliwości uszkodzić GPF jeśli go nie posiadasz. Czy sądzisz inaczej? no nie możesz uszkodzić czegoś ...czego nie ma.
Jedyne wymaganie stosowania olejów grupy ACEA "C" to wtedy gdy jest DPF/GPF tylko i wyłącznie. Ta grupa została zaprojektowana wyłącznie dla takich wymagań. Tu nie ma znaczenia Książka. Olej do ochrony GPF czy DPF to olej niskopopiołowy, stosuje się takie oleje nie dla ochrony silnika, a dla ochrony katalizatora, tylko i wyłącznie.
Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta"Nie jest dopuszczony dla silnika benzynowego żaden z olejów z grupy Norm ACEA C. (C4, C3, C2, C1). (chyba że ma katalizator GPF, /od roczników 2018/ i ze względu na ten GPF (Wymagania środowiskowe) jest wymagany.)"
Przykład "z rękawa": kupię sobie łańcuch z kłódką do roweru, bo będę chronił rower którego nie mam. ale będę go chronił ... bo tak nakazuje mi informacja na opisie tego łańcucha "do zabezpieczenia roweru"
. No to jest jakiś obłęd
.
Zamieszczone przez Stach13 Zobacz postaA tu się okazuje ,że ASO leje jak leci.
Użytkownik działa zgodnie ze swoim interesem.
Kończy się gwarancja i interesy obu się rozjeżdżają ... ciekawe czemu?
(dodam że ja korzystam z ASO chętnie i jak tylko jest to opłacalne, ale w zakresie oleju nie korzystałem nigdy, do czego nie namawiam, uznałem że mam po prostu większą wiedzę i doświadczenie w tym temacie).Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Zamieszczone przez chromaticall Zobacz postaLanie olejów C przez ASO do każdego silnika to nie jest zdobyczLast edited by Stach13; 27-11-2018, 19:47.
Comment
-
Zamieszczone przez Stach13 Zobacz postaDlatego jestem zdziwiony, bo na tym forum jedni przestrzegali drugich, żeby ktoś im nie wcisnął ACEA C jak nie mają filtra GPF. Strach korzystać z ASO nawet pomijając ceny. No ale na razie nie mam wyboru.
Comment
-
Zamieszczone przez megipan Zobacz postaolej nie jest dostępny jest teraz FS 0W40
to jest obecnie (2018r) to: https://www.mobil1.pl/oleje-silnikowe/fs-0w-40.aspx
np tu kupisz: http://sklep.lucart.pl/mobil-1-fs-0w40-4l-p-109.html
to jest "New life" na nim jest FS ale to jest włąśnie "new life".
Wcześniej ten olej wyglądał tak: http://www.rob-oil.eu/images/1923.jpg
Dokładnie ten olej zmienił grafikę na złotą "FS new life" i jest dostępny bez problemowo.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Zamieszczone przez andrzejek-k68 Zobacz postaw IO jest napisane o "olejach ACEA A3
Kiedyś pytałem o wymianę instrukcji ,ale powiedzieli ,że nie mają ,to zignorowałem temat i pozostaje stara.
Comment
-
Mam jeszcze takie pytanie , kiedyś już o tym pisałem, przypomnę się. Otóż jak to jest Waszym zdaniem. Chodzi mi o wytrzymałość temperaturową oleju w czasie jego pracy w silniku w czasie wysilonej eksploatacji w stosunku do jego zadania chłodzenia i smarowania turbiny, gdzie temperatura pracy turbiny przekracza 700 st. C . W czasie normalnych warunków pracy silnika temp. np.w rejonie pierwszego rowka pierścieniowego wynosi do 220-230st. C. Jak olej odbiera ciepło z turbiny o temp. np. 800 stopni to na jakie nagrzanie ten olej jest narażony ? I jak taki olej np. 0W20 o niskim HTHS wytrzymuje współpracę z turbiną ? IO mówi, żeby bardzo pilnować interwału wymiany właśnie na stronie poświęconej turbinie. Czyli olej jest poddawany wysokim temperaturom, tylko nie wiem jakim.
Comment
-
Napisałem kiedyś maila do poznanego na targach motoryzacyjnych w Ostródzie inżyniera Castrola o specyfikację oleju 0W-20.Dziś mi odpisał:
"Prześledziłem to zagadnienie bardzo szczegółowo i wszystko wskazuje na to że jest to olej syntetyczny. Co prawda nie udało mi się dotrzeć do składu formulacji co jednoznacznie odpowiedziałoby na Pańskie pytanie, ale dotarłem do szczegółowych danych technicznych i znalazłem że olej ten ma wskaźnik lepkości równy 174. Tak wysoki wskaźnik lepkości ja spotykam w olejach silnikowych syntetycznych. Dla porównania oleje silnikowe mineralne mają zazwyczaj wskaźnik 90-120, półsyntetyczne 110-150, syntetyczne 150 i wyższy. Warto wiedzieć że czym wyższy wskaźnik lepkości tym olej jest bardziej stabilny w trakcie zmiany temperatury i tym samym można powiedzieć że czym wyższy wskaźnik lepkości tym olej jest wyższej jakości.
Opierając się na tej danej jeśli miałbym strzelać na jakich bazach jest oparty ten olej to jednoznacznie myślałbym o syntetycznych."
Karty produkt nie dostałem ale już nie bedę drążyć tematu , bo tutaj już wszystko zostało powiedziane i mam wiedzę o olejach wiekszą niż przeciętny użytkownik i coś tam wybiorę
Maila wrzucam ,bo dostałem takie info.Nie mam pojęcia ile w tym prawdy ,ale podyskutować można.
Comment
-
Ciekawe , który Castrol 0W20 miał ten inżynier na myśli bo np. Castrol Edge Professional H 0W20 ma indeks lepkości 220.
A nasz słynny 0W20 Type 2.0 ma indeks 213( tak podawali koledzy z forum) a jest na bazie mineralnej. Tak ,że coś tutaj nie pasuje.
Comment
Comment