Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • O dzięki poczytam bez tłumaczenia ze zrozumieniem. Lubię takie prace magisterskie.
    4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
    Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
    https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

    Comment


    • Analizując wasze wypowiedzi, zamieszczone linki oraz kilka kontaktów z hurtowniami olejowymi zajmującymi stricte olejami mogę podsumować dla gen. X 1.5T

      0W20 - olej dla użytkownika eksploatującego samochód w sposób normalny. Dbając o niskie spalanie oraz ochronę środowiska (tak zalecaną przez producentów i nowe normy).
      "Normalna jazda po ulicach - dojazdy, podróże autostradą itp. Nawet sporadyczne szybkie uderzenie w krętą drogę kwalifikuje się jako normalne użytkowanie uliczne z niezmodyfikowanym samochodem. Po prostu nie można zastosować pełną przepustnicę wystarczająco długo na ulicy, aby podnieść temperaturę oleju na tyle wysoko, że kwalifikuje się jako intensywne użytkowanie, które może wymagać lepszego oleju."

      0W30 - olej który nadaje się również do normalnej eksploatacji pojazdu lecz posiadający dodatkową ochrona dla silnika kiedy częściej wykorzystujemy potencjał tego co mamy pod maską (przy wyższych prędkościach, obciążeniach i obrotach)
      Poprzez to że olej pracuje w wyższej temperaturze mamy ochronę w większej rozpiętości

      5W30 - jest olejem gęstszym od powyższych . Idealny dla użytkowników którzy eksploatują samochód m.in. w terenie górzystym, holowanie przyczepy itd

      UWAGI
      -5W30 otrzymałem informację (nie w jednym miejscu) ze w związku z ciasnym spasowaniem elementów silnika nie do końca jest zalecany dla zimnych startów, krótkich dystansów i spokojnej miejskiej jazdy...
      -film olejowy - przestrzegając powyższych wytycznych użytkowania 0W20, 0W30 nie ma możliwości o jego przerwaniu (podobno aktualne technologie produkcyjne w odpowiedni sposób chronią silnik)

      Nie negujmy tutaj żadnej specyfiki tylko każdy użytkownik powinien dobrać go odpowiednio do swoich wymogów i stopnia eksploatacji pojazdu.


      Chyba najbardziej optymalną opcją będzie zakup 0W30 posiadający formalne aktualne certyfikaty A5

      *aktualne certyfikaty tyczą się każdej specyfikacji i producentów (nie każdy producent posiada papier na daną normę)
      -niektórych ważność się skończyła
      -niektórzy spełniają normę ACEA ale nie maja jej wykupionej (a norma ma być wykupiona!)
      Chcecie mieć tak zwany dupochron gwarancyjny sprawdźcie również i to w razie W przy długiej np 5 letniej gwarancji producenta

      Czy w swojej amatorskiej wypowiedzi znajdę aprobatę u bardziej doświadczonych w temacie olejowym?

      Comment


      • Zamieszczone przez boski_1 Zobacz posta
        Analizując wasze wypowiedzi, zamieszczone linki oraz kilka kontaktów z hurtowniami olejowymi zajmującymi stricte olejami mogę podsumować dla gen. X 1.5T

        0W20 - olej dla użytkownika eksploatującego samochód w sposób normalny. Dbając o niskie spalanie oraz ochronę środowiska (tak zalecaną przez producentów i nowe normy).
        "Normalna jazda po ulicach - dojazdy, podróże autostradą itp. Nawet sporadyczne szybkie uderzenie w krętą drogę kwalifikuje się jako normalne użytkowanie uliczne z niezmodyfikowanym samochodem. Po prostu nie można zastosować pełną przepustnicę wystarczająco długo na ulicy, aby podnieść temperaturę oleju na tyle wysoko, że kwalifikuje się jako intensywne użytkowanie, które może wymagać lepszego oleju."

        0W30 - olej który nadaje się również do normalnej eksploatacji pojazdu lecz posiadający dodatkową ochrona dla silnika kiedy częściej wykorzystujemy potencjał tego co mamy pod maską (przy wyższych prędkościach, obciążeniach i obrotach)
        Poprzez to że olej pracuje w wyższej temperaturze mamy ochronę w większej rozpiętości

        5W30 - jest olejem gęstszym od powyższych . Idealny dla użytkowników którzy eksploatują samochód m.in. w terenie górzystym, holowanie przyczepy itd

        UWAGI
        -5W30 otrzymałem informację (nie w jednym miejscu) ze w związku z ciasnym spasowaniem elementów silnika nie do końca jest zalecany dla zimnych startów, krótkich dystansów i spokojnej miejskiej jazdy...
        -film olejowy - przestrzegając powyższych wytycznych użytkowania 0W20, 0W30 nie ma możliwości o jego przerwaniu (podobno aktualne technologie produkcyjne w odpowiedni sposób chronią silnik)

        Nie negujmy tutaj żadnej specyfiki tylko każdy użytkownik powinien dobrać go odpowiednio do swoich wymogów i stopnia eksploatacji pojazdu.


        Chyba najbardziej optymalną opcją będzie zakup 0W30 posiadający formalne aktualne certyfikaty A5

        *aktualne certyfikaty tyczą się każdej specyfikacji i producentów (nie każdy producent posiada papier na daną normę)
        -niektórych ważność się skończyła
        -niektórzy spełniają normę ACEA ale nie maja jej wykupionej (a norma ma być wykupiona!)
        Chcecie mieć tak zwany dupochron gwarancyjny sprawdźcie również i to w razie W przy długiej np 5 letniej gwarancji producenta

        Czy w swojej amatorskiej wypowiedzi znajdę aprobatę u bardziej doświadczonych w temacie olejowym?
        Napisałem ostatnio maila do Honda Polska i otrzymałem informacje, że oprócz A5 w moim silniku mogę również stosować olej A3, posiadam silnik 1.0.

        Comment


        • Zamieszczone przez Maraz Zobacz posta
          Napisałem ostatnio maila do Honda Polska i otrzymałem informacje, że oprócz A5 w moim silniku mogę również stosować olej A3, posiadam silnik 1.0.
          Tak oczywiście można (książka serwisowa również tak dopuszcza), ale szukając optymalnej najlepszej opcji do ciasno spasowanych silników przeznaczona jest klasyfikacja ACEA5

          Skrótowa rozpiska:

          Comment


          • Zastanawiam się skąd info, że mamy "ciasno" spasowane silniki w Hondach ...

            Comment


            • [QUOTE=boski_1;410624]Tak oczywiście można (książka serwisowa również tak dopuszcza)


              W mojej książce jest tylko A5, a pytając się w ASO twierdzili, że mogę nalać tylko A5 więc napisałem maila do Honda Polska chcąc to potwierdzić.

              Comment


              • Zamieszczone przez boski_1 Zobacz posta
                Analizując wasze wypowiedzi, zamieszczone linki oraz kilka kontaktów z hurtowniami olejowymi zajmującymi stricte olejami mogę podsumować dla gen. X 1.5T
                *aktualne certyfikaty tyczą się każdej specyfikacji i producentów (nie każdy producent posiada papier na daną normę)
                -niektórych ważność się skończyła
                -niektórzy spełniają normę ACEA ale nie maja jej wykupionej (a norma ma być wykupiona!)
                Chcecie mieć tak zwany dupochron gwarancyjny sprawdźcie również i to w razie W przy długiej np 5 letniej gwarancji producenta
                Czy w swojej amatorskiej wypowiedzi znajdę aprobatę u bardziej doświadczonych w temacie olejowym?
                No, na opinii hurtowni bym nie polegał zbytnio. To sklepy, tylko takie większe. Czy jak kupujesz pieczywo w markecie, to pytasz kasjerkę o skład chleba? Ona ma Ci to sprzedać i tyle. Mój kolega jest pianistą po akademii muzycznej. Nie gra od lat, ma hurtownię plastików. Sprzedaje to, co w danej chwili najlepiej idzie i ma gdzieś jakość tych produktów. Owszem, może w przypadku hurtowni samochodowych jest nieco lepiej, ale czytając cytowane tu gęsto wypowiedzi tzw fachowców ze sklepów netowych można ich fachowość poddać w wątpliwość Myślę, że zgromadzona na forum wiedza jest znacznie bardziej wartościowo niż to, co mówią tzw hurtownicy.
                Analizując przeznaczenie oleju kierujesz się SAE. Trochę to mało. Oczywiście, będą w ramach tego rozróżnialne te bardziej płynące, w niższych temperaturach i te tzw. gęstsze ale SAE to zdecydowanie za mało, żeby dobrać sobie olej. Wręcz powiedziałbym, że należy zacząć od ACEA a nie SAE.
                Celna uwaga: niektórzy spełniają ACEA ale nie podeszli do procedury - np AMS Oil i niestety mimo, że to mogą być świetne oleje, to w razie wtopy silnikowej będzie to pierwsza rzecz jakiej gwarant się uczepi - olej niezgodny z IO.
                Zamieszczone przez Maraz Zobacz posta
                Napisałem ostatnio maila do Honda Polska i otrzymałem informacje, że oprócz A5 w moim silniku mogę również stosować olej A3, posiadam silnik 1.0.
                A masz taki zapis w IO? Jak masz, to pewnie że śmiało. Jak nie masz, to... wydrukuj tego maila w 100 egzemplarzach i za każdym razem przy wymianie oleju pokazuj w ASO i niech tam też przybija pieczątkę. Plus zachowaj wersję elektroniczną. I lej A3 jak najbardziej. Jakby coś się stało, to masz podkładkę od gwaranta. I pamiętaj, że odpisał Ci człowiek z marketingu i Pijaru. Nie pan magister inżynier, tylko biurwa która za zadanie ma odpisywać na maile wg ustalonego schematu. I być może jest po socjologii albo innym zarządzaniu Albo po filologii klasycznej
                Generalnie te nasze listy to sobie możemy w d... wsadzić. Kilka przypadków sensownej odpowiedzi było ale na placach jednej ręki można policzyć. Sam czekam z utęsknieniem na maila z odpowiedzią od AMSOila, którego zaczepiłem o ACEA podawane przez ich dystrybutora w Polsce - ale się chyba nie doczekam.
                Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
                Zastanawiam się skąd info, że mamy "ciasno" spasowane silniki w Hondach ...
                No bo szpilki tam nie wciśniesz

                Comment


                • Przecież szpilki nie wcisniesz i w luzno spasowane połączenie miałem to szczęście, że uczyli mnie o tym na studiach

                  Comment


                  • Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
                    No, na opinii hurtowni bym nie polegał zbytnio. To sklepy, tylko takie większe.
                    Wiadomo ze każdego sprzedającego wypowiedz trzeba prześwietlić, gdyż zależy im w szczególności na obrocie. Tylko akurat w tym przypadku nie pytałem się o konkretna markę tylko próbowałem przedstawić jakie oleje są dopuszczone dla tego modelu i zestawić to ze sposobem jazdy jaki jest u mnie... Po tym zostało mi polecone to co przedstawiłem. Co niektórzy wcale wiedzy złej nie mieli


                    Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
                    A masz taki zapis w IO?
                    U mnie w IO jest tylko A5.
                    Również napisałem do ASO w którym kupiłem oraz do centrali i też dostałem opowiedz pisemną ze mogę zalać A3.

                    Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
                    Zastanawiam się skąd info, że mamy "ciasno" spasowane silniki w Hondach ...
                    Informacja telefoniczna z ASO + od jednego z hurtowników olejowych na temat nowych silników H
                    Tak mi się również wydaje tylko nie mogę tego znaleźć ze również w tym temacie padło sformułowanie ze te silniki są ciasno spasowane (jak nie w tu to na forum to czytałem).
                    + IO dla mojego modelu z 2018 bez filtra mówi tylko o A5. Produkcja IO 17.11.2017r
                    Last edited by Lukas; 09-12-2018, 20:27. Powód: Połączenie postów.

                    Comment


                    • Bardziej ja byłbym skłonny myśleć że obecnie honda ma jednak ciasno pasowane silniki, nowsza technologia , dlatego zalecają oleje o niskiej lepkości żeby dawały radę w tej ciasnocie ,tak na chłopski rozum nawet myśląc, ja obecnie mam zalany ams ss 0W30 (auto syna które mu kupiłem ale też użytkuję) wymieniony po 4 tys. Serwis bez słowa wymieniłbez żadnego nawet zapisu, przejechane na tym oleju 9 tys. silnik pracuje bardzo dobrze , zero przybytku ani ubytku oleju, posiadam też crv 2015 ten sam olej silnik tak samo ok.
                      Tu też ciekawy link https://www.oil-club.ru/maslo-s-kakim-hths-vybrat/
                      Tu coś ze strony Honda Poland. Rozwiązania obniżające tarcie
                      W nowych silnikach benzynowych dostępnych w Hondzie Civic wykorzystano wiele rozwiązań obniżających tarcie i przyczyniających się do zwiększenia wydajności. Zewnętrzna powierzchnia lekkich tłoków aluminiowych otrzymała specjalną powłokę o niskim współczynniku tarcia, nakładaną w nowatorskim procesie technologicznym. W rezultacie, tłoki poruszają się w cylindrach przy dużo niższym tarciu wewnętrznym.
                      Wysoka ogólna wydajność działania to również zasługa zastosowania oleju o niewielkiej lepkości, specjalnego, dwustopniowego zaworu upustowego pompy olejowej, specjalnych, lekkich pierścieni tłokowych, łańcucha rozrządu o niskim współczynniku tarcia oraz lekkiego wału korbowego.
                      Last edited by megipan; 09-12-2018, 20:55.

                      Comment


                      • To jest odpowiedz Hondy na moje pytanie czy olej Type 2.0 jest olejem do silników z filtrem i bez filtra, napisałem że olej do tych silników to dwa różne produkty

                        Szanowny Panie,

                        Ponownie informujemy, że jedyny zalecany olej silnikowy do Pańskiego samochodu to oryginalny olej Honda 0W-20 Type 2.0. Olej ten jest przeznaczony zarówno do aut wyposażonych w filtr cząstek stałych jak i bez filtra. Jeżeli olej ten nie jest dostępny, można użyć oleju 5W-30 lub 0W-30 ACEA A3/B3 lub A5/B5, a w autach z filtrem GPF oleju ACEA C3.

                        W załączeniu przesyłamy specyfikację oleju Honda 0W-20 Type 2.0.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Genio1212 Zobacz posta
                          , a w autach z filtrem GPF oleju ACEA C3.
                          Cóż, przynajmniej w tym przypadku udało im się dobrze dobrać olej

                          Comment


                          • Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
                            Cóż, przynajmniej w tym przypadku udało im się dobrze dobrać olej
                            Ja dzisiaj skrobnąłem maila do Hondy który olej jest najbardziej odpowiedni do 1.5 bez filtra. Zobaczymy co odpiszą.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez boski_1 Zobacz posta
                              Ja dzisiaj skrobnąłem maila do Hondy który olej jest najbardziej odpowiedni do 1.5 bez filtra. Zobaczymy co odpiszą.
                              Przecież powyżej padła już odpowiedź:

                              Zamieszczone przez Genio1212 Zobacz posta
                              Szanowny Panie,

                              Ponownie informujemy, że jedyny zalecany olej silnikowy do Pańskiego samochodu to oryginalny olej Honda 0W-20 Type 2.0. Olej ten jest przeznaczony zarówno do aut wyposażonych w filtr cząstek stałych jak i bez filtra. Jeżeli olej ten nie jest dostępny, można użyć oleju 5W-30 lub 0W-30 ACEA A3/B3 lub A5/B5
                              Podoba mi się, że nie ominęli norm ACEA A3.. a więc te ciasno spasowane silniki można obić o kant.. nie powiem czego Zresztą od ponad 15 lat Honda robi ciasno pasowane silniki z zaleceniem do oleju 0W20 które jeżdżą na 5w30 lub 5W40
                              Last edited by Grzechu; 09-12-2018, 21:47. Powód: literówka
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                                Podoba mi się, że nie ominęli norm ACEA A3.. a więc te ciasno spasowane silniki można obić o kant.. nie powiem czego Zresztą od ponad 15 lat Honda robi ciasno pasowane silniki z zaleceniem do oleju 0W20 które jeżdżą na 5w30 lub 5W40
                                A nawet 0/40 i 10/40 - taki potrafią wlać w UK do naszych R18. Swoją drogą jak ktoś nie ma u siebie w IO A3 a dostaje maila, że może lać A3 to może głowa rozboleć

                                Comment

                                Working...
                                X