Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez milkyway33 Zobacz posta
    Zapytałam, wysłałam nawet skan odpowiedniej strony instrukcji
    Odpowiedź:
    Przed wprowadzeniem modelu do oferty kwestia stosowania tego oleju została uzgodniona z Honda Polska, która przychyliła się do używania go w najnowszej generacji samochodów. Jest to olej stosowany od wielu lat przez nas serwis i zapewnia optymalne smarowanie i warunki pracy silnika.
    ...
    Oni (ASO) chyba nie do końca wiedzą dokładnie o co chodzi z tym ACEA C3 a pewnie pomyśleli, że w pytaniu chodzi o 5W30
    Moja Hania
    http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

    Comment


    • Zamieszczone przez Fiedziu Zobacz posta
      Tydzień temu. 50zl filtr i jakieś grosze podkładka. Z tym że to było w IX gen i nie wydaje mi się że w X gen jest tak ciężko wymienić olej że kosztuje 3 razy tyle.
      To chyba masz jakieś chody. Ja za olejowy regularnie płacę ok. 160 - 170 zl. Filtr i pierdoły ASO plus jakieś pół roboczogodziny. Olej oczywiście mój. A co jest takiego trudniejszego w wymianie oleju w X w stosunku do gen IX?
      Wydaje mi się,ze Milkyway33 nie dogadała się dokładnie z serwisem, tzn nie do końca się zrozumieli. Kwota podana przez salon zgadza się circabout z kwotą wymiany BEZ oleju po stronie ASO.
      Zamieszczone przez marart Zobacz posta
      Oni (ASO) chyba nie do końca wiedzą dokładnie o co chodzi z tym ACEA C3 a pewnie pomyśleli, że w pytaniu chodzi o 5W30
      Wiedzą wiedzą Po prostu mają podpisane umowy, olej w beczkach do zbycia i na tym trzepią kasę a nie na ochronie naszych silników. Silniki Hondy są na tyle dobre, że okres gwarancji spokojnie przetrzymają zalewane KAŻDYM olejem. A potem... martw się użytkowniku sam.

      Comment


      • Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
        Wydaje mi się,ze Milkyway33 nie dogadała się dokładnie z serwisem, tzn nie do końca się zrozumieli. Kwota podana przez salon zgadza się circabout z kwotą wymiany BEZ oleju po stronie ASO.
        Nie no, dogadaliśmy się dobrze, przecież wkleiłam Wam 2 ich maile - pierwszy z informacją, że za olej + wymianę kasują 550 zł, a drugi, że można też przyjechać z własnym olejem i wtedy wymiana 150 zł. Umieściłam te maile na forum bardziej po to, żeby dać Wam znać jaki olej stosują (że C3), a nie ile to kosztuje. Sama właśnie usiłuję coś wybrać i wreszcie kupić no i głupieję, bo 5w30 widzę wszędzie tylko A5, a nie A3...

        Comment


        • Zamieszczone przez milkyway33 Zobacz posta
          , bo 5w30 widzę wszędzie tylko A5, a nie A3...
          No i co z tego, że a5 a nie a3... od tego a3 nie przybędzie Ci ani +10KM ani też silnik nie stanie się pancerny... producent wprost poleca A5... Skąd ta niechęć do a5? Ważne aby c3 nie zalali...

          Comment


          • Zamieszczone przez milkyway33 Zobacz posta
            Nie no, dogadaliśmy się dobrze, przecież wkleiłam Wam 2 ich maile - pierwszy z informacją, że za olej + wymianę kasują 550 zł, a drugi, że można też przyjechać z własnym olejem i wtedy wymiana 150 zł.
            No i to jest taka normalna cena

            Zamieszczone przez milkyway33 Zobacz posta
            Sama właśnie usiłuję coś wybrać i wreszcie kupić no i głupieję, bo 5w30 widzę wszędzie tylko A5, a nie A3...
            Aż sprawdziłem. Faktycznie jakiś dramat się zrobił Może rozważ 0/30 lub 5/40 jeśli instrukcja je dopuszcza. Chyba zacznę już sobie szukać oleum, choć wymiana za pół roku.
            Cieszmy się olejami A3. tak szybko odchodzą.....

            Comment


            • Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
              To chyba masz jakieś chody. Ja za olejowy regularnie płacę ok. 160 - 170 zl. Filtr i pierdoły ASO plus jakieś pół roboczogodziny. Olej oczywiście mój. A co jest takiego trudniejszego w wymianie oleju w X w stosunku do gen IX?
              Wydaje mi się,ze Milkyway33 nie dogadała się dokładnie z serwisem, tzn nie do końca się zrozumieli. Kwota podana przez salon zgadza się circabout z kwotą wymiany BEZ oleju po stronie ASO.

              Wiedzą wiedzą Po prostu mają podpisane umowy, olej w beczkach do zbycia i na tym trzepią kasę a nie na ochronie naszych silników. Silniki Hondy są na tyle dobre, że okres gwarancji spokojnie przetrzymają zalewane KAŻDYM olejem. A potem... martw się użytkowniku sam.
              Przyjechałem z własnym olejem Valvoline 0W40. Oczywiście marudzili że lepszy będzie 5W30 bo taki niby jest najlepszy do tego silnika, ze moj jest za rzadki itd itd.Chociaż nie namawiali na ich olej czyli Castrol. Nie mam żadnych chodow, za samą usługę zapłaciłem 50zl. Jeśli mi nie wierzysz to jest kolega na forum z Olsztyna nick Paweł_NO i może przeczyta ten wątek i on również zapłacił około 50zl. Skąd ta cena w innych ASO diabli wiedzą..

              Comment


              • Zamieszczone przez Fiedziu Zobacz posta
                Przyjechałem z własnym olejem Valvoline 0W40. Oczywiście marudzili że lepszy będzie 5W30 bo taki niby jest najlepszy do tego silnika, ze moj jest za rzadki itd itd.Chociaż nie namawiali na ich olej czyli Castrol. Nie mam żadnych chodow, za samą usługę zapłaciłem 50zl. Jeśli mi nie wierzysz to jest kolega na forum z Olsztyna nick Paweł_NO i może przeczyta ten wątek i on również zapłacił około 50zl. Skąd ta cena w innych ASO diabli wiedzą..
                Ja mam wymianę w przyszłym tygodniu więc będę mógł też się wypowiedzieć. Jadę ze swoim olejem.

                Comment


                • Po przeczytaniu tego wątku zadzwoniłem do trzech ASO (2x Kraków i Wieliczka). I w każdym powiedzieli mi to samo. Do silnika 1,5 turbo leją tylko i wyłącznie olej 0W20 Honda 2,0 bo jest to olej dopracowany do tego silnika i takie są zalecenia Hondy.
                  Gdyby z jakiś powodów go nie mieli to wtedy użyją oleju jak w instrukcji. I jak to się ma do innych ASO gdzie jak ktoś tu pisał zalecają inny olej ?. Każdy mówi coś innego. Faktycznie młyn w głowie.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                    Po przeczytaniu tego wątku zadzwoniłem do trzech ASO (2x Kraków i Wieliczka). I w każdym powiedzieli mi to samo. Do silnika 1,5 turbo leją tylko i wyłącznie olej 0W20 Honda 2,0 bo jest to olej dopracowany do tego silnika i takie są zalecenia Hondy.
                    Gdyby z jakiś powodów go nie mieli to wtedy użyją oleju jak w instrukcji. I jak to się ma do innych ASO gdzie jak ktoś tu pisał zalecają inny olej ?. Każdy mówi coś innego. Faktycznie młyn w głowie.
                    Myślę,że ani ASO ani instrukcja obsługi Hondy nie zwalnia od myślenia i podejmowania przez właścicieli aut decyzji jakiego oleju do swoich aut wleją dostosowując go też do warunków użytkowania samochodu i stylu jazdy. Oczywiście w ramach zaleceń zawartych w instrukcji. Do ASO w takich sytuacja należy mieć ograniczone zaufanie z wiadomych względów.

                    Comment


                    • Moje impresje po przeczytaniu watków olejowych,instrukcji obslugi i kontaktów z ASO sa nastepujace:
                      1-instrukcja obslugi odnosnie zalecanego oleju silnikowego jest napisana w sposób b. tendencyjny sugerujacy przecietnemu użytkownikom 0w20 , włącznie z tym wykresem temperatur -40 do plus 40, gdzie na calym wykresie rozkraczony króluje 0w20.Oczywiscie dodane sa oleje acea a5/a3 i zdanie o tym, ze dobiera sie olej zaleznie od temp. i sposobu uzytkowania, ale jest to niejako ukryte za bijacym w oczy 0w20.jESLI ktos bedzie szybko i dlugo zasuwal w upalne lato po autostradach niekoniecznie gorącego południa
                      na 0w20 i przytrze silnik, to "gwarant" wyjmie z instrukcji zdanie o doborze oleju do panujacych warunków i wykaze oczywiscie wine uzytkownika, bo kto w temp. np 35* gna po autostradzie 160km/h na 0w20 a nie 5w40, jako bardziej adekwatnym?To jak umowy bankowe,ubezpieczeniowe,sugeruja jedno dla klienta, by potem interpretowac je na jego niekorzysc opierajac sie na sformułowanych tekstach i paragrafach.
                      2-Jako klient Hondy posiadajacy auto na gwarancji oczekuje, że w serwisie podczas przegladu/wymiany oleju zostanę zapytany, jakim olejem ma byc zalany silnik, czy ich "rekomendowanym hondowskim" 0w20 czy moze 0w30,0w40 czy 5w40 {ACEA A5/A3} dostosowanym do charakteru uzytkowania auta i panujacych temperatur i że bede miał wybór I FACHOWE DORADZCTWO, a jesli np. dzis nie maja 5w40 to zamowia go na jutro i bedzie i klient nie bedzie musiał przyjezdzac ze swoja bańką oleju, poniewaz serwis ma tylko jedno,albo 0w20 {lub czesto 5w30 acea c3}, albo grozbe utraty gwarancji.Podejrzewam, ze niewielu klientów przyjezdzalo by wowczas ze swoim olejem, gdyby mieli wybor w serwisie,swiety spoko,wiadome pochodzenie i pewną gwarancję.Skoro Honda wymaga odpowiedniego koloru scian,koloru i wzoru kafelek na podlodze salonu, to nie moze wymóc odpowiedniego asortymentu olejow w ASO DO WYBORU KLIENTA?Albo niech napisze jasno w instrukcji i w pismach do swoich ASO {DO WGLADU DLA KLIENTA}, że jedynym i dopuszczonym olejem silnikowym Hondy jest ich 0w20 i to bedzie koniec dylematów {przynajmniej dla posiadaczy aut na gwarancji}
                      Ja oprócz civica posiadam jeszcze inne auto hondy {juz krotko po gwarancji} i jesli kiedys zawsze po przegladzie,wymianie oleju pod maska byla przyczepiona karteczka z nazwa oleju i data wymiany, to teraz od paru lat nie ma nic.Auto po przywolaniu przez komputer jezdzi na wymiane oleju dwa razy do roku {przewaznie jazda miejska 12 tys. km rocznie}, koszt jednorazowej wymiany oleju ok. 400-500zl i ja nie moge sie dowiedziec nawet jaki jest to olej?{5w30 uslyszalem, ale jaki? dobry,prosze pana,dobry}.moge żywic obawy, ze to ten czesto srwowany acea c3.Więc niejako z obawy i przymusu bede od tej pory jezdzil z wlasnym olejem,skoro Honda mi nie gwarantuje ani wyboru,ani zgodnosci z instrukcja obslugi, ale czy to swiadczy dobrze o prowadzeniu biznesu?Honda sama w ten sposób pozbawi sie zarobku z serwisu lejowego,widocznie na to ich stac.
                      Jesli Honda { i nie tylko ona } robi jakies "durnowate" badania marketingowe satysfakcji klienta, to zadaja przewaznie absurdalne pytania typu "czy czesto pan bije żonę, prosze odpowiadac tak lub nie.To niczego nie wnosi, ani nie dostarcza zadnych sensownych informacji, jesli juz chca czegos sie dowiedziec, to niech poprosza o swobodna wypowiedz uzytkownikow i /lub niech czytaja fora, tam jest kopalnia informacji.
                      Przecież w takim salonie jest pelno roznych niepotrzebnych gadzetow,ktore mozna zamowic do auta,listwy,listewki,dzwonki,lasmpki,ceramiki itp. a klient nie ma swobody wyboru i zakupu odpowiedniego oleju w ASO, TO DZIADOSTWO A NIE MARKETING.
                      Upss,ten post miał sie ukazac w wątku zatytulowany, "wymiana oleju 1.5t po 3 tys. przebiegu....",sorry za pomyłkę.
                      Last edited by andrzejek-k68; 16-08-2018, 15:54.

                      Comment


                      • Te wywody na temat oleju 0w20 to chyba trochę przesada - jestem skłonny się założyć, ze dla przeciętnego użytkownika nie ma to większego znaczenia bo większość tymi samochodami jeździ delikatnie (wystarczy spojrzeć w wątek z wynikami spalania). Z punktu oleju IMO ważne aby go wymienić na czas i aby był zgodny z normą zalecaną przez producenta. Tak mi wynika po dłużnym okresie użytkowania Hond
                        BTW Alix typeR em jeździ na 0w20 i przejechał chyba już koło 40K i z tego co pisał to olej daje radę (fk2R ma czujnik temperatury oleju). Ponadto już 10 lat temu byłby podobne wywody na ten temat i co nikomu silnik się nie rozsypał. Ja moim VIII gen przejechałem 140K (olej 0w20, 0w30, 5w30) i nadal samochód ma się dobrze.

                        Comment


                        • Szkoda że moje pytania zostają bez odpowiedzi. Może jeszcze raz. Czy ktoś z Was stwierdził że olej 0w-20 ma wyższą temperaturę podczas jazdy autostradą podczas upału niż 0W-40? Chyba nie... więc po co te całe "doktoraty"? Jeździłem wieloma samochodami (i nadal jeżdżę) na oleju 0w-20, niektóre z nich tyrają często z przyczepami i mają po kilkaset tysięcy kilometrów. Nie straszne też im południowe części EU gdzie latem 35 stopni w cieniu to standard. I co? I nic.
                          Obecnie w TDI mam olej 5W-30 czyli też eco i temp oleju regularnie przekraczają 130 stopni, czasem 140 i nic. Nic, kompletnie nic. W Hondzie mam obecnie 0w30 (eco), jeżdżę na LPG i co? NIC, nawet w największe upały i pod maksymalnym obciążeniem. W Mazdzie mam fabryczny 0W20 i w upały mimo ciągłego ciorania do 6800 obr./min nie dzieje się nic. No ale można nie uruchamiać samochodu na 0w-20 przy +30 stopniach. Tylko po co?

                          Po mojemu to ewidentnie coś z czujnikiem.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez dudek_t Zobacz posta
                            Czy ktoś z Was stwierdził że olej 0w-20 ma wyższą temperaturę podczas jazdy autostradą podczas upału niż 0W-40?
                            A niby dlaczego miałby mieć?

                            Comment


                            • Czyli skoro nie ma wyższej to dlaczego ma gorzej chronić silnik skoro warunki pracy ma takie same przy -5 i + 35 przy jednostajnej jeździe?

                              Comment


                              • @dudek_t, na swoje pytanie pewnie nie dostaniesz odpowiedzi a ja też kiedyś się nad tym zastanawiałem jaki wpływ na olej ma temperatura zewnętrzna skoro temperatura oleju zimą i latem może być podobna co stwierdzam u siebie bo mam czujnik. Co się dzieje z tym olejem? Jednak coś musi być na rzeczy bo oleje są klasyfikowane ze względu na temperaturę letnią i zimową, gdyby to nie miało znaczenia to nikt nie rozróżniałby olejów według temperatury letniej. Po co byłoby dawać to 20, 30, 40 po literze W skoro nie miałoby to znaczenia? Klasa zimowa oleju jest łatwa do zrozumienia - poniżej pewnej temperatury olej krzepnie i to jest jasne dla każdego, czym mniejsza cyfra przed W tym w niższej temperaturze krzepnie. A co się dzieje z olejem 0w20 w 32C? Robi się nadpłynny? Pieni się czy burzy i dlaczego? Nie wiem ale jak widać autor tego wątku miał problem i możliwe że wynikał on z używania 0W20 w znacznie wyższej temperaturze, może to przypadek 1 na 50 ale jednak nie można wykluczyć że winą jest olej. A jak czegoś nie wiadomo i można temu zaradzić to lepiej zmienić olej na 0W30, 5W30 czy co komu tam w duszy gra tak na wszelki wypadek. To że Ciebie czy mnie ten problem nie dotknął (też na razie mam w Seacie 0W20 lany fabrycznie) nie oznacza że problem nie istnieje.
                                Przykład mojego auta Seat Ibiza 1,5T w instrukcji napisane że mogę stosować olej z normą VW508 czyli 0W20 lub VW504 czyli 0W30, 5W30 przy czym przy 504 jest uwaga: Zastosowanie oleju silnikowego zgodnego ze specyfikacją VW 504 00 zamiast VW 508 00 może nieznacznie zwiększyć emisję spalin. I tu VAG między wierszami mówi dlaczego zalał fabrycznie olej 0W20 - tylko po to by spełnić normę emisji spalin do homologacji i nie ma innego powodu dla jego stosowania a dla rozumiejących co jest napisane pokazuje co stosować po zlaniu 0W20. Ja przy 10tys zalewam 0W30 i tego się trzymam.
                                Last edited by remar; 17-08-2018, 13:50. Powód: dodanie tekstu
                                CIVIC IX 1,8/142KM

                                Comment

                                Working...
                                X