Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    ja już z tym nie walczę, w pewnym momencie uznałem że właśnie o to chodzi ... trzeba ciągnąć, nie może być nudy w tym temacie, bo forum śpi, a tak ...dzieje się ..
    Jasne tylko idąc tym tropem będziemy w przyszłości jeździć tymi zajechanymi padakami :P Wiele osób czytając ten temat i tak nie wie na czym stoi
    I to A3/B3 nie wiem czy do końca pasuje? raz jest potem nie ma i ponowienie w najnowszych IO wraca...

    Comment


    • wprowadzanie restrykcyjnych norm emisji EURO zmusiło producentów aut do montowania systemów ograniczania emisji spalin. To z kolei miało wpływ na Wymagania względem olejów silnikowych.
      Pojawiły się różne skróty przy olejach: ESP (Emission System Protection), LE (Low Emission), Dexos2, które charakteryzuje niski poziom popiołu siarczanowego, fosforu oraz siarki. Stosowanie innego, niecertyfikowanego oleju skutkuje utratą gwarancji producenta pojazdu.
      Twoim zdaniem Stach wyraźnie widzisz tu powiązanie z ochroną silnika - tak? (nie żądam odpowiedzi).

      Zamieszczone przez boski_1 Zobacz posta
      Jasne tylko idąc tym tropem będziemy w przyszłości jeździć tymi zajechanymi padakami
      a kogo to obchodzi... no przecież nie producenta. Producent już myśli o nowych Wymaganiach i nowych przepisach, ..nie szalej...jaka przyszłość... Ty planuj już wymianę auta za 3-4 lata, nie rób se jaj....jeździć by chciał 10 lat... optymista niepoprawny ..

      Zamieszczone przez boski_1 Zobacz posta
      I to A3/B3 nie wiem czy do końca pasuje? raz jest potem nie ma i ponowienie w najnowszych IO wraca...
      ty masz być ogłupiony, Ty za dużo myślisz, Ty nie masz tyle dociekać, Ty masz kupić to co proponuje Ci ASO, ale i tak kupisz ACEA A3 jak zacznie Ci brać olej... to robią wszyscy ! ...wszyscy! ...jeszcze raz powiem wszyscy ... panie, tylko co się już wytarło, to sie nie naparuje ..samo, a olej to nie klej silnika Ci nie uszczelni. Dobre oleje nie są do ratowania silnika tylko do używania zanim się zużyje.
      Last edited by rambo7; 10-12-2018, 14:42.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        trzeba ciągnąć, nie może być nudy w tym temacie, bo forum śpi, a tak ...dzieje się .
        Najprawdziwsza prawda Ostatnio było trochę przerwy i już się trochę zacząłem martwić, że temat ucichł a ja jako użytkownik 0w20 dalej nie znam dobrze relacji mój 1,5T- 0W20.
        Dlatego wyżej odniosłem się do rozwiązań w silniku takich m.in jak odprowadzanie ciepła, podwójnego systemu chłodzenia czy w oleju dodatków ochronnych. Tak jak w poście #843.
        Koledzy posiadający starsze generacje pewnie mają rację ze zmianą oleju na wytrzymałościowy jeśli preferują bardziej agresywną jazdę, ale mają inne silniki a ja drążę temat mając na uwadze te nasze turbo silniczki bo np. w innych silnikach nie ma takich rozwiązań jak np. odprowadzanie ciepła jak w silnikach turbo. Więc może być tak ,że tym silnikom bardziej by zaszkodził 0w20 niż 1,0 T czy 1,5 T.

        Comment


        • Chyba jak każdego który czyta ten temat interesuje to aby zatroszczyć się o swój samochód i uniknąć tego żeby kiedyś nie stało jak R na sewisie tylko z innego powodu.

          Jest i tak duży plus bo na pewno nie jest tak żle te silnik na szczęście nie kończą jak TFSI ^^

          Comment


          • Koledzy zainspirowaliście mnie powtórnie i myślę, też napiszę. A o to odpowiedź ( 1.0T)

            Szanowny Panie,
            Informujemy, że jedynym zalecanym olejem silnikowym do Pańskiego samochodu jest oryginalny olej Honda 0W-20 Type 2.0. Jeżeli olej ten nie jest dostępny można zastosować olej silnikowy 0W-30 lub 5W-30 jako tymczasowy zamiennik (ACEA A5/B5 lub ACEA A3/B3).

            Z Poważaniem,
            Honda Motor Europe Limited

            (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce

            Comment


            • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
              odprowadzanie ciepła jak w silnikach turbo.
              to nie chodzi o konstrukcję, tu chodzi tylko i wyłącznie o uwarunkowania środowiskowe. Nie ma co rozwijać tego tematu, choć częściowo Admin Lukas gdzieś zamieścił obieg oleju w silnikach T.
              Gdyby nie można było używać olejów innych niż ekonomiczne, to nie zamieszczono by takich informacji w IO, a takie informacje są i pisze wyraźnie co można, do wyboru do koloru norma ACEA i sugestia dot. parametru SAE też jest.

              Odpowiedź jest standardowa, wadziłem takich odpowiedzi dziesiątki, odpisują standardem. Pisał to rozumiem ktoś z Systemów zarządzania albo ktoś do spraw kontaktu z klientem? Kto się tam podpisał? ..skoro eksperta od olejów nie mają.
              aa
              Zamieszczone przez montada Zobacz posta
              Z Poważaniem,
              Honda Motor Europe Limited
              super, pogratulować temu co to się namęczył . Tu takie debaty...a taka odpowiedź .
              Last edited by rambo7; 10-12-2018, 14:54.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • A ja Wam powiem, tak - ten temat "obgadaliśmy" doskonale, wiemy już co do czego, to jest oczywiście, wiele różnych słusznych wniosków zostało wyciągniętych, wszystko wg. teorii, różnych specyfikacji, opisów na stronach producenta itd.. jedyne czego nam brakuje, to informacji, czy olej 0W20 o wytrzymałości wysokotemperaturowej HTHS na poziomie 2,6mPa*s jest wystarczający, żeby chronić silnik w każdych warunkach... na pewno w zimę tak, ale czy w upały również? Np poruszając się autostradami 160-180km/h w temp. otoczenia 26-30st.C?? Wrzucałem tutaj wątki od użytkownika Type R, że na oleju 0W20 w stosunku do 5W30 A3, temp. była wyższa... tak więc jest to minus dla tegoż oleju. Dodatkowym faktem który również jest na niekorzyść, dla oleju 0W20 2.0 to, że olej ten jest low SAPS (zwartość różnych pierwiastków metalicznych-ochronnych -Honda zaleca go do aut z GPF). Tak więc, nie możemy za bardzo tego oleju stawiać na równi z olejami ACEA A3...
                Last edited by Grzechu; 10-12-2018, 14:55.
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                  Tak więc, nie możemy za bardzo tego oleju stawiać na równi z olejami ACEA A3...
                  Ależ absolutnie masz rację . Wiadomo do czego są oleje ACEA A3 a do czego oleje ekonomiczne. Chodzi mi o to, że ze względu na to, że 0w20 Type 2.0 jest olejem zalecanym przez Hondę ze względów ekologicznych, to inżynierowie wiedząc ,że ten olej będzie olejem do takich doładowanych i mocnych silników niedostatecznie wytrzymałościowym, zastosowali innowacyjne rozwiązanie w budowie samego silnika i uszlachetniając olej tak aby nie dopuścić do katastrofy tegoż oleju. Może nie wiemy ,że inżynieria Hondy to tacy spryciarze. No ale z kolei Rambo pisze, że te zmiany konstrukcyjne nie służą ochronie oleju tylko celom ochrony środowiska. Tylko czy na pewno ? Mnie się wydaje że temu pierwszemu.
                  W końcu 0w20 Type 2.0 ma indeks lepkości 213. To dobra wiadomość.
                  Last edited by Stach13; 10-12-2018, 15:14.

                  Comment


                  • Moja korespondencja z H

                    PYTANIE
                    zbliża mi się wymiana oleju więc proszę o informację jaki olej jest przeznaczony
                    Honda CIVIC X 1,5T
                    rocznik 2018r
                    VIN...
                    Proszę o informację czy tak jak jest opisane w książce serwisowej możemy stosować olej 0W30 lub 5W30?
                    Proszę również o informację jaką normę ACEA powinien spełniać lub czy są inne wymagania (w instrukcji obsługi mam tylko ACEA5)?
                    Czy jeżeli przywieziemy swój olej do wymiany w Państwa serwisie ASO (olej który będzie spełniał wymagania określone przez producenta) to utracimy gwarancje czy jest to zgodne?
                    Pozdrawiam


                    ODP
                    Szanowny Panie,
                    Jedynym zalecanym olejem silnikowym jest oryginalny olej Honda 0W-20 Type 2.0. Jeżeli olej ten nie jest dostępny można zastosować olej silnikowy 0W-30 lub 5W-30 jako tymczasowy zamiennik (ACEA A5/B5 lub ACEA A3/B3). Nie musi być to oryginalny olej silnikowy Honda.


                    PYTANIE
                    proszę jeszcze o informację czy jeżeli w ASO wymienię olej, a olej będzie spełniał powyższe wymagania to wiąże się to z utratą gwarancji? (olej dostarczony przez nas, z hurtowni motoryzacyjnej na który posiadamy dokument zakupu).
                    Zaznaczę tutaj tylko ze w celu ochrony silnika chcemy zastosować olej najwyższej półki (nie tani zamiennik).
                    Proszę również o wyjaśnienie który olej jest lepszym rozwiązaniem A5 czy A3 dla tego modelu.
                    A5/B5 jest przeznaczony do ciasno spasowanych silników
                    A3/B3 jest przeznaczony dla silników luźno spasowanych.
                    Proszę o informację jak spasowany jest aktualnie stworzony silnik w naszym modelu?
                    Z góry dziękuję za informację


                    ODP
                    Szanowny Panie,
                    Tak jak informowaliśmy w poprzedniej korespondencji, jedynym zalecanym olejem silnikowym jest oryginalny olej Honda 0W-20 Type 2.0. Olej ten zapewnia najlepszą ochronę silnika i dodatkowo przyczynia się do ograniczenia zużycia paliwa. Jeżeli olej ten nie jest dostępny, można zastosować olej silnikowy 0W-30 lub 5W-30 jako tymczasowy zamiennik. Silnik jest przystosowany do zastosowania oleju posiadającego zarówno klasę jakości ACEA A5/B5 jak i ACEA A3/B3. Zwracamy uwagę, że oleje silnikowe ACEA A5/B5 dają możliwość redukcji zużycia paliwa. Zastosowanie oleju nieoryginalnego, ale o odpowiedniej specyfikacji, nie wpływa na przebieg gwarancji pojazdu.

                    Comment


                    • Silniki są ciasno spasowane , bo w fabryce są nowoczesne i dokładne obrabiarki CNC oraz wycinarki laserowe ust itp.
                      Dodatkowo magistrala olejowa wraz z wydajnością pompy oleju jest obliczona na pompowanie oleju o odpowiedniej płynności z zachowaniem tolerancji .
                      Więc gęsty olej zimą przy -15 st C będzie późno docierał do najdalszych punktów i części będą tarły o siebie , tu też za sprawą wąskich kanałów olejowych w których gęsty olej z oporem będzie się przemieszczał.
                      Optymalnie jest 0w30 i na lato i na zimę .

                      Jeśli ktoś chce mimo to oszczędzać paliwo to Milleres EE Nano po rozgrzaniu zmniejsza tarcie do 40 %

                      Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                      Comment


                      • Zamieszczone przez boski_1 Zobacz posta
                        jedynym zalecanym olejem silnikowym jest oryginalny olej Honda 0W-20 Type 2.0. Olej ten zapewnia najlepszą ochronę silnika i dodatkowo przyczynia się do ograniczenia zużycia paliwa.
                        Typowo marketingowa odpowiedź, ale to jest prawidłowe, też bym tak zalecał jakbym miał swój dedykowany olej pod swój produkt

                        Zamieszczone przez boski_1 Zobacz posta
                        Silnik jest przystosowany do zastosowania oleju posiadającego zarówno klasę jakości ACEA A5/B5 jak i ACEA A3/B3. Zwracamy uwagę, że oleje silnikowe ACEA A5/B5 dają możliwość redukcji zużycia paliwa.
                        Bardzo podoba mi się ta odpowiedź, jest ona potwierdzeniem tego co tutaj pisaliśmy Tak więc wszystko co tutaj piszemy to prawda, prawda i jeszcze raz prawda ! I proszę nie piszcie już, co niektórzy tutaj, więcej o ciasno pasowanych silnikach... Każdy olej wymieniony w instrukcji jest dobrym olejem dla naszych aut, pod warunkiem, że trzeba go odpowiednio dobrać do warunków użytkowania i temp. otoczenia i trzeba wyraźnie sobie zdawać z tego sprawę, do czego dany olej służy i jaki może mieć on wpływ na nasz silnik.
                        Last edited by Grzechu; 10-12-2018, 17:35. Powód: literówka
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          trzeba go odpowiednio dobrać do warunków użytkowania i temp. otoczenia
                          I to jest prawda, ale ważne jest aby te warunki użytkowania i temperaturę otoczenia właściwie zinterpretować a nie dać się zwariować ,że jadąc autostradą 160 km/h przy 30 st C olej 0w20 zepsuje mi silnik.

                          Comment


                          • Ciekawiła by mnie jedynie odpowiedź lub też treść tej odpowiedzi odnośnie oleju SAE 0w40. IO znamy, ale w kolejnej już odpowiedzi odpisują że jak nie ma oem, to można zastąpić 5w30 lub 0w30 o odpowiednim Acea i Api.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                              Namalowali że można bo ekonomicznie to możesz jeździć w upał, nikt Ci tego nie zabroni.
                              0W20 Type 2.0 to nie jest olej zaprojektowany do jazdy ekonomicznej, to olej zaprojektowany w celu zmniejszenia zużycia paliwa. Jazdy nieekonomicznej IO mi nie zabrania ani nie odradza.


                              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                              ale to nie znaczy jednocześnie że na autostradzie w takich warunkach możesz zapieprzać 160km/h i wmawiając sobie że "i tak mało palę" bo się sam okłamujesz.
                              To racja, ale zgodnie z tym, że to olej zaprojektowany w celu zmniejszenia zużycia paliwa to przy tych 160 km/h spalę mniej niż na innym oleju.

                              Comment


                              • Stach, trochę zaczynasz zakrzywiać rzeczywistość, prawda, wprost nigdzie nie jest napisane, że zabrania się jechać nieekonomicznie.. Ale musisz zarejestrować to, że twój olej został zaprojektowany głównie do oszczędzania paliwa, ochrona silnika również jest, ale ta granica ochrony będzie obniżona... dokładnie nie wiadomo w sumie gdzie ta granica się znajduje... a nawiązuję do mojego wcześniejszego postu...

                                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                                czy olej 0W20 o wytrzymałości wysokotemperaturowej HTHS na poziomie 2,6mPa*s jest wystarczający, żeby chronić silnik w każdych warunkach... na pewno w zimę tak, ale czy w upały również? Np poruszając się autostradami 160-180km/h w temp. otoczenia 26-30st.C?? Wrzucałem tutaj wątki od użytkownika Type R, że na oleju 0W20 w stosunku do 5W30 A3, temp. była wyższa... tak więc jest to minus dla tegoż oleju. Dodatkowym faktem który również jest na niekorzyść, dla oleju 0W20 2.0 to, że olej ten jest low SAPS (zwartość różnych pierwiastków metalicznych-ochronnych -Honda zaleca go do aut z GPF).
                                Z powyższego wynika, że Ty jadąc 160km/h przy 30st.C ponosisz większe ryzyko wystąpienie zerwania filmu olejowego, niż ja jadąc na oleju 0W30 ACEA A3... ale Ty masz za to mniejsze zużycie paliwa, zaś Ja większe... to jest coś kosztem czegoś... ale nie możesz sprowadzać oleju 0W20 do universum wszechświata olejów
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X