Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    Ty czytasz dokładnie, a i tak powtarzam się w kółko 1283 raz .
    Siedzę w tym wątku olejowym po to aby przy najbliższej wymianie oleju co może być pod koniec przyszłego roku ( więc czasu mam jeszcze sporo) z przekonaniem dokonać wyboru czy pozostaje na 0W20 czy zmieniam na bardziej wytrzymałościowy. To powtarzanie przez Ciebie w kółko już wcześniej zaowocowało, bo dowiedziałem się co do czego. Jeśli chodzi o moje wpisy to nie musiałbyś się powtarzać gdybyś odniósł się do jednej jedynej kwestii jaką tu poruszam. Wytrzymałość 0W20 na przegrzanie. Że on jest słabszy to wiadomo, do czego jest też wiadomo. Ale jak słaby ? Tutaj jest opisywane, że w ogóle strach wsiąść do auta w lecie, a jak już wsiądę to obserwować ile stopni na zewnątrz, ile obrotów i ile na liczniku i nasłuchiwać czy silnik jeszcze pracuje. O to mi chodzi. Pisałem już, że uważam, że jak nie będę motoru często wkręcał w czerwone pole, nie będę co chwilę sprawdzał czy nie zejdę 7,5 s do setki, nie będę w upale jechał ciągle 200 km/h itd... to czego ja się mam obawiać ? A tu wpisy, że jak pojadę 160 km/h przy +30 to kaplica. No to za chwilę ktoś napisze, że 130 km/h przy +20 to też nie można. Jak przeczytałem jeszcze raz cały ten wątek to wygląda na to, że na 0W20 to tylko bardzo delikatnie i najlepiej nie w lecie. A ta granica jest na pewno dużo dalej, ale jak na razie próbuje się dowiedzieć jak daleko i co. No i d... Dowiaduję się tylko co chwilę ,że ACEA A3 jest lepszy wytrzymałościowo od 0W20 Type 2.0.

    Comment


    • a ja mam wrażenie że chcesz usłyszeć że olej stricte oszczędzające energię dla silników dowsowzingowych mają być lepsze mocniejsze wytrzymałościowo od olejów do tego przeznaczonych i mam to udowodnić.... a nich to udowadniają ci co te oleje zaprojektowali i wykonali.
      Nie wiem, nie mam laboratorium . Producent hondy mówi że jest to olej specjalnie zaprojektowany w celu oszczędzania paliwa. Toyota mówi dokładnie to samo ale dodaje że w przypadku obciążenia silnika np. długą i szybką jazdą po autostradzie zastosuj olej o wyższym SAE.
      Honda moim zdaniem potraktowała użytkowników jako bardziej inteligentnych i zakłada że wiedzą co to jest olej ekonomy conserving a olej for protection engine.
      Widocznie silniki Toyoty są do dupy skoro T uprzedza swoich klientów, a klienci Hondy mają dużą wiarę w magię napisu Honda. Na pewno olej Toyoty 0W-20 to szajs w porównaniu z olejem Hondy 0W-20, tak, z pewnością do oleju H dolali więcej dodatków ochrony silnika dlatego pewnie nie napisali że nie można jechać 160, więc ...można .
      Też wolę Honde od Toyoty .
      Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
      Dowiaduję się tylko co chwilę ,że ACEA A3 jest lepszy wytrzymałościowo od 0W20 Type 2.0.
      no bo jest, Wymagania, tj. olej A3 to oleje specjalnie zaprojektowane w celu ochrony silnika to Najwyższa Norma z tymi Wymaganiami, nie ma wyżej.
      Oleje ekonomy conserving to oleje specjalnie zaprojektowane w celu niskiego zużycia paliwa to najwyższa Norma z tymi wymaganiami nie ma wyższej.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        a ja mam wrażenie że chcesz usłyszeć że olej stricte oszczędzające energię dla silników dowsowzingowych mają być lepsze mocniejsze wytrzymałościowo od olejów do tego przeznaczonych .
        Nie , nie wierzę że masz takie wrażenie. To oczywiście żart

        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        no bo jest, Wymagania, tj. olej A3 to oleje specjalnie zaprojektowane w celu ochrony silnika to Najwyższa Norma z tymi Wymaganiami, nie ma wyżej
        To Ty jeszcze nie wiesz ,że ja o tym wiem ? Wiem. Z całości mojego ostatniego posta i tego zdania wynika że chciałbym dowiedzieć się czegoś innego. A obiecałeś ,że będziesz czytał dokładnie

        Comment


        • Jednak wprowadzili gpf i wszystkie oleje A3 muszą być zastąpione olejami C. Zostaną Mazdy i Toyoty, ale tam w serwisach zalewają 0w20.
          Nie zgadzam się również z tym, że nikt nie jeździ na 0w20 tylko od razu bierze IO do ręki i zalewa A3, najlepiej 5w40. Prawda jednak jest taka, że przytłaczająca większość nowych nabywców Hond, Toyot i Mazd w ogóle nie zna się na olejach i jedzie do serwisu na wymianę oleju. Jakiego??? Silnikowego bo dla nich olej to olej.
          Sporo już więc tych aut jeździ na tym "najgorszym" 0w20, nawet ecoboosty, ale nigdzie nie słyszy się jakoś, żeby Mazdy, Toyoty, Hondy czy Fordy, Subaru zacierały się ze względu na to, że ktoś nie oszczedzał paliwa i przygazował mocniej w lato. Jasne oleje A3 są bardziej ochronne, ale sianie paniki że 0w20 prędzej czy później doprowadzi do katastrofy jak się człowiek zapomni i na chwilę przestanie "oszczędzać paliwo" jest bardzo na wyrost.

          Comment


          • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
            Sporo już więc tych aut jeździ na tym "najgorszym" 0w20, nawet ecoboosty, ale nigdzie nie słyszy się jakoś, żeby Mazdy, Toyoty, Hondy czy Fordy, Subaru zacierały się ze względu na to, że ktoś nie oszczedzał paliwa i przygazował mocniej w lato.
            Zonk, Ja słyszałem. Szwagier zatarł 1.6 w fokusie, bodaj 2 letnim. Oczywiście ani on, ani firma (bo auto firmowe) nie wnikali co ASO leje. A, że leasingują tam auta regularnie od lat, to silnik im wymienili.
            A auta używa właśnie na długich trasach po kraju, Austrii, Niemczech. Roczni robi koło 40 tys. km.

            A co do Stacha - rambo daj sobie spokój, gość koniecznie chce usłyszeć, że jak będzie spokojnie jeździł 140, no może 150 autostradą w upale na 0W20 to absolutnie może być spokojny. No bo IO i ASO i jeszcze paru mądraków tu. Chciałby to usłuszec od Ciebie, ale tego nie usłyszy i nadal będzie męczybułą, prędzej opadniesz z zapału do tłumaczenia po raz n-ty tego samego. Tego typu ludzi nic ich nie przekona, bo oni wiedzą swoje, wiedzą Twoje, ale i tak jeszcze widzą 3 stronę medalu i zawsze znajdą jakieś "ale". Szkoda czasu na dyskusje Niech jeżdżą na zalecanym hondowskim 0W20 i tyle.
            Po prostu: mądrej głowie dość dwie słowie

            Comment


            • Zamieszczone przez kajojek Zobacz posta
              Szwagier zatarł 1.6 w fokusie, bodaj 2 letnim. Oczywiście ani on, ani firma (bo auto firmowe) nie wnikali co ASO leje. A, że leasingują tam auta regularnie od lat, to silnik im wymienili.
              A auta używa właśnie na długich trasach po kraju, Austrii, Niemczech. Roczni robi koło 40 tys. km.
              Ooo to jest ciekawe, a jaka przyczyna ? Nie wiesz może ? Niski poziom oleju czy brak oleju ? Czy może był olej a i tak się zatarł z jakiejś innej przyczyny ? Ale jak jeździł w trasy to pewnie i prędkości nie były małe...
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • Dopytam, w święta, ale jak wtedy pytałem jaki olej mu wlewali, to wzruszył ramionami, bo on w to nie wnikał. Po auta przyjeżdza serwisant do firmy i odstawia "zaserwisowane". Więc nie sądzę, aby wiedział coś więcej. Ale z ciekawości popytam.

                Comment


                • Ecoboosty mają wadliwy układ chłodzenia, w litrowkach pęka przez to głowica, a w 1,6 kadłub. Na tej okropnej "wodziance" jeżdżą też Mazdy, które niejednokrotnie mają już ponad 200kkm i jak na razie, poza powtarzającymi się wyciekami spod klawiatury nie słychać nic o negatywnych skutkach lania oleju do oszczędzania.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez kajojek Zobacz posta
                    No bo IO i ASO i jeszcze paru mądraków tu. Chciałby to usłuszec od Ciebie, ale tego nie usłyszy i nadal będzie męczybułą, prędzej opadniesz z zapału do tłumaczenia po raz n-ty tego samego. Tego typu ludzi nic ich nie przekona, bo oni wiedzą swoje, wiedzą Twoje, ale i tak jeszcze widzą 3 stronę medalu i zawsze znajdą jakieś "ale". Szkoda czasu na dyskusje Niech jeżdżą na zalecanym hondowskim 0W20 i tyle.
                    Najbardziej rozbawiło mnie "niech jeżdżą na zalecanym hondowskim 0W20"

                    Prawda jest taka, że na forach pełno jest czaków norisów , makk gajwerów i innych znawców motoryzacji (z zawodu fryzjerów,ksiegowych itp.) ,którzy kwestionują nawet zalecenia producenta samochodów
                    Koncerny konkurując ze sobą ,wydają miliardy dolarów na wprowadzenie do produkcji nowych modeli ,chcąc być choć trochę lepszym od konkurentów. Dlatego żeby być lepszym od innych ,Honda zaleca wlewać takie g...no jak 0W20 do swoich silnków żeby silniki się zacierały powyżej 33+.Tak,czy nie ,bo już zgłupiałem A powinni ( oni,czyli najlepiej zarząd Hondy) poczytać civicforum i tu im rambo by zalecił co mają zrobić.Tzn. zalać ten wytrzymałościowy ,czy jak tam olej do ich silnika i wtedy się nie zatrą i będą dallleeeko przed wszystkimi innymi.A jakie oszczędności na ośrodkach badawczych by mieli?!

                    Teraz na serio.W mojej IO jest napisane,żeby zalewać 0W20 ,a jak nie ma to 0W30 ,5W30 A3 ,A5. To czemu mam kwestionować zalecenia producenta? Najpierw 0W20 ,później jak nie masz ,to zalewasz co wyżej napisałem.Tak odbieram zalecenia IO.A czy silnik się zużyje szybciej na 0W20 od 0W30 A3 - NIE WIEM.Nie mam możliwości weryfikacji tego.Zobaczymy za 5 lat,co napiszą użytkownicy o 1.5T i jakie opinie pójdą w świat.

                    Comment


                    • ja juz zbałamucony tymi olejami , teraz do wiosny pojeżdże na tych 0W30 ,zima ok, potem silny 0W 30 lub 0W40 do jesieni , koszt wymiany oleju to nie są wielkie pieniądze nawet patrząc na to że wymienie co 5 tys, km, dobrze dla silnika,i mój spokój nie wiele kosztuje a to naj.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                        Ecoboosty mają wadliwy układ chłodzenia, w litrowkach pęka przez to głowica, a w 1,6 kadłub.
                        To nieciekawie to wygląda, do tej pory myślałem, że 1,6 forda jest trochę jak 1,8 Hondy, czyli też trwały i niezajeżdżenia.

                        Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                        Na tej okropnej "wodziance" jeżdżą też Mazdy, które niejednokrotnie mają już ponad 200kkm i jak na razie, poza powtarzającymi się wyciekami spod klawiatury nie słychać nic o negatywnych skutkach lania oleju do oszczędzania.
                        To wiesz, mój dawny służbowy Opel miał nalatane 360tys.km. i też jeździł.. z tym, że trzeba było wozić 5litrową bańkę oleju w bagażniku, bo żłopał olej jak smok... ciekawe jak to wygląda w przypadku Mazd na tej "wodziance"... jeżdżą, wiadomo, ale czy piją i ile piją ?
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                          Siedzę w tym wątku olejowym po to aby przy najbliższej wymianie oleju co może być pod koniec przyszłego roku ( więc czasu mam jeszcze sporo) z przekonaniem dokonać wyboru
                          Jeszcze rok do wymiany? Współczuję Twemu autku. Pozdrawiam .

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Jasiek68 Zobacz posta
                            Teraz na serio.W mojej IO jest napisane,żeby zalewać 0W20 ,a jak nie ma to 0W30 ,5W30 A3 ,A5. To czemu mam kwestionować zalecenia producenta? Najpierw 0W20 ,później jak nie masz ,to zalewasz co wyżej napisałem.Tak odbieram zalecenia IO.A czy silnik się zużyje szybciej na 0W20 od 0W30 A3 - NIE WIEM.Nie mam możliwości weryfikacji tego.Zobaczymy za 5 lat,co napiszą użytkownicy o 1.5T i jakie opinie pójdą w świat.
                            Takie podejście mi się podoba. Nie powiem, że przeczytałem IO od deski do deski, ale oprócz zalecanych olejów, nie wyczytałem nic odnośnie zastosowania "bardziej odpowiednich" olejów od 0W20 na "latanie w upale po autostradzie", jest jedynie "wykres temperaturowy" jaki olej zastosować i z tego wynika że 0W20 spokojnie na upały się nadaje. Tak zdaję sobie sprawę, do czego został zaprojektowany, ale chyba nikt nie zaleje 0W20 do "latania po torze", ale ilu tak wykorzystuje Civic'a?
                            Dla mnie 0W20 ma jedną zasadniczą wadę - cenę, do tego niezrozumiały z punktu widzenia użytkownika wpis w IO, że olej innej lepkości może być obojętnie jakiej firmy jeżeli spełnia zalecaną normę, ale 0W20 jedynie Hondy
                            Civiciem mam zamiar przejeździć 5-6 lat w tym czasie zrobię ~140-160kkm, zobaczymy co zostanie z silnika po stosowaniu 0W20.

                            Pozdrawiam.

                            Comment


                            • Wszyscy czy to na forum honda US czy De , Ru , te same problemy honda 0W20 olej , zapomnijmy może o autach na lata lat 10 i więcej , zapomnij to było nie wróci, ja już mam 6 hondę z salonu , każda następna delikatnie mówiąc coraz delikatniejsza , lakier ,plastiki, silnik, itp. teraz kolektor ssący plastik, pokrywa klawiatury plastik , nie ma aut na lata już a my się martwimy o olejach , jestem też starej daty jak myślę Rambo też ale musimy temu wszystkiemu się jakoś podporządkować nie odrzucając naszego doświadczenia nic nie zmienimy, większości Koledzy na forum młodzi ,nie wszystko znają np. LUX, SUPEROL, ale zastanawiam się Rambo może myśmy się zatrzymali tam gdzie kiedyś coś było dobre a teraz może nie jest, tyle zakrętów ch..j go wie.

                              jestem na Naszym forum civic x bo takie auto posiadam ,mam też crv 4 , civic kupiłem synowi bo design mi ok dla młodych ale często nim jeżdże i go utrzymuję, i to forum jest bardziej ok, ale gdybym miał wybrać wolę moją crv , raz że ciszej, widoczność , siadanie i naj silnik jeszcze wolnossacy ,nie mogę się z tym przyzwyczaaić poczekaj zgaś silni bo turbo, choć ma ładne przyspieszenie za co już zapłaciłem.



                              edit:
                              Kolego megipan, nie piszemy swoich postów jeden po drugim, proszę używać opcji edytuj, jest dostępna 12h od utworzenia postu.
                              Grzechu.
                              Last edited by Grzechu; 18-12-2018, 23:25.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Jasiek68 Zobacz posta
                                To czemu mam kwestionować zalecenia producenta? Najpierw 0W20 ,później jak nie masz ,to zalewasz co wyżej napisałem.Tak odbieram zalecenia IO.
                                Uważaj co piszesz bo za chwile zostaniesz zaatakowany. Albo będą Ci od serca współczuć jak niżej:

                                Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
                                Jeszcze rok do wymiany? Współczuję Twemu autku.
                                .

                                Nie można tutaj nic więcej dowiedzieć się o 0W20 Type 2.0, więc ja odpuszczam ten temat.

                                Comment

                                Working...
                                X