Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez montada Zobacz posta
    Wybacz, ale nie będę pisał tego samego raz jeszcze. Jeśli nie czytałeś, to zapraszam - #843.
    Czytałem, mój post jest kolejny #844
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
      Czytałem, mój post jest kolejny #844
      No, i tak możemy do ...... Pozdrawiam

      Comment


      • Zamieszczone przez montada Zobacz posta
        No, i tak możemy do ...... Pozdrawiam
        To prawda, również pozdrawiam
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
          ochrona może i jest, tak jak to ładnie ująłeś w swoim poście - trzeba pilnować interwałów wg. komputera itd... ale na pewno nie jest tak mocna jak przy oleju o specyfikacji ACEA A3...
          To pewniak, ale jaka według Ciebie jest ta ochrona. Bo chyba nie taka:

          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          Jeśli mnie ktoś pyta, to ja nie odważyłbym się uruchomić silnika gdyby na polu było +33stC jak teraz, nie ma mowy, mówię uruchomić, bo o jeździe nie ma już w ogóle mowy.
          Rambo , nie traktuj czasem ,że to jest z mojej strony jakaś złośliwość, ale staram się dowiedzieć na ile mogę bezpiecznie użytkowac swój 0W20.

          Comment


          • Każdy widzi to tak :

            6-9

            [emoji16]

            Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
              Każdy widzi to tak :

              6-9
              Bodex1, lepiej powiedz kiedy odbierasz analizę "wodzianki"

              Comment


              • Muszę się przypomnieć długo trwa . Zaraz wysyłam meila

                Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                Comment


                • Na czym polega ta analiza ? Co za parametry będą badane ? Skład ?
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • Dużo argumentów, i wszystkie gdzieś w otchłani tematów olejowych były omawiane i to nie raz, tylko znaleźć ciężko, temat nie umrze nigdy.
                    Honda to nie jedyny producent który dziś rekomenduje olej niskooporowy. No na logikę, (nie wchodząc w szczegóły) to nie może być tak i nie jest że Honda inaczej Toyota inaczej VW inaczej zaleca oleje ekonomiczne. Dyskutujemy o lepszości oleju ekonomy Conserving nad olejami wytrzymałościowymi.
                    Stach i cześć osób ma poczucie że olej o Wymaganiach ekonomicznych i ekologicznych przewyższa oleje o Wymaganiach stricte wytrzymałościowych, bo "ma dodatki" ...czyli olej wytrzymałościowy ..nie ma?
                    Czyli olej do wszystkiego przewyższa wszystko inne.
                    Do tego koncern Toyota swoich klientów uprzedza, mówi użytkowniku - uwaga! pisze wyraźnie aby dla warunków obciązenia silnika dobrać SAE o wyższej lepkości, jest to bezwzględny nakaz.
                    Hona natomiast robi tak zajebiste silniki i lepsze od Toyotoskich że nie musi... , zarabiste te silniki Hondy , mówić krótko Honda miażdży wszystko .
                    No nie daję sobie z tym rady, jeden koncern mówi jedno inny co innego.
                    Więc ja, sam wolę się zaangażować co jest do czego, zgłębiając Wymagania no w żaden sposób nie wychodzi mi aby olej oszczędzający energię przewyższał olej wytrzymałościowy, a mamy jeszcze całą gamę innych Wymagań czyli olejów. Oleje o wymaganiach niskopopiołowych.
                    Czyli olej "do wszystkiego" czyli niskooporowy, niskopopiołowy, ekonomiczny i ekologiczny 0W-20 z dodatkami przewyższa parametrami inne oleje również zalecane przez Hondę czy toyotę czy kogokolwiek innego, z gatunku wytrzymałościowych no one tez mają dodatki.
                    Ci sami inżynierowie niedawno mówili że zrobili to i tamto i jest to najlepsze, dziś ci sami mówią że to i to jest najlepsze. Pytanie dla kogo najlepsze? no dla silnika niekoniecznie.
                    Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                    Dlatego już prosiłem, skupmy się na 0W20 Type 2.0 czy on jest naprawdę taki do d... wytrzymałościowo jak się to tutaj opisuje.
                    na siłę chcesz usłyszeć że olej niskooporowy, niskopopiołowy, ekonomiczny i ekologiczny 0W-20 jest lepszy od czego? od wszystkiego innego?
                    no nie jest i to nie jest nic nienormalnego.
                    Ten olej zaprojektowano w ściśle określonym celu - na siłę chcesz go widzieć w zupełnie innych Wymaganiach, no nie da się.
                    Jeśli chcesz go widzieć jako najlepszy z możliwych wyborów do ochrony silnika, to musisz sobie to wmówić i się nie przejmować co piszą. Jeśli jednak interesuje Cię co piszą to poczytaj do czego i w jakim celu zaprojektowano oleje ACEA A3 i już nie musisz się męczyć, jest to jasne oczywiste i zgodne z zamysłem inżynierów.
                    Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                    Rambo , nie traktuj czasem ,że to jest z mojej strony jakaś złośliwość, ale staram się dowiedzieć na ile mogę bezpiecznie użytkowac swój 0W20.
                    czy mam napisać że olej niskooporowy, niskopopiołowy, ekonomiczny i ekologiczny to najlepszy wybór dla silnika?
                    Ok, napiszę .... najlepszy! czy dobrze już się z tym czujesz? .
                    Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                    Uważasz Grzechu, że temat został już do końca wyjaśniony ?
                    ja uważam że nie został... piszmy dalej, przekonujcie sami siebie że olej ekomony conserving to jest najlepszy olej na świecie .
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • Jejku, ile można pisać o tych olejach. Przecież wystarczy przeanalizować parametry i wiadomo, co do czego. Choćby najprostszy jak długość filmu olejowego w wysokich temperaturach. Dla Typ 2.0 wynosi 8,9 mm. Przyzwoity Ravenol A3 0W30 ma ten parametr 12mm. Nie wnikam już w NOACK, TBN, czy też HTHS.
                      Swoją drogą ciężko nawet znaleźć komplet parametrów dla oleju Hondy 0W20.
                      To z pewnością dobry olej. Stworzony dla niskiego spalania i ekonomicznej jazdy. Tak go należy traktować. Nic się nie stanie jak się silnik na nim pokręci, ale trzeba pilnować temperatury oleju.
                      Pozdrawiam Czarodziej
                      Mój Szogun

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Elwizardos Zobacz posta
                        To z pewnością dobry olej. Stworzony dla niskiego spalania i ekonomicznej jazdy. Tak go należy traktować. Nic się nie stanie jak się silnik na nim pokręci, ale trzeba pilnować temperatury oleju.
                        Sęk w tym, że poza FK2R żadne z omawianych tu aut nie ma wskaźnika temperatury oleju. A z temperatury chłodziwa można co najwyżej powróżyć jak z kart. Jak ktoś już bardzo chce/albo musi, to leje to 0/20 ale jeździ tak, jak 0/20 wymaga: ekonomicznie, spokojnie i bez przeginki systematycznej. I problem rozwiązuje się sam. Czy oznacza to, że silnik zalany 0/20 nie za bardzo powinien być obciążany jazdą typu autobahn 3 godziny z obrotami 4 czy 5 tys? No to nie jest jazda ekonomiczna ani ekologiczna. Więc obawiam się, że tak, owszem. Rozwiązanie poznamy prawdopodobnie za kilka lat. Owszem, Honda już dawno stosuje 0/20 ale póki co chyba wszyscy jak najszybciej to wylewali i lali towoty więc jeszcze nie wiemy czym się kończy jazda na 0/20 w skali setek tysięcy przebiegu. Pojedyńcze przypadki zgłaszane worldwide to trochę za mało.

                        Comment


                        • W USA jeździ się inaczej. Tam w zdecydowanej większości jazdy to trasy i to do 70-75mph, a zazwyczaj wolniej czyli pewnie naszych około 100 km/h. Czyli to jazdy z gatunku tych optymalnych dla oleju/silnika, idealne warunki do zrobienia duuużego kilometrażu nawet na lekkim oleju.
                          http://www.wykop.pl/ramka/706405/map...h-stanach-usa/

                          Comment


                          • bardzo dobrze napisane, do tego dodam że SAE 10W-30 rzadko spotykane u nas jest bardzo popularne w USA z jakiego powodu? ano z tego właśnie że amerykanie sie bardzo obawiają olei 0W, w warunkach np. Florydy. W USA oleje ekonomiczne to oleje SAE 10W-30 to jest u nich podstawowa klasa lepkościowa ekonomiczna i wytrzymałościowa, co u nas 10W jest nie do pojęcia dla niektórych użytkowników . a i nie widziałem na żadnej trasie (a było mi dane doświadczyć) aby było więcej niż speed limit 65mp/h
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                              Stach i cześć osób ma poczucie że olej o Wymaganiach ekonomicznych i ekologicznych przewyższa oleje o Wymaganiach stricte wytrzymałościowych, bo "ma dodatki" ...czyli olej wytrzymałościowy ..nie ma?
                              I to oznacza, że nie czytasz starannie moich postów. Gdybyś czytał to byś wiedział o co mi chodzi. Wielokrotnie na tym forum pisałem, że oleje z normą ACEA A3 górują wytrzymałością wysokotemperaturową nad olejami ekonomicznymi.
                              A cała polemika stąd, że ja nie uważam że odpalenie silnika z olejem 0W20 przy temp. +33st. C stanowi dla niego zagrożenie . Poczytaj jeszcze raz to zrozumiesz moje rozterki.

                              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                              na siłę chcesz usłyszeć że olej niskooporowy, niskopopiołowy, ekonomiczny i ekologiczny 0W-20 jest lepszy od czego?
                              No właśnie poczytaj...
                              Last edited by Stach13; 18-12-2018, 13:55. Powód: literowka

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                                I to oznacza, że nie czytasz starannie moich postów.
                                Ty czytasz dokładnie, a i tak powtarzam się w kółko 1283 raz . Ja muszę czytać dokładnie ...ok. obiecuję poprawę .
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X