Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez roar Zobacz posta
    Wystarczy, że ma wysoki indeks lepkości VI. Dla mnie oznacza to, że są tam modyfikatory, które trzymają fason w eko czy nawet normalnej bez kręcenia jeździe, ale lecą na łeb na szyję w cięższych warunkach, np. wysokich temperaturach
    No właśnie i to jest dla mnie kluczowe dlaczego jeszcze używam 0W20. Modyfikatory. Tylko kiedy one stracą fason ? Przy wysokich temperaturach ale jakich ? Może takich które trudno osiągnąć nie zarzynając silnika. A może czas ich życia ma tutaj decydujące znaczenie i trzeba bezwzględnie pilnować interwału wymiany ? Już wiem, że jak zmienię olej na bardziej wytrzymałościowy to nie będę miał takich problemów. Ale dalej nie wiem w jakim stopniu chroni mnie 0W20 ? Co ma związek z poniższym:

    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    w benzyniaku w skrajnych warunkach to nawet 950stC. Oleje ekonomiczne w określonych okolicznościach mogą gwałtownie (co oznacza brak ochrony) tracić swoje własności.
    Pytanie moje było pod kątem 0W20. Wyczytałem, że ekstremalne warunki pracy turbiny wymagają stosowania odpowiednich środków smarnych. Należy zatem bezwzględnie przestrzegać zaleceń producenta odnośnie rodzaju i klasy lepkości oleju stosowanego w silniku i przestrzegać interwału wymiany To w takich ekstremalnych pracach turbiny co by mogło chronić 0W20 przed przegrzaniem ? Te modyfikatory, pilnujemy interwału wymiany i jesteśmy bezpieczni.
    No to teraz zjebka

    Comment


    • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
      Te modyfikatory, pilnujemy interwału wymiany i jesteśmy bezpieczni.
      Przed dużymi obciążeniami niestety nie.. Tutaj liczy się trwałość filmu olejowego oraz dodatki anty-zużyciowe, a nie modyfikatory.. modyfikatory tarcia to fajna sprawa póki silnik pracuje lekko i bez obciążeń i film olejowy ma swoją ciągłość. Tak więc olej 0W20 jest fajny gdy nie męczysz silnika.
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • Jednakże w nowych silnikach są dużo wydajniejsze pompy olejowe i naprawdę nie tak łatwo by zerwał się film olejowy i żeby nie było, że sam to wymysliłem to miałem ostatnio okazję porozmawiać z bardzo kumatym mechanikiem, wcale nie namawiał mnie do 0w20, ale po prostu powiedział, że to bzdura przy normalnym użytkowaniu i krótkich interwalach coś takiego, powtarzam przy silnikach przystosowanych do tak małej lepkości (czyli z wydajniejsza pompą olejową) się nie zdarza.

        Comment


        • Dla wyobrażenia niektórym jak dzisiaj dokładnie obrabiarki CNC są wstanie ciasno spasować silniki.
          Tu tylko głowica , nie Hondy , ale to nie ma znaczenia , zobaczcie jaką precyzja.



          Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

          Comment


          • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
            modyfikatory tarcia to fajna sprawa póki silnik pracuje lekko i bez obciążeń i film olejowy ma swoją ciągłość.
            No tak Grzechu, nie wiemy tylko gdzie jest ta granica. Lekko i bez obciążeń to brzmi trochę przerażająco dla użytkowników 0W20. Dawno temu kolega un hombre przetłumaczył opinie inżynierii zajmującej się testowaniem olejów silnikowych. Przytoczę fragment:

            Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
            Właściwości ochronne silnika są zdeterminowane przez bazę olejową i pakiet dodatków "jako całość", z największym naciskiem na pakiet dodatków, który zawiera komponenty do ochrony silnika w warunkach ekstremalnego ciśnienia, które to nie mają nic wspólnego z lepkością.
            Żadne wartości HTHS używane jako wartości porównawcze do ochrony silnika, NIE MÓWIĄ NIC wiarygodnie w kwestii ochrony silnika. Komponenty stosowane w pakiecie dodatków do oleju, służace do ochrony w warunkach ekstremalnego ciśnienia, są tym czym na prawdę determinuje ochronę przed tarciem/zużyciem…… z testów się dowiedziałem, że przy zmianie temperatury ze 110 na 135 właściwości ochronne olejów spadły średnio o tylko 12%. Również się dowiedziałem, że przy skoku ze 135 do 162, ich właściwości ochronne pozostały na mniej więcej tym samym poziomie.
            Właśnie te dodatki cały czas chodzą mi po głowie. Dlatego myślę, że Honda rekomendując olej 0W20 wyposażyła go w takie dodatki aby można mocniej eksploatować silnik niż tylko lekko i bez obciążeń
            Last edited by Stach13; 16-12-2018, 18:48.

            Comment


            • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
              Właśnie te dodatki cały czas chodzą mi po głowie.
              Już jakiś czas temu o tym pisałem. W całej tej dyskusji warto też zerknąć czasami na to dla przypomnienia .... - https://www.travelplanet.pl/przewodn...a/temperatury/

              Comment


              • No właśnie, średnie temperatury w Polsce.

                W poście kolegi un hombre dotyczącego testów olejów jest również zdanie:

                Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                Dużo ludzi jest w kompletnym błędzie wierząc, że lepkość determinuje właściwości ochronne oleju. Na niektórych forach ludzie dyskutują o wartościach HTHS I jak to niby one wskazują, że dany olej lepiej ochrania silnik niż inny. Ten tok myślenia jest całkowicie FAŁSZYWY.
                I nie znalazłem (może słabo szukałem) odniesienia się do tych opinii zamieszczonych w tym wątku w poście #75
                Last edited by Stach13; 16-12-2018, 21:15.

                Comment


                • Jakie dodatki.... jak 0W20 2.0 jest olejem low SAPS... tyle o tym piszemy, a tutaj z kojarzeniem co u niektórych cieżko... aj... bez obrazy oczywiście... ale czasem już trochę ciśnienie się podnosi przez ciągłe argumentowanie a tu dalej jakieś "ale".. nie dziwię Rambo..
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                    Jakie dodatki.... jak 0W20 2.0 jest olejem low SAPS... tyle o tym piszemy, a tutaj z kojarzeniem co u niektórych cieżko... aj... bez obrazy oczywiście... ale czasem już trochę ciśnienie się podnosi przez ciągłe argumentowanie a tu dalej jakieś "ale".. nie dziwię Rambo..
                    np. molibden Grzechu. - https://www.idemitsulubricants.com/i...dvantage#oil-3 . Popatrz na charakterystykę. Jakbym Type 2.0 widział.
                    Honda 0w20 Oil Analysis_9069mi Josby.pdfMobil 1 0w40 3500mi RetroJr.pdfHonda 0w20 Oil Analysis_4722mi Parshisa.pdfMobil 1 0w20 Oil Analysis_7711mi Micah.pdf
                    Last edited by montada; 16-12-2018, 23:53.

                    Comment


                    • Może to warto przeczytać https://540ratblog.wordpress.com/

                      Comment


                      • Zamieszczone przez megipan Zobacz posta
                        Może to warto przeczytać https://540ratblog.wordpress.com/
                        Mały wycinek z mega tekstu i testu " For our purposes here, we can just shorten all that to an oil’s “film strength” PSI value. That film strength value is determined only by the oil’s proprietary factory “additive package”, which is what includes the extreme pressure anti-wear components. The base oil being used, and the viscosity rating involved, have absolutely NOTHING to do with an oil’s wear protection capability, contrary to what many people believe."
                        Polecam też zobaczyć kim jest autor.....
                        Last edited by montada; 17-12-2018, 00:03.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          tyle o tym piszemy, a tutaj z kojarzeniem co u niektórych cieżko... aj... bez obrazy oczywiście... ale czasem już trochę ciśnienie się podnosi przez ciągłe argumentowanie a tu dalej jakieś "ale"..
                          Uważasz Grzechu, że temat został już do końca wyjaśniony ? I nie ma co już drążyć tej sprawy ? No to przeczytaj proszę bardzo dokładnie w tym wątku post #75 i odnieś się do całości. Tam są opinie na podstawie badań laboratoryjnych a to jest już coś.
                          Tym bardziej, że wiele tam opinii nie jest zgodnych z Twoimi opiniami, które wyrażasz na tym forum. Ze względu na takie właśnie różnice w opiniach dalej staram się dociekać i nie ma to nic wspólnego z ciężkim kojarzeniem
                          Napisz też co myślisz o tym krótkim fragmencie cytatu un hombre w poście #1281.
                          Last edited by Stach13; 17-12-2018, 10:06.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                            I nie ma co już drążyć tej sprawy ?
                            Oczywiście, że trzeba drążyć, tylko dobrze jest mieć jakieś rzeczowe argumenty.

                            Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                            post #75 i odnieś się do całości. Tam są opinie na podstawie badań laboratoryjnych a to jest już coś.
                            Czytałem ten post, czytałem ten blog, a niby jakie to badania laboratoryjne tam były zrobione ?

                            Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                            wiele tam opinii nie jest zgodnych z Twoimi opiniami
                            Mówisz o HTHS ? Jak wiesz każdy wyrabia swoją opinię na podstawie jakieś zdobytej wiedzy .. zazwyczaj moją opinię na czymś opieram... zauważyłeś pewnie, że wrzucam wiele odnośników popierających moje tezy..

                            Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                            co myślisz o tym krótkim fragmencie cytatu un hombre w poście #1281.
                            Co dodatków, zgadzam się, nigdy nie pisałem, że dodatki są złem dla oleju, co do HTHS, to wiesz co myśle... jakoś nie przekonuje mnie blog, na którym ten Pan inżynier napisał, że HTHS nie ma żadnego znaczenia. A podam Ci prosty przykład, weź olej 0W20 i weź olej np. 10W40 A3, wrzuć krople między palce jednego i drugiego, a potem zacznij trzeć nimi... jak myślisz który olej szybciej się zetrze? Poza tym wrzucałem nie raz ze strony Motula odnośnik do HTHS, co oznacza itd.. i jakoś producent olejów nie napisał, że HTHS jest bezwartościowym parametrem który nic nie mówi o wytrzymałości oleju na ścinanie. Tak więc ciężki temat....
                            Poza tym na który oleju masz ten parametr PSI ciśnienia które zostało zmierzone na tym blogu ? Jak odniesiesz te informacje do rzeczywistości ? Kupisz olej o największym PSI który zaproponował ten Pan ?
                            Last edited by Grzechu; 17-12-2018, 10:30.
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                              A podam Ci prosty przykład, weź olej 0W20 i weź olej np. 10W40 A3, wrzuć krople między palce jednego i drugiego, a potem zacznij trzeć nimi... jak myślisz który olej szybciej się zetrze?
                              Grzechu, z całym szacunkiem ale drugi raz piszesz coś, czego lepiej byś nie pisał
                              Przeczytaj na końcu tego bloga kim jest autor....

                              Comment


                              • Zamieszczone przez montada Zobacz posta
                                z całym szacunkiem ale drugi raz piszesz coś, czego lepiej byś nie pisał
                                A co zły przykład odnośnie lepkości ? To kim jest autor ? inżynierem ? Napisz, bo już nie chce mi się tam szukać, tyle tego jest..
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X