Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
    To znaczy, że powyżej tego przebiegu filtr już nie pracuje ? Skąd masz takie dane ? Trochę to dziwne... bo nikt po 6tys.km oleju nie wymienia... np. sam bym musiał wtedy go zmieniać 3x w roku, dla mnie nie do przyjęcia
    Pracuje, ale z mniejszą efektywnością, jak każdy filtr. Zależy też oczywiście od stylu jazdy i środowiska zewnętrznego (miasto, drogi nieutwardzone itp.). 3 lata temu szukając oleju do Hanki natknąłem się na artykuł naukowy i te liczby zapadły mi w pamięć, były tam wykresy z badaniem przepływów itp. Ciekawe jak ma się to do dzisiejszych filtrów, bo artykuł miał już parę dobrych lat, ale nie widzę, żeby coś się w filtrach super znaczącego zmieniło. Chętnie bym go odnalazł, bo był moim zdaniem bardzo wartościowy, ale dzisiaj pakowanko i Alpy czekają, więc może po świętach .

    Comment


    • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
      nie lepiej mieć trochę zapasu i wybrać coś z mocniejszym filmem olejowym ?
      Grzechu skorzystam z okazji i zapytam. Ty wcześniej jeśli dobrze kojarzę jeździłeś na 0W20 ? Jak zmieniłeś na LM 0w30 ACEA A3 to widzisz wyraźną różnicę w odczycie poziomu oleju na bagnecie ?

      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      Argumenty strony przeciwnej rozumiem i rozbieram je na części pierwsze,
      To ja poproszę o informację bo nie wiem, nie mogę znaleźć a mnie to ciekawi na jakie temperatury narażony jest olej silnikowy chłodząc turbinę rozgrzaną do 800 st. C ?

      Comment


      • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
        wcześniej jeśli dobrze kojarzę jeździłeś na 0W20 ? Jak zmieniłeś na LM 0w30 ACEA A3 to widzisz wyraźną różnicę w odczycie poziomu oleju na bagnecie ?
        U mnie nie było tego problemu. Dla mnie problem odczytu poziomu oleju w X to ewidentna wada konstrukcyjna.. nie wiem czy bagnetu, czy jego umiejscowienia.. czort go wie.. nie widziałem jak to wygląda w X.. ale coś tam zrobili nie tak.
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
          To ja poproszę o informację bo nie wiem, nie mogę znaleźć a mnie to ciekawi na jakie temperatury narażony jest olej silnikowy chłodząc turbinę rozgrzaną do 800 st. C ?
          w benzyniaku w skrajnych warunkach to nawet 950stC. Oleje ekonomiczne w określonych okolicznościach mogą gwałtownie (co oznacza brak ochrony) tracić swoje własności.
          Turbo w benzyniakach nie jest od 2017r a od zawsze, w latach 70tyh zaczęto szerze stosować w sporcie np. Audi Quatro, tylko wtedy chodziło o moc, dziś turbo jest po to aby uzyskiwać i mieścić się w odpowiednich normach spalin. W necie jest bardzo dużo informacji o turbinach i przy okazji jest o oleju do tych urządzeń, np. http://zssplus.pl/publikacje/publikacje49.htm
          Zwracam uwagę na zawarte w treści uwagi dot. oleju rozcieńczanego benzyną, co dotyczy to niektórych silników np. Hondy ale i nie tylko. Więc olej jaki by nie był ma znaczenie a szczególnie ten rozcieńczony paliwem czy jeszcze smaruje taką turbinę?, a wiadomo benzyna jest sucha.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Zamieszczone przez true
            Olać autoryzwane serwisy, inżynierów, instrukcje – to wszystko bullshit, tylko Ty masz rację.
            Czytaj kolego ze zrozumieniem. Nigdzie rambo7 nie zaprzeczył instrukcji. Krytykuje tylko i argumentuje niewłaściwą interpretację tej instrukcji.
            Honda Hybrid 3,4L/100km
            sigpic
            https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

            Comment


            • Ja mam wlany 0w20 i nie mam żadngo problem z odczytem poziomu oleju.Oczywiście trzeba się bardziej przyglądać ustawić pagnet pod odpowiednim kątem.Podobnie jest w IX generacji

              Comment


              • Hmm u mnie w IX nic pod żadnym kątem ustawiać nie trzeba. Wszystko widać jak na dłoni. Jak jest w X?

                Comment


                • Zamieszczone przez true
                  Panie Rambo, nasz mistrzu i nauczycielu. Jakże cieszymy się, że wyprowadzasz nas z ciemności do światła. Niech żyje rambooleljoza, nasz nowa religia. Olać autoryzwane serwisy, inżynierów, instrukcje – to wszystko bullshit, tylko Ty masz rację.

                  No sorry, ale nie mogłem się powstrzymać po lekturze postów. Ciekawe, czy będziesz Panie Rambo skłonny do pomocy tym którzy spotkają się z odmową naprawy gwarancyjnej podzespołów. Ogólne i nieprecyzyjne zapisy instrukcji są dla kogo? Kto wygra w batalii przeciw gwarantowi? Powinien Pan pisać wyraźne, że to wszystko co Pan tu serwuje to własne doświadczenia i może nie sprawdzą się u innych. Krucjata zawsze prowadzi do podziałów, więc może warto ją zakończyć. Nie ujmuję Pana wiedzy, ale proszę zachować powściągliwość.
                  Ja wiem jedno jeżeli bym wybrał się po raz pierwszy na serwis gwarancyjny z własnym olejem i usłyszałbym w aso że jak mi go wleją i stracę gwarancje to już bym olał całkowicie serwis gwarancyjny i miałbym extra oszczędności na extra olej i nie tylko.....
                  Już kiedyś na innym forum też ktoś o Twoim podejściu próbował mi wciskać kity że 0w20 to olej do wszystkiego....................................... ........A kolega Rambo dobrze prawi a ty jak chcesz to ścieraj swój silnik.....
                  Last edited by gkill; 14-12-2018, 18:59.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
                    Hmm u mnie w IX nic pod żadnym kątem ustawiać nie trzeba. Wszystko widać jak na dłoni. Jak jest w X?
                    W X-gen Honda spieprzyła projekt bagnetu.

                    IX gen:

                    oil_dipstick.jpg

                    -cały bagnet jest plastikowy
                    -zakres min-max jest kratkowany, więc olej, jak rzadki by nie był, trzyma się chwilę na bagnecie

                    X gen:
                    upload_2018-4-29_21-9-58.jpg

                    -bagnet jest metalowy, z plastikową wkładką z zakresem min-max
                    -zakres min-max nie jest kratkowany, wobec czego nie zatrzymuje oleju, zwłaszcza o niskiej lepkości

                    Nie rozumiem jak można było spieprzyć tak prostą rzecz (i prawdopodobnie podnieść koszty jej produkcji (metal vs plastik))

                    Comment


                    • Kiedyś były ciemnego koloru metalowe bagnety było widać poziom, teraz koloru pomarańczowy w kolorze prawie jak oleju bubel totalny, przez to serwisy też przelewają olej jak mi ostatnio prawie o 1 cm i to nie pierwszy raz.

                      Comment


                      • Może pomalować bagnet na czarno,tylko jest ryzyko że farba odpadnie.Ja nie mam większego problemu z odczytem ale faktem jest jak napisał Lukas że projekt bagnetu jest jednym słowem zj.......y

                        Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
                        Hmm u mnie w IX nic pod żadnym kątem ustawiać nie trzeba. Wszystko widać jak na dłoni. Jak jest w X?
                        Jak olej jest świerzy odczytanie poziomu jest tez utrudnione i niejednoznaczne, kiedy olej już przyciemnieje widać już wyrażnie
                        Last edited by Lukas; 14-12-2018, 19:35. Powód: Połączenie postów

                        Comment


                        • Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
                          Hmm u mnie w IX nic pod żadnym kątem ustawiać nie trzeba. Wszystko widać jak na dłoni. Jak jest w X?
                          Właśnie jest tak jak pisze Genio, jak już olej jest brązowy to coś widać, wszystko wskazuje na to, że to ten pomarańczowy gładki plastik zrobił karierę
                          Last edited by Stach13; 14-12-2018, 20:21.

                          Comment


                          • "Głupota czy premedytacja, za kim stoi racja?
                            Takie pytanie czasem sie zadaje,
                            gdy człek nadal głodny,choć od stołu wstaje"

                            Comment


                            • A wystarczyłoby wsadzić kawał długiej słomki do picia i już by było lepiej widać...
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • Zamieszczone przez true
                                Panie Rambo, nasz mistrzu i nauczycielu. Jakże cieszymy się, że wyprowadzasz nas z ciemności do światła. Niech żyje rambooleljoza, nasz nowa religia. Olać autoryzwane serwisy, inżynierów, instrukcje – to wszystko bullshit, tylko Ty masz rację.

                                No sorry, ale nie mogłem się powstrzymać po lekturze postów. Ciekawe, czy będziesz Panie Rambo skłonny do pomocy tym którzy spotkają się z odmową naprawy gwarancyjnej podzespołów. Ogólne i nieprecyzyjne zapisy instrukcji są dla kogo? Kto wygra w batalii przeciw gwarantowi? Powinien Pan pisać wyraźne, że to wszystko co Pan tu serwuje to własne doświadczenia i może nie sprawdzą się u innych. Krucjata zawsze prowadzi do podziałów, więc może warto ją zakończyć. Nie ujmuję Pana wiedzy, ale proszę zachować powściągliwość.
                                Widzę że kolego ja popieram podejście prezesa do tematu .

                                A dla nie dowiarków ciekawy artykuł :
                                Czy ASO psuje nasze auta.
                                Polecam się zapoznać.

                                Interia - czołowy polski portal internetowy. Najlepsze serwisy informacyjne i tematyczne (Wydarzenia, Sport, Motoryzacja, Biznes, GeekWeek, Gry, Kobieta). Bezpłatna poczta e-mail.


                                Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                                Comment

                                Working...
                                X