Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
    W Twojej opowieści asfalt ma +60, a napisałeś, że 0w30 jest optymalny. A nie lepiej przed podróżą w takiej temperaturze zalać 10w60, to dopiero będzie ochrona
    To zależy do jakiego silnika , do tych nowych 1,5 odradzam , do 1,8 tak ale o sporym przebiegu ponad 100 tys km .
    Sam jeździłem UNO 1,1 w dawnych czasach , jeszcze włoskiej produkcji i chyba ,4 zmianę i zalałem Selena Racing 10w60 . Przy 180 tys byłem w serwisie na regulację płytek zaworów : Panie ! Nominał , po coś pan przyjechał ? Ale uświadomcie sobie , że to były silniki z przed 2dekad i Eco nie cisnęło z normami , ten mój był jeszcze na Gaźniku i jedyne co to obroty w nim czasem regulowałem . Te silniki były luźniej produkowane niż obecne na nowoczesnych obrabiarkach , i księgowa nie zaglądała do projektu inżyniera.
    Wracając do Hondy , zawsze na wyjazd wakacyjny zalewam nowy olej , żeby załadowany samochód , tzn jego silnik miał lżejsze życie , chodzi o lepkość , która jest zmienna w trakcie zużywania ..
    Do Renault Espace IV też wlałem pod koniec dwa razy 10W60 LM , cichutko mruczał i fajnie jeździł ( pod koniec bo przy 200 tys sprzedałem i żałuję ).

    Nie dajcie się zwariować .

    Zasada jest jedna :
    Dobierz olej do maszyny i jej warunków pracy .

    Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

    Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
    Jesteś pewien że tak jest bo tego doświadczyłeś czy może spotkało to Twojego znajomego ? Czy może na podstawie Twojej wiedzy przypuszczasz ,że tak może być ?
    Bo nie ukrywam, że jak wiesz z doświadczenia że nie ma szans by film olejowy nie został przerwany w warunkach jakie opisujesz to zmienia to podejście do tematu. A jak przypuszczasz to tak napisz bo niepotrzebnie straszysz ludzi.



    Doczekasz się, "przedstawienie musi trwać"
    Insignia na tym oleju GM 5w30 Dexos2 się zatarła , na poprzednim Milleres EE Nano 5w40 C3 jeździła pięknie a raport z analizy z laboratorium można zobaczyć w portalu zmieniłem.pl , jeździłem ostro po autobahnie, 180-200 , olej trzymał film i silnik się nie zacierał ,
    Dlaczego tak zmieniłem ? Na forum Insignia Club jest taki Zgredek uparty jak osioł który obstawał , że GM tak samo smaruje i jest dobry jak Milleres , że Milleres to tylko marketing.
    Chciałem przejechać na jednym i drugim i zrobić testy laboratoryjne by porównać .
    W jednym tylko warsztacie specjalizującym się w remontach silników opla Auto Pasja na chwilę obecną mają ponad 300 silników zrobionych w tym roku , a takich warsztatów jest setki , padają bo mają wadę d


    Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
    Last edited by Lukas; 13-12-2018, 18:22. Powód: Połączenie postów.

    Comment


    • Cóż, jeszcze nikt nie wynalazł wątku czy też materiału zastępczego na wywody olejowe, które są już naprawdę przesadzone, martwimy się jaki olej do silnika, a klucz w tym aby go po prostu wymieniać wraz z filtrem po odpowiednim okresie czasu adekwatnie do użytkowania czyli np. warunki trasy co 10-15 tyś km, warunki trudne czyli w jedną stronę krótkie odcinki i niedogrzanie i drugie mocne wysilanie silnika na wysokich obrotach i skracamy interwał wymiany do połowy 6-8 tyś km i wszystko będzie hulać jak należy. Nie ma co już drążyć tematu, który się już odrobinę wyczerpał i spędza u niektórych sen z powiek. Olej to olej jak chcemy ekosreko to wlewamy to co każe honda i jeździmy w niskich zakresach prędkości do 3500 rpm jeśli chcemy coś więcej od samochodu który został stworzony do "pokręcenia" to zalewamy odpowiednio szerszej lepkości. Znacie to przysłowie "Jadą chłopcy w japońcach nikt ich nie dogoni bo kręcą do końca".
      4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
      Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
      https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

      Comment


      • Zamieszczone przez kajojek Zobacz posta
        Ale najwyraźniej to syzyfowa praca, bo niektórzy są odporni na wiedzę, fakty. I to jest naprawdę smutne.
        Smutny to jest poziom i ton Twojej wypowiedzi. Dlatego kończę dyskusję z Tobą na jakikolwiek temat.


        Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
        Insignia na tym oleju GM 5w30 Dexos2 się zatarła , na poprzednim Milleres EE Nano 5w40 C3
        Akurat pytałem o olej 0W20 TYPE 2.0 ale dziękuję za odpowiedź.

        Comment


        • A Ja życzę Wszystkim i Każdemu z osobna WESÓŁYCH ŚWIĄT I SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU, i żeby w nowym roku już każdy wiedział jaki olej wlać bez cienia wątpliwości i właśnie tego sobie tez bardzo życzę

          Comment


          • Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
            Cóż, jeszcze nikt nie ... i skracamy interwał wymiany do połowy 6-8 tyś km i wszystko będzie ..
            6-8 tys ?? W dobie long live ? I oleju PAO ??

            Lekka przesada moim zdaniem

            Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • Tak samo jak nie przekraczanie 3,5rpm, nie mam tu na myśli katowania i częstego podciagania pod odcinkę, ale sporadyczne wykorzystanie pełni możliwości na pewno silnika nawet na 0w20 nie zatrze, to jest właśnie sianie paniki. Absolutnie nie bronię tu Oemowego oleju, ale każda forma fanatyzmu jest niebezpieczna.

              Comment


              • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                na pewno silnika nawet na 0w20 nie zatrze
                Może i tak, ale jego granica odporności na ścinanie jest bardzo nisko osadzona w "szeregu olejowym"... nie lepiej mieć trochę zapasu i wybrać coś z mocniejszym filmem olejowym ?
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta


                  Akurat pytałem o olej 0W20 TYPE 2.0 ale dziękuję za odpowiedź.
                  Pierwsze 13600 km zrobiłem na OEM 0w20 , nie wiem czy type2,0 , silnik fajnie się kręcił choć piw 3,5 trochę ryczał , ale to też ma swój urok [emoji3].

                  Próbkę dałem do analizy , muszę się przypomnieć bo już powinno być.

                  A mi bardziej chodziło o to abelę temperatur SAE i to całe ECO .
                  Jakiś nie wielki skok o oczko w górę na 0w30 nie zmieni znacznie parametrów a jest ciut tej ochrony pod warunkiem , że będzie to olej fullsyntetyk , Vollsyntetishe, na bazach PAO i te 15 tys śmiało można jeździć do wymiany. Nawet gdy się rozcieńczyć benzyną to i tak mamy zapas lepkości w stosunku do 0w20 .

                  Widziałem , że Milleres robi olej 0w20 do sportu , typowo do sportu ale zaleca częstą wymianę, jednak gwarantuje wyższe osiągi.

                  Problemu by nie było gdyby Honda nie traktowała ludzi jak idiotów , czy blondynki i udostępniła kartę produktu z pełną charakterystyką parametrów tego cudownego wynalazku [emoji16].
                  Chyba , że nie ma czym się chwalić ?

                  Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                  Comment


                  • Wystarczy, że ma wysoki indeks lepkości VI. Dla mnie oznacza to, że są tam modyfikatory, które trzymają fason w eko czy nawet normalnej bez kręcenia jeździe, ale lecą na łeb na szyję w cięższych warunkach, np. wysokich temperaturach i z oleju robi się coś co już nie spełnia swojej funkcji w 100%.
                    Dobry syntetyk jest stabilny temperaturowo i nie potrzebuje "odżywki".
                    Bodex1, co to jest Milleres? Meksykańska oliwa?
                    Last edited by roar; 13-12-2018, 23:41.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                      6-8 tys ?? W dobie long live ? I oleju PAO ??

                      Lekka przesada moim zdaniem

                      Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
                      Wybacz, badania są nieubłagane, po około 4-5 tyś km filtr oleju jest w 90% zużyty/zatkany. Takie czasy, takie filtry, a long life to po prostu marketing.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
                        Wybacz, badania są nieubłagane, po około 4-5 tyś km filtr oleju jest w 90% zużyty/zatkany. Takie czasy, takie filtry, a long life to po prostu marketing.
                        A czym w benzyniaka ma się zapchać ? Bo Diesel to sadzą

                        Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                        Zamieszczone przez roar Zobacz posta
                        Wystarczy, że ma wysoki indeks lepkości VI. Dla mnie oznacza to, że są tam modyfikatory, które trzymają fason w eko czy nawet normalnej bez kręcenia jeździe, ale lecą na łeb na szyję w cięższych warunkach, np. wysokich temperaturach i z oleju robi się coś co już nie spełnia swojej funkcji w 100%.
                        Dobry syntetyk jest stabilny temperaturowo i nie potrzebuje "odżywki".
                        Bodex1, co to jest Milleres? Meksykańska oliwa?
                        Milleres 0w20 do motosportu :

                        Do silników wyczynowych wymagających oleju o obniżonym tarciu, zapewniającego maksymalną moc (np. podczas kwalifikacji). W pełni syntetyczny olej typu full saps, na bazie potrójnych estrów oraz PAO, z optymalnym pakietem dodatków chroniących przed zużyciem ZDDP. Wykorzystuje najnowsze osiągnięcia nanotechnologii. Teraz, ulepszona formulacja Nanodrive NT+.


                        Ja jeździłem na tym





                        Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
                        Last edited by Lukas; 14-12-2018, 07:44. Powód: Nie piszemy posta pod swoim poprzednim.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                          A czym w benzyniaka ma się zapchać ? Bo Diesel to sadzą

                          Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
                          Ahhh no tak, benzyna jest zeroemisyjna, zapomniałem . Poza tym filtr oleju to też inne syfy wyłapuje. Pozdrawiam, dobre śmiechy z tego wątku, tak jak około 2 lata temu z wątku IX gen

                          Comment


                          • Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
                            Pozdrawiam, dobre śmiechy z tego wątku, tak jak około 2 lata temu z wątku IX gen
                            Dokładnie, wszystko zostało już powiedziane i przeanalizowane w wątku dla IX-gen. Co jakiś czas zataczamy koło, tylko wypowiadający się zmieniają (choć nie wszyscy ).
                            To jak dyskusja na tematy religijne lub polityczne - nigdy się nie kończy. Choć trzeba przyznać, ze wątki olejowe są wizytówką tego forum i przyciągają nowych użytkowników.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
                              badania są nieubłagane, po około 4-5 tyś km filtr oleju jest w 90% zużyty/zatkany.
                              To znaczy, że powyżej tego przebiegu filtr już nie pracuje ? Skąd masz takie dane ? Trochę to dziwne... bo nikt po 6tys.km oleju nie wymienia... np. sam bym musiał wtedy go zmieniać 3x w roku, dla mnie nie do przyjęcia
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • ...k'woli obniżenia ciśnienia co niektórym z małym stażem na forum to chcę powiedzieć, że moim zamiarem nie jest obrażanie, czy napiętnowanie kogokolwiek, Ci co już to jakiś czas są, to wiedzą i da się to wyczuć że chętnie pomagam i podpowiadam nie tylko w tematach oleju. Tak że pisząc emocjonalnie w tematach oleju to nie kieruję tego personalnie wprost, a do "grupy obozu przeciwnego".
                                Mielimy to w kółko tyle lat.... i nadal wszystkim mało , a że są emocje, no są i będą, nie pierwszy i nie ostatni raz.
                                Argumenty strony przeciwnej rozumiem i rozbieram je na części pierwsze, niektórzy mimo tego stoją przy swoim, to też rozumiem, i przede wszystkim dlatego reaguję, na powielane sponsorowane i lobbowane treści przez określone grupy, tak jak ta informacja o "olejach do nowych silników", no toż nie idzie przejść obok tego obojętnie.
                                Tak że Stach, katana, kajojek, a nawet michael.g proszę o więcej, jeśli ktokolwiek czuje sie obrażony przeze mnie to proszę o zrozumienie , krucjatę prowadzę wiele lat, to może zmęczyć, ale wciąga mnie tak samo jak Was .
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X