Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Jedwabnik Zobacz posta
    Czy ktoś zarejestrował istotne różnice w spalaniu na oleju hondy w porónaniu do 5w30 lub 0w30.?
    Miałem kiedyś 5W30 A5, teraz mam 0W30 A3 i nie zarejestrowałem różnic.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • Ja pierwsze 10 tys. jeździłem na fabrycznym oleju 0W20. Spalanie średnie na tym dystansie wyniosło 7l/100. Następnie zmieniłem na 5W30, na którym przejechałem właśnie kolejne 10 tys. Styl jazdy ten sam, trasy generalnie te same. Spalanie średnie na tych 10 tys. spadło do ok. 6,5l/100. Łącznie Fuelio na dystansie 20 tys. pokazuje mi teraz 6,77l/100 km. Spadek spalania łączę z olejem, różnice w zauważyłem praktycznie od chwili jego wymiany. Możliwe to? Zamierzam w każdym razie kontynuować przygode z olejem 5W30 A3 przy obecnej wymianie.

      Comment


      • Jeżdżę podobnie jak Ty. Na codzień raczej spokojnie, ale gdy zajdzie potrzeba nie mam oporów, żeby wcisnąć w podłogę. Raczej nie jeżdżę dłuższych odcinków z dużymi prędkościami powiedzmy 150-180+. Aktualnie mam Ravenol 5W30 HCL A3/B4. Na dniach planuję wymianę na Ravenol 0W30 SSO, też A3. Tyle, że ty masz u siebie GPF, więc jesli zalezy Ci na jego długiej żywotności taki olej odpada.
        Pozdrawiam Czarodziej
        Mój Szogun

        Comment


        • pękło 200 str tematu, jest byczo.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
            No i trafiłem w jubileuszowy #1000 post w tym temacie
            Trafiłem również w post 2000 Tradycja musi być zachowana

            Comment


            • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
              .... Problem w tym, że dzwoniłem teraz do ASO i nic nie słyszeli o wymianie IO w związku z brakiem ACEA A3. Dlatego powtarzam, jak ktoś miał taka wymianę to niech napisze a ja wtedy jadę do Rambo ze skrzynką piwa
              ASO wymienia IO podając powód niezgodność w dopuszczalnym wartości dotyczącej haka holowniczego....tylko, że do Sporta/Sporta+ haka nie założysz więc pytam się po co wymieniają jak mnie ten powód nie dotyczy...pytam czy jest inny powód - NIE.....pewnie tak kazali mówić na szkoleniu
              Moja Hania
              http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

              Comment


              • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                pękło 200 str tematu, jest byczo.
                No a jakby ten wątek zamknąć? Tu już chyba wszystko powiedziano. A jak się znowu pojawi jakiś młody gniewny żeby wywołać kolejny 1000 (Stachu, gotowy jesteś na skok w nadprzestrzeń?) to go odsyłać do lektury. Toż ten wątek w gen IX i gen X to już praca magisterska począwszy od socjologi i marketingu a na materiałoznawstwie kończąc. CHyba nic więcej nie da się dodać.
                Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                Trafiłem również w post 2000 Tradycja musi być zachowana
                Stawiasz flaszkę
                PS. Przyznaj się, ile czyhałeś przed komputerem, żeby się załapać na millenialsa

                Comment


                • Zamieszczone przez marart Zobacz posta
                  ASO wymienia IO podając powód niezgodność w dopuszczalnym wartości dotyczącej haka holowniczego....tylko, że do Sporta/Sporta+ haka nie założysz więc pytam się po co wymieniają jak mnie ten powód nie dotyczy
                  Przecież jak wpiszesz swój numer VIN to obojętne czy masz sport+ czy inny model bez centralnego wydechu to Ci wyjdzie akcja serwisowa. W IO w zdecydowanej większości są dane wspólne dla wszystkich modeli, gdzie * informują że nie dotyczy tego a tego modelu. Dla większości danych bo dla oleju jest inaczej. Swoją drogą, nie wiem czy kogokolwiek ASO poinformowało o tym i czy ta wymiana w związku z hakiem jest realizowana w praktyce.

                  Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
                  No a jakby ten wątek zamknąć? Tu już chyba wszystko powiedziano
                  No chyba żartujesz Ja się rozkręcam a ty chcesz zamykać ? Nie wszystko powiedziano bo nie znalazłem na tym forum informacji, że w IO dla R-type był faktycznie błąd odnośnie oleju czy tylko ktoś tak napisał i było to powielane.Może gdzieś to jest ale nie mogę znaleźć. Wystarczy,że świeży posiadacz R-type napisze, że u niego w IO jest ACEA A3. Wszystko będzie jasne, aczkolwiek szkoda by mi było tego wątku. Wzbudza emocje ale pozytywne Stawiam flaszkę, może kiedyś uda się zorganizować jakieś spotkanie. I z ręką na sercu nie polowałem na 2000 post, kapnąłem się jako Rambo napisał o 200 stronie

                  Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
                  A jak się znowu pojawi jakiś młody gniewny żeby wywołać kolejny 1000 (Stachu, gotowy jesteś na skok w nadprzestrzeń?)
                  Od 1000 posta do 2000 minęło ok. 9 miesięcy. Daje to dziennie ok. 3,5 posta. Wiedząc do czego są oleje ACEA A3 a do czego 0W20 i ACEA A5 to to jest dopiero potęga dyskusji.
                  Last edited by Stach13; 28-08-2019, 20:16.

                  Comment


                  • A jak to jest z A5 ? Ford i mazda zalecaja to ze wzgledu na ciasne spasowanie. Aby olej dotarl j schlodzil miejsce szybciej. Czy napewno A5 to tylko EKO? Noi kwestia chlodzenia turbo i innych elementow. A3 tak samo sobie z tym wszystkim poradzi a dodatkowo dodajac ochrone najbardziej narazonych na tarcie elementow ? Zreszta zanim dostanie po tylu walek rozrzadu i korba to 4 turba sie w aucie wymieni nie sadzicie ?

                    Comment


                    • Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
                      Czy napewno A5 to tylko EKO?
                      Chyba będziesz musiał przeczytać te 2000 postów jeszcze raz. Zatrzymaj się jeszcze chwilę przy linkach na stronie 191 post #1905. Wiele Ci to wyjaśni.

                      Comment


                      • Nom z tych 5 linkow mozna wywnioskowac ze mniej lepki olej bedzie mial lepszy przeplyw i zarazem lepiej odbierze cieplo. Czy zle zrozumialem. Nie bylo slowa o spec acea

                        Comment


                        • Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
                          mniej lepki olej bedzie mial lepszy przeplyw i zarazem lepiej odbierze cieplo
                          Zbyt mocno drążysz, jeszcze się okaże, że oleje z normą ACEA A5, nie wpływają na podwyższone zużycie silnika i tutejszy plemienny paradygmat olejowy się załamie.

                          Np takie głupie SAE daje możliwość podejrzenia następujących wykresów zużycia panewek względem grubości filmu olejowego i wartości HTHS:

                          Capture.jpg

                          Capture0.jpg

                          Capture2.jpg

                          Widać na nich jasno że:
                          -podwyższone zużycie występuje dopiero dla HTHS poniżej wartości około 2,3 mPas;
                          -dla wartości HTHS powyżej 3 zmierzone zużycie rosło w porównaniu z zakresem 2,5-2,99 zamiast maleć.

                          Zachęcam do poczytania, warto - "Extending SAE J300 to Viscosity Grades below SAE 20" SAE International, 2010-01-2286, Published 10/25/2010

                          Comment


                          • Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
                            Nie bylo slowa o spec acea
                            Nie ma , ale jest o lepkości i HTHS. Znajdź w necie karty charakterystyk dla olejów ACEA A5 i lepkości 0/5W30 np. Motul, Millers i zobacz jakie mają parametry np. lepkość kinematyczna w 100 st. C i HTHS w porównaniu z olejami ACEA A3 o takim samym SAE. Tam nie ma przepaści. A zaproponowałem Ci te linki bo tam autor odnosi się do liczb.

                            Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                            Generalnie powinniśmy kierować się tym co niżej, nie zawartością dodatków w oleju..:
                            Low HTHS 2,9-3,5 mPa*s = obniżona lepkość wysokotemperaturowa, umożliwia mniejsze zużycie paliwa.
                            High HTHS >=3,5 mPa*s = wysoka lepkość wysokotemperaturowa, lepsza ochrona przez ścieraniem/ zużyciem.
                            HTHS oczywiście jest wskaźnikiem który powiązany jest z klasyfikacja olejów typu ACEA A1/A5/A3.
                            Są oleje ACEA A5 o HTHS 3,2-3,4 a oleje ACEA A3 3,5-3,6 (SAE 0/5w30). No to Radex99 masz odpowiedź czy oleje ACEA A5 to tylko ECO.
                            Last edited by Stach13; 30-08-2019, 08:48.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                              wartości HTHS powyżej 3 zmierzone zużycie rosło w porównaniu z zakresem 2,5-2,99 zamiast maleć.
                              Ciekawe te wykresy, na ich podstawie można by wywnioskować, że najlepiej dla łożyska będzie gdy wlejemy olej 0W20 lub xW30 ACEA A5 A czy w tej lekturze jest coś na temat zużycia krzywek rozrządu lub gładzi cylindrów ? Bo w sumie w silniku nie tylko panewki się trą i w sumie smarowanie panewek przebiega trochę inaczej niż części które pracują w ruchu posuwistym.. w tym drugim przypadku, wydaję mi się, że dużą rolę odgrywa duża lepkość... a więc przyczepność/powolne spływanie cząstek oleju z metalu.
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • No to proszę. Nie wiem na ile można ufać producentowi olejów ale ciekawy wykres jest :



                                P.S.
                                @Stach13
                                Ile znasz oleju C2 które mają hths 3.2+? Ja osobiście wydziałem 1 extreme GTJ. Sorry że zawężamy do C2 ale takiego szukam do gpf
                                Last edited by radex99; 30-08-2019, 09:39.

                                Comment

                                Working...
                                X