Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez gienio Zobacz posta
    Kiedyś nie było oliwy 0w20 a zimy były znacznie chłodniejsze i tzw. zimne starty nie miały jakiegoś zgubnego wpływu na silniki
    Zgadza się, z tym, że silnik w X gen to silnik nowoczesny gdzie producent rekomenduje stosowanie olejów niskooporowych, wiadomo dopuszcza stosowanie olejów ACEA A3, więc jest wybór dla użytkownika, który może lać oleje od 0W20 poprzez ACEA A5 do ACEA A3 i C2/C3. Ja tylko z ciekawości podałem dość skrajny przykład, czy przy takiej różnicy w lepkości a więc i pewnej niewielkiej różnicy ale jednak różnicy w rozprowadzaniu oleju na zimnie albo bardzo dużym zimnie w ciągu wieloletniej eksploatacji i dużej ilości zimnych startów będzie to miało znaczenie dla silnika.

    Zamieszczone przez Cojakco Zobacz posta
    Odnośnie oleju, to na zimne starty lepiej brać 0w.
    Oczywiście że tak, ale jeszcze zależy co lejemy, bo każdy olej 5W30 ACEA A5 szybciej popłynie na zimno niż jakikolwiek olej 0W30 ACEA A3.

    Zamieszczone przez gabler Zobacz posta
    Na forum Mazdy ktoś bardzo narzekał na wzrost spalania i mułowatość po przejściu z 0w20 na 5W30
    Na naszym forum koledzy którzy przeszli na oleje wyższej lepkości akurat nie zauważają różnicy w spalaniu. Honda to Honda
    Last edited by Stach13; 22-11-2019, 20:15.

    Comment


    • Zamieszczone przez gabler Zobacz posta
      Na bank dolne temperatury mają największe znaczenie na zużycie silnika przecież te górne są ograniczane układem chłodzenia silnika, które to jest stabilne w określonym zakresie temperatur do max ok100 stopni ale oczywiście w miejscu największych tarć pewnie wyższa.
      Ryzykowne stwierdzenie... układ chłodzenia chłodzi tylko newralgiczne miejsca silnika... a są takie, np. panewki, wałki rozrządu które niestety mogą porządnie się grzać, nawet jak układ chłodzenia robi dobrze swoją robotę... wystarczy zrobić proste doświadczenie, pojeździć trochę po mieście, lokalnymi drogami ze "zwykłymi" prędkościami, potem podnieść maskę dotknąć ręką pokrywę zaworów i drugi przypadek, pojechać na autostradę, zasuwać tak jak się należy i znowu podnieść maskę i dotknąć pokrywę zaworów... jak myślicie pokrywa zaworów w obu przypadkach będzie w takim samym stopniu nagrzana ? Otóż nie, w tym drugim przypadku pod maską będzie bardzo gorąco! A niby układ chłodzenia jak to kolega wyżej określił - jest stabilnie w określonym zakresie temperatur do maks 100st... tak więc przy mocnym wysiłku silnika, dobór odpowiedniej lepkości oleju po literce "W" ma bardzo duże znaczenie przy zużyciu silnika... oczywiście w dłuższej perspektywie czasu.. a zimne starty ? Jeszcze 20 lat temu silniki startowały na 5W, 10W i jakoś robiły przebiegi po 300tys. km..
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
        a zimne starty ? Jeszcze 20 lat temu silniki startowały na 5W, 10W i jakoś robiły przebiegi po 300tys. km..
        Ale jak musiał dolewać litr oleju co tysiąc kilometrów od przebiegu 100 tys do 300 tys. to też się mówiło, że zrobił 300 tys.

        Nie chodzi mi Grzechu o 5W z przodu. 5W określa nam tylko do jakich ujemnych temperatur olej płynie. Jak będziesz miał 5W40 ACEA A3 i 5W30 ACEA A5 to jest różnica w lepkości przy zimnym starcie (pomimo że w obu przypadkach jest po lewej "5") a więc i jest różnica w czasie rozprowadzenia po silniku w tych olejach. Pytam się jak to długofalowo może mieć wpływ na zużycie silnika. Ja się czepiam szczegółów a wiadomo diabeł tkwi w szczegółach
        Last edited by Stach13; 22-11-2019, 21:12.

        Comment


        • Czajnik z gotującą wodą też jest gorący i nie da się dotknąć a ma 100 stopni, myślę, że pokrywa zaworów ma nie więcej ale z ciekawości kiedyś zmierzę, miejsca nagrzewania oleju to raczej okolice tłoków i cylindrów, panewki to pracują na filmie olejowy zapewne bo szybko by się... Co ja tam wiem... Trzeba by być inżynierem od silników a tak to takie nasze gadanie

          Comment


          • Zamieszczone przez gabler Zobacz posta
            myślę, że pokrywa zaworów ma nie więcej ale z ciekawości kiedyś zmierzę, miejsca nagrzewania oleju to raczej okolice tłoków i cylindrów, panewki to pracują na filmie olejowy
            Myślę, że wiesz o co mi chodziło, opisując te dwa przypadki użytkowania silnika... tu nie chodzi ile stopni ma pokrywa zaworów, tylko o to, że układ chłodzenia nie odbiera ciepła w takim samym stopniu ze wszystkich części silnika niezależnie od obciążenia... obciążenie ma znaczenie na nagrzewanie się poszczególnych części silnika, a tam gdzie nie ma chłodzenia płynem, dużą rolę odgrywa mocny film olejowy... oczywiście nie stwierdzam, że 0W20 nie chroni silnika, chroni i można na nim jeździć i na pewno silnik zrobi sporo km, ale wszystko zależy kto jak używa auta, jeśli ktoś jeździ non stop autostradami, z dużymi prędkościami, to niestety, ale olej 0W20 nie daje tak dużego marginesu ochrony, jak np. olej ACEA A3 o SAE xW30 czy xW40..
            Last edited by Grzechu; 22-11-2019, 23:29. Powód: literówki
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • Ja nie bronię na siłę 0w20 bo sam raczej przejdę na 0W30 albo 5W30 bo pewnie te oleje lepiej chronią silnik przy większym kręceniu i tu napewno macie rację, ale wodzianka nie pokazała jak na razie na żadnym fizycznym przykładzie, że zajechała silnik no chyba , że ktoś ma.
              Zawsze to spalanie jest trochę mniejsze i parę złotych zostaje w kieszeni, jakiś czas jeździłem zastępczą Hanią i tam był Schell 5W30 bo była karteczka przy silniku i nie mogłem nią zejść ze spalaniem poniżej 7 l gdzie u mnie mam ok 6,4 średnio przy tym samym stylu jazdy i tej samej trasie.

              Comment


              • Zamieszczone przez gabler Zobacz posta
                Ja nie bronię na siłę 0w20 bo sam raczej przejdę na 0W30 albo 5W30 bo pewnie te oleje lepiej chronią silnik przy większym kręceniu i tu napewno macie rację, ale wodzianka nie pokazała jak na razie na żadnym fizycznym przykładzie, że zajechała silnik no chyba , że ktoś ma.
                Zawsze to spalanie jest trochę mniejsze i parę złotych zostaje w kieszeni, jakiś czas jeździłem zastępczą Hanią i tam był Schell 5W30 bo była karteczka przy silniku i nie mogłem nią zejść ze spalaniem poniżej 7 l gdzie u mnie mam ok 6,4 średnio przy tym samym stylu jazdy i tej samej trasie.
                Wedle twoich pomiarow wychodzi ze oszczednosc na 0w20 wynosi okolo 9%. Samo obnizenie HTHS moze dac nam maksymalnie 4% oszczednosci( wzgledem 15w40). Chyba ze tam jest duzo dodatkow obnizajacych tarcie. Ale to wiekszosc trasy by musiala byc wykonana w temperaturze oleju >= 80cst, bo dopiero wtedy te srodki dzialaja. Ale zeby uzyskac 9% to bardzo ciezko. Moze pomineles kwestie temperatury albo tamten egzemplarz byl inaczej ulozony?

                Comment


                • Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
                  Wedle twoich pomiarow wychodzi ze oszczednosc na 0w20 wynosi okolo 9%. Samo obnizenie HTHS moze dac nam maksymalnie 4% oszczednosci( wzgledem 15w40). Chyba ze tam jest duzo dodatkow obnizajacych tarcie. Ale to wiekszosc trasy by musiala byc wykonana w temperaturze oleju >= 80cst, bo dopiero wtedy te srodki dzialaja. Ale zeby uzyskac 9% to bardzo ciezko. Moze pomineles kwestie temperatury albo tamten egzemplarz byl inaczej ulozony?
                  Takie jest moje doświadczenie, niech się ktoś wypowie kto zmieniał i jak ma

                  Comment


                  • Zamieszczone przez gabler Zobacz posta
                    Takie jest moje doświadczenie, niech się ktoś wypowie kto zmieniał i jak ma
                    Na 0W20 pali trochę mnie niż np. na 5W30 ACEA A3... Ja u siebie też zauważyłem większe spalanie po przesiadce z 0W20 na 0W30 ACEA A3.. myślę, że jest więcej gdzieś tak o około 0,3l na 100km. Jadąc w trasie z prędkością 90-100km/h teraz mam spalanie 5,3-5,5, na 0W20 kiedyś miałem 4,9-5,2.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • To by wychodziło, że zamiana na inny tańszy olej niż hondy 0w20 nie daje żadnych oszczędności finansowych od wymiany do wymiany.

                      Comment


                      • Mam problem, zamówiłem w petrostarze ravenol sso 0w30 usvo, niestety twierdzą, że ten olej jest jak na razie niedostępny tak podobno powiedzieli im w Ravenolu, może będzie w styczniu, co oprócz Petrostara polecacie?
                        Ewentualnie coś 0w30/5w30 A3 ? Pod koniec grudnia mam serwis, a nie chcę lać tego syfu z Aso.

                        Comment


                        • Galon Oleje w Białymstoku.

                          Comment


                          • Ja zamawialem ravenola w zmieńolej.pl i galon oleje Wszystko ok. Sa oficjalnym dystrybutorem. Może tam jest dostępny?

                            Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                            Comment


                            • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                              Ewentualnie coś 0w30/5w30 A3 ?
                              Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30 tak mam u siebie. Galon oleje również ma sporą ofertę zapytaj - sklep u mnie w mieście kupowałem tam parę razy olej do opla.
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • Hej. Znalazlem orginalnh olej w lepszych pieniadzach w UK pytanie czy ktos moze juz korzystal? https://www.hondaparts247.co.uk/prod...ne-oil-4-litre

                                Nawet przy jednej butelce sie oplaca z wysylka do polski za 14 GBP ok 70pln

                                W haparts zycza sobie 350

                                Comment

                                Working...
                                X