O dzięki poczytam bez tłumaczenia ze zrozumieniem. Lubię takie prace magisterskie.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide
-
Analizując wasze wypowiedzi, zamieszczone linki oraz kilka kontaktów z hurtowniami olejowymi zajmującymi stricte olejami mogę podsumować dla gen. X 1.5T
0W20 - olej dla użytkownika eksploatującego samochód w sposób normalny. Dbając o niskie spalanie oraz ochronę środowiska (tak zalecaną przez producentów i nowe normy).
"Normalna jazda po ulicach - dojazdy, podróże autostradą itp. Nawet sporadyczne szybkie uderzenie w krętą drogę kwalifikuje się jako normalne użytkowanie uliczne z niezmodyfikowanym samochodem. Po prostu nie można zastosować pełną przepustnicę wystarczająco długo na ulicy, aby podnieść temperaturę oleju na tyle wysoko, że kwalifikuje się jako intensywne użytkowanie, które może wymagać lepszego oleju."
0W30 - olej który nadaje się również do normalnej eksploatacji pojazdu lecz posiadający dodatkową ochrona dla silnika kiedy częściej wykorzystujemy potencjał tego co mamy pod maską (przy wyższych prędkościach, obciążeniach i obrotach)
Poprzez to że olej pracuje w wyższej temperaturze mamy ochronę w większej rozpiętości
5W30 - jest olejem gęstszym od powyższych . Idealny dla użytkowników którzy eksploatują samochód m.in. w terenie górzystym, holowanie przyczepy itd
UWAGI
-5W30 otrzymałem informację (nie w jednym miejscu) ze w związku z ciasnym spasowaniem elementów silnika nie do końca jest zalecany dla zimnych startów, krótkich dystansów i spokojnej miejskiej jazdy...
-film olejowy - przestrzegając powyższych wytycznych użytkowania 0W20, 0W30 nie ma możliwości o jego przerwaniu (podobno aktualne technologie produkcyjne w odpowiedni sposób chronią silnik)
Nie negujmy tutaj żadnej specyfiki tylko każdy użytkownik powinien dobrać go odpowiednio do swoich wymogów i stopnia eksploatacji pojazdu.
Chyba najbardziej optymalną opcją będzie zakup 0W30 posiadający formalne aktualne certyfikaty A5
*aktualne certyfikaty tyczą się każdej specyfikacji i producentów (nie każdy producent posiada papier na daną normę)
-niektórych ważność się skończyła
-niektórzy spełniają normę ACEA ale nie maja jej wykupionej (a norma ma być wykupiona!)
Chcecie mieć tak zwany dupochron gwarancyjny sprawdźcie również i to w razie W przy długiej np 5 letniej gwarancji producenta
Czy w swojej amatorskiej wypowiedzi znajdę aprobatę u bardziej doświadczonych w temacie olejowym?
Comment
-
Zamieszczone przez boski_1 Zobacz postaAnalizując wasze wypowiedzi, zamieszczone linki oraz kilka kontaktów z hurtowniami olejowymi zajmującymi stricte olejami mogę podsumować dla gen. X 1.5T
0W20 - olej dla użytkownika eksploatującego samochód w sposób normalny. Dbając o niskie spalanie oraz ochronę środowiska (tak zalecaną przez producentów i nowe normy).
"Normalna jazda po ulicach - dojazdy, podróże autostradą itp. Nawet sporadyczne szybkie uderzenie w krętą drogę kwalifikuje się jako normalne użytkowanie uliczne z niezmodyfikowanym samochodem. Po prostu nie można zastosować pełną przepustnicę wystarczająco długo na ulicy, aby podnieść temperaturę oleju na tyle wysoko, że kwalifikuje się jako intensywne użytkowanie, które może wymagać lepszego oleju."
0W30 - olej który nadaje się również do normalnej eksploatacji pojazdu lecz posiadający dodatkową ochrona dla silnika kiedy częściej wykorzystujemy potencjał tego co mamy pod maską (przy wyższych prędkościach, obciążeniach i obrotach)
Poprzez to że olej pracuje w wyższej temperaturze mamy ochronę w większej rozpiętości
5W30 - jest olejem gęstszym od powyższych . Idealny dla użytkowników którzy eksploatują samochód m.in. w terenie górzystym, holowanie przyczepy itd
UWAGI
-5W30 otrzymałem informację (nie w jednym miejscu) ze w związku z ciasnym spasowaniem elementów silnika nie do końca jest zalecany dla zimnych startów, krótkich dystansów i spokojnej miejskiej jazdy...
-film olejowy - przestrzegając powyższych wytycznych użytkowania 0W20, 0W30 nie ma możliwości o jego przerwaniu (podobno aktualne technologie produkcyjne w odpowiedni sposób chronią silnik)
Nie negujmy tutaj żadnej specyfiki tylko każdy użytkownik powinien dobrać go odpowiednio do swoich wymogów i stopnia eksploatacji pojazdu.
Chyba najbardziej optymalną opcją będzie zakup 0W30 posiadający formalne aktualne certyfikaty A5
*aktualne certyfikaty tyczą się każdej specyfikacji i producentów (nie każdy producent posiada papier na daną normę)
-niektórych ważność się skończyła
-niektórzy spełniają normę ACEA ale nie maja jej wykupionej (a norma ma być wykupiona!)
Chcecie mieć tak zwany dupochron gwarancyjny sprawdźcie również i to w razie W przy długiej np 5 letniej gwarancji producenta
Czy w swojej amatorskiej wypowiedzi znajdę aprobatę u bardziej doświadczonych w temacie olejowym?
Comment
-
Zamieszczone przez Maraz Zobacz postaNapisałem ostatnio maila do Honda Polska i otrzymałem informacje, że oprócz A5 w moim silniku mogę również stosować olej A3, posiadam silnik 1.0.
Skrótowa rozpiska:
Comment
-
Zamieszczone przez boski_1 Zobacz postaAnalizując wasze wypowiedzi, zamieszczone linki oraz kilka kontaktów z hurtowniami olejowymi zajmującymi stricte olejami mogę podsumować dla gen. X 1.5T
*aktualne certyfikaty tyczą się każdej specyfikacji i producentów (nie każdy producent posiada papier na daną normę)
-niektórych ważność się skończyła
-niektórzy spełniają normę ACEA ale nie maja jej wykupionej (a norma ma być wykupiona!)
Chcecie mieć tak zwany dupochron gwarancyjny sprawdźcie również i to w razie W przy długiej np 5 letniej gwarancji producenta
Czy w swojej amatorskiej wypowiedzi znajdę aprobatę u bardziej doświadczonych w temacie olejowym?Myślę, że zgromadzona na forum wiedza jest znacznie bardziej wartościowo niż to, co mówią tzw hurtownicy.
Analizując przeznaczenie oleju kierujesz się SAE. Trochę to mało. Oczywiście, będą w ramach tego rozróżnialne te bardziej płynące, w niższych temperaturach i te tzw. gęstszeale SAE to zdecydowanie za mało, żeby dobrać sobie olej. Wręcz powiedziałbym, że należy zacząć od ACEA a nie SAE.
Celna uwaga: niektórzy spełniają ACEA ale nie podeszli do procedury - np AMS Oil i niestety mimo, że to mogą być świetne oleje, to w razie wtopy silnikowej będzie to pierwsza rzecz jakiej gwarant się uczepi - olej niezgodny z IO.
Zamieszczone przez Maraz Zobacz postaNapisałem ostatnio maila do Honda Polska i otrzymałem informacje, że oprócz A5 w moim silniku mogę również stosować olej A3, posiadam silnik 1.0.wydrukuj tego maila w 100 egzemplarzach i za każdym razem przy wymianie oleju pokazuj w ASO i niech tam też przybija pieczątkę. Plus zachowaj wersję elektroniczną. I lej A3 jak najbardziej. Jakby coś się stało, to masz podkładkę od gwaranta. I pamiętaj, że odpisał Ci człowiek z marketingu i Pijaru. Nie pan magister inżynier, tylko biurwa która za zadanie ma odpisywać na maile wg ustalonego schematu. I być może jest po socjologii albo innym zarządzaniu
Albo po filologii klasycznej
Generalnie te nasze listy to sobie możemy w d... wsadzić. Kilka przypadków sensownej odpowiedzi było ale na placach jednej ręki można policzyć. Sam czekam z utęsknieniem na maila z odpowiedzią od AMSOila, którego zaczepiłem o ACEA podawane przez ich dystrybutora w Polsce - ale się chyba nie doczekam.
Zamieszczone przez PJW Zobacz postaZastanawiam się skąd info, że mamy "ciasno" spasowane silniki w Hondach...
Comment
-
Zamieszczone przez chromaticall Zobacz postaNo, na opinii hurtowni bym nie polegał zbytnio. To sklepy, tylko takie większe.
Zamieszczone przez chromaticall Zobacz postaA masz taki zapis w IO?
Również napisałem do ASO w którym kupiłem oraz do centrali i też dostałem opowiedz pisemną ze mogę zalać A3.
Zamieszczone przez PJW Zobacz postaZastanawiam się skąd info, że mamy "ciasno" spasowane silniki w Hondach ...
Tak mi się również wydaje tylko nie mogę tego znaleźć ze również w tym temacie padło sformułowanie ze te silniki są ciasno spasowane (jak nie w tu to na forum to czytałem).
+ IO dla mojego modelu z 2018 bez filtra mówi tylko o A5. Produkcja IO 17.11.2017r
Comment
-
Bardziej ja byłbym skłonny myśleć że obecnie honda ma jednak ciasno pasowane silniki, nowsza technologia , dlatego zalecają oleje o niskiej lepkości żeby dawały radę w tej ciasnocie ,tak na chłopski rozum nawet myśląc, ja obecnie mam zalany ams ss 0W30 (auto syna które mu kupiłem ale też użytkuję) wymieniony po 4 tys. Serwis bez słowa wymieniłbez żadnego nawet zapisu, przejechane na tym oleju 9 tys. silnik pracuje bardzo dobrze , zero przybytku ani ubytku oleju, posiadam też crv 2015 ten sam olej silnik tak samo ok.
Tu też ciekawy link https://www.oil-club.ru/maslo-s-kakim-hths-vybrat/
Tu coś ze strony Honda Poland. Rozwiązania obniżające tarcie
W nowych silnikach benzynowych dostępnych w Hondzie Civic wykorzystano wiele rozwiązań obniżających tarcie i przyczyniających się do zwiększenia wydajności. Zewnętrzna powierzchnia lekkich tłoków aluminiowych otrzymała specjalną powłokę o niskim współczynniku tarcia, nakładaną w nowatorskim procesie technologicznym. W rezultacie, tłoki poruszają się w cylindrach przy dużo niższym tarciu wewnętrznym.
Wysoka ogólna wydajność działania to również zasługa zastosowania oleju o niewielkiej lepkości, specjalnego, dwustopniowego zaworu upustowego pompy olejowej, specjalnych, lekkich pierścieni tłokowych, łańcucha rozrządu o niskim współczynniku tarcia oraz lekkiego wału korbowego.
Last edited by megipan; 09-12-2018, 20:55.
Comment
-
To jest odpowiedz Hondy na moje pytanie czy olej Type 2.0 jest olejem do silników z filtrem i bez filtra, napisałem że olej do tych silników to dwa różne produkty
Szanowny Panie,
Ponownie informujemy, że jedyny zalecany olej silnikowy do Pańskiego samochodu to oryginalny olej Honda 0W-20 Type 2.0. Olej ten jest przeznaczony zarówno do aut wyposażonych w filtr cząstek stałych jak i bez filtra. Jeżeli olej ten nie jest dostępny, można użyć oleju 5W-30 lub 0W-30 ACEA A3/B3 lub A5/B5, a w autach z filtrem GPF oleju ACEA C3.
W załączeniu przesyłamy specyfikację oleju Honda 0W-20 Type 2.0.
Comment
-
Zamieszczone przez Genio1212 Zobacz posta, a w autach z filtrem GPF oleju ACEA C3.
Comment
-
Zamieszczone przez chromaticall Zobacz postaCóż, przynajmniej w tym przypadku udało im się dobrze dobrać olej
Comment
-
Zamieszczone przez boski_1 Zobacz postaJa dzisiaj skrobnąłem maila do Hondy który olej jest najbardziej odpowiedni do 1.5 bez filtra. Zobaczymy co odpiszą.
Zamieszczone przez Genio1212 Zobacz postaSzanowny Panie,
Ponownie informujemy, że jedyny zalecany olej silnikowy do Pańskiego samochodu to oryginalny olej Honda 0W-20 Type 2.0. Olej ten jest przeznaczony zarówno do aut wyposażonych w filtr cząstek stałych jak i bez filtra. Jeżeli olej ten nie jest dostępny, można użyć oleju 5W-30 lub 0W-30 ACEA A3/B3 lub A5/B5Zresztą od ponad 15 lat Honda robi ciasno pasowane silniki z zaleceniem do oleju 0W20 które jeżdżą na 5w30 lub 5W40
Comment
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaPodoba mi się, że nie ominęli norm ACEA A3.. a więc te ciasno spasowane silniki można obić o kant.. nie powiem czegoZresztą od ponad 15 lat Honda robi ciasno pasowane silniki z zaleceniem do oleju 0W20 które jeżdżą na 5w30 lub 5W40
Comment
Comment