Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Pewnie ze lepiej zmieniać częściej to nie zaszkodzi.. tylko czy jest sens. Prawda jest taka, że 50% aut które jeźdźą po naszych drogach ma olej wymieniany raz na trzy lata lub co 30 tysi. Wymiana co 10 czy 15 tysięcy jest w mojej ocenie wystarczająca. W poprzednim civicu ( 1.8 IX GEN ) Po roku czadsu i przebiegu 8 tyś km serwis nie wymienił oleju mimo iż to zasugerowałem. bo stwierdził, że to bez sensu bo to tak mały przebieg że nie warto, wymieniłem kilka miesięcy poźniej dla własnego spokoju

    Jak ktoś robi dużo km np 25- 30 - 50 tyś rocznie to bym wyieniał cześciej, natomiast przy niższych przelotach trzymał bym się wymiany raz na rok i tyle.
    Last edited by DirtyDiana; 31-03-2018, 11:01.

    Comment


    • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
      ... nie macie fajniejszych zajęć niż wyszukiwanie tego najlepszego???
      ... Nie rozumiem tego.
      Widocznie lubimy to

      Comment


      • Dzis dzwoniłem do serwisu zeby sie umowić na wyprostowanie kierownicy bo nie jest odealnie i zagadalem o wczesniejszą wymiane oleju i tu nastapiło moje zdziwnie bo mocno mi to odradzono tłumaczac ze pierwszy olej jest własnie na dotarcie i powinno się na nim przejechac kilka tysiecy. Mogą oczywscie wymienic ale bedzie to odnotowane i w razie jakies usterki silnika mogą byc problemy... zastanawiajace hm...

        Comment


        • Zamieszczone przez szuwar1978 Zobacz posta
          Dzis dzwoniłem do serwisu zeby sie umowić na wyprostowanie kierownicy bo nie jest odealnie i zagadalem o wczesniejszą wymiane oleju i tu nastapiło moje zdziwnie bo mocno mi to odradzono tłumaczac ze pierwszy olej jest własnie na dotarcie i powinno się na nim przejechac kilka tysiecy. Mogą oczywscie wymienic ale bedzie to odnotowane i w razie jakies usterki silnika mogą byc problemy... zastanawiajace hm...
          Zmień serwis bo bredzą jak potłuczeni. Strach pomyśleć co bedzie jak pojedziesz z czymś poważniejszym, typu wymiana filtra powietrza...

          Comment







          • "The exception is turbo charged vehicles that require Honda HTO-06 specification"
            Taka ciekawostka.
            Załączone pliki
            Last edited by Unthinkable; 09-04-2018, 22:16.

            Comment


            • Nie wyciągałbym daleko idących wniosków po materiałach z 2009 roku w stosunku to tego 1,5T

              Comment


              • Zamieszczone przez Franzu Zobacz posta
                Nie wyciągałbym daleko idących wniosków po materiałach z 2009 roku w stosunku to tego 1,5T
                Dokładnie, tym bardziej, że HTO-06 to była specyfikacja konkretnie na amerykański rynek, a dokładniej powstała z myślą o wozie Acura RDX z silnikiem 2.3 turbo (https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_K_engine#K23A1).

                Zamieszczone przez szuwar1978 Zobacz posta
                Dzis dzwoniłem do serwisu zeby sie umowić na wyprostowanie kierownicy bo nie jest odealnie i zagadalem o wczesniejszą wymiane oleju i tu nastapiło moje zdziwnie bo mocno mi to odradzono tłumaczac ze pierwszy olej jest własnie na dotarcie i powinno się na nim przejechac kilka tysiecy. Mogą oczywscie wymienic ale bedzie to odnotowane i w razie jakies usterki silnika mogą byc problemy... zastanawiajace hm...
                Pewnie się serwisant naczytał internetu bez zrozumienia i chciał błysnąć . Honda faktycznie informowała kiedyś, że fabrycznie zalany olej nie powinien być zbyt szybko zmieniany, bo ma specjalne dodatki w celu lepszego dotarcia silnika (konkretnie ma zwiększoną zawartość molibdenu), ale było to:
                1. w roku 2006
                2. w USA, a nie w Europie
                Last edited by Slinger; 10-04-2018, 08:21.
                Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
                Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

                Comment


                • Amerykańska propaganda zaraz po ruskiej jest najlepsza na świecie. (a już myślałem że coś ciekawszego tam się znajdzie).
                  Honda twierdzi tak pisze w treści: "Honda twierdzi, że oszczędność paliwa o 1,5% w porównaniu do 5W-30", ale nie napisali nic na temat metody za pomocą której to stwierdzili. Po prostu tak twierdzą. Równie dobrze mogą twierdzić co chcą, żadna instytucja ich z tego nie rozliczy, a jak się znajdzie jakiś baran (bo u nich to możliwe! że znajdzie się jakiś jeden co będzie robił testy i wykaże że nie da się oszczędzić 1,5% i pójdzie z tym do Sądu, to są w stanie się obronić że to jest wielkość rzędu błędu pomiaru. Super się pisze takie pierdoły, dobrzy są.
                  Inni amerykanie z SAE natomiast twierdzą że aby olej był zaliczony do SAE 0W-20 musi wykazać oszczędność paliwa w stosunku do SAE 15W-40 w granicach 3,5%.
                  Podsumowując, w tym artykule nie ma ani jednej wzmianki na temat parametrów wytrzymałościowych tego substytutu olejowego.
                  A nawet pisze że "Honda i Toyota nie rozróżniają między konwencjonalnym olejem bazowym a syntetycznym"
                  Halo do wszystkich Tych którzy podnoszą temat baz olejowych opartych na syntetyku, HC, i Estrów... Honda marginalizuje, całkowicie pomija te kwestie! - ględzę o tym od kilku lat.
                  Specyfikacja Europejska dla Hondy i Toyoty też nie rozróżnia. Nie ma tematu. Tzn temat tylko dla spaczonych olejowo.
                  Jest mowa wyłącznie o środowisku w odniesieniu do Norm amerykańskich ILSAC i oszczędności paliwa - ekonomii i różnic w bazie olejowej olejów I i II grupy co przekłada się na cenę oleju. (pla, pla, bele, ble, nic ciekawego). Treści są tendencyjne i nie wnoszą niczego nowego.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • No ja spać nie mogłem w początkowym okresie. Czytałem, chłonąłem wiedzę i mądrości internetowe i jestem w tym samym miejscu tzn. leję mniej więcej to samo (zmieniam sobie tylko marki szukając grala), ale robię to z większą świadomością, bo wiem co do czego i tyle.

                    Największy wpływ na spalanie ma ciężar podeszwy, opory powietrza (wiatr), opory toczenia (rodzaj nawierzchni i prawidłowe ciśnienie opon), masa auta i jego ładunku i współczynnik CX - tzn. auta o aerodynamice cegły jak SUVy nie mogą mało palić i tyle.

                    Comment


                    • Ja wymienilem przy przebiegu okolo 1.5k na LM 0W30...
                      Jedno co to zlewany fabryczny olej był mocno ciemny. Dziś sprawdzałem poziom i po przejechaniu kilkuset kilometrow olej LM 0W30 też już jest ciemny w kolorze powiedzmy herbaty....

                      Comment


                      • U mnie po takim przebiegu olej wygląda jak Nowy, nie ciemnieje tak szybko. Po 2 tysiącach ledwo na bagnecie widac.

                        Comment


                        • Mam tak samo 2 tys przebiegu i olej jak nowy, nawet na bagnecie ciężko ustalić poziom. Może ma na to wpływ sposób jazdy? Ja jeżdżę delikatnie dodatkowo am cvt która utrzymuje niskie obroty... Ale kilka razy czerwone pole też odwiedziłem....

                          Comment


                          • To ciekawe dlaczego u mnie tak szybko robi sie ciemny... ja też raczej spokojnie jeżdze ale głownie miasto.... hm..

                            Comment


                            • Zamieszczone przez szuwar1978 Zobacz posta
                              To ciekawe dlaczego u mnie tak szybko robi sie ciemny...
                              Tak ma być, nie wnikaj, jeżeli ciemnieje to znaczy, że spełnia swoją role. A tam gdzie nie ciemnieje po 2 tys.km to jest kiepski olej i tyle..
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • Hehe dzieki za info.... wiem ze dobry olej powinien własnie przejmować wszelkie nieczystosci a nie pozostawiac je w silniku ale zastanowilo mnie dlaczego tak szybko... ale OK nie bylo tematu Musze w tym roku w żony suzuki też wlać LM..

                                Comment

                                Working...
                                X