Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pierwszy seryjny Type R z silnikiem turbo

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Dziś siedziałem w CTRze. Kubły są super wyprofilowane, z solidnymi boczkami, bardzo wygodnie się w nich siedzi. Znakomicie wpisują się w bezkompromisowy wizerunek CTRa jako auta sportowego. Wsiadanie jednak nie jest łatwe ze względu na wysokie i twarde boczki siedziska. Przy codziennym użytkowaniu to niezbyt praktyczne. Jak ktoś jeździ na torze czy trasy, to zapewne nie będzie przeszkadzać, co innego załatwienie sprawunków w mieście, w kilku miejscach, gdzie za każdym razem trzeba wsiadać/wysiadać.

    Szkoda, że Honda nie umożliwia wyboru pomiędzy kubełkami a usportowionymi fotelami, jak to ma miejsce w niektórych innych markach. Tym bardziej, że nawet jak kubełki są świetnie wyprofilowane, to z natury rzeczy ich zakres regulacyjny jest dość ubogi w stosunku do zwykle stosowanego rozwiązania, co też nie każdemu musi odpowiadać.
    Last edited by Arpuc; 02-04-2016, 23:27.
    Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
    Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

    Comment


    • Niby tak, ale w przypadku Hondy w "cywilach" zakres regulacji niczym sie nie różni. Góra - dół i przód - tył, niestety w dodatku oba skokowo. Także albo wsiadasz i pasuje albo niewiele można z tym zrobić
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • ale w przypadku Hondy w "cywilach" zakres regulacji niczym sie nie różni. Góra - dół i przód - tył, niestety w dodatku oba skokowo.
        Nie do końca, w kubłach z reguły nie ma regulacji kąta pochylenia oparcia czy wysokości zagłówka. O jakiejś tam regulacji części lędźwiowej nie wspominając...

        Anyway, mnie krzesło w CTRze pasowało niczym garnitur skrojony na miarę przez londyńskiego krawca. W ogóle w kokpicie czułem się jak w domu i mógłbym od razu wyjechać z salonu!
        Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
        Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

        Comment


        • Dzisiaj 380km w CTR w większości po marnych drogach z czystą przyjemnością także dobrze jest
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • I jak się sprawuje na drogach kiepskiej jakości? Poprzeczne nierówność itp.? Bo u mnie jest sporo kiepskich dróg i jestem ciekawy czy auto nie jest za mocno twarde.... Bo jak testowałem to tylko po super drogach, wiec nie mam dobrego odniesienia... W sobotę na targach siedziałem w nowym Focusie RS. Wewnątrz wydaje się ciaśniejszy od CTR, Fotele standardowe Kubełki wąskie, materiał z którego są wykonane dziwny jakoś, kiepski w dotyku, i nie wiadomo jaki w codziennym użytkowaniu... i w ogóle jakoś lepiej się czuje w CTR, materiały tapicerki,bez szału, z tyłu sporo mniej miejsca od CTR, Ogólnie ładny samochód, ale wydaje się mniej pojemny i praktyczny na co dzień od CTR, oprócz napędu na 4 koła...

            Comment


            • Zamieszczone przez dawidek29 Zobacz posta
              i w ogóle jakoś lepiej się czuje w CTR, materiały tapicerki,bez szału, z tyłu sporo mniej miejsca od CTR, Ogólnie ładny samochód, ale wydaje się mniej pojemny i praktyczny na co dzień od CTR, oprócz napędu na 4 koła...
              I to jest clou problemu z Focudem i wielo innymi, nawet z pozoru większymi samochodami - przestronnością Civic bije je na głowę. Co prawda w CTR od razu nie spodobał mi się brak podłokietnika z tyłu (w sumie skoro to 4 osobowe auto, to jednak mogli go tym bardziej zostawić), ale ogólnie przestrzeń nie uległa zmianie - bagażnik nadal ogromny, przestrzeń dla pasażerów również. Naprawdę nie ma drugiego takiego samochodu jak Civic. Ostatnio w salonie Toyoty (myślałem nad nowym Avensis kombi w wyprzedaży 2015 - super wyposażony mają za 122 000 zł) zwróciłem uwagę, że Avensis ma moim zdaniem mniej miejsca na bagaże niż Civic IX. Sprzedający powiedział, że w kulkach jest doskonale.. Myślę myślę, homofobem nie jestem.. no to myślę dalej.. może to propozycja.. coś o kulkach.. No nic, pytam - przepraszam, o jakich kulkach Pan mówi? Okazało się, że podają pojemność wg ilości plastikowych kulek wrzuconych do środka. Stąd ta niby duża pojemność bagażnika w Toyotach, której po prostu nie widać.

              Comment


              • Nam wczoraj nie chcieli otworzyć nowego RSa szuje jedne... Nie mam na razie fotek na poparcie, bo zrobiłem ich prawie 600 i jeszcze nie miałem siły ich przejrzeć Ale z pierwszego bezpośredniego kontaktu z RSem troszeczkę miałem wrażenie tak:



                Auto było dodatkowo w czerni, która w przeciwieństwie do Rki z bardzo agresywnym nadwoziem raczej mu nie służy - ten niebieski kolor w folderach robi połowę roboty Przy jadowicie zielonym RS mk2 stojącym obok z tymi wszystkimi chrapami i przetłoczeniami to obecny model wyglądał nieco... no jak słabsza wersja/uboższy krewny Być może jazda próbna zmieniłaby to wrażenie o 180 stopni, ale na razie za bardzo nie ma takiej opcji.

                Zamieszczone przez TooSlow Zobacz posta
                myślałem nad nowym Avensis kombi w wyprzedaży 2015 - super wyposażony mają za 122 000 zł
                I znowu mnie dziwisz... Przeciwstawianie Avensisa kombi obecnemu Type R? Jedno z bardziej bezpłciowych aut klasy D vs jeden z bardziej ekstremalnych HH...? Tak czy owak, Type R jest generalnie wyposażony chyba nawet lepiej niż Ave Prestige z dodatkami, no może poza grzanymi stołkami.

                Zamieszczone przez TooSlow Zobacz posta
                niby duża pojemność bagażnika w Toyotach, której po prostu nie widać
                Bagażnik w tym kombiaku jest specyficznie rozwiązany. Jest długi i szeroki, ale niestety bardzo niski. Tam w zasadzie pod roletę nic większego nie złożysz, a zabawa w liczenie z kulkami polega na liczeniu z wszystkimi schowkami i boczkami włącznie i to do linii okien a nie do rolety... Otwórz sobie dla porównania bagażnik Civica Tourera i zobacz, jak to może (i IMO powinno) wyglądać, mimo auta jak by nie było o klasę mniejszego i kilkadziesiąt centymetrów krótszego wymiarem zewnętrznym. Dlatego mój brat mając dziecko na wózku inwalidzkim przesiada się ze starego Avensisa m.in. z tego powodu do obecnego Tourera, a nie Ave mk3. No i jak się przejechał, to już całkiem nie chciał ani Ave ani Mazdy 6 rozważanych wyjściowo
                Last edited by Alix; 04-04-2016, 09:31.
                ............................C I V I C
                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                . .
                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                Comment


                • Wiesz co, w filmie "To ja złodziej" jeden z bohaterów powiedział: "Bo to i to lubię, tak samo z dupami: ładną zawsze wydupcę, a i brzydką chętnie posunę."

                  Comment


                  • Cóż, bywają inteligentniejsi mentorzy, ale niech Ci będzie.
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • Uzasadnienie faktycznie nie trafia w sedno, ale sam sens tego jakie dylematy miewał użytkownik TooSlow - ja akurat rozumiem.
                      Mając do dyspozycji określony budżet decydentem jest osoba zdecydowana na konkretną kategorię i rozpatrująca w taki sposób jak Ty Alix, z drugiej strony podzielając to o czym pisaliście wyżej ja też poruszałem się pomiędzy klasami/gatunkami aut.

                      Czy hybrydowa Toyota Auris TouringSports jest konkretnym konkurentem dla wolnossącego/tylko spalinowego Civica w manualu?
                      Czy Chevrolet malibu z automatyczną skrzynią biegów i swoimi wymiarami, bazując na płycie Insignii to konkurent Civica?

                      Mógłbym tak wymieniać ... sens wypowiedzi jest taki, że:

                      - w każdym przypadku zmieściłbym się z rodziną i bagażami
                      - w każdym przypadku miałbym silnik benzynowy
                      - w każdym przypadku miałbym solidne wyposażenie na pokładzie
                      - w każdym przypadku miałbym wystarczającą dla mnie dynamikę
                      - w każdym przypadku miałbym satysfakcjonujący wygląd zewnętrzny (imo)

                      Comment


                      • Ale nie wszędzie miałbyś takie trzymanie w zakrętach i sportowe zacięcie .

                        Comment


                        • i 310 KM w serii....

                          Comment


                          • Nie ma natomiast skrzyni automatycznej/CVT/niskiego spalania/wyglądu limuzyny i masy innych rzeczy.
                            Absolutnie zgadzam się z wypisanymi przez Was zaletami TypeRa.

                            Każde z tych aut ma cechy wspólne i wyróżniające, połączenie cech wspólnych i swoich osobistych wymagań (u mnie tak było) i podobnym pułapem cenowym daje do wora zbiór niekoniecznie podobnych samochodów.
                            Dlatego właśnie ja się nie dziwię dylematom takim, jakie miał/ma np. TooSlow.

                            Comment


                            • Aaa....i jeszcze skoro zadowala Cię ponad 10 s do setki najmocniejszego Aurisa to po co bierzesz pod uwagę 5,7 s do setki Type-R ?


                              Btw co do spalania to oczywiście Type-R może bardzo mało spalić, Alix to udowodnił...tylko pytanie po co ?

                              Aaa i jeżeli uważasz, że limuzyny w automacie mało palą to przejedz się Insignią (w końcu segment D ) z silnikiem 2.0 T, bodajże 210 KM.... Średnia jaka będzie 10-11-12 l/100 km?

                              To ja już wolałbym Type-R, bo Insignia mimo, że całkiem ładna to mimo limuzyny niewygodna z tyłu. Mam 177 cm i siedząc z tyłu dotykam głową sufitu, więc co to za limuzyna...?
                              Last edited by PJW; 06-04-2016, 16:55.

                              Comment


                              • Z ta limuzyna i insygnią pojechaliscie towarzyszu dla mnie limo to to segment E. Czyli 7er, S-klasa czy juz Legend w najgorszym wypadku

                                Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
                                Moja es-ka http://www.civicforum.pl/showthread....ivic-ES7-D16V1 AVE T27 http://www.civicforum.pl/showthread....561#post372561

                                Comment

                                Working...
                                X