Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pierwszy seryjny Type R z silnikiem turbo

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • No ale już wchodząc na rynek ma się słabo do A/CLA AMG czy RS3 także z tym królem to nie do końca chyba... czterołapy inną konkurencję mają... a jak Golf R400 dojdzie w końcu do skutku no to... z resztą w tej kategorii ja mam swojego króla gorących kompaktów sprzed lat - Lancer Evo VIII FQ400 (405KM, 3,5s do setki, stały 4x4 z AYC, a nie dołączany itd.) - jak dla mnie niepokonanego w osiągach do dziś. Jest co prawda pożegnalne Evo X FQ440 z 2014 mające 35KM więcej, ale też waży prawie 200kg więcej, więc choć oficjalnych liczb nie podano, prawdopodobnie starszemu bratu nie dorówna. Na pewno jest to natomiast najbardziej wysilona czterocylindrowka na rynku (220KM z litra!) sprzedawana kiedykolwiek w salonach oficjalnie i z gwarancją producenta, wbrew bredniom Mercedesa czy VAGa (o ile R400 wejdzie do produkcji) że oni takowe zrobili/zrobią.

    W tym obrazie Focus RS będzie hmm... budżetowym królem? Dziwnie brzmi Ale autko na pewno fajne będzie bardzo chcialbym kiedyś się takim przejechać; na pewno ewenementem w klasie jest drift mode. Chociaż... kompaktowe BMW M135 potrafi to akurat lepiej



    Last edited by Alix; 18-01-2016, 08:07.
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • FQ400 jezdziłem w tym roku kilka razy Niestety bez ostrych szaleństw, bo właściciel chce ją dziewiczo zostawić.
      Nowa wersja czyli dziesiatka w FQ400 wyszła juz chyba tylko z kierą po prawej
      Ponizej 4s robi tez np. GT400. MRki zresztą tez sa bardzo szybkie.

      STI czy EVO mają mega silną scenę tuningową. Praktycznie wszystkie silniki i zawieszenia sa rozpracowane. Dzięki temu bez problemu można zdecydowanie polepszyc osiągi aut. Choc zejscie ponizej 4s to juz konkretne pieniadze.
      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

      Comment


      • No ale już wchodząc na rynek ma się słabo do A/CLA AMG czy RS3 także z tym królem to nie do końca chyba... czterołapy inną konkurencję mają...
        Ja tam o modelach premium nie mówię, bo to swoiste wynaturzenie w klasie hot hatchy, które z założenia mają być relatywnie tanie i dostępne. Modele już nie produkowane też trudno uznać za łatwo dostępne, bo kupienie używanego HH w fabrycznej specyfikacji i dobrym stanie to niemal niemożliwe zadanie, bo albo mają wypadkową przeszłość i/lub były tuningowane.

        Podobno w bieżącym roku Subaru ma pokazać nowe WRX STI, ale obawiam się że takie niszowe marki jak Subaru czy Mitsubishi będą regularnie traciły dystans technologiczny do światowych koncernów. Głównie ze względów ekonomicznych choć fakt, że dawno wypadły z tras rajdowych, też może mieć znaczenie.
        Last edited by Arpuc; 17-01-2016, 23:12.
        Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
        Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

        Comment


        • Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
          Nowa wersja czyli dziesiatka w FQ400 wyszła juz chyba tylko z kierą po prawej
          Na 100% z FQ400 nie wiem, ale EVO X GSR360 były nawet w PL oferowane oficjalnie w salonie (w Warszawie mieli chyba nawet takowego testowego przez chwilę), 400 chyba nie było w oficjalnym cenniku, ale gdzieś czytałem można było taki zamówić z fabryki LHD.

          Zamieszczone przez Arpuc Zobacz posta
          o modelach premium nie mówię, bo to swoiste wynaturzenie w klasie hot hatchy, które z założenia mają być relatywnie tanie i dostępne
          Wszystko się zgadza, ja też tak uważam. Napisałem o w/w w kwestii terminu "króla" HH... przy takim terminie cena jest drugoplanowa przecież, król to król - jest jeden Dlatego Honda pozostając w niszy HH FWD mogła taki termin zaryzykować, szczególnie od kiedy... no właśnie RS II się skończył, a RS III gra w lidze 4x4. Tym bardziej, że dotyczy to FWD w ogóle, nie tylko klasy kompaktowej. RS III będzie mam wrażenie natomiast tym, czym jest Leon Cupra w FWD - najlepszym stosunkiem cena/możliwości... co z kolei może wróżyć mu podobny, spory jak na HH, sukces rynkowy. Nie pojedziesz szybko jak EVO czy AMG, nie podriftujesz jak BMW, nie będzie odjechane stylistycznie wnętrzem i zewnętrzem jak CLA, ani rodzinne jak Golf R kombi... ale za ok. 150-160 tys. da się kupić samochód, który jest wszystkim po troszkę. Chociaż odległość cenowa wcale nie jest tu już tak dramatyczna od np. A AMG czy Subaru WRX - można je mieć za 190 tys. czyli to już nie jest cena x2 czy nawet 1,5x, ale różnica w okolicy 20%...

          Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
          Ale w tej wersji wyszło tylko 500 szt
          No tak, ale chodziło mi o styl - zwykły RS II też był dla mnie fantastyczny stylistycznie...

          ------------------------------

          Poniżej ciąg dalszy tematu: https://www.civicforum.pl/showthread...260#post286260
          Last edited by Alix; 01-02-2016, 14:04.
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • Wszystko rozumiem ale dalej pojac nie moge jak przedni naped moze byc lepszy od 4x4. Do jazdy po miescie z rodzina wystarczy ale jak cos wiecej chce sie od samochodu to mysle ze jak wrc wiekszosc chcialaby jezdzic 4x4. Tak jak napisalem kazdy ma swoje zdanie ktore warto przeczytac.
            Last edited by amisz; 31-01-2016, 18:51.

            Comment


            • Z resztą spójrz na większość porównań Golfow GTI i R - prawie zawsze ktoś pisze, że szybszy jest oczywiście R... ale wiecej duszy to ma jakoś GTI...
              Golf R jest szybszy od GTI tylko ze względu na moc, z Cuprą która ma identyczny silnik jak Rka i tylko FWD nie wykazuje przewagi. Przynajmniej na suchym torze, ale powiedzmy sobie, kto ściga się na śliskim? Wnioski z takiego testu, przeprowadzone przez dwie różne redakcje, są identyczne - polecam do obejrzenia test1 i test2.

              Osobiście w pełni rozumiem wybór Alixa. Mocne auto z napędem na jedną oś daje wystarczająco dużo zabawy, a przy tym jest lżejsze, sprawniejsze na zakrętach i tańsze w utrzymaniu (mniejsze zużycie paliwa i koszt serwisu).

              A wracając do tematu Type R po wypucowaniu wygląda świetnie! Poproszę o więcej zdjęć. Powłokę ceramiczną zrobiłeś? Bo pamiętam że mi radziłeś w swoim czasie...
              Last edited by Arpuc; 31-01-2016, 18:59.
              Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
              Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

              Comment


              • Zamieszczone przez amisz Zobacz posta
                ale jak cos wiecej chce sie od samochodu to mysle ze jak wrc wiekszosc chcialaby jezdzic 4x4.
                Ale co więcej? Większość z Nas i Alix zapewne też na tor swoimi autami nie pojedzie bo zwyczajnie szkoda takiego drogiego i wycacanego pojazda. Dużo taniej i lepiej jest kupić coś do zabawy i wtedy można zaszaleć i z mocą i z brakiem komfortu i z napędem. 4x4 jest fajne ale też droższe w utrzymaniu , nie każdemu pasuje odpalenie procedury startowej i beznamiętne napędzanie się jak w pociągu TGV... wybór jest więc każdy może zrealizować swoje marzenia (jeśli ma czas i odpowiednią kasę).

                Comment


                • Wiecej... to brak poslizgu podczas startu czy też bezpieczniejsza jazda podczas zimy sliskiej nawierzchni, szybsze pokonywanie tych samych zakrętów itd.

                  Z nudów znalazłem taki test https://www.youtube.com/watch?v=1qwKFGUip4U nie wiem czy dzieki napedowi czy silnikowi ale Honda ma słabsze wyniki.

                  Tak jak napisałiście w zupełności jedna oś wystarczy do odpychania tego auta i to zrozumiałem przepraszam Pana Prezesa za kij w mrowisku.
                  Last edited by amisz; 31-01-2016, 20:49.

                  Comment


                  • Generalnie wszystko prawda co piszecie... ale jak już mówimy o osiągach to... w zasadzie wszędzie poza WRC i rajdami terenowymi auta są 2WD bo 4x4 to tylko zbędna masa i opory ruchu. A Civic to nie "uciekinier" z WRC jak np. Subaru czy nowy Focus RS, to jest "uciekinier" BTCC/WTCC i w swoim żywiole na asfalcie daje radę:



                    Jaki rodowód, takie auto. Jakoś auta Le Mans czy F1 też nie mają 4x4 a wolne nie są... Ja tam z asfaltu nie zjeżdżam, lepiej się czuje w rzutkiej ośce i za to palę średnio < 10 litrów mimo dynamicznej jazdy w 310 konnej benzynie dającej kupę frajdy Dobrze jest

                    Co do zakrętów to ja właśnie zdecydowanie wolę FWD. Nie jestem jak Ken Block żeby ustawiać auto pod kozackimi kątami, a FWD prowadzi mi się znacznie prościej dla mnie na granicy przyczepności (moje wrazenie: szpera Rki mnie wyciąga z zakrętu, 4x4 w AMG mnie wypychalo w pole) i te 100 kilo lżej teżma swoje znaczenie dla posłuszeństwa w takich sytuacjach.

                    A co do Twojego linka powyżej dla równowagi: https://www.youtube.com/watch?v=X3n7zhb7aN8
                    Last edited by Alix; 01-02-2016, 14:07.
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • Zamieszczone przez amisz Zobacz posta
                      4x4 nie jest wcale drozsze w utrzymaniu
                      Tak to sie nie da. Moje Subaru z mocą jak w CTR pali min 2l wiecej na setke, a w normalnej jezdzie tak ze 3l wiecej.
                      Ja się przesiadłem z mocnego FWD (Megane RS), i do ośki nie zamierzam wracac. Co więcej, moje kolejne auto do jazdy na codzien tez bedzie 4x4 (tyle ze diesel, bo musi byc oszczedny). Zona po jazdach 4x4 następne auto tez kupuje 4x4
                      Nawet te pseudo napedy z dolączaną osią sa naprawdę dobre, moze nie tak doskonałe jak symetryki ale w jezdzie codziennej (nie torowej) dają radę.

                      Co do Golfa GTI i R to te auta dzieli przepaść technologiczna, jednak sentyment i klasyczne podejscie ma tylko GTI. Rka to taki GT-R dla posiadajacych mniejszy portfel Auto bardzo techniczne.

                      W CTR fajnie połączyli technologię z sentymentem/historią. Pod koniec lutego będę mial okazje spędzić z CTRem cale 3 dni , w tym 2 na torze i czekam na to bardzo.
                      Pomimo ze to nie jest auto dla mnie, to chodzi mi po głowie non stop od pierwszej nim jazdy kilka miesiecy temu....
                      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                      Comment


                      • A czy prezes miał samochód w swojej karierze z napędem na 4 buty czy tylko jeżdził weekendowo?
                        Last edited by amisz; 31-01-2016, 21:24.

                        Comment


                        • Nie miał, ale jak się przez weekend nie spodobało to po co kupować? Rozważałem AWD przyznaję i tych weekendow było parę, ale żaden nie przypadł mi ostatecznie do gustu. No może poza BMW xDrive, który generalnie jest RWD, a przód dołącza w razie potrzeby. Ale niestety 3ka z takim układem i mocnym silnikiem przekracza 1600kg i mało rączo wchodzi w zakręty. I kosztuje dużo wiecej.

                          Jak mi się nie podoba obraz w danym telewizorze w markecie to nie będę go kupował, nawet jak wszyscy wokół twierdzą, że ten jest najlepszy. Wybiorę ten, który mi się podoba, bo to ja będę na nim oglądał
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • Więcej pytań nie mam. Samochód pieknie ciosany mieczem samuraja ale moim zdaniem do szczęścia brakuje mu napedu 4x4. Kto miał ten wie o czym pisze. Ps mam nadzieje ze inni tez podzielaja moj poglad i nie boja sie "glosno" o tym napisac
                            Last edited by amisz; 01-02-2016, 07:58.

                            Comment


                            • Heh. Z tą dokładką miałem na myśli te sopelki lodu :d co do FWD zawsze możesz powiedzieć że masz najszybsze przednionapędowe auto na świecie, co jest szczerą prawdą. Jakby miał AWD to byłby po prostu kolejnym mocnym autem i tyle

                              Comment


                              • Zamieszczone przez amisz Zobacz posta
                                Kto miał ten wie o czym pisze.
                                Hehe, tak samo do swoich racji przekonują mnie koledzy z pracy jeżdżący SUVami, a ja jakoś do żadnego się przekonać nie mogę Ostatnio byłem na 3 jazdach próbnych ( https://www.civicforum.pl/showthread...-auto-dla-Taty ) i dalej nie dałbym się przekonać. Dwa z nich były FWD i jeden 4x4... i jakoś znowu najsłabiej mi się jechało 4x4. No ale to różne auta, nie do końca fair porównanie. Większość audiofilów próbuje mnie przekonać do jazzu, ale ja i tak wolę metal - i żeby to wiedzieć, nie potrzebuję kupować jazzowych płyt, wystarczą mi odsłuchy. Podobnie ostatnio próbowałem przełamać swoje opory do Apple i miałem prawie 2 tygodnie iPad2... ale zwróciłem i kupiłem Samsunga Tab S i jest mi z nim lepiej I nie mam żadnego niedosytu, przeciwnie, zadowolenie ze świadomego wyboru.

                                Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                                Moje Subaru z mocą jak w CTR pali min 2l wiecej na setke, a w normalnej jezdzie tak ze 3l wiecej.
                                W perspektywie paru ładnych lat na robienie 20tys. km/rok jest to odczuwalna różnica Ale nie to było moim priorytetem. Najważniejsza i tak jest jazda.
                                Last edited by Alix; 01-02-2016, 08:18.
                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X