Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Towarzystwo wzajemnej adoracji oraz deprecjacji (wybierz swoją grupę!) olei 0W20 niech lepiej zacznie rozmawiać o oleju eco lanym do skrzyni biegów. Historycznie to skrzynia biegów jest piętą achillesową Hondy a nie silnik.
    A co do samego XW20, to już Ford do modelu T zalecał 20W20, kto kumaty ten znajdzie. Chyba wtedy nie było jeszcze eko-terrorystów i innych spisków?

    Wracając do tematu wątku, żonglujecie HTHS ale nikt nie jest w stanie stwierdzić jaka wartość tego parametru jest wystarczająca do ochrony silnika w większości warunków jego pracy. 2,6? 2,9? 3,5? Gdybym miał opracowanie naukowe podające minimalną wymaganą wartość tego parametru to zalałbym olej o minimalnej wymaganej wartości.

    Comment


    • Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
      Pamiętajmy też, że ten Type 2.0 to jest inny olej niż zalewana do naszych cywili (nieistotne czy to R18 czy 1,5 T) wodzianka 0W/20. Można domniemywać, że do Typków dają wytrzymalszy produkt. A tam nie było różowo...
      Mógłbyś podać źródło tej informacji ,że do 1,5 T nie leją Type 2,0? . B o mnie w ASO leją. Honda jako 0w20 dopuszcza do 1,5 T tylko Type 2.0.

      Comment


      • Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
        Wracając do tematu wątku, żonglujecie HTHS ale nikt nie jest w stanie stwierdzić jaka wartość tego parametru jest wystarczająca do ochrony silnika w większości warunków jego pracy. 2,6? 2,9? 3,5? Gdybym miał opracowanie naukowe podające minimalną wymaganą wartość tego parametru to zalałbym olej o minimalnej wymaganej wartości.
        I w końcu ktoś dotknął w słuszny sposób tematu HTHS. Np. Ravenol podał mi HTHS swojego oleju 0W20 ( jedyny, który odważyli się zarekomendować do 1.5T i 1.0T ) - RAVENOL EFS SAE 0W-20: to 2,73. Także biorąc wymogi SAE J300 oleje xW20 muszą mieć HTHS w przedziale 2,6 - 2,9. Od 2,9 mamy już oleje xW30.

        Odpowiedź na Twoje pytanie podaje od 2015 roku SAE J300 dla każdej lepkości oleju - "...klasyfikacja SAE J300 wymienia również lepkość CCS i graniczną temperaturę pompowalności. W końcu, przy dużym obciążeniu silnika, temperatura oleju w łożyskach może wzrosnąć do 150-200° C, a jednocześnie bardzo duże siły ścinające mają tendencję do rozdrabniania cząsteczek oleju na mniejsze fragmenty. W rezultacie spada lepkość oleju. Aby zagwarantować odpowiednie smarowanie łożysk w tak trudnych warunkach, SAE J300 określa minimalną lepkość HTHS (wysokotemperaturową) dla każdej klasy lepkości.

        sae j300.jpg
        Last edited by montada; 10-11-2018, 12:55.

        Comment


        • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
          Mógłbyś podać źródło tej informacji ,że do 1,5 T nie leją Type 2,0? . B o mnie w ASO leją. Honda jako 0w20 dopuszcza do 1,5 T tylko Type 2.0.
          A OK. Myślałem, że jest jak w gen IX: do cywila 2.0, do Typka Type 2.0. Czyli olej z napisem Type jest do silników z turbiną.

          Comment


          • Zamieszczone przez montada Zobacz posta
            Po drugie, ktoś zapomniał zakreślić w poście dość istotną informację, która się powtarza także w IO Hondy, trochę inaczej sformułowana. "Jeżeli olej SAE 0W20 nie jest dostępny można zastosować 5W30. Jednak podczas kolejnej wymiany powinien zostać zastąpiony olejem 0W20" Dlaczego słowo - powinien? Bo konstrukcja silnika tego wymaga? Odpowiedź chyba jest powyżej pomimo wszystkich, w dużej mierze słusznych, ekoteorii.
            Pertyn w jednych ze swoich opowieści ględził o nowej konstrukcji(technologii) silników z turbo od Hondy, gdzie wspominał coś o nowatorskiej konstrukcji tłoka i smarowania go od dołu(jakoś tak) specjalnymi kanalikami. Czy nie ma to właśnie związku z tym, że Honda zaleca taki olej a nie inny? Gęściejszy olej może by po prostu nie dotarł tam gdzie trzeba stąd taka sugestia za strony producenta. Ja się na silnikach nie znam, podobnie z resztą jak większość forumowiczów którzy z reguły gdzieś coś tam usłyszą, przeczytają...itd. Ale nie słyszałem, by silniki tej marki zacierały się bądz przedwcześnie zużywały z powodu stosowania oleju 0-20.

            Comment


            • Zamieszczone przez Krajcek Zobacz posta
              Pertyn w jednych ze swoich opowieści ględził o nowej konstrukcji(technologii) silników z turbo od Hondy, gdzie wspominał coś o nowatorskiej konstrukcji tłoka i smarowania go od dołu(jakoś tak) specjalnymi kanalikami.
              Szczegóły i nowinki techniczne były już omawiane w innym wątku dotyczącym 1.0 - https://www.civicforum.pl/showthread...418#post361418 - na pewno mają wpływ na takie a nie inne rekomendacje olejowe producenta.

              Comment


              • Myślę, że ta wymiana poglądów o cechach wytrzymałościowych oleju Honda Type 2.0 0w20 bierze się z różnych interpretacji IO.
                Chodzi o zapis: „stosować oryginalny olej silnikowy Honda lub inny ogólnodostępny olej silnikowy o lepkości odpowiedniej dla temperatury otoczenia”

                I dalej „olej 0w20został opracowany z myślą o zmniejszeniu zużycia paliwa. Jeżeli nie jest dostępny użyć 5w30 lub 030.

                Rambo7 jakiś czas temu obszernie to zinterpretował ( nie mówię że niewłaściwie) ale tak jak on to widzi. I rozgorzała się dyskusja, wiele osób zmienia olej , inni pozostają przy na 0w20.
                Ja pozostaje na 0w20. A dlaczego ? Dlatego że interpretuję ten zapis po swojemu .

                „stosować oryginalny olej silnikowy Honda lub inny ogólnodostępny olej silnikowy o lepkości odpowiedniej dla temperatury otoczenia”- przecież oleju oryginalnego Hondy nie możemy zastosować innego jako 0w20 ,czyli stosować olej oryginalny nie zwracając uwagi na lepkość bo olej ten jest przystosowany do szerokiego zakresu temperatur co na tej stronie pokazuje tabelka, a gdyby on był niedostępny to użyć innego ale wtedy dobrać olej do temperatury otoczenia.
                I drugi zapis: „olej 0w20 został opracowany z myślą o zmniejszeniu zużycia paliwa.

                Dla mnie to tutaj nie jest napisane: powinieneś na nim jeździć ekonomicznie. Dla mnie to brzmi: jeżdżąc na tym oleju mnie spalisz. Jak nawet pojadę 180km/h to mniej spalę niż na innym oleju. Jest eko ? Jest bo mnie pali silnik.
                Zanim spadnie na mnie fala krytyki to poczekajmy może na wyniki z labolatorium , które obiecał nam nasz kolega.

                Comment


                • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                  „stosować oryginalny olej silnikowy Honda lub inny ogólnodostępny olej silnikowy o lepkości odpowiedniej dla temperatury otoczenia”- przecież oleju oryginalnego Hondy nie możemy zastosować innego jako 0w20 ,czyli stosować olej oryginalny nie zwracając uwagi na lepkość bo olej ten jest przystosowany do szerokiego zakresu temperatur co na tej stronie pokazuje tabelka
                  No to jest OK wszystko, dobrze mieć własne zdanie i wcale nie musi się ono pokrywać z czyimś innym. Mnie tylko zastanawia fakt określający SAE (już o tym pisałem). Skoro ten olej jest dostosowany do tak szerokiego zakresu temperatur otoczenia i ZACHOWUJE we wszystkich tychże szerokich temperaturach swoje właściwości chroniące silnik, to DLACZEGO nie określa się go mianem 0/40, 0/50 czy jakkolwiek tylko takie marne 0/20? Czyż to nie jest zastanawiające? Czymże w takim wypadku jest SAE 0/20 w tym oleju? Lepkość a zakres temperatur?

                  Comment


                  • Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
                    Skoro ten olej jest dostosowany do tak szerokiego zakresu temperatur otoczenia i ZACHOWUJE we wszystkich tychże szerokich temperaturach swoje właściwości chroniące silnik, to DLACZEGO nie określa się go mianem 0/40, 0/50 czy jakkolwiek tylko takie marne 0/20? Czyż to nie jest zastanawiające?
                    SAE nie określa dozwolonego zakresu temperaturowego dla danej klasy oleju. Sześć postów wyżej masz tabelę gdzie czarno na białym podane są wymagania dotyczące poszczególnych klas SAE. Pro tip: dla klasy letniej wymagana jest jedynie minimalna lepkość w 100C oraz HTHS w 150C.
                    Last edited by Lukas; 10-11-2018, 19:28.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                      SAE nie określa dozwolonego zakresu temperaturowego dla danej klasy oleju. Sześć postów wyżej masz tabelę gdzie czarno na białym podane są wymagania dotyczące poszczególnych klas SAE. Pro tip: dla klasy letniej wymagana jest jedynie minimalna lepkość w 100C oraz HTHS w 150C.
                      Dokładnie tak. Jeszcze jest taki parametr jak Index VI. Im większy tym wolniej maleje lepkość wraz ze wzrostem temperatury.

                      Comment


                      • Panowie, do was pisać a wy dalej swoje.. pokazuje wam konkrety, nie wymyślone przeze mnie.. a Wy dalej swoje.. wierzycie ślepo w to, że 0W20 jest do wszystkiego... Proszę spójrzcie na ten rysunek, bo ja to już wrzucałem go kilka razy, ale patrzę, że dalej do nikogo to nie dociera.. Spójrzcie na wykres SAE!!! (identyczny jak w IO Hondy ) olej 0W20 u Toyoty również jest zalecany w pełnym zakresie temperatur..!!! Widzicie to ? Czy tylko ja to widzę ? A co Toyota pisze dalej ? Specjalnie zaznaczyłem to czerwoną ramką.. Olej 0W20 nie nadaje się na duże obciążenia silnika... to jest olej do jazdy ekonomicznej, wyraźnie jest napisane w IO- specjalnie opracowany do oszczędzania paliwa.. a jak się oszczędza paliwo ? Jadąc 180km/h ? Czy 90km/h ?

                        olej.jpg

                        Ktoś tam pisał, że nie wiadomo przy jakim HTHS silnik może już zaczynać cierpieć.. tego nikt nie wie, ale specyfikacje olejowe wyraźnie to określają, proszę zobaczyć jaki zakres HTHS jest w olejach do oszczędzania paliwa, a jaki zakres HTHS jest w olejach "wzmocnionych":

                        Low HTHS 2,9-3,5 mPa*s = obniżona lepkość wysokotemperaturowa, umożliwia mniejsze zużycie paliwa - ACEA A1/A5
                        High HTHS >=3,5 mPa*s = wysoka lepkość wysokotemperaturowa, lepsza ochrona przez ścieraniem/ zużyciem - ACEA A3/B3/B4

                        Na tej podstawie, każdy z nas powinien się zastanowić i wybrać olej odpowiedni do jego warunków użytkowania silnika, od i tyle w tym temacie.

                        I jeszcze taka ciekawostka, olej mineralny czy nie mineralny... poniżej skład oleju OEM 0W20 i oleju Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30 - na bazie PAO, dla mnie tutaj wyraźnie widać który jest porządnym full syntetykiem z dodatkami ochronnymi dla silnika.

                        0W20 OEM:
                        0w20.jpg

                        LM 0W30:
                        lm0w30.jpg
                        Last edited by Grzechu; 10-11-2018, 22:07.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Mówiąc krótko i po żołniersku te dyskusje mozna by podsumowac " kazdy w{}uj na swój strój".
                          I kazdy zostanie chyba przy swoim.
                          Pozostaja natomiast watpliwosci.
                          Jesli A jest mniejsze, niz B a B jest mniejsze niż C to A jest mniejsze, niz C.
                          W takim razie zgodnie z tym olej 0w20 nie chroni lepiej silnika, niz olej np. 0w40 czy 10w60 {jesli bierzemy pod uwage prace silnika pod wiekszym obciazeniem i
                          wyzszą teperaturą}.Chyba, ze ktoś sądzi inaczej?
                          Być może ta "gorsza" ochrona 0w20 jest wystarczajaca do normalnej,spokojnej jazdy w niezbyt wysokiej temperaturze otoczenia i te różnice "ochronne" miedzy np. 0w20 a 0W40 nie sa w tym momencie i w tych warunkach istotne.
                          Być może , ze w niskich temperaturach rozruchowych olej 0w20 okaze sie dla silnika "lepszym", niz np. 0w40, a na ile {jesli} lepszym, tego nie wiemy?
                          Z argumentów " jedna pani drugiej pani powiedziała" czyli "mechanik w ASO" to gdyby olej 0w20 byl tym optymalnym do kazdych warunkow jazdy {i teperatury} to
                          dlaczego Honda nie "zarekomenduje" go jako jedyny i sluszny wybór i nie byloby by watpliwosci,dylematow itp.
                          Ja np. dokonałem wyboru i zamieniłem 0w20 na ow30 acea A3 mając "przeswiadczenie", że dla "mnie" to lepszy wybór i kompromis i upalnym latem na autostradzie
                          wykaze sie dla silnika lepsza ochroną a zimą przy np. -20* nie okaze sie "strasznie gorszy" od 0w20 .

                          Comment


                          • Grzechu, nie denerwuj się, przecież to są luźne dyskusje w celu odkrycia prawdy.
                            A gdzie w tej tabelce jest napisane :"specjalnie opracowany do oszczędzania paliwa".
                            Według Twojej opinii "specjalnie opracowany do oszczędzania paliwa" oznacza -do jazdy ekonomicznej. Ja widzę, że jest napisane, że jest to olej zapewniający najniższe zużycie paliwa. Dla mnie to nie to samo.
                            Olej 0W20 u Toyoty również jest zalecany w pełnym zakresie temperatur..!!!- to jest ważne i tu się z tym wykresem zgadzam. Zapewniam Cię, że gdybym miał Hondę starszy model i kilkuletnią o wiele łatwiej byłoby mi wlać inny olej niż do nie przetestowanego nowego 1,5 T. Stąd te polemiki.
                            I jak znajdziesz chwilę to zajrzyj proszę do mojego postu #228 bo zależy mi na Twojej opinii w tym temacie. Bo on jest powiązany z tą tabelką m.in z zapisem "olej z wyższym oznaczeniem liczbowym wykazuje wyższą stabilność w wysokich temperaturach"
                            A poście #228 są dane "mineral" Castrol 0w20 o indeksie VI 220, który daje większą stabilność niż syntetyk Ravenol.
                            Last edited by Stach13; 11-11-2018, 09:47.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez andrzejek-k68 Zobacz posta
                              Ja np. dokonałem wyboru i zamieniłem 0w20 na ow30 acea A3
                              No i GIT.Każdy robi to,co uważa za słuszne dla swojego auta.
                              Daj znać jak trochę pojeździsz ,czy odczuwasz jakąś różnicę np., w głośności silnika, różnicy w brzmieniu ,spalaniu itp.

                              Comment


                              • Mi bardziej silnik buczy na ravenolu 0w30 a3

                                Comment

                                Working...
                                X