Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeżdżę na Ravenolu SSO 0W-30 i nic mi nie buczy. Może dla tego, że wcześniej jeździłem na LM 5W-30. Nie odczuwam różnicy w brzmieniu silnika między tymi olejami. Być może różnica jest między 0W-20 a tymi olejami, ale tego już dokładnie nie pamiętam.

    Comment


    • Skoro ludzie jeżdzą TypR na 0W20 i nic się nie dzieje,a raczej ekonomicznie takim autem się nie jeździ,to ja spokojnie leje do mojego 1.5 0W20 i o nic się nie boję.W razie czego mam 5 lat gwarancji lub 300000 km.Myślicie,że Honda by strzelała sobie w kolano....Raczej nie.

      Comment


      • Zamieszczone przez marlon322 Zobacz posta
        Skoro ludzie jeżdzą TypR na 0W20 i nic się nie dzieje,a raczej ekonomicznie takim autem się nie jeździ,to ja spokojnie leje do mojego 1.5 0W20 i o nic się nie boję.W razie czego mam 5 lat gwarancji lub 300000 km.Myślicie,że Honda by strzelała sobie w kolano....Raczej nie.
        Na skrzynie w CTRach też jest gwarancja Jak coś się zwali, to nie będzie tak łatwo. "Zalewałem 0/20, naprawcie na gwarancji". Pierwsze pytanie będzie o zastosowanie się do IO: czy na tym oleju jeździłeś tak jak jest do tego przeznaczony, czy zmieniałeś biegi wg wskazań? A może ze dwa razy poleciałeś pod czerwone jednak? Oczywiście - jeśli Honda nadal jest Hondą, to nie będzie takiej sytuacji. Oby, czego nam wszystkim życzę

        Comment


        • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
          Ravenol 0w30 ACEA A3

          Index VI -173

          Lepkość strukturalna CCS dla -35 st. C- 5580

          Lepkość kinematyczna dla 40 st. C- 68

          Lepkość kinematyczna dla 100 st. C- 12



          Castrol Edge Professional H 0W20

          Index VI -220

          Lepkość strukturalna CCS dla -35 st. C- 3860

          Lepkość kinematyczna dla 40 st. C- 39

          Lepkość kinematyczna dla 100 st. C- 8,9.
          Stach, po pierwsze ten Ravenol to nie jest olej o specyfikacji ACEA A3.. tylko A5, chodź lepkość w 100st.C świadczy inaczej, tak wiec gdzieś zrobiłeś błąd.. O twojej pomyłce świadczy chociażby to jakie HTHS mają te oleje, napisałeś,że:

          Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
          aż do lepkości dynamicznej gdzie będzie Castrol 2,6 a Ravenol 2,9.
          Chyba, że pomyliłeś się w HTHS bo jeśli tak to ten Ravenol ma go na poziomie 3,53 mPа*s, a wiec dużo dużo większą wytrzymałość na ścinanie w wysokich temp...

          Odnośnie indeksu lepkości, to faktycznie olej 0W20 ma bardzo wysoki w porównaniu do innych olejów ( prawdopodobnie po przez odpowiednie wkomponowanie organicznych polimerów ) ale to bardzo dobrze, tak ma być! Ponieważ jakby producent nie zadbał o to żeby ten olej miał tak wysoki indeks lepkości to wówczas olej ten w temp. 100st.C miałby lepkość rzędu 4-6 mm2/s, a to by znaczyło, że jego film olejowy byłby jeszcze słabszy.

          Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
          A gdzie w tej tabelce jest napisane :"specjalnie opracowany do oszczędzania paliwa"
          Toż masz ten wpis w IO Hondy.
          Last edited by Grzechu; 11-11-2018, 11:55.
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
            Pierwsze pytanie będzie o zastosowanie się do IO: czy na tym oleju jeździłeś tak jak jest do tego przeznaczony, czy zmieniałeś biegi wg wskazań? A może ze dwa razy poleciałeś pod czerwone jednak?
            Przecież jak silnik zacznie brać olej w ilości 1l/1000km to żaden producent nie uzna i tak gwarancji i go nie naprawi za darmo..
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • Liqui Moly Synthoil Longtime 0W-30 ma ten index podobny jak Ravenol, bo wynosi 178

              Comment


              • Zamieszczone przez Delta Zobacz posta
                Liqui Moly Synthoil Longtime 0W-30 ma ten index podobny jak Ravenol, bo wynosi 178
                Większy im nie potrzebny. Tak ma być. Napisałem istotę wysokiego indeksu oleju 0w20.
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                  Stach, po pierwsze ten Ravenol to nie jest olej o specyfikacji ACEA A3.. tylko A5, chodź lepkość w 100st.C świadczy inaczej, tak wiec gdzieś zrobiłeś błąd..

                  Chyba, że pomyliłeś się w HTHS bo jeśli tak to ten Ravenol ma go na poziomie 3,53 mPа*s, a wiec dużo dużo większą wytrzymałość na ścinanie w wysokich temp...
                  Dziękuję Grzechu za odpowiedź. Ale nie, nie pomyliłem się. Parametry Ravenol odpisałem ze specyfikacji 0w30 Acea A3.
                  Z HTHS masz rację -to 3,57. Źle odczytałem z tabeli, 2,9 to HTHS minimalne. Pozostałe parametry są prawidłowo odpisane.
                  Last edited by Stach13; 11-11-2018, 14:06.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez marlon322 Zobacz posta
                    Skoro ludzie jeżdzą TypR na 0W20 i nic się nie dzieje,a raczej ekonomicznie takim autem się nie jeździ,to ja spokojnie leje do mojego 1.5 0W20 i o nic się nie boję.W razie czego mam 5 lat gwarancji lub 300000 km.Myślicie,że Honda by strzelała sobie w kolano....Raczej nie.
                    A kto dał tyle ?
                    Mi dali na harfę 1,5 , 3 lata i 100 tys km ??

                    Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                    Comment


                    • Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
                      Na skrzynie w CTRach też jest gwarancja Jak coś się zwali, to nie będzie tak łatwo. "Zalewałem 0/20, naprawcie na gwarancji". Pierwsze pytanie będzie o zastosowanie się do IO: czy na tym oleju jeździłeś tak jak jest do tego przeznaczony, czy zmieniałeś biegi wg wskazań? A może ze dwa razy poleciałeś pod czerwone jednak? Oczywiście - jeśli Honda nadal jest Hondą, to nie będzie takiej sytuacji. Oby, czego nam wszystkim życzę
                      Pierwsze pytanie i to mówie ze 100% pewnością zweryfikowaną w kilku różnych ASO Hondy, to będzie: czy zalewałeś olej REKOMENDOWANYM olejem 0w20. W każdym ASO w którym byłem (w niektórych godzili się na lanie 5w30 i wszystkiego co w instrukcji, w innych tylko 0w20) przy okazji podpytywania się o olej odpowiedź była taka sama: w przypadku awarii silnika rodzaj zalewanego oleju MOŻE (i raczej na pewno będzie miał) wpływ na uznanie lub nie uznanie gwarancji. Innymi słowy jeśli nie będzie olej 0w20 na pewno zaczną bardzo mocno drążyć temat i staną na głowie by gwarancji nie uznać - takie (nieoficjalnie oczywiście) dostałem informacje w każdym ASO w którym spytałem się o to wprost.

                      Czyli hipotetycznie, silnik się rozsypał, olej poszedł do analizy i okazało się że olej nie spełniał wymaganych wartości.

                      Wariant A: masz np. super olej Motula 0w40 od ostatniej zmiany powiedzmy 5tyś - jesteś w dupie, bo gwarancji Ci nie uznąją i szczerze wątpię by nawet kilkutlenia batalia sądowa pomogła.
                      Wariant B: masz olej 0w20 honda, olej zmieniany zgodnie z haromonogramem, od ostaniej zmiany również 5 tyś, a le w ekspertyzie wyjdzie, że też nie trzymał właściwości. Ale tu już masz dużo lepszą pozycję, bo wszystko robiłeś zgodnie z zaleceniami producenta i skoro olej był w złym stanie, to znaczy że producent źle opracował wytyczne zmiany lub doboru oleju i to On jest winien zaistniałej sytuacji.
                      Last edited by plastik1989; 11-11-2018, 15:16.
                      www.simple-events.pl

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                        Odnośnie indeksu lepkości, to faktycznie olej 0W20 ma bardzo wysoki w porównaniu do innych olejów ( prawdopodobnie po przez odpowiednie wkomponowanie organicznych polimerów ) ale to bardzo dobrze, tak ma być! Ponieważ jakby producent nie zadbał o to żeby ten olej miał tak wysoki indeks lepkości to wówczas olej ten w temp. 100st.C miałby lepkość rzędu 4-6 mm2/s, a to by znaczyło, że jego film olejowy byłby jeszcze słabszy.
                        No właśnie, dodam jeszcze ,że ten olej będzie wolniej zmniejszał lepkość z dalszym wzrostem temperatury. To jest duży plus.Szkoda, że nie mogę znaleźć HTHS dla tego oleju. A może producent nie podaje? Ale dla mnie większa szkoda, że w karcie charakterystyki oleju Honda Type 2.0 0w20 też nie ma tych istotnych parametrów, jak choćby Index VI czy HTHS. Podają tylko lepkość dla 40 i 100 st.C. Ponieważ jestem zwolennikiem tego oleju to takie parametry chciałbym znać. A tu kicha.

                        Comment


                        • Dlaczego mam zmieniać biegi wg strzałek? Taką jazdą wcale nie oszczędzę paliwa, ale na pewno szybciej zepsuje dwumase, sprzegło, skrzynię i panewki.
                          Przy odbiorze ix czy x sprzedawca wręcz ostrzegał mnie, żeby na to nie patrzeć, jeśli chcę dłużej eksploatować auto, a także żeby nie używać przez pierwsze 2-3kkm econu oraz żeby nabyć nawyk wyłączania star&stopu, bo wówczas przedłuże życie akumulatorowi.
                          Natomiast ani sprzedawca, ani IO nie wspomina "zmieniaj biegi wg strzałek i nie przekraczaj 3,5rpm oraz pamiętaj aby nigdy pod żadnym pozorem nie przyspieszać dynamicznie i nie przekraczać 140km/h, a także w miesiącach letnich, gdy temperatura przekracza 20 stopni w ogóle nie korzystać z auta, ponieważ w innym przypadku nie uznamy gwarancji ". Wiem nie jest tak napisane i sprzedawcy o tym nie wspominają, ponieważ w "ich" interesie jest aby ten silnik na tym źle fabrycznie dobranym oleju jak najszybciej wyzionął ducha
                          Tak na marginesie to muszą być z nich nieźli specjaliści skoro specjalnie psują "tym" olejem silniki, ale tak by jednak te 100kkm przejechały trochę to wszystko jednak paranoją zalatuje.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                            A kto dał tyle ?
                            Mi dali na harfę 1,5 , 3 lata i 100 tys km ??
                            Możesz wykupić przedłużenie gwarancji

                            Comment


                            • Zamieszczone przez plastik1989 Zobacz posta
                              Ale tu już masz dużo lepszą pozycję, bo wszystko robiłeś zgodnie z zaleceniami producenta i skoro olej był w złym stanie, to znaczy że producent źle opracował wytyczne zmiany lub doboru oleju i to On jest winien zaistniałej sytuacji.
                              Zalecenia producenta odnośnie doboru oleju silnikowego są zawarte w IO do Hondy Civic.

                              plastik1989 w swoim poście napisałeś jakie są rekomendacje i zalecenia serwisów Hondy w Polsce, bo bezpośrednio w serwisach udzielano Ci tych informacji.

                              Teraz spójrz na zalecenia Honda Ireland z ich oficjalnej strony internetowej:

                              Keeping your Honda a Honda by using the specifically designed Honda Genuine Oils and Lubricants to keep your Honda running.



                              Na stronie oddziału Hondy w Irlandii czytamy :

                              "Petrol Engines

                              For all petrol engines, excluding Hybrid models, the recommended oil for Western European driving conditions and weather conditions is a semi-synthetic motor oil meeting the minimum specification ACEA A1/B1. The recommended viscosity range is between 0W-20 to 10W-40."


                              W IO do Civic X gen mamy zalecenie, żeby stosować olej silnikowy o lepkości odpowiedniej dla temperatury otoczenia i na stronie Honda Ireland też mamy o tym informację w zaleceniach tamtejszego oddziału Hondy dla warunków pogodowych Europy zachodniej. Poza tym jest też informacja o warunkach jazdy. Natomiast zalecane lepkości olejów zawierają się w przedziale 0W-20 do 10W40.

                              Poza tym na ww. stronie są zamieszczone podstawowe pojęcia dotyczące olejów silnikowych, m.in czym są oleje wielosezonowe, czyli oleje, które powszechnie stosujemy xW-xx oraz co oznacza parametr zimowy, a co letni.
                              Last edited by Okonio; 12-11-2018, 17:29.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Okonio Zobacz posta
                                Zalecenia producenta odnośnie doboru oleju silnikowego są zawarte w IO do Hondy Civic.

                                plastik1989 w swoim poście napisałeś jakie są rekomendacje i zalecenia serwisów Hondy w Polsce, bo bezpośrednio w serwisach udzielano Ci tych informacji.

                                Teraz spójrz na zalecenia Honda Ireland z ich oficjalnej strony internetowej:

                                Keeping your Honda a Honda by using the specifically designed Honda Genuine Oils and Lubricants to keep your Honda running.


                                Knowing the right which oil to use your Honda is essential for a long-lasting adventure with your Honda. Get in touch with us if you have questions, we will guide you.



                                Na stronie oddziału Hondy w Irlandii czytamy :

                                "Petrol Engines

                                For all petrol engines, excluding Hybrid models, the recommended oil for Western European driving conditions and weather conditions is a semi-synthetic motor oil meeting the minimum specification ACEA A1/B1. The recommended viscosity range is between 0W-20 to 10W-40."


                                W IO do Civic X gen mamy zalecenie, żeby stosować olej silnikowy o lepkości odpowiedniej dla temperatury otoczenia i na stronie Honda Ireland też mamy o tym informację w zaleceniach tamtejszego oddziału Hondy dla warunków pogodowych Europy zachodniej. Poza tym jest też informacja o warunkach jazdy. Natomiast zalecane lepkości olejów zawierają się w przedziale 0W-20 do 10W40.

                                Poza tym na ww. stronach są zamieszczone podstawowe pojęcia dotyczące olejów silnikowych, m.in czym są oleje wielosezonowe, czyli oleje, które powszechnie stosujemy xW-xx oraz co oznacza parametr zimowy, a co letni.
                                Jak kupowałem swojego Civica to był na rynku niecały rok - jeszcze właściciele pierwszych kupionych egzemplarzy nie zdążyli przyjechać na pierwszy serwis.
                                Przed zakupem wszedłem na to forum i ze zdziwieniem zobaczyłem, że głównym zmartwieniem właścicieli Civica jest wybór oleju, a wątki z awariamii zaczynają się dopiero od modelu VIII, czyli już dosyć starego auta. Bardzo mnie to ucieszyło, zwłaszcza, że mój poprzedni jeep psuł się często i psuły się też nówki z salonu i często gęsto gwarancja nie pomagała - sporo wad trzeba było naprawiać z własnej kieszeni.

                                W każdym razie przy odbiorze auta, spytałem się znajomego który tam pracuje oraz ludzi z serwisu co myślą o oleju i odpowiedzieli mi, że najsensowniej wg nich 1szy olej 0w20, a później przejść na np. 5w30. Po roku, przy pierwszym przeglądzie spytałem się co lać i ten sam Pan powiedział, że mieli sporo zapytań klientów o inne oleje niż 0w20 i gdy zwrócili się do centrali, dostali jednoznaczne wytyczne, że tylko i wyłącznie 0w20. Może zalać co chcę, ale na moją odpowiedzialność, bo nie wiedzą jak będzie reagować później Honda w przypadku gwarancji silnika. On też nie wiedział jak to będzie wyglądać w praktyce, bo nie mieli jeszcze żadnej poważnej naprawy silnika, ale lejąc 0w20 nie masz żadnego ryzyka, a lejąc inny olej to 50% szans że się do tego przyczepią. Teraz zostaje indywidualna kwestia kalkulacji czego się boisz bardziej: hipotecznego szybszego zużycia na oleju 0w20, czy pecha z awarią silnika i nie uznaniem gwarancji przez taką pierdołę.

                                Ja akurat mam ten samochód na 3-5 lat, rocznie robię poniżej 15tyś i jak trzylatka będę sprzedawał z przebiegiem 45tyś, czy nawet pięciolatka z 75tyś to nawt jakbym lał olej kujawski to pewnie silnik dałby radę. Natomiast jakby się okazało, że mam pecha i będę jednym na 10.000 użytkownikiem tego modelu w ktorym rozsypie się silnik to wolę mieć pewność, że gwarancję mi uznają.

                                P.S. Żeby była jasność, nie twierdzę, że takie zachowanie jest OK tzn. nie precyzyjna instrukcja i podejście ASO. Z drugiej strony jak się ma wątpliwości w interpretacji instrukcji to można spytać ASO jak tak zrobiłem i widzicie jaką odpowiedź dostałem. Z drugiej strony każde ASO ma inne podejście do tematu, jedni twierdzą, że będą jaja przy gwarancji (trzy ASO w których sie pytałem wprost), inni forumowicze są znaleźć takie ASO które jak widać nie ma z tym problemu (pytanie tylko czy w razie kłopotów umyją ręce, czy też będą walczyć z Centralą o uznanie gwarancji - wg mnie pytanie retoryczne).
                                Tak więc nie mam pojęcia który olej lepszy w naszym klimacie do ochrony silnika, bo argumenty użytkowników zarówno Montada, jak i Rambo7 są przekonywujące, ale pewności nie ma nikt i w takiej sytuacji wolę wybrać ten wariant który potencjalnie oszczędza mi kłopotów z gwarancją.
                                www.simple-events.pl

                                Comment

                                Working...
                                X