Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Na pewno wcześniejsza wymiana nie zaszkodzi, a kto jak zrobi to już jego wybór. Poza tym niezalecane są odrębne dodatki do oleju silnikowego.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • Na pewno nie zaszkodzi , ale portfel może tak .
      Ten arhoil był testowany na VW 1,4tsi , jak go znajdę to wrzucę , ponoć rozebrali silnik w celu pomiaru zużycia części.

      Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • Zamieszczone przez Theo74 Zobacz posta
        zdziwiło mnie jak czarny był spuszczany olej.
        nie Ty pierwszy, to normalne dla oleju mineralnego.
        Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
        w serwisie Hondy w Rzeszowie powiedziano mi , żeby nie zmieniać wcześniej niż po 6 tys km , bo ma skład dodatków pozwalający układać się silnikowi.
        Musimy napisać jeszcze 1 watek w temacie: "najlepsze teksty z ASO". Ja to samo słyszałem w jak wujek odbierał Żuka i to samo mu gadał mechanik, .. musi się ułożyć.
        Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
        jest 11 tys km od 27 lipca zostało jeszcze 60 dni do serwisu A
        no a jeszcze niedawno i pokutuje nadal, ciągle w sprzedaży lansowano oleje "LL" że spokojnie 30 tys km bo ... syntetyk. Jak wiadomo syntetyki się wolniej starzeją i dużo więcej wytrzymują w skrajnych warunkach. Spokojnie 1 rok lub 15 tys km przeleci. Widać zatem że od lipca do października 4 m.ce i koniec. tylko 4 m.ce. i krótki interwał 11 tys km. To jest typowe dla olejów mineralnych.
        Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
        Natomiast zamierzam stosować dodatek zmniejszający tarcie i zarazem temperaturę oleju Archoil 9100.
        całkowicie wbrew zaleceniom Instrukcji Obsługi, ale to prawo użytkownika.
        Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
        tsi
        no muszą się ratować, bo obecnie nie ma gorszego badziewia jak TSI.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • Jak sprawdzacie poziom oleju ? 3 minuty po zgaszeniu silnika po dluzszej trasie mam maximum na bagnecie natomiast jak sprawdzam rano to poziom przekracza max o okolo 0.5 cm.
          Który pomiar jest wlaściwy ?

          Comment


          • Właściwy jest 3 minuty po zgaszeniu , a to dlatego by ustalić lustro poziomu oleju gdy jest rozbryzgany po silniku i jeszcze nie spłyną do misy.

            Gdy rano zmierzysz i ustalenia szczegółów na 2/3 to w czasie szybkiej jazdy poziom może spaść do minimum , lub niżej.

            Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • Podczas ostatniej zmiany oleju w serwisie wlano mi na maxa. Nie protestowałem.
              Stan nowego oleju jest o wiele lepiej zauważalny na bagnecie - nie spływa tak jak oryginalne badziewie.

              Comment


              • Ja bym nie rzucał słów na wiatr , że Honda produkuje świetne silniki i leje " badziewie " .
                Zrobię test laboratoryjnych tego oleju Hondy i wam tu pokażę.
                Wtedy będzie można powiedzieć , czy badziewie , czy nie [emoji16]
                Sam jestem ciekawy, co to za cudo 0w20 za 115 zł za litr w ASO ?

                Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                Comment


                • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                  Sam jestem ciekawy, co to za cudo 0w20 za 115 zł za litr w ASO ?
                  Gdzieś w wątku dotyczącym oleju do Typka jest podana karta produktu, jak będziesz miał chwilę to sobie znajdź. Się zdziwisz

                  Comment


                  • Igła w stogu siana [emoji38]
                    Może by prezes przykleił na początku wątku ?

                    Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                    Comment


                    • Znalazłem. Ten post i kilka następnych:

                      Comment


                      • Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
                        Znalazłem. Ten post i kilka następnych:
                        chromaticall. Problem w tym, że post # 51 zaczyna się od nieprawdziwej/błędnej - informacji/interpretacji, że to olej mineralny, a czytanie karty produktu jest rozkminiane wprost, pomijając czym są oleje "technologii syntetycznych" a takowym jest sławetny 0w20 Mimo tego, że powstają ze składników pochodzenia mineralnego ( i tu jest podana baza mineralna i słusznie), to dzięki metodom przetwórczym-hydrokraking oraz hydroizomeryzacja- uzyskują inną budowę struktury węglowodorów i inne, często niewiele odbiegające od olejów pochodzenia syntetycznego, parametry eksploatacyjne i bardzo często bywają zaliczane do kategorii olejów syntetycznych. W olejach tworzonych w "technologii syntetycznej", wskutek ich wyższej polarności, o wiele lepiej rozpuszczają się dodatki uszlachetniające i można przypuszczać, że właśnie ze względu na to, Honda zdecydowała się właśnie na tę technologię w swoim cudzie. To dodatki mają diametralne znaczenie dla osiągnięcia celu końcowego, ale nie powtarzajmy błędnie, że to olej mineralny. To jest olej w "technologii syntetycznej" a to duża i zasadnicza różnica. A czy dobry, czy zły, czy badziewie.... Ja nie znam wyników profesjonalnych i niezależnych badań na potwierdzenie któregokolwiek. Resztę naszego ulubionego tematu dość szczegółowo, wielokrotnie opisał i wyjaśniał rambo7.

                        Comment


                        • Ja tylko niosę pomoc koledze Bodex1. Sam jestem ciekawy jakie doswiadczemia chce przeprowadzić i co mu wyjdzie. W tym oleju mierzi mnie tylko SAE i jego interpretacja w tej nieszczęsnej grafice. Podają pełen zakres temperatur, pasek działania oleju jest tak szeroki, że prawie zabrakło strony. Więc dlaczego podają 0/20 a nie np 0/50? Albo -10/70

                          Comment


                          • Będąc w temacie olejów silnikowych...
                            jakie internetowe sklepy polecacie na zakup oleju? Chciałbym aby był to sprawdzony sklep, który oferuje dobrej, sprawdzonej jakości produkty.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
                              W tym oleju mierzi mnie tylko SAE i jego interpretacja w tej nieszczęsnej grafice
                              no wszystkich to mierzi, którzy są przyzwyczajeni od lat do przekładania SAE na Jakość oleju. Odkąd zaczęły powstawać oleje ekonomiczne radykalnie spadło SAE do poziomu 0W. Większość podchodzi tak że jak jest 0W to oznacza zajebisty olej, pewnie syntetyk i pewnie najlepiej chroni silnik, nie do końca tak jest. Jak słusznie przytoczył montada, w bazie mineralnej lepiej rozpuszczają się dodatki uszlachetniające stąd technologia "faszerowania" takich baz dodatkami zapobiegającymi zużyciu silnika i wieloma innymi przy zachowaniu cech energy conserving (oszczędzanie energii). Stąd zakres SAE jest szeroki pokrywa od 0W do 60. Takie jest założenie.
                              Wymaganie środowiskowe jakie obecnie są w modzie wymuszają zmiany w motoryzacji. Producenci zdając sobie sprawę z ZALET i WAD takiego środka smarnego, woleli nie pisać nic na temat jego składu - bo po co wprowadzać stres u użytkowników, pisząc że to mineralny nafaszerowany, w czasach gdy top to syntetyki. Tyle że syntetyki (jak to się na forach rozwodzą fachowcy) to najwyższa wytrzymałość, trwałość, najdłuższe interwały (o to walczono lata) itd. niekoniecznie oszczędność, choć i tak ona jest) a to nie idzie w parze z EKO. Jak zauważyliście oleje stricte wytrzymałe - to oleje IV gr. PAO, Estry itd, z tego olejów Eko się nie robi, bo sensu nie ma, bo nie z tego się robi oleje EKo ani nie ma potrzeby zapewnienia wytrzymałości bo nie ma sensu. Wymagania i przeznaczenie są zupełnie inne niż dla olejów wytrzymałościowych na bazie syntetyków.
                              Więc,
                              zapewniono że taki olej energy conserving 0W-20 zapewnia szeroki zakres SAE, ale zdając sobie sprawę z jego WAD (w tym zakresie), wprowadzono: wskaźnik ekonomizera i-schift (przełącz bieg), czujnik starzenia oleju, system EKON zachęcający do ekonomicznej jazdy, 6 bieg, wyższy moment obrotowy w dolnym zakresie obr., i wiele innych. Stosując właściwe podejście w użytkowaniu silnika przy zastosowaniu oleju energy conserving 0W-20 nie powinno nic się stać, nawet jadąc w trasę na Chorwację w lato.

                              Do tego należy pamiętać nie lekceważyć jednej kwestii: oleje energy conserving gwałtownie tracą swoje własności w skrajnych warunkach eksploatacji. Dlatego istnieje ryzyko wystąpienia usterki silnika gdy np. autostradą jedziemy z prędkościami nieekonomicznymi (specjalnie nie przytaczam tu konkretnej wartości) Jeśli jest np +36stC jedziemy 150km/h 3 godz. to świadomy użytkownik wziąć pod uwagę konsekwencje. (nie mówię tu o pojedynczym wyprzedzaniu). Więc zawracam uwagę że olej energy conserving ma Zalety i Wady. Nie jest to olej najlepszy !!! cytuję IO: "Jest to olej specjalnie zaprojektowany w celu oszczędzania paliwa" - jego przeznaczenie jest określone i wyraźnie zaznaczone.

                              Widać to w interwałach przeglądów, oleje spec. jak OEM 0W-20 musi być zmieniony przy około 10tys km. Oleje pełnosyntetyczne potrafią wytrzymać nawet 30tys km. Wielu z Was zauważyło że olej OEM po jakimś czasie a już przy przelocie 10tys km jest bardzo ciemny, czyli zachowuje się jak mineralny, tyle że jest nafaszerowany co ma zapewnić silnikowi wolniejsze zużycie.

                              Jeśli jesteśmy nastawieni na oszczędzanie paliwa - to olej specjalny będzie właściwym wyborem w całym zakresie SAE od -40stC do +60stC.
                              Jeśli ktoś sądzi że naleje olej energy conserving i ma takie same zabezpieczenie silnika pod kątem wytrzymałościowym jak silnik na oleju na bazie syntetyków, to porostu jest niedoinformowany, można też powiedzieć naiwny, no bo przecież nie powiemy że głupi. Jak ktoś nie ma wiedzy to jest głupi? raczej nie, po prostu nie miał wiedzy o tym.
                              Last edited by rambo7; 24-10-2018, 09:04. Powód: edit
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Zamieszczone przez kazno1989 Zobacz posta
                                Będąc w temacie olejów silnikowych...
                                jakie internetowe sklepy polecacie na zakup oleju? Chciałbym aby był to sprawdzony sklep, który oferuje dobrej, sprawdzonej jakości produkty.

                                Ja zawsze kupuje tu:
                                Zajmujemy się dystrybucją olejów samochodowych i motocyklowych. Nasza oferta obejmuje również chemię motoryzacyjną, części i akcesoria samochodowe. Zapraszamy.


                                Polecam

                                Comment

                                Working...
                                X