Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Tak, olej jest jak najbardziej zgodny.

    Comment


    • Wielokrotnie i namiętnie piszę o Wymaganiach olejowych kryjących się pod nazwą "Jakość" i cięgle powtarzam że Jakość to nie zajebistość a spełnienie Wymagań które rodzi potrzeba rynku.
      W związku z powyższym mamy w ostatnich latach dynamiczne ewolucje w kierunku tworzonych coraz to Nowych Norm Jakościowych.
      Żeby wyeliminować zjawisko spalania stukowego najlepiej zakombinować z olejem, bo... najłatwiej .
      .. i za niedługo znajdzie się znowu zwarta grupa fanatyków którzy będą uważać że to zajebiste jest ...po prostu mega olej .
      Dyskusję o doborze środków smarnych do silników spalinowych należy zacząć od tego, co wchodzi w jego skład. Powszechnie dzieli się oleje silnikowe na mineralne, półsyntetyczne i syntetyczne, ale to mówi niewiele.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Może to już było ale zapytam czy przy nowym 1.5 robiliście dolewki oleju ,to znaczy czy do pierwszej normalnej wymiany coś wam ubyło

        Comment


        • Nie zauważyłem żeby poziom oleju się zmniejszył, ale weź pod uwagę to że w wielu przypadkach ASO zalewa więcej oleju niż powinno.
          Moja Honda
          https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

          Comment


          • U mnie nie ubywa i nie przybywa

            Comment


            • Lato się skończyło, mieliśmy wczoraj 14 stopni, a i mnie spotkała przygoda z zapaloną lampką poziomu oleju. Okoliczności, to jazda od na tempomacie z prędkością 140 km/h, jakieś 25 minut po ruszeniu w trasę (około 50km tego dnia). Samochód z końcówki maja, przejechane około 7.5K km. Po odczekaniu 20 minut na najbliższej stacji benzynowej sprawdziłem poziom oleju. Na tym bagnecie faktycznie niewiele widać, kropelka "wody" zbierała się pod dolną dziurką, ale i górna dziurka była mokra. Na stacji nie mieli 0W20 więc skonsultowałem telefonicznie z ASO co zrobić - doradzili by w przypadku suchego bagnetu wlać 5w30, jeśli coś będzie to jechać dalej i poszukać 0w20, a gdy usłyszał że poziom przypomina wskazania prawidłowe, a do domu <50km to mam jechać dalej i zmierzyć rano. Po ponownym odpaleniu silnika kontrolka poziomu już się nie zapaliła. Dziś rano cały plastik w oleju - wygląda jakby oleju w silniku było więcej niż powinno być!
              Czy to że samochód stoi na podjeździe pochylonym kilka procent w dół (przód niżej) może przekłamywać wskazania bagnetu?

              Jak radzicie - jechać do ASO na diagnostykę czy czekać do powtórnego zapalenia lampki?
              Last edited by barchan; 06-10-2018, 14:02.

              Comment


              • Na pewno trochę przekłamuje.

                Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
                Moja Honda
                https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                Comment


                • Zamieszczone przez barchan Zobacz posta
                  Czy to że samochód stoi na podjeździe pochylonym kilka procent w dół (przód niżej) może przekłamywać wskazania bagnetu?
                  Musi być równo, bo inaczej będziesz miał przekłamanie. Spróbuj rano zmierzyć ten olej, ile go tam jest. Wyjmij bagnet wytrzyj go na suchutko i powoli wsuń do silnika, poczekaj 10 sek. i powolutku, w jednej pozycji wyjmij tak żebyś go nie obracał wokół własnej osi i obejrzyj dokąd olej sięga. Jeśli jest dobrze to znaczy, że ten czujnik szwankuje i chyba trzeba jechać do ASO żeby Ci go wymienili.
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • nie wiem jak Hondzie, ale w Subaru nawet minimalne pochylenie pojazdu całkowicie zakłamuje wynik. Tam jest boxter i bagnet jakoś dziwnie wchodzi. Przekłamywać pochylony samochod zawsze będzie, ale ile to już zależy od konkretnego silniki i przechylenia. Lepiej zostawić na noc na idelanie prostym miejscu.
                    www.simple-events.pl

                    Comment


                    • Jak dobrze pamietam instrukcja podaje sprawdzenie poziomu oleju 3min po zgaszeniu silnika.

                      Comment


                      • Czy ktoś może wymieniał już ten czujnik poziomu oleju? Jest poprawa?
                        Wczoraj w nocy na autostradzie dopadł mnie ten sam komunikat, oczywiście poziom oleju prawidłowy. Ewidentnie problem występuje tylko przy prędkościach autostradowych, niezależnie od tego czy jedzie się z tempomatem czy bez. Mam podjechać do ASO na wymianę czujnika.

                        Comment


                        • problem występuje tylko przy prędkościach autostradowych
                          prawdopodobnie przez to że olej przy wysokich prędkościach obrotowych przemieszcza się wyżej i schodzi z czujnika na tyle że czujnik wywala błąd.
                          4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                          Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                          https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                          Comment


                          • Nie jestem inżynierem, ale jechałem tym autem non stop nie raz po 800km autostradą z prędkościami powyżej 150km/h, ostatnio nawet na S8 przez 200km może 2 razy (bo był mały ruch) zwolniłem poniżej 160km/h i nic nie świeciło, więc raczej olej nie jest tego przyczyną.

                            Comment


                            • U mnie w sierpniu trasa Chorwacja - 2x1250km cały czas 140-160 a czasami i lepiej przy temp, +35 stopni i nic dziwnego się nie zdarzyło. Tyle że ja wymieniałem olej na LM 0W30.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez tomq Zobacz posta
                                Czy ktoś może wymieniał już ten czujnik poziomu oleju? Jest poprawa?
                                Wczoraj w nocy na autostradzie dopadł mnie ten sam komunikat, oczywiście poziom oleju prawidłowy. Ewidentnie problem występuje tylko przy prędkościach autostradowych, niezależnie od tego czy jedzie się z tempomatem czy bez. Mam podjechać do ASO na wymianę czujnika.
                                Ja w środę jadę na przegląd "B" i od razu zaznaczyłem problem, którym rozpocząłem ten wątek. Coś kierownik serwisu pod nosem powiedział, że to kolejny przypadek więc jak widać za kulisami już znają tę przypadłość. Zobaczymy co wymyślą.....czy tylko mnie będą chcieli zbyć.
                                Moja Hania
                                http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                                Comment

                                Working...
                                X