Zamieszczone przez Elwizardos
Zobacz posta
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Zamieszczone przez Krzysio Zobacz postaw kwestii rozkładu masy chodziło mi nie tylko o obniżenie środka ciężkości, ale i o jego przesunięcie do tyłu, co zawdzięczamy przeniesieniu zbiornika paliwa.
Zamieszczone przez Arpuc Zobacz postaZbiornik w 9ce jest umieszczony idealnie, nisko nad podłoga oraz centralnie, przez co wyważenie auta jest zawsze identyczne, niezależnie od ilości paliwa.
Zamieszczone przez Arpuc Zobacz postaZapewniam Cię, że korzystałbyś z komfortowego zawieszenia częściej niż myślisz! Wiem to z autopsji, teraz praktycznie cały czas mam zawiechę ustawioną na komfort.Last edited by Alix; 10-04-2017, 14:47.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Zamieszczone przez Nowy2017 Zobacz postaTrochę danych z testu w tygodniku "Motor" dla silnika 1.0T MT (Elegance):
- elastyczność
60-100km/h (4. bieg) - 8,6 s
80-120km/h (6. bieg) - 14,6 s
- poziom hałasu
przy 50km/h - 58,0dB
przy 100km/h - 67,8dB
- testowe zużycie paliwa
7,6/5,6/6,6 (miasto/trasa/cykl mieszany)
I odnośnie warkotu silnika 1.0T: cyt. "nawet podczas przyspieszania i przy wyższych obrotach silnik nie męczy uszu podróżnych".
Comment
-
Możliwe, że w tym tygodniu uda mi się odebrać swojego 1.0T CVT. Postaram się wtedy nagrać przyspieszenie tej wersji, bo jakoś nie za bardzo ktokolwiek wrzuca takie filmiki.
Ciekawi mnie, czy faktycznie wyjdzie nieco lepsze przyspieszenie (0.2s :P) niż wersja manualna. Na papierze wygląda to podejrzanie dziwnie, lepsze przyspieszenie do 100, mniejsze spalanie, a większa waga. Jeździł ktoś już testówkami 1.0 cvt?
Comment
-
Zamieszczone przez Oli Zobacz postaJakie tam były czasy 0-100 i 0-130?
0-130km/h = brak danych
Comment
-
Zamieszczone przez ozonex Zobacz postaMożliwe, że w tym tygodniu uda mi się odebrać swojego 1.0T CVT. Postaram się wtedy nagrać przyspieszenie tej wersji, bo jakoś nie za bardzo ktokolwiek wrzuca takie filmiki.
Ciekawi mnie, czy faktycznie wyjdzie nieco lepsze przyspieszenie (0.2s :P) niż wersja manualna. Na papierze wygląda to podejrzanie dziwnie, lepsze przyspieszenie do 100, mniejsze spalanie, a większa waga. Jeździł ktoś już testówkami 1.0 cvt?
Comment
-
Wracając na chwilę do testu Civica 1.0 w Motorze (który dopiero miałem okazję przejrzeć) wyczytałem tam jedną niepokojącą rzecz. Jako minus auta podano znaczne przechyły nadwozia na zakrętach... I teraz się zastanawiam - czy to jest jakiś krok wstecz w porównaniu do UFO (9 gen nie jeździłem) czy po prostu redaktor testujący jest przewrażliwiony.
Może ktoś skomentuje kto jechał wersją bez aktywnego zawieszenia?
Comment
-
Zamieszczone przez Nowy2017 Zobacz postaNie jest źle nowa Mazda CX-5 2.0 165KM MT ma do setki 10,4 sek.
Comment
-
Co to za porównanie kompakta do SUV? To ujma dla Civica czy nobilitacja dla CX-5? Chodxzi mi o osiągi rzecz jasna
Comment
-
200Nm w kompakcie a kompaktowym SUVie to inna bajka. SUV praktycznie zawsze i z definicji jedzie gorzej i więcej pali jak ma porównywalny silnik.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Zamieszczone przez Alix Zobacz postaAle to, że będzie rozkład bliżej teoretycznego ideału 50/50 to nie znaczy, że będzie lepiej do FWD. To jest taki goryl na przednich łapach. Jak nie będzie docisku przodu będzie d*pa. Osobiście akurat uważam, że:
Przy napędzie przednim oczywiście cierpi trakcja ale zyskuje zachowanie w zakręcie, co jest korzystne przy jeździe cywilnej. Oczywiście nie uważam, że dla fwd lepsze byłoby 50:50, ale nawet obecnie przód jest bardzo dociążony. Każde przesunięcie masy na tył będzie korzystne dla zachowania w zakrętach kosztem trakcji.Last edited by Krzysio; 10-04-2017, 18:13.
Comment
-
Zgadzam się w 100% z tym co napisałeśNatomiast jako kierowca CTRa w świetle tego:
Zamieszczone przez Krzysio Zobacz postaKażde przesunięcie masy na tył będzie korzystne dla zachowania w zakrętach kosztem trakcji.CTR FK2 jest tu wybitnie "niezrównoważony", bo ma praktycznie 65% na przodzie (większość aut w konfiguracji FF ma około 60:40 jednak) i miałem podobne obawy do Twoich, ale jest to jakoś tak zestrojone, że bierze zakręty naprawdę doskonale, jak nie jeden niby lepiej "zrównoważony" pojazd
............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Oczywiście rozkład masy i wysokość środka ciężkości, to tylko jeden z wielu parametrów wpływających na zachowanie auta, czy to w zakręcie, czy to przy przyspieszeniu. Zawsze da się wiele poprawić poprzez inne aspekty auta. Gigantyczne znaczenie mają choćby opony. Co nie zmienia ogólnego obrazu, że także ten parametr jest bardzo istotny i mocno wpływa na zachowanie auta. Po prostu gdyby auto było lepiej wyważone zachowywało by się jeszcze lepiej.
Comment
-
Zamieszczone przez Krzysio Zobacz postaGigantyczne znaczenie mają choćby opony.
Zamieszczone przez Krzysio Zobacz postaPo prostu gdyby auto było lepiej wyważone zachowywało by się jeszcze lepiej.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
Comment