Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • O sedanie to co do tej pory, tak samo jak widziałem go 1,5 roku temu w USA i pół roku temu na premierze... to jest po prostu kwestia gustu. Ja stawiam na praktyczne nadwozia więc wolę generalnie coś co ma klapę, a nie wąski dostęp, wolę też czarne dokładki od chromowych i na sportowo bardziej niż na stonowane - dla mnie X tylko hatchback. Ale kuzynka z którą byłem już z kolei definitywnie sedan. A tak naprawdę... to nie ma istotnych różnic jak w ostatnich 3 generacjach, tu to jest to dokładnie samo auto i dla mnie burza w szklance wody, że sedan będzie "czymś innym" czy "czymś więcej". Jak ktoś chce taniej kupić 1.5T i ma inne preferencje wizualne - proszę bardzo, jest i tyle.

    Na stoisku Hondy skupiłem się na Type R. Nie na jego montażu, bo to auto raz, że przedprodukcyjne, ale dwa że nie do macania tylko do jazdy ta wersja służy. Przód jest bajeczny, najlepiej zaprojektowana Honda wszech czasów dla mnie z tej perspektywy - aż zabolało jako właściciela poprzednika i "cholera mogłem zaczekać" przebiegło przez głowę. Cud. Uwielbiam taki "natural born killer". Potem już spokojniej. Pierwsze co to maska do góry i oglądamy z "latarką" z komórki - tak jest, na bloku silnika wybite - silnik to ten sam K20C1 jak w 9gen!!! Świetna karbonowa pokrywa silnika, słuszny zimny odlot, ciekawie rozprowadzone powietrze z wlotu w masce przewodem powietrznym z okapem - brawo. Co ciekawe, wygłuszenia maski brak - z jednej strony fajnie bo ma szansę jeszcze efektywniej sapać wastegate - z drugiej czy nie będzie nad kolektorem przegrzewac lakieru, szczególnie tym co chipuja. Dalej - kółka i Bremboszki z grubsza to samo. Z boku OK... ale z tyłu w realu te trzy rurki i całokształt jakoś mniej. Środek - kubły takie same jak w 9tce, tylko fajniej niżej. Wnętrze - krok wstecz ciągle, nawet w Type R. Jak ktoś chciał pomacac dobre plastiki wnętrza solidne i przemyślane przyciski oraz mądry zamykany schowek z ładowarką i łącząmi... to trzeba było to zrobić w nowym Hyundaiu i30 obok, bo to co w Hondzie było raczej na poziomie Fiata Tipo (baaardzo przyzwoite auto BTW). Przy czym w Tipo jest lepsza ergonomia, bo są pokrętła. Ręczny elektryczny - kolejna tragedia w usportowionym aucie, dla mnie najbardziej nieodżalowana ze wszystkiego. Niestety, to patologiczna plaga. Tak jest już prawie wszędzie. Poza Mini i BMW, gdzie jeszcze nie zapomnieli o Freude am Fahren jako priorytecie. Generalnie auto się wyróżnia i nadal jest wyjątkowe. To nie jest tak jak dziadek wsiada do Golfa R i mówi "ojej to jest chyba ta jakaś sportowa wersja, pomyliłem sie" - to był bezcenny moment tych targów dla mnie A jak pana uświadomiłem że cena tego startuje od 167tys. to zbaraniał No cóż, z CTR nikt się tak nie mylił

    Mazda 3 po lifcie bardzo fajna. Była dokładnie taka o jakiej z żoną obecnie myślimy jako wozidło dla Niej, czyli 120KM w automacie w SkyPassion i w czerwieni - super autko. Śliczna inaczej dykta w bagażniku niestety pozostała (w Suzuki też takową mamy) ale wnętrze się poprawiło jakościowo. Chyba są też fajniejsze fotele niż pamiętam, takie bardziej "miesiste". Wnętrze nie jest tak fantastycznie rozwiązane jak w i30, ale z klasą i lepszym gustem i schowków nie brakuje, jest OK. Ja więcej nie wymagam. Jesteśmy w zasadzie zdecydowani.

    Rozczarowanie to nowe Swift i Ibiza. W realu ani to ładne, ani tym bardziej sensownie wycenione. W Suzuki poprawili fajnie wnętrze i maja lakier jak Mazdowy czerwony, ale spaprali wygląd i styl nadwozia. Ibiza bezplciowa totalnie, nie wiem czy nie gorzej niż Fabia. Tylko przynajmniej jak ona bagażnik ma duży z zalet. W dodatku jest nieźle wykonana i ma po prostu najciekawszą gamę silnikowa w segmencie. Możliwość kupienia 1.5T/150KM w aucie 1100kg w "cywilu" - genialne. Aczkolwiek Dla mnie auta klasy B poza Mini jakby przestały istnieć Nic już nie może się tu równać, Mini mnie skrzywilo... Szkoda, że nie było Forda, Fiesta Vignale bym chętnie obejrzał. Porażką jest też Kodiaq - kompletnie bezpłciowe auto, nawet jak na SUVa i ja nie wiem, gdzie te litry bagażnika, ale to wyglądało jak 2/3 tego co w stojącym bok Superbie - chyba znowu kreatywność papierowa... CR-V dla mnie o niebo lepsze auto, szkoda gadać. Tyle, że Skoda ma lepszą paletę silników.

    Rewelacje to dla mnie Kia Stinger, Alfa Romeo Giulia QV i bóstwo w postaci Infiniti Black S ( https://www.express.co.uk/life-style...otor-Show-2017 ) czyli zaskoczenia zupełnie nie z tej strony, co się spodziewałem [emoji14] Te auta to klasa sama w sobie. Genialne jest też zamszowe wnętrze BMW i3 - przy nim 3er wygląda jak sprzed 20stu lat - baaaardzo już czuć potrzebę zmiany generacji, bo 3/4 do Merca C klasy to jak ubodzy bracia teraz... Z ciekawostek to umówiłem się na jazdę Tesla S oraz zgarnąłem pyszny dżem z płatków róży z Bułgarii ze stanowiska Oskara, nieziemsko
    Last edited by Alix; 10-04-2017, 07:53.
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • Civic X hatchback jest głośny, bardzo słychać tył auta, nie wiem, czy to przez roletkę, czy przez wydech, czy po prostu Honda coś sp... ale jest to fakt. Ciekawe jestem sedana ńie dlatego że mi się bardziej nadowozie podoba, czy jest bardziej funkcjonalne , ten typ nadwozia może najzwyczajniej powodować, że auto będzie cichsze.

      Comment


      • U mnie zwykle audio leci na 2/3 skali i zwykle jest to solidna metalowa muza, ja takich rzeczy i tak nie słyszę Dla mnie ważniejsze dobre audio niż cisza jak makiem zasial, sam sobie dobiorę co ma do ucha trafić [emoji14]
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • Zamieszczone przez Daro31 Zobacz posta
          PJW - rozwiniesz myśl? dlaczego? bagażnik do dupy? przecież reszta to HB praktycznie... ja poważnie myślę o sedanie...
          Daro dlaczego? Nic wielkiego tu nie wyczaruję, bo wnętrze jest identyczne, przód również. Po prostu totalnie nie podoba mi się tył. Tu już miałem chwilę zawahania jeżeli chodzi o HB, a w sedanie w ogóle jest masakra ta klapa z takim na siłę zachowanym kształtem spojlera.. Nie przemawia to do mnie. Sztucznie wydłużone do góry, ale wiadomo, gusta i guściki .

          Comment


          • W obecnym Auto Świat recenzja 1.0T - w sumie chyba nawet bardziej pozytywna niż 1.5T Co ciekawe, podobała się roletka...
            Last edited by Alix; 10-04-2017, 08:43.
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • Do mnie przemawia w sedanie więcej obłości i stonowana linia. W HB widzę chaos. Z przodu też mogli trochę zmienić. A o środku niestety też nie mam dobrego zdania bo jak Alix to ujął - to krok wstecz, przypomina mi golfa, jedynie kiera fajna. A i oczywiście prędkościomierz cyfrowy to dla mnie profanacja choć mógłby być jako dodatkowy (to samo mierzi mnie w rexiu).

              Faktycznie X gen zrobiony jest chyba przez i dla heavy-metalowców
              PS W "motor" też na okładce bryluje Civic z 1.0 VTEC Turbo
              Last edited by lybra; 10-04-2017, 08:51.
              Honda Hybrid 3,4L/100km
              sigpic
              https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

              Comment


              • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                "cholera mogłem zaczekać"
                Myślę, że nie specjalnie jest czego żałować. O ile między 8 i 9 generacją był niesamowity progres ( doładowany silnik, +30% mocy, szpera, aktywne zawieszenie i co tam jeszcze), to miedzy 9 i 10 szału nie ma. Wizualnie .... hmmm... kwestia gustu. Jednemu się może podobać innemu nie. Z pewnością auta nie popsuli, mnie się podoba. Tu plus. Wnetrze już nie robi takiego kosmicznego wrażenia, jest ugrzecznione, ręczny hamulec... w tym aucie duzy minus. Pewnie trochę popracowali nad detalami bolączkami 9 generacji ( dolot powietrza, może nagrzewanie silnika), ale czy to usprawiedliwia cenę wyższą o ponad 20tyś zł. Ja tam cieszę się pełną gębą z 9 w wersji "black devill", auto i tak robi wrażenbie na ulicy. Świetnie jeździ, daje fan

                PS. Koła 20 cali z naciągniętymi naleśnikami, na naszych drogach.... mega przegięcie. Na 19 z profilem 35 i tak trzeba bardzo uważać gdzie się wjeżdża.
                Last edited by Elwizardos; 10-04-2017, 08:52.
                Pozdrawiam Czarodziej
                Mój Szogun

                Comment


                • Z wrażeń co do sedana ze szklanym dachem - tam naprawdę jest mało miejsca nad głową. Nie jestem wielkoludem toraz, a dwa libię siedzieć nisko, więc mnie to akurat lotto, ale.... jeśli ktoś lubi/musi siedzieć wysoko, to w sedaniecz takim dachem ma spore szanse na/poprawę aerodynamiki auta własną głową/ fryzurą.
                  Co do wnętrza: tak, jak wyżej moim zdaniem znikł duch Hondy a pojawiła się anonimowość...... Smuteczek
                  www.4kolkaszczescia.pl

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Elwizardos Zobacz posta
                    Myślę, że nie specjalnie jest czego żałować. O ile między 8 i 9 generacją był niesamowity progres ( doładowany silnik, +30% mocy, szpera, aktywne zawieszenie i co tam jeszcze), to miedzy 9 i 10 szału nie ma. Wizualnie .... hmmm... kwestia gustu. Jednemu się może podobać innemu nie. Z pewnością auta nie popsuli, mnie się podoba. Tu plus. Wnetrze już nie robi takiego kosmicznego wrażenia, jest ugrzecznione, ręczny hamulec... w tym aucie duzy minus. Pewnie trochę popracowali nad detalami bolączkami 9 generacji ( dolot powietrza, może nagrzewanie silnika), ale czy to usprawiedliwia cenę wyższą o ponad 20tyś zł. Ja tam cieszę się pełną gębą z 9 w wersji "black devill", auto i tak robi wrażenbie na ulicy. Świetnie jeździ, daje fan

                    .
                    Jesli marketing nie kłamie to bardzo dużo dobrego zadziało sie w ramach "body". Wieksza sztywność, lepsze aero, lepszy rozkład masy i jej obniżenie. To są zmiany których nie widać w katalogu, a mają gigantyczne znaczenie dla jakosci jazdy. Nie wiem jak ctr, ale zwykły X bardzo fajnie się prowadzi i jest to podstawowy powód dla ktorego jestem zainteresowany tym autem.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Krzysio Zobacz posta
                      lepszy rozkład masy
                      *o całe 2cm (zapomnieli jakoś dodać w prasówce)...

                      Zamieszczone przez Krzysio Zobacz posta
                      zwykły X bardzo fajnie się prowadzi
                      Tak, to na pewno. Tu jest największy postęp w tym aucie. Teraz "cywil" prowadzi się prawie jak HH. Przynajmniej w wersji z adaptywnym zawieszeniem.

                      Zamieszczone przez Elwizardos Zobacz posta
                      miedzy 9 i 10 szału nie ma
                      W sensie żałowania to odnosiło się wyłącznie do wyglądu z przodu. To jest jedyna ewidentna przepaść jaką widzę do X. Reszta dyskusyjna. Nie jechałem CTR X, ale cechami użytkowymi w stosunku do mojej FK2R:

                      zdecydowane plusy:
                      - genialna stylizacja przodu
                      - rev matching skrzyni (w Mini to działa super!)
                      - aktywny wydech
                      - lepiej rozwiązany dolot oraz chłodzenie powietrzem pod maską i dużo tam ładniej (ach ta karbonowa pokrywa...)
                      - trzy tryby pracy zamiast 2ch, chociaż nie wiem, czy bym korzystał w ogóle z trybu Comfort znając siebie (w BMW czy Mini poniżej Normal nie schodzilem)... no ale dla pewnej grupy narzekającej że CTR zbyt hardcorowy pewnie fajnie, że jest...
                      - symbolicznie, ale udało się stracić chociaż parę kg (moim zdaniem największa wada FK2 - nadwaga) mimo większego nadwozia i też symbolicznie, ale jednak poprawić rozkład mas - to zawsze dobrze robi każdemu autu
                      - zdecydowanie lepsza, dająca lepiej czuć auto, niższa pozycja za kierownicą
                      - półeczka na smartfona z ładowaniem gdzie jeszcze można na niego zerkać bez mocowania do szyby czy załączyć drugie navi w nieznanej okolicy itp. - jest super

                      neutralne
                      - wielowahacz z tyłu - nie umiem tego ocenić bez jazdy, ale patrząc na to jak jeździ X gen "cywil" auto raczej pozbyło się możliwości swobodnego zamiatania bokami - dla jednych jeżdżących na grip, time attack itp. to będzie zaleta że tył lepiej trzyma... dla mnie jako "zabawa ponad wszystko" i bez konieczności osiągania idiotycznych prędkości - niekoniecznie...
                      - 10KM różnic w traktuję głównie w teorii, skoro silnik jest dokładnie ten sam... ale to nie wada, w FWD więcej dla mnie ani potrzeba ani sens

                      zdecydowane minusy
                      - brak normalnego ręcznego to IMO jawny kretynizm w usportowionym aucie i pod tym względem cieszę się, że mam 9gen...
                      - auto z niewiadomych powodów pozostało 4-osobowe chyba jako jedyne w klasie - kolejny kretynizm w klasie łączącej z załączenia praktyczność i osiągi
                      - dużo mniej praktyczne nadwozie - brak Magic Seatsów, próg w bagażniku, brak normalnego miejsca na zapas, roletka bagażnika, mniej miejsca nad głową z tyłu - może to nie każdego priorytet, ale znowu - jak w punkcie powyżej kwestia idei auta jednak...
                      - tył z potrójnym wydechem i "filtrami Hepa" - cóż, po prostu mi nie leży... poza tym na zamkniętym wydechu dymek będzie wychodził tylko ze środkowej rureczki, więc reszta będzie wyglądać jak atrapa... yyy to ja już wolę swojego Remusa, który wygląda poważniej, brzmi raczej konkretniej oraz nie oczadza mi spodni podczas zaglądania do bagażnika
                      - wnętrze jest dla mnie wyraźnym krokiem w tył - od dość banalnego stylu (jakbym do Passata obecnego wsiadł... tylko tam to jest lepiej wykonane i ekran ma konkretniejsze możliwości) przez jednak gorszą przede wszystkim jakościowo kierownicę, udziwniony schowek w podłokietniku, goły plastik w schowku, bardziej zamknięty Connect w zasadzie bez nowych funkcji, mniej praktyczne schowki w drzwiach etc.
                      Last edited by Alix; 10-06-2017, 21:37.
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • Fajne podsumowanie.
                        Właściciele eRek szczególnie z początku (2015) produkcji nie mają czego żałować, wygląd rewelacyjny, prowadzenie, funkcjonalność i jakość materiałów we wnętrzu (kto wie czy i na zewnątrz spojlery nie są solidniejsze). Często jak wychodzi nowy model to u właścicieli poprzednich generacji pojawia się dylemat, w przypadku type R chyba nie ma aż takiej różnicy, żeby z miejsca stwierdzić, że X zdecydowanie lepsza.
                        Civic 2014 lifestyle

                        Comment


                        • Nie wydaje mi się, aby użytkownicy CTRa IX byli zainteresowani zmianą na X. To nie jest zmiana jakości jak napisał Elwizardos.

                          - trzy tryby pracy zamiast 2ch, chociaż nie wiem, czy bym korzystał w ogóle z trybu Comfort znając siebie (w BMW czy Mini poniżej Normal nie schodzilem)... no ale dla pewnej grupy narzekającej że CTR zbyt hardcorowy pewnie fajnie, że jest...
                          Zapewniam Cię, że korzystałbyś z komfortowego zawieszenia częściej niż myślisz! Wiem to z autopsji, teraz praktycznie cały czas mam zawiechę ustawioną na komfort. Wynika to z dwóch rzeczy. Po pierwsze jakości naszych dróg, pełnych kolein i łat, o dziurach nie wspominając. Po drugie, po pewnym czasie człowiek konstatuje, że tak naprawdę auto prowadzi się wtedy równie pewnie i zwinnie jak w bardziej sportowych (sztywnych) ustawieniach zawieszenia, także po co męczyć swój kręgosłup i pasażerów? Tym bardziej, że fotele w Cuprze nie należą do tych mięciutkich... A w CTR tym bardziej! Aktywne zawieszenie właśnie w trybie komfort w najbardziej dobitny sposób pokazuje swoją przewagę nad tradycyjnym.
                          Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                          Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                            - 10KM różnic w traktuję głównie w teorii
                            Jesli dobrze doczytałem, te dodatkowe 10KM wymaga już stosowania paliwa 98 oktanów.... to zdecydowanie podraża koszty użytkowania, też trzeba brać pod uwagę.


                            Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                            (ach ta karbonowa pokrywa...)
                            Po IC, wydechu i felgach można się przymierzyć do pakietu "carbon style" i też będzie cacy
                            Pozdrawiam Czarodziej
                            Mój Szogun

                            Comment


                            • Alix, w kwestii rozkładu masy chodziło mi nie tylko o obniżenie środka ciężkości, ale i o jego przesunięcie do tyłu, co zawdzięczamy przeniesieniu zbiornika paliwa.
                              Ogólnie, sumarycznie auto jeździ naprawdę dobrze jak na fwd i jak dla mnie to jest istotą sprawy. Nie mam porównania do poprzedniej generacji, ale to są jednak klucze kwestie, dla mnie o wiele ważniejsze niż moc silnika.

                              Comment


                              • Zbiornik w 9ce jest umieszczony idealnie, nisko nad podłoga oraz centralnie, przez co wyważenie auta jest zawsze identyczne, niezależnie od ilości paliwa.
                                Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                                Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                                Comment

                                Working...
                                X