Panowie - ja mam jeszcze pytanie odnośnie oświetlenia ledowego w X'tkach - jaka jest ich jakość? czy można ją porównać do Oplowskich Intelliluxów?
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Zamieszczone przez limo Zobacz postaOdnosnie VTEC:
Czyli zgodnie z oficjalną nomenklaturą Hondy nowe 1.5 turbo to jest VTEC.
Teraz pewnie można by tu debatować przez wiele stron co to znaczy VTEC ... tak jak w 7gen silnik D16V1 to też był oficjalnie VTEC, chociaż tak na prawdę miał zupełnie inną konstrukcję i nie był VTEC'iem w klasycznym tego słowa rozumieniu (technologicznie system ten miał oznaczenie VTEC-E [https://en.wikipedia.org/wiki/VTEC#VTEC-E]).Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC
Comment
-
Poniżej opis ze strony Opla - to bardziej zaawansowane rozwiązanie niż tradycyjne Ledy
"Zasada działania reflektorów IntelliLux
elementami świecącymi są diody LED (zamiast rozżarzonego drucika żarówki albo łuku elektrycznego, jak to mamy w ksenonach)
w każdym z dwóch reflektorów po 8 segmentów LED
każdy z segmentów LED "wycelowany jest" w nieco inny obszar przed samochodem
segmenty LED włączają się/wyłączają niezależnie, np. aby nie oślepiać nadjeżdżającego pojazdu, albo pracować w trybie "świateł mijania" w obszarze zabudowanym
segmenty LED załączają się w zależności od sygnałów otrzymanych z kamery OpelEye
"długie" załączają się automatycznie zaraz po wyjechaniu z obszaru zabudowanego
gdy kamera wykrywa światła nadjeżdżającego pojazdu (albo tylne lampy poprzedzającego), wyłącza wybrane segmenty LED - te które są skierowane bezpośrednio w nadjeżdżający samochód - dzięki czemu nie oślepia nadjeżdżającego kierowcy
reflektory IntelliLux nie wymagają fabrycznej nawigacji (żeby wiedzieć, czy pojazd jest w obszarze zabudowanym)"CIVIC IX 1,8/142KM
Comment
-
Zamieszczone przez Slinger Zobacz postaTo jeszcze coś takiego znalazłem:
Czyli zgodnie z oficjalną nomenklaturą Hondy nowe 1.5 turbo to jest VTEC.
Teraz pewnie można by tu debatować przez wiele stron co to znaczy VTEC ... tak jak w 7gen silnik D16V1 to też był oficjalnie VTEC, chociaż tak na prawdę miał zupełnie inną konstrukcję i nie był VTEC'iem w klasycznym tego słowa rozumieniu (technologicznie system ten miał oznaczenie VTEC-E [https://en.wikipedia.org/wiki/VTEC#VTEC-E]).
Honda nazywa sobie ten silnik VTEC Turbo, ale to jedynie dowód na to, że marketing bierze górę nad faktami.
Comment
-
Zamieszczone przez LukasVD Zobacz postaTechnicznie rzecz biorąc, 'DOHC Dual VTC' to NIE JEST klasyczny VTEC.
Honda nazywa sobie ten silnik VTEC Turbo, ale to jedynie dowód na to, że marketing bierze górę nad faktami.Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC
Comment
-
To jest teraz mniej więcej taka "szmata" marketingowa do wycierania folderów jak "Quattro" w Audi... czy to prosty dołączany czy pełnowartościowy... Tylko potem tacy nieświadomi użytkownicy 1.4 i 1.8 w 8/9 piszą jak to im się i-VTEC załączaPrzede wszystkim to raczej wyłącza, a zmianę w ciągu co czuć to zmienny dolot, a nie żadne fazy rozrządu
Prawdziwy VTEC w klasycznym tego słowa znaczeniu od 4ech generacji Civica występuje już tylko w Type R/Si ...
Last edited by Alix; 23-03-2017, 12:04.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Zamieszczone przez Alix Zobacz posta1.4 i 1.8 w 8/9 piszą jak to im się i-VTEC załącza Przede wszystkim to raczej wyłącza, a zmianę w ciągu co czuć to zmienny dolot, a nie żadne fazy rozrządu
Comment
-
Zamieszczone przez limo Zobacz postaOdnosnie VTEC (nie wiem, czy to blad dzialu marketingu, czy po prostu Honda chciala ujednolicic nazewnictwo):
Inzynier Hondy omawia silnik 1.5T
A na wykresach mamy opisy:
1.0T DOHC Dual VTC + Intake VTEC
1.5T DOHC Dual VT
Czyli co, silnik 1.0T jest bardziej VTEC (przynajmniej w połowie) niż 1.5T?Last edited by Nowy2017; 23-03-2017, 12:18.
Comment
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaJak działa i-vtec w tradycyjnych 1,4 100KM i 1,8 140-2 KM montowanych w 8/9 gen. ?
Zamieszczone przez Nowy2017 Zobacz postaCzyli co, silnik 1.0T jest bardziej VTEC (przynajmniej w połowie) niż 1.5T?
Zamieszczone przez Alix Zobacz postaPrawdziwy VTEC w klasycznym tego słowa znaczeniu od 4ech generacji Civica występuje już tylko w Type R/Si ...Last edited by Alix; 23-03-2017, 12:25.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Czyli reasumując:
pełny VTEC = system elektronicznie sterowanych zmiennych faz i skoków zaworów po obu stronach (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control)
- w silniku 1.5T mamy zatem tylko system elektronicznie sterowanych zmiennych faz, czyli 1/2 VTEC
- w silniku 1.0T mamy system elektronicznie sterowanych zmiennych faz i skoków zaworów po stronie "intake", czyli 3/4 VTEC
???
Comment
-
Tu do poczytania o VTEC i jego implementacjach
Mowienie, ze pelny VTEC jest tylko z VTC to lekka przesada. Wtedy B seria nie bylaby pelnym VTEC
Comment
-
Zamieszczone przez Oli Zobacz postaA mój wujaszek nabył Fiata Tipo 1.4T 120ps,oczywiście Lpg bo ma być przede wszystkim tanio.Cena 62000zł.
Comment
-
Zamieszczone przez Nowy2017 Zobacz postaJeśli 1.0T przy prędkościach przelotowych 50-90 km/h (ekonomiczna jazda) będzie palił 4-4,5L to jest chyba wart tych pieniędzy. Choć jak widać dane z poprzedniej trasy to już wyszło 10L/100km. Bardzo duża różnica. Musiał ktoś mocno cisnąć ;-)
Comment
-
Zamieszczone przez PJW Zobacz postaTo co napisałeś potwierdziło tylko moje przypuszczenia, że raczej nie miałeś styczności z projektowaniem w Automotive w dzisiejszych czasach
Zamieszczone przez PJW Zobacz postaAut nie projektuje się 10 lat, trwa to dużo szybciej i uwierz, 2 lata w czasie trwania takiego projektu robi ogromną różnicę.
Zamieszczone przez PJW Zobacz postaTo właśnie z punktu widzenia nabywcy 2 lata to nie za wiele, bo kto zmienia nowe auto co 2 lata? Bogaty niemiec? Flota?
Zamieszczone przez PJW Zobacz postaCo nie zmienia faktu, że model z 2013 jest już trochę przestarzały w porównaniu do aut, które mają premiery w 2017 i pewnie niedługo będą pojawiały się nowe wersje
Zamieszczone przez PJW Zobacz postaI nie, pisząc "elektronika" nie miałem na myśli tylko systemów bezpieczeństwa, ale całokształt. Błędne założenie.
Comment
Comment