Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Panowie - ja mam jeszcze pytanie odnośnie oświetlenia ledowego w X'tkach - jaka jest ich jakość? czy można ją porównać do Oplowskich Intelliluxów?

    Comment


    • Zamieszczone przez limo Zobacz posta
      Odnosnie VTEC:
      To jeszcze coś takiego znalazłem:
      これからのHondaを見据えた先進テクノロジーや最新の技術情報などを紹介します。


      Czyli zgodnie z oficjalną nomenklaturą Hondy nowe 1.5 turbo to jest VTEC.
      Teraz pewnie można by tu debatować przez wiele stron co to znaczy VTEC ... tak jak w 7gen silnik D16V1 to też był oficjalnie VTEC, chociaż tak na prawdę miał zupełnie inną konstrukcję i nie był VTEC'iem w klasycznym tego słowa rozumieniu (technologicznie system ten miał oznaczenie VTEC-E [https://en.wikipedia.org/wiki/VTEC#VTEC-E]).
      Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
      Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

      Comment


      • Poniżej opis ze strony Opla - to bardziej zaawansowane rozwiązanie niż tradycyjne Ledy

        "Zasada działania reflektorów IntelliLux

        elementami świecącymi są diody LED (zamiast rozżarzonego drucika żarówki albo łuku elektrycznego, jak to mamy w ksenonach)
        w każdym z dwóch reflektorów po 8 segmentów LED
        każdy z segmentów LED "wycelowany jest" w nieco inny obszar przed samochodem
        segmenty LED włączają się/wyłączają niezależnie, np. aby nie oślepiać nadjeżdżającego pojazdu, albo pracować w trybie "świateł mijania" w obszarze zabudowanym
        segmenty LED załączają się w zależności od sygnałów otrzymanych z kamery OpelEye
        "długie" załączają się automatycznie zaraz po wyjechaniu z obszaru zabudowanego
        gdy kamera wykrywa światła nadjeżdżającego pojazdu (albo tylne lampy poprzedzającego), wyłącza wybrane segmenty LED - te które są skierowane bezpośrednio w nadjeżdżający samochód - dzięki czemu nie oślepia nadjeżdżającego kierowcy
        reflektory IntelliLux nie wymagają fabrycznej nawigacji (żeby wiedzieć, czy pojazd jest w obszarze zabudowanym)"
        CIVIC IX 1,8/142KM

        Comment


        • Zamieszczone przez Slinger Zobacz posta
          To jeszcze coś takiego znalazłem:
          これからのHondaを見据えた先進テクノロジーや最新の技術情報などを紹介します。


          Czyli zgodnie z oficjalną nomenklaturą Hondy nowe 1.5 turbo to jest VTEC.
          Teraz pewnie można by tu debatować przez wiele stron co to znaczy VTEC ... tak jak w 7gen silnik D16V1 to też był oficjalnie VTEC, chociaż tak na prawdę miał zupełnie inną konstrukcję i nie był VTEC'iem w klasycznym tego słowa rozumieniu (technologicznie system ten miał oznaczenie VTEC-E [https://en.wikipedia.org/wiki/VTEC#VTEC-E]).
          Technicznie rzecz biorąc, 'DOHC Dual VTC' to NIE JEST klasyczny VTEC.
          Honda nazywa sobie ten silnik VTEC Turbo, ale to jedynie dowód na to, że marketing bierze górę nad faktami.

          Comment


          • Zamieszczone przez LukasVD Zobacz posta
            Technicznie rzecz biorąc, 'DOHC Dual VTC' to NIE JEST klasyczny VTEC.
            Honda nazywa sobie ten silnik VTEC Turbo, ale to jedynie dowód na to, że marketing bierze górę nad faktami.
            No właśnie dokładnie mi o to w powyższym poście chodziło - że w tym wypadku VTEC to jest raczej "trade mark" niż konstrukcja silnika (ale też analogicznie już było w D16V1)
            Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
            Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

            Comment


            • To jest teraz mniej więcej taka "szmata" marketingowa do wycierania folderów jak "Quattro" w Audi... czy to prosty dołączany czy pełnowartościowy... Tylko potem tacy nieświadomi użytkownicy 1.4 i 1.8 w 8/9 piszą jak to im się i-VTEC załącza Przede wszystkim to raczej wyłącza, a zmianę w ciągu co czuć to zmienny dolot, a nie żadne fazy rozrządu Prawdziwy VTEC w klasycznym tego słowa znaczeniu od 4ech generacji Civica występuje już tylko w Type R/Si ...
              Last edited by Alix; 23-03-2017, 12:04.
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                1.4 i 1.8 w 8/9 piszą jak to im się i-VTEC załącza Przede wszystkim to raczej wyłącza, a zmianę w ciągu co czuć to zmienny dolot, a nie żadne fazy rozrządu
                Jak działa i-vtec w tradycyjnych 1,4 100KM i 1,8 140-2 KM montowanych w 8/9 gen. ?
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • Zamieszczone przez limo Zobacz posta
                  Odnosnie VTEC (nie wiem, czy to blad dzialu marketingu, czy po prostu Honda chciala ujednolicic nazewnictwo):
                  Inzynier Hondy omawia silnik 1.5T
                  Odnośnie 1,5T na filmie: "Variable timing control (VTC) in intake and exhaust camshafts, but no lift control (VTEC) on either" - czyli "bez kontroli podnoszenia (VTEC) na obu"
                  A na wykresach mamy opisy:
                  1.0T DOHC Dual VTC + Intake VTEC
                  1.5T DOHC Dual VT
                  Czyli co, silnik 1.0T jest bardziej VTEC (przynajmniej w połowie) niż 1.5T?
                  Last edited by Nowy2017; 23-03-2017, 12:18.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                    Jak działa i-vtec w tradycyjnych 1,4 100KM i 1,8 140-2 KM montowanych w 8/9 gen. ?
                    To jest pochodna starszego VTEC-E do oszczędzania paliwa. Jak dobrze pamiętam to przy 1000-3500rpm i przepustnicy <70% załącza się i-VTEC zmieniając fazy rozrządu w ten sposób, że silnik pracuje w trybie Atkinsona (jak w Priusie), żeby oszczędzać paliwo. Przy ok. 4200 z kolei zmienia się geometria dolotu i powoduje lepszy większy przepływ powietrza, przez co silnik łapie ten "oddech" na wyższych obrotach i widać to w formie lekkiego "peaku" na hamowni na wykresie.





                    Zamieszczone przez Nowy2017 Zobacz posta
                    Czyli co, silnik 1.0T jest bardziej VTEC (przynajmniej w połowie) niż 1.5T?
                    yyy no może można jakoś tak to ująć... nie zmienia to faktu, że:

                    Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                    Prawdziwy VTEC w klasycznym tego słowa znaczeniu od 4ech generacji Civica występuje już tylko w Type R/Si ...
                    Last edited by Alix; 23-03-2017, 12:25.
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • Czyli reasumując:
                      pełny VTEC = system elektronicznie sterowanych zmiennych faz i skoków zaworów po obu stronach (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control)
                      - w silniku 1.5T mamy zatem tylko system elektronicznie sterowanych zmiennych faz, czyli 1/2 VTEC
                      - w silniku 1.0T mamy system elektronicznie sterowanych zmiennych faz i skoków zaworów po stronie "intake", czyli 3/4 VTEC
                      ???

                      Comment


                      • Tu do poczytania o VTEC i jego implementacjach


                        Mowienie, ze pelny VTEC jest tylko z VTC to lekka przesada. Wtedy B seria nie bylaby pelnym VTEC

                        Comment


                        • A mój wujaszek nabył Fiata Tipo 1.4T 120ps,oczywiście Lpg bo ma być przede wszystkim tanio.Cena 62000zł.
                          Po niedzieli bedę testował.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Oli Zobacz posta
                            A mój wujaszek nabył Fiata Tipo 1.4T 120ps,oczywiście Lpg bo ma być przede wszystkim tanio.Cena 62000zł.
                            Konieczne napisz wrażenia itp..
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Nowy2017 Zobacz posta
                              Jeśli 1.0T przy prędkościach przelotowych 50-90 km/h (ekonomiczna jazda) będzie palił 4-4,5L to jest chyba wart tych pieniędzy. Choć jak widać dane z poprzedniej trasy to już wyszło 10L/100km. Bardzo duża różnica. Musiał ktoś mocno cisnąć ;-)
                              To ja cisnąłem. Spalanie w mieście przy kilku próbach dynamicznego rozpędzania się do 70 kmh.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
                                To co napisałeś potwierdziło tylko moje przypuszczenia, że raczej nie miałeś styczności z projektowaniem w Automotive w dzisiejszych czasach
                                Źle przypuszczasz.

                                Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
                                Aut nie projektuje się 10 lat, trwa to dużo szybciej i uwierz, 2 lata w czasie trwania takiego projektu robi ogromną różnicę.
                                Przygotowanie platformy (w przypadku MQB - 2008 do 2012). Platforma Mazdy - Sky: pierwszy koncept silnika SkyActiv G to ok 2008 rok (dewelopment odpowiednio wczesniej). Do tego walidacja, ktora trwa kilka miesiecy lub nawet rok.

                                Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
                                To właśnie z punktu widzenia nabywcy 2 lata to nie za wiele, bo kto zmienia nowe auto co 2 lata? Bogaty niemiec? Flota ?
                                Szczegolnie, ze oczekiwania nabywcy rosna, a systemy multimedialne starzeja sie w przyspieszonym tempie (wplyw smartfonow i aplikacji na nie).

                                Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
                                Co nie zmienia faktu, że model z 2013 jest już trochę przestarzały w porównaniu do aut, które mają premiery w 2017 i pewnie niedługo będą pojawiały się nowe wersje
                                Inwestycja w platforme Sky musi sie zwrocic tak jak w kazdym koncernie. Gdyby byla przestarzala nie otrzymywalaby tak dobrych ocen w testach, jezeli chodzi o uklad jezdny oraz w testach zderzeniowych. Zgadzam sie jednak, ze karoseria powinna zostac przeprojektowana w celu minimalizacji szumow (akustyczna szyba i uszczelki oraz maty to nie wszystko).

                                Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
                                I nie, pisząc "elektronika" nie miałem na myśli tylko systemów bezpieczeństwa, ale całokształt. Błędne założenie.
                                Przedstaw proszę konkretną listę przestarzalej elektroniki w Mazdach.

                                Comment

                                Working...
                                X