Obszerny artykuł : https://www.test.auto.pl/news/honda-civic
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
-
Wkrótce silniki 1.4 i 1.8 TSI znikną z oferty VAG, zostaną zastąpione przez nowy silnik 1.5 TSI EVO. Więcej info np tu: https://autokult.pl/27678,volkswagen...silnik-1-5-tsi .Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F
Comment
-
Zanim zamówiłem Leona ST spytałem się o silnik 1.5 TSI. Seat ma zacząć stosować pod koniec roku według nieoficjalnych informacji. Biorąc pod uwagę 4 miesięczny okres oczekiwania na Seata Leona ten silnik trafi na rynek w tym modelu w przyszłym roku.
Obecny silnik 1.4 TSI jeździ w setkach tysięcy, o ile nie milionach egzemplarzy.
TSI 1.5 ma mieć spręż większy o 25%. Niech go sprawdzą beta testerzy [emoji12]
Comment
-
Zamieszczone przez Butler Zobacz postaWidać że lubisz Mazdę...
Zamieszczone przez PJW Zobacz postaLimo, zgadzam się, Civic wszedł w stanach pod sam koniec 2015 roku, a a Mazda 3? W 2013, więc tak, jest to zupełnie inna wycena i trochę inna technologia, jeżeli chodzi o elektronikę. Wbrew pozorom 2 lata w motoryzacji to bardzo dużo. Nie tylko Mazda poprawia swoje samochody z roku na rok, Ameryki niestety nie odkryłeś. Poza tym elastyczność wolnossącego silnika Mazdy (mimo wysokiej wartości Nm) porównujesz do silnika Turbo? Na samym starcie dwa strzały w kolano.
Dwa lata to duzo tylko z punktu widzenia nabywcy samochodu a nie z punktu widzenia czasu trwania projektow R&D w tej branzy.
Owszem kazdy producent poprawia swoje auta, ale z reguly wiekszosc zmian oglasza sie podczas liftingu (co wiaze sie z restylizacja nadwozia oraz odpowiednia kampania reklamowa) a nie nowego rocznika modelowego w ktorym cichcem wprowadzono zmiany o ktorych z reguly wiedza tylko dealerzy. Takze to, ze Mazda wypuscila pierwsze auta w 2013 nie oznacza, ze siedzi tam ciagle ta sama "elektronika" (najlepiej sprawdzic samemu).
W praktyce porównujemy dwie legendarne marki aut japońskich słynących z rewelacyjnego napędu i prowadzenia - tak je widzi przeciętny Kowalski (różnice w specyfikacji odnośnie przyspieszenia są marginalne). Ostatecznie o wszystkim decyduje jazda próbna, cena samochodu oraz szacowane koszty eksploatacji. Moim zdaniem na chwile obecna Mazda ma bardziej elastyczna / wyważona ofertę - klimatyzacja w standardzie w każdej z wersji wyposażenia i brak wyżyłowanego trzycylindrowego silnika turbodoładowanego o pojemności 1.0.
Comment
-
Z elektroniki Mazdy to ja miałem akurat fatalne wrażenia jako ewidentnie przeszkadzającej w jeździe: https://www.civicforum.pl/showthread...429#post311429 To jest przecież jakaś paranoja że łatwiej puścić bokiem przednionapedowego hatchbacka z 65% masy na "ryju" niż idealnie wywazonego tylnonapedowego roadstera ze szpera - WTF???
Podobnie z ideą torque vectoring - to nie wszyscy napiszą wprost (bo firma jak daje do testów auta to trochę robi cenzurę wypowiedzi jednak), ale w nowej Hondę NSX to jest niby najoryginalniejsze... ale z drugiej strony najbardziej kontrowersyjne rozwiązanie. Wszystko fajnie póki grzecznie jedziemy na grip... ale jak styl jazdy mamy inny niż przewidział producent, szybko okazuje się, że auto... nie współpracuje! Są bardzo udane rozwiązania (np. Focus RS z jego trybem Drfift)... ale nie wszystkie takie są. Poza tym i tak wszystko zależy od dobrej mechaniki - np. Lancer EVO z AYC. Ale w prostym FWD bez szpery i bez możliwości wpływu na zawias to mam wrażenie trochę burza w szklance wody. Elektronika nawet najlepsza nie nadrobi fizyki pracy dobrego adaptywnego zawieszenia czy dobrego układu kierowniczego. Także ja zdecydowanie stawiałbym na konkrety, a nie elektroniczne wpomagaje co raz pomoże raz przeszkodzi. ESP/VSA w Civic, już nie mówiąc o Type R jest o niebo lepiej zestrojone niż prymitywne brutalne interwencje w MX-5 czy CX-3 jak sprzed 10 lat. Niech najpierw poprawią to, bo wstyd. Niech zrobią symulację szpery jak XDS w omawianym tu Leonie. To są konkrety. Do elektronicznych gadżetów Mazdy mam dystans, zobaczcie jak w testach spalania nic nie daje ten cały "przełomowy" i-eLoop...
Ogólnie, polecam dystans do marketingowych gadek koncernów [emoji14] A szczególnie w kwestii elektronicznych bajerów...Last edited by Alix; 23-03-2017, 07:20.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Zamieszczone przez libidinously Zobacz posta
EDIT: obejrzałem cenniki i wychodzi co następuje. Civic X HTB (wersja nadwoziowa ma w tym konkretnym porównaniu znaczenie) z silnikiem 1.0 w wersji Executive kosztuje 97 tys. zł. Civic IX Tourer (kombi) 1.6 i-DTEC w idealnej wersji wyposażenia Lifestyle, która ma dokładnie to samo, co Executive w X, kosztuje teraz cennikowo (wyprzedaż modelu) 95 tys. Do tego robimy za 2 tys zł chip na te 140 KM i mamy za identyczne 97 tys zł (auto z dieslem i w kombi!) dużo pakowniejsze, oszczędniejsze i lepsze silnikowo auto, również z H na masceI w moim prywatnym odczuciu również ładniejsze i proporcjonalniejsze, ale to niech rozważy każdy po swojemu. Brać i się nie zastanawiać
Comment
-
Zamieszczone przez marekwar Zobacz postaZanim zamówiłem Leona ST spytałem się o silnik 1.5 TSI. Seat ma zacząć stosować pod koniec roku według nieoficjalnych informacji. Biorąc pod uwagę 4 miesięczny okres oczekiwania na Seata Leona ten silnik trafi na rynek w tym modelu w przyszłym roku.
Obecny silnik 1.4 TSI jeździ w setkach tysięcy, o ile nie milionach egzemplarzy.
TSI 1.5 ma mieć spręż większy o 25%. Niech go sprawdzą beta testerzy [emoji12]
Comment
-
Zamieszczone przez Alix Zobacz postaIle dałeś po rabatach? Aczkolwiek Seat w trumnie to dla mnie żadna alternatywa dla lifestylowego i świeżego Civica [emoji14] Adaptywny zawias masz tam?
Comment
-
Zamieszczone przez login_87 Zobacz postaTourer 2017 najwcześniej w salonach pewnie w lipcu...Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC
Comment
-
No tak, ale najgorsze w tym, że znika 1.8TSI przez to i będzie "dziura" aż do CupryBędzie 150KM i dłuuugo nic aż do 300... Teraz paradoksalnie Honda ma lepsze rozłożenie koni po ofercie (129, 182 i 320). Leona z resztą i tak już wykastrowali z części sportowości bo już ma guziczek zamiast normalnego ręcznego
Tak jak i X gen i to nawet w Type R - tragedia
Last edited by Alix; 23-03-2017, 09:00.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
No to się porobiło z tymi Leonami - wczoraj też się nad tym autem zastanawiałem. Ja jednak poczekam do przyszłego roku bo sądzę że powinien wyjść nowy model, ten obecny jest na rynku chyba od 2012 i pewnie szykuje się już jakaś zmiana. W obecnym trochę wnętrze mi nie podchodzi.CIVIC IX 1,8/142KM
Comment
-
Zamieszczone przez remar Zobacz postaNo to się porobiło z tymi Leonami - wczoraj też się nad tym autem zastanawiałem. Ja jednak poczekam do przyszłego roku bo sądzę że powinien wyjść nowy model, ten obecny jest na rynku chyba od 2012 i pewnie szykuje się już jakaś zmiana. W obecnym trochę wnętrze mi nie podchodzi.
Comment
-
Zamieszczone przez login_87 Zobacz postaTourer 2017 najwcześniej w salonach pewnie w lipcu...
Nie jest potwierdzone info, ze w ogole bedzie kombi Xgen, a wrecz czasem dementowane.
Po drugie, jezeli mialby byc w lecie w salonach to musialby juz dawno byc zaprezentowany publicznie - zauwaz, ze CTR pojawi sie jesienia a wersja producyjna juz jest zaprezentowana, a prototyp jesienia.
Zamieszczone przez remar Zobacz postaNo to się porobiło z tymi Leonami - wczoraj też się nad tym autem zastanawiałem.
Abstrahujac od designu zewnetrznego i tego czy wyglada sportowo czy nie (szczegolnie Cupra) to nie znioslbym na dluzsza mete tego nudnego i ponurego wnetrza.
W obu przypadkach z radoscia wsiadlem potem do swojego UFO. Jedyne co bylo zauwazalnie lepsze w Leonie to mozliwosc mocnego opuszczenia fotela kierowcy, czego ze wzgledu na bak w UFO zrobic sie nie da. Wiec jak dla mnie - mimo tego, ze tanszy i z wieksza mozliwoscia konfiguracji to jednak nie bylby brany pod uwage.
Comment
Comment