Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • U mnie w robocie to cały czas jest wałkowany temat Civica X,źe drogo,źe fajny itp.
    I właśnie jeden z kolegów chciał 1.5T Prestige(ok115k)i porównywał z Astrą,Leonem,Golfem itp,i dostał ofertę na Golfa GTI Performance 245ps
    w cenie 120000zł.

    Comment


    • Zamieszczone przez Oli Zobacz posta
      U mnie w robocie to cały czas jest wałkowany temat Civica X,źe drogo,źe fajny itp.
      I właśnie jeden z kolegów chciał 1.5T Prestige(ok115k)i porównywał z Astrą,Leonem,Golfem itp,i dostał ofertę na Golfa GTI Performance 245ps
      w cenie 120000zł.
      Hmmm. Tak z ciekawości wrzuciłem w konfigurację Golfa 1.4 TSI 150 km (jeszcze tego starego), wziąłem wersję Highline i dodałem wszystko, co ma Civic X wersja Prestige 1.5 T manual. Golf wyszedł ponad 120 000 zł. Wiem, że są rabaty, ale nie sądzę, żeby to było więcej niż 10 %, więc koniec końców cena nowego Civica aż tak nie poraża w takim zestawieniu

      Comment


      • Mój Civic Sport IX gen kończy w październiku 5 lat i czas na coś nowego.
        Testowałem Mazdę 3, Astrę i Leona ST czekając na otwarte drzwi X gen w Honda Park Łódź w ostatnią sobotę.
        Sprawdziłem, siedziałem i .... tego samego dnia zamówiłem Seat Leona ST w wersji Xcellence z silnikiem 1.4 150KM oraz automatem DSG7. Kolor trochę "mazdowaty" Red Desire.
        4 miesiące czekania na produkcję i czas na stopniowe pożegnanie się z Hondą, nie ukrywam z łezką w oku

        Comment


        • Ile dałeś po rabatach? Aczkolwiek Seat w trumnie to dla mnie żadna alternatywa dla lifestylowego i świeżego Civica [emoji14] Adaptywny zawias masz tam?
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
            W manualach też tak naprawdę powinno się wymieniać tylko nikt o tym nie pisze... to tak jak z tymi interwalami wymiany oleju "Long Life" bullshit... Olej w manualu nie jest nieśmiertelny i też z czasem traci swoje właściwości. Suzuki jest jednym z nielicznych uczciwych, który pisze co 3 lata / 45-60tys. A potem skrzynia ciężko chodzi, padają synchronizatory, a po 200tys. już pozostaje wyru**any "patyk w budyniu"
            Aż muszę później zobaczyć, co mam w Tourerze w instrukcji (bo nie mam jej teraz przy sobie), ale w starym sedanie (2002) miałem normalnie w książce serwisowej i instrukcji napisane, żeby zmieniać olej w skrzyni co 120-tyś km/6 lat. I pewnie byłem jednym z nielicznych, którzy ten olej zmieniali. A później jak sprzedawałem to się potencjalni nabywcy bardzo dziwili, że skrzynia tak lekko i przyjemnie działa
            Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
            Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

            Comment


            • Alix - po rabatach 7,86% wyszło 99.600. Nie wziąłem jedynie DCC i Navi - budżet był 100 tysi i dlatego Honda Sport + odpadła chociaż przyczyna i tak byłaby inna - po mojej czerwonej IX gen ta nowa jakoś mi nie pasuje.
              Last edited by marekwar; 22-03-2017, 19:40.

              Comment


              • Interwały olejowe mogą się róźnić w zależnosci od rynku. Pamietam, że jak ojciec miał 6gena to w PL wymiana oleju była co 10 tys, a w niemieckich książkach serwisowych co 15 tys.

                Comment


                • Zamieszczone przez Slinger Zobacz posta
                  Aż muszę później zobaczyć, co mam w Tourerze w instrukcji (bo nie mam jej teraz przy sobie), ale w starym sedanie (2002) miałem normalnie w książce serwisowej i instrukcji napisane, żeby zmieniać olej w skrzyni co 120-tyś km/6 lat. I pewnie byłem jednym z nielicznych, którzy ten olej zmieniali. A później jak sprzedawałem to się potencjalni nabywcy bardzo dziwili, że skrzynia tak lekko i przyjemnie działa
                  Sprawdzilem instrukcje i jest dobrze - Honda nadal nie ukrywa, ze nalezy olej w manualu tez zmieniac. Jest tak napisane:
                  1. Eksploatacja normalna:
                  - wersja z przypominaniem o serwisie, to komp powie kiedy w skrzyni zmienic olej
                  - wersja bez przypominania, to co 120 tys / 6 lat (czyli tak jak w starym sedanie mialem)
                  2. Eksploatacja trudna (regularna jazda w gorach lub regularne holowanie przyczepy):
                  - co 60 tys / 3 lata
                  Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
                  Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Slinger Zobacz posta
                    Sprawdzilem instrukcje i jest dobrze - Honda nadal nie ukrywa, ze nalezy olej w manualu tez zmieniac. Jest tak napisane:
                    1. Eksploatacja normalna:
                    - wersja z przypominaniem o serwisie, to komp powie kiedy w skrzyni zmienic olej
                    - wersja bez przypominania, to co 120 tys / 6 lat (czyli tak jak w starym sedanie mialem)
                    2. Eksploatacja trudna (regularna jazda w gorach lub regularne holowanie przyczepy):
                    - co 60 tys / 3 lata
                    Ja w Tourerze wymieniłem zapobiegawczo po 55000 km, nie wiem czy kolor oleju ma jakiekolwiek znaczenie ale zlany olej był koloru ciemnozielonego, podczas gdy nowy MTF-3 ma brązowe zabarwienie.
                    Żeby nie było całkowitego offtopu, w rozpisce czynności serwisowych dla X-gena podlinkowanej powyżej wymiana oleju w manualu co 120000 km lub 8 lat. CVT - 40000 km lub 2 lata.
                    Last edited by Lukas; 22-03-2017, 20:31.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez marekwar Zobacz posta
                      Alix - po rabatach 7,86% wyszło 99.600. Nie wziąłem jedynie DCC i Navi - budżet był 100 tysi i dlatego Honda Sport + odpadła chociaż przyczyna i tak byłaby inna - po mojej czerwonej IX gen ta nowa jakoś mi nie pasuje.
                      Od pewnego czasu DCC czy inne adaptywne zawieszenie jest dla mnie pierwszą opcją do wzięcia w aucie jeśli to możliwe tylko - inna jakość jazdy. Odpuściłbym cała elektronikę i tysiac innych bzdetow dla tego [emoji14] Czy to Leon, czy Mini czy BMW czy Civic - auto z i bez to dla mnie... dwa inne auta

                      Rozumiem, że nowy Civic nie każdemu podejdzie, ale Leon po Civicu miałbym pewien dysonans. Jeszcze Cupra, rozumiem, dla osiągów. No chyba, że potrzebowałes kombi. Tu Honda niestety w X nie ma czym pokonkurowac - w sumie trochę szkoda Ale to Twój wybór i niech Ci służy, Leon fajne auto tak czy owak, szerokości!
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • IMG_6451.JPG
                        IMG_6452.jpg
                        IMG_0960.jpg
                        Czerwony to wersja US, biały UK.

                        Czarny:
                        17333089_1304267916334641_9184750093201309696_n.jpg
                        17076999_789394674553125_6871875668473282560_n.jpg

                        Tylna kanapa (4 osobowy):
                        17333092_286100018467868_7538520340171849728_n.jpg
                        Last edited by ozzymir; 22-03-2017, 21:56.

                        Comment


                        • Ja też byłem zapisany na sporta czerwonego za 97, ale doplacilem trochę i wziąłem ctr9 w dość okazyjnej cenie i ciągle mimo wszystko się zastanawiam czy dobrze zrobiłem, bo ta x mi się podoba, zresztą tyle wyczekiwania, śledzenia prasy i oczywiście forum, a tu znów civic ix:-)

                          Comment


                          • Tak patrząc na ceny nowego Civica i rosnących cen konkurencji to można dojść do wniosku, że Civic IX z bardzo udanym dieslem 1.6 taki drogi aż nie był z tej perspektywy Jak ktoś potrzebuje kombi to powinien brać Tourera, póki jeszcze jest dostępny, z tym właśnie dieslem (benzyna po dociążeniu i w upałach za słaba niestety), zchipować na 140 KM i będzie idealna, żwawa, niepowtarzalna (już niestety) trumna na lata. Z wartością rezydualną taką że ulala.

                            A wracając do 1.5 T Hondy w porównaniu do TSI 1.4/150 i 1.8/180 to fakt, że pod względem dynamiki jest gdzieś pomiędzy (i to jest dla 95% kierowców więcej niż trzeba - dla mnie na pewno w sam raz). Ale trzeba też wziąć pod uwagę, że spalanie ma na poziomie 1.4 TSI właśnie i to jest spora przewaga w stosunku do 1.8 TSI, którego spalanie jest na poziomie CTR IX. I o ile przy 300 KM to jest świetny wynik, tak przy 180 już nie.

                            EDIT: obejrzałem cenniki i wychodzi co następuje. Civic X HTB (wersja nadwoziowa ma w tym konkretnym porównaniu znaczenie) z silnikiem 1.0 w wersji Executive kosztuje 97 tys. zł. Civic IX Tourer (kombi) 1.6 i-DTEC w idealnej wersji wyposażenia Lifestyle, która ma dokładnie to samo, co Executive w X, kosztuje teraz cennikowo (wyprzedaż modelu) 95 tys. Do tego robimy za 2 tys zł chip na te 140 KM i mamy za identyczne 97 tys zł (auto z dieslem i w kombi!) dużo pakowniejsze, oszczędniejsze i lepsze silnikowo auto, również z H na masce I w moim prywatnym odczuciu również ładniejsze i proporcjonalniejsze, ale to niech rozważy każdy po swojemu. Brać i się nie zastanawiać
                            Last edited by libidinously; 22-03-2017, 22:26.

                            Comment


                            • No to akurat fakt. 1.8TSI łyka swoje. A czasem i benzyny i oleju niestety wciąż...
                              ............................C I V I C
                              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                              . .
                              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                              Comment


                              • Dokładnie spalania oleju w 1,8 jak i w 1,4 do tej pory nie wyeliminowali, może właśnie dlatego wprowadzili 1,5tsi, ja tam vagowi nie ufam i jeśli patrząc realnie to jednak Honda bardziej rokuje pod względem niezawodnosci niż golf, octavia i leon

                                Comment

                                Working...
                                X