Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Obszerny artykuł : https://www.test.auto.pl/news/honda-civic
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • Wkrótce silniki 1.4 i 1.8 TSI znikną z oferty VAG, zostaną zastąpione przez nowy silnik 1.5 TSI EVO. Więcej info np tu: https://autokult.pl/27678,volkswagen...silnik-1-5-tsi .
      Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
      Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

      Comment


      • Zanim zamówiłem Leona ST spytałem się o silnik 1.5 TSI. Seat ma zacząć stosować pod koniec roku według nieoficjalnych informacji. Biorąc pod uwagę 4 miesięczny okres oczekiwania na Seata Leona ten silnik trafi na rynek w tym modelu w przyszłym roku.
        Obecny silnik 1.4 TSI jeździ w setkach tysięcy, o ile nie milionach egzemplarzy.
        TSI 1.5 ma mieć spręż większy o 25%. Niech go sprawdzą beta testerzy [emoji12]

        Comment


        • Zamieszczone przez Butler Zobacz posta
          Widać że lubisz Mazdę...
          Tak samo jak i Hondę oraz inne marki.

          Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
          Limo, zgadzam się, Civic wszedł w stanach pod sam koniec 2015 roku, a a Mazda 3? W 2013, więc tak, jest to zupełnie inna wycena i trochę inna technologia, jeżeli chodzi o elektronikę. Wbrew pozorom 2 lata w motoryzacji to bardzo dużo. Nie tylko Mazda poprawia swoje samochody z roku na rok, Ameryki niestety nie odkryłeś. Poza tym elastyczność wolnossącego silnika Mazdy (mimo wysokiej wartości Nm) porównujesz do silnika Turbo? Na samym starcie dwa strzały w kolano .
          Wlasnie probuje uswiadomic ew. potencjalnym kupujacym, ze kupujac Mazde dostajesz aktualne rozwiazania z zakresu aktywnego bezpieczenstwa, gdyz oni to potrafia zmienic w danym roczniku niekoniecznie glosno sie tym chwalac (zakladam, ze to nazywasz "elektronika"). Honda ma nieco inne podejscie a Mazda ma troche inne - nie pytajcie, czy lepiej miec aktywnego zawieszenie jak w Civicu, czy np. G Vectoring jak w Mazdzie lub Subaru WRX STi. Kazdy musi sam ocenic (osobiscie wolalbym chyba to pierwsze o ile jest wyczuwalna roznica).

          Dwa lata to duzo tylko z punktu widzenia nabywcy samochodu a nie z punktu widzenia czasu trwania projektow R&D w tej branzy.

          Owszem kazdy producent poprawia swoje auta, ale z reguly wiekszosc zmian oglasza sie podczas liftingu (co wiaze sie z restylizacja nadwozia oraz odpowiednia kampania reklamowa) a nie nowego rocznika modelowego w ktorym cichcem wprowadzono zmiany o ktorych z reguly wiedza tylko dealerzy. Takze to, ze Mazda wypuscila pierwsze auta w 2013 nie oznacza, ze siedzi tam ciagle ta sama "elektronika" (najlepiej sprawdzic samemu).

          W praktyce porównujemy dwie legendarne marki aut japońskich słynących z rewelacyjnego napędu i prowadzenia - tak je widzi przeciętny Kowalski (różnice w specyfikacji odnośnie przyspieszenia są marginalne). Ostatecznie o wszystkim decyduje jazda próbna, cena samochodu oraz szacowane koszty eksploatacji. Moim zdaniem na chwile obecna Mazda ma bardziej elastyczna / wyważona ofertę - klimatyzacja w standardzie w każdej z wersji wyposażenia i brak wyżyłowanego trzycylindrowego silnika turbodoładowanego o pojemności 1.0.

          Comment


          • Z elektroniki Mazdy to ja miałem akurat fatalne wrażenia jako ewidentnie przeszkadzającej w jeździe: https://www.civicforum.pl/showthread...429#post311429 To jest przecież jakaś paranoja że łatwiej puścić bokiem przednionapedowego hatchbacka z 65% masy na "ryju" niż idealnie wywazonego tylnonapedowego roadstera ze szpera - WTF???

            Podobnie z ideą torque vectoring - to nie wszyscy napiszą wprost (bo firma jak daje do testów auta to trochę robi cenzurę wypowiedzi jednak), ale w nowej Hondę NSX to jest niby najoryginalniejsze... ale z drugiej strony najbardziej kontrowersyjne rozwiązanie. Wszystko fajnie póki grzecznie jedziemy na grip... ale jak styl jazdy mamy inny niż przewidział producent, szybko okazuje się, że auto... nie współpracuje! Są bardzo udane rozwiązania (np. Focus RS z jego trybem Drfift)... ale nie wszystkie takie są. Poza tym i tak wszystko zależy od dobrej mechaniki - np. Lancer EVO z AYC. Ale w prostym FWD bez szpery i bez możliwości wpływu na zawias to mam wrażenie trochę burza w szklance wody. Elektronika nawet najlepsza nie nadrobi fizyki pracy dobrego adaptywnego zawieszenia czy dobrego układu kierowniczego. Także ja zdecydowanie stawiałbym na konkrety, a nie elektroniczne wpomagaje co raz pomoże raz przeszkodzi. ESP/VSA w Civic, już nie mówiąc o Type R jest o niebo lepiej zestrojone niż prymitywne brutalne interwencje w MX-5 czy CX-3 jak sprzed 10 lat. Niech najpierw poprawią to, bo wstyd. Niech zrobią symulację szpery jak XDS w omawianym tu Leonie. To są konkrety. Do elektronicznych gadżetów Mazdy mam dystans, zobaczcie jak w testach spalania nic nie daje ten cały "przełomowy" i-eLoop...

            Ogólnie, polecam dystans do marketingowych gadek koncernów [emoji14] A szczególnie w kwestii elektronicznych bajerów...
            Last edited by Alix; 23-03-2017, 07:20.
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • Zamieszczone przez libidinously Zobacz posta

              EDIT: obejrzałem cenniki i wychodzi co następuje. Civic X HTB (wersja nadwoziowa ma w tym konkretnym porównaniu znaczenie) z silnikiem 1.0 w wersji Executive kosztuje 97 tys. zł. Civic IX Tourer (kombi) 1.6 i-DTEC w idealnej wersji wyposażenia Lifestyle, która ma dokładnie to samo, co Executive w X, kosztuje teraz cennikowo (wyprzedaż modelu) 95 tys. Do tego robimy za 2 tys zł chip na te 140 KM i mamy za identyczne 97 tys zł (auto z dieslem i w kombi!) dużo pakowniejsze, oszczędniejsze i lepsze silnikowo auto, również z H na masce I w moim prywatnym odczuciu również ładniejsze i proporcjonalniejsze, ale to niech rozważy każdy po swojemu. Brać i się nie zastanawiać
              Tylko żeby jeszcze takiego diesla dało się kupić... Tourer 2017 najwcześniej w salonach pewnie w lipcu...

              Comment


              • Zamieszczone przez marekwar Zobacz posta
                Zanim zamówiłem Leona ST spytałem się o silnik 1.5 TSI. Seat ma zacząć stosować pod koniec roku według nieoficjalnych informacji. Biorąc pod uwagę 4 miesięczny okres oczekiwania na Seata Leona ten silnik trafi na rynek w tym modelu w przyszłym roku.
                Obecny silnik 1.4 TSI jeździ w setkach tysięcy, o ile nie milionach egzemplarzy.
                TSI 1.5 ma mieć spręż większy o 25%. Niech go sprawdzą beta testerzy [emoji12]
                1.5TSI to w zasadzie stary 1.4TSI z nowym osprzętem. Zwiększoną pojemność uzyskano poprzez zwiększenie skoku tłoków.

                Comment


                • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                  Ile dałeś po rabatach? Aczkolwiek Seat w trumnie to dla mnie żadna alternatywa dla lifestylowego i świeżego Civica [emoji14] Adaptywny zawias masz tam?
                  Tu się nie zgodzę. Seat Leon ST to bardzo dobra alternatywa dla Civika X hatchback, zwłaszcza w wersji Xcellence. Sam się zastanawiam obecnie nad dwoma już samochodami - Civic X 1.0T Elegance i właśnie Seat Leon ST 1.4 125/150 Xcellence. Leon ST to obecnie najładniejszy kompaktowy sport wagon. Długość nadwozia to jedynie 4,55 m czyli niewiele więcej niż 4,5 m Civika X hatch. A sam samochód jest bardziej praktyczniejszy. Koło zapasowe pod podłogą (nie uznaje zestawu naprawczego). Mozliwośc założenia haka z tyłu. Dwupoziomowa podłoga z tyłu. Otwierane przejście do bagażnika w tylnym oparciu do przewiezienia np. nart. To są takie szczegóły, ale dla mnie istotne. "Trumnowato" wygląda nadwozie nowej Astry V ST (długość 4,70 m). A cena Leona ST 1.4 150 Xcellence 93000 zł, do tego jakiś rabacik i jest lepiej niż w Hondzie. Honda jest zdecydowanie za droga ;-)

                  Comment


                  • Zamieszczone przez login_87 Zobacz posta
                    Tourer 2017 najwcześniej w salonach pewnie w lipcu...
                    A masz jakieś potwierdzone informacje? Bo do tej pory z informacji prasowych (wypowiedzi szefa brytyjskiego oddziału Hondy) wynika, że w X gen Tourera nie będzie w ogóle.
                    Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
                    Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

                    Comment


                    • No tak, ale najgorsze w tym, że znika 1.8TSI przez to i będzie "dziura" aż do Cupry Będzie 150KM i dłuuugo nic aż do 300... Teraz paradoksalnie Honda ma lepsze rozłożenie koni po ofercie (129, 182 i 320). Leona z resztą i tak już wykastrowali z części sportowości bo już ma guziczek zamiast normalnego ręcznego Tak jak i X gen i to nawet w Type R - tragedia
                      Last edited by Alix; 23-03-2017, 09:00.
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • Jakby ktoś jeszcze szukał CTR IX White Edition po bardzo dobrej cenie to PM.

                        Comment


                        • No to się porobiło z tymi Leonami - wczoraj też się nad tym autem zastanawiałem. Ja jednak poczekam do przyszłego roku bo sądzę że powinien wyjść nowy model, ten obecny jest na rynku chyba od 2012 i pewnie szykuje się już jakaś zmiana. W obecnym trochę wnętrze mi nie podchodzi.
                          CIVIC IX 1,8/142KM

                          Comment


                          • Zamieszczone przez remar Zobacz posta
                            No to się porobiło z tymi Leonami - wczoraj też się nad tym autem zastanawiałem. Ja jednak poczekam do przyszłego roku bo sądzę że powinien wyjść nowy model, ten obecny jest na rynku chyba od 2012 i pewnie szykuje się już jakaś zmiana. W obecnym trochę wnętrze mi nie podchodzi.
                            Obawiam się, że nowy Leon IV będzie w sprzedaży najwcześniej od 2019-2020. Pokażą go pewnie dopiero na targach w 2 poł. 2018.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez login_87 Zobacz posta
                              Tourer 2017 najwcześniej w salonach pewnie w lipcu...
                              Mowisz o roku modelowym czy Xgen?
                              Nie jest potwierdzone info, ze w ogole bedzie kombi Xgen, a wrecz czasem dementowane.
                              Po drugie, jezeli mialby byc w lecie w salonach to musialby juz dawno byc zaprezentowany publicznie - zauwaz, ze CTR pojawi sie jesienia a wersja producyjna juz jest zaprezentowana, a prototyp jesienia.


                              Zamieszczone przez remar Zobacz posta
                              No to się porobiło z tymi Leonami - wczoraj też się nad tym autem zastanawiałem.
                              Mialem okazje jezdzic dwoma Leonami - 1.6 TDI z manualem w wersji golas z wypozyczalni w Hiszpanii i 1.2 TSI DSG w jakiejs bardziej wypasionej wersji z ledami - tez z wypozyczalnoi jako zastepczak jak robilem auto po stłuczce. Wrazenia absolutnie nijakie z obu wersji. Auto Emocion chyba ktos zapomnial dodac w konfiguratorze. Z plusów - niskie spalanie TDI. TSI jak to TSI - jak jedziesz dynamicznie to pali powyzej 10. DSG teoretycznie fajne, ale ruszyc bez szarpniecia nie sposob, nie mowiac juz o tym, ze potrafi sie gubic i mieszac biegami przy predkosciach granicznych dla dwoch sasiednich biegow. Z plusow tez to, ze przy spokojnej jezdzie potrafi poprzez wrzucenie wysokiego biegu (typu 7b przy 40km/h) ograniczac spalanie, jednak potem reakcja na kickdown czesto dosc dluga.
                              Abstrahujac od designu zewnetrznego i tego czy wyglada sportowo czy nie (szczegolnie Cupra) to nie znioslbym na dluzsza mete tego nudnego i ponurego wnetrza.
                              W obu przypadkach z radoscia wsiadlem potem do swojego UFO. Jedyne co bylo zauwazalnie lepsze w Leonie to mozliwosc mocnego opuszczenia fotela kierowcy, czego ze wzgledu na bak w UFO zrobic sie nie da. Wiec jak dla mnie - mimo tego, ze tanszy i z wieksza mozliwoscia konfiguracji to jednak nie bylby brany pod uwage.

                              Comment


                              • Sporo ludzi jako alternatywę dla co by nie mówić drogiego Civica rozważa właśnie Leona,Astrę,Golfa,a wkrótce ma być nowy Focus.
                                A przecieź jest jeszcze Mazda3,Octavia,francuzy,także jest wybór.
                                Last edited by Oli; 23-03-2017, 10:00.

                                Comment

                                Working...
                                X