Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Przecież, to auto weszło do sprzedaży 10.2015, więc ch wieku dziecięcego powinny być wyeliminowane, zresztą kiedy Honda miała takie choroby i jakie (skrzypienie kokp i spadające odboje amorkow w viii), ja miałem ix z początku produkcji i nie było nic przez 83 k km, czasem lusterko od pasażera się nie składało. Mam znajomego co ma paska za prawie 200koła i już 2 razy był w serwisie a ma 20kkm

    Comment


    • Zamieszczone przez ozonex Zobacz posta
      To jeszcze odległa przyszłość, zanim większość aut będzie wyposażona w takie systemy, jednak jestem ciekaw czy np. za 10-15 lat będzie to miało realny wpływ na bezpieczeństwo na drodze.
      z pewnoscia bedzie mialo, czlowiek jest jednak slabym ogniwem i niestety glownym czynnikiem sprawczym kolizji drogowych (chocby to zrodlo: https://motogazeta.mojeauto.pl/Aktua...h,a,16224.html). i nie jest to az tak odlegla przyszlosc, byc moze jestesmy ostatnim pokoleniem czerpiacym frajde (ale rowniez ponoszacym wieksze ryzyko) w zwiazku z kierowaniem samochodu. pewnie jest to dla niektorych niewyobrazalne, ale tak samo niewyobrazalne niecale sto lat temu bylo dla ulanow wojsko bez koni
      zerknijcie tu, co prawda to warunki testowe, ale i tak robi wielkie wrazenie (testbed hondy, zeby nie bylo zbyt offtopicznie):
      On the edge of the San Francisco suburb of Concord sits a ghost town. Dilapidated buildings and cracked roads are framed by overgrowth and slightly askew street signs. The decommissioned 5-acre portion of the Concord Naval Weapons Station that once housed military personnel and their families is now home to squirrels, jack rabbits, wild turkeys and Honda's mysterious testing lab for autonomous vehicles.

      a tesla robi takie testy w normalnym ruchu ulicznym!!!
      przyszlosc to auta elektryczne i autonomiczne. IMHO tesla jest iphonem motoryzacji, mark my words
      Last edited by fishdick; 21-03-2017, 19:58. Powód: dodane zrodlo

      Comment


      • Jestem niemal pewny że X gen stanieje. Kiedy ? Jak wejdą do sprzedaży Tesle 3, potem tajemniczy nowy model Hondy a potem może nawet elektryczny Ursus (???). Honda chyba wypuściła uturbione wersje jakby na koniec ery spalinowców żeby jej portfolio było pełne A tak naprawdę koncerny zbroją się już do wojny konkurencyjnej w EV. Przecież jeszcze nie zdążyliśmy się nacieszyć CTR IX a już pokazują nam następnego. To dlatego że "zbrojenie" musiało być przyspieszone i poczynione wcześniej projekty muszą się zwrócić chociaż w części.

        A z innej beczki - czy to prawda, że X gen nie ma VTECa ? (nie czytałem tych 250+ stron wątku) Może żeby skończyć to never ending story o cenach rozwińcie aspekt silnika.
        Honda Hybrid 3,4L/100km
        sigpic
        https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

        Comment


        • Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
          Mazda przeszła tylko lift, co nie oznacza, że była w 100% projektowana, więc wycena jest też z innych czasów.
          1. Honda Civic weszła w wersji Sedan do sprzedaży na rynku US w listopadzie 2015 roku. Takze z ta swiezoscia ktos sie tu zagalopowal patrzac na HB i rynek europejski.

          2. Cena samochodu vs koszt elektroniki: realny koszt BOMu nie ma wiekszego przelozenia na cene samochodu. Tylko w salonie tak sie to przedstawia, gdyz trzeba zarobic na opcjach i pakietach lub wersjach wyposażenia.

          3. Mazda usprawnia swoje auta z roku na rok: to nie jest zwykly lifting oparty na restylizacji nadwozia, ale dosc spore zmiany na korzysc dla uzytkownika: np. dodanie szyby akustycznej lub zmiany w zakresie aktywnego bezpieczenstwa, kolorowy HUD, system G-Vectoring w standardzie dla kazdej z wersji itd. W takim tempie za 2-3 lata model 3 oraz CX-3 dostana HUD na szybie, ktory jest w modelu CX-5. Silniki SkyActiv sa ciagle na biezaco usprawniane - takze pod wzgledem krzywej momentu obrotowego. Jezeli chodzi o pakiet aktywnego bezpieczenstwa: to jeden z pelniejszych na rynku, ale zgadzam sie, ze Honda ma wieksza fiksacje na tym punkcie (dopiero teraz w Mazdzie wszedl system TSR oraz rozpoznawania zmeczenia kierowcy).

          4. 116 tys zl za Honde Civic 1.5T w wersji Prestige to znaczna kwota. Przykladowo w salonie widzialem Mazde 6 kombi w wersji SkyPassion (najwyzszej) za 130 tys zl. Mazda 3 mozna wyjechac z salonu za 82 tys w wersji SkyEnergy z kamera cofania, czujnikami parkowania z tylu, reflektorami LED itd. W tej wersji wyposazenia pakiet aktywnego bezpieczenstwa jest okrojony: monitorowanie ruchu poprzecznego, martwego pola w lusterku, system awaryjnego hamowania itd. W modelu CX-3 w wersji SkyEnergy jest dodatkowo LDW. Tylko, czy warto doplacac wiecej za wiecej problemów? Przykładowo: system rozpoznawania znakow drogowych TSR ma wciaz spore ograniczenia, jezeli chodzi o rozdzielczosc (kilka znakow kolo siebie). Rzekomo inteligentne przelaczanie swiatel LED nie dziala, gdy szyba jest zabrudzona, mokra, zaparowana itd. To nie jest tylko problem Mazdy, gdyz ten sam problem jest w Oplu Astra 5. Takze choc podziwiam Honde za propagowanie systemu ADAS w kazdym z ich modeli to jednak uwazam, ze lepiej dostac klimatyzacje, niz czesc z tych systemow aktywnego bezpieczeństwa.

          5. Honda Civic posiada szybę akustyczną oraz potrójne uszczelki: "An acoustic windscreen uses an outer layer of 2.1 mm safety glass, a 0.7 mm middle layer of noise-reducing acoustic polyvinyl butyral (PVB), and a 1.8 mm inner layer of safety glass, for a total thickness of 4.6 mm – all combining to deliver class-leading wind-noise performance. And the Civic’s doors feature triple-layer seals to reduce the ingress of wind and other exterior noise."

          Jeżeli o hałas to chyba tylko Lexusy są dobrze wyciszone z japońskich aut. Problem nie leży tylko w samej szybie oraz uszczelkach, ale przede wszystkim w konstrukcji karoserii oraz grubości blach oraz rodzaju stali.

          6. Silniki 1.0 / 1.5 VTEC Turbo w wersji ze skrzynia manualna posiadają koło dwumasowe: "A constant-mesh helical reverse gear mechanism significantly reduces noise, and the dual mass flywheel delivers further NVH benefits."

          Więcej informacji: https://hondanews.eu/eu/en/cars/medi...7-honda-civic1

          7. Silnik benzynowy czterocylindrowy wolnossący z bezpośrednim wtryskiem Mazda SkyActiv 2.0 120KM (model CX-3: 204 Nm @2800rpm) / model 3: 210Nm @4000 rpm; przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 8.8 (man) / 8.9s (aut)) vs benzynowy czterocylindrowy turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem Honda 1.5 VTEC Turbo 182KM (240Nm@1900rpm; przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 8.4 / 8.5s). Koszty eksploatacji na korzyść Mazdy (brak turbiny oraz kola dwu masowego) przy dość zbliżonych osiągach. Trzycylindrowy silnik 1.0 VTEC Turbo pasuje do Skody Citigo albo Kii Picanto moim zdaniem, a nie do auta tej klasy, ale na upartego wszystko można. Generalnie silniki Hondy wdrożono moim zdaniem zbyt późno - szczególnie patrząc na delikatny odwrót od downsizingu (nowe normy pomiaru spalin oraz zużycia paliwa). Od roku 2018 kiedy to będą montowane filtry GPF zakup samochodu z silnikiem benzynowym z turbiną i kołem dwu masowym może już nie być tak opłacalny i tendencja może się odwrócić (niższe spalanie silnika diesla).

          8. Honda produkowała dobre i niezawodne silniki, ale dla Kowalskiego (bazujące na starej technologii). Na poziomie hi-tech (F1) japońskie firmy jak Honda lub Toyota słabo sobie radzą (poza legendarnym zespołem BAR Honda, ale to już przeszłość).

          9. Honda Civic, Mazda 3 - to nie są sportowe auta. Klienci dają się zwieść dynamicznej stylistyce karoserii i dorabiają do tego własną ideologię szerząc mity. To dla tych, którzy uważają, ze Honda chciała wyprodukować sportowe auto i tak je popsuła Wg mnie chciała zrobić auto do codziennego użytku i takie ono jest (dlatego mamy takie silniki a nie inne).

          Generalnie, jeżeli chodzi o wyposażenie to na pierwszy rzut oka widzę wiele rzeczy na plus w stosunku do Mazdy, ale diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach:
          - regulowane zagłówki (nie wiem, czy to jest kąt pochylenia, czy w orientacji poziomej na glebokosc???)
          - regulacja odcinka lędźwiowego fotela kierowcy / pasażera
          - nawiewy na tył
          - dość spora ilość miejsca z tyłu (ale to może być złudzenie)
          - multimedia dotykowe w zasięgu ręki
          - wsparcie dla Android Auto oraz Apple Car Play
          - bezprzedowodowe ładowanie smartfona i spora półka na niego (pod ręką jak w Hondzie Jazz)
          - beżowy kolor skóry a nie biały (bardziej łatwy w utrzymaniu)
          - fabrycznie montowane czujniki cofania i kamera (przynajmniej tak mi sie wydaje, ze nie zakladaja tego w ASO)
          - kamera z dynamicznymi liniami oraz wizualnym pokazywaniem odleglosci (kreski)
          - spryskiwacze reflektorów LED (wyzsza luminacja i zasieg?)
          - czytelne zegary z nowoczesną grafiką

          Problemy też są wspólne:
          - nadmierny hałas, czyli kolejne japońskie auto, gdzie karoseria jest wykonana z cienkiej blachy
          - słaba jakość foteli skórzanych
          - brak spryskiwacza kamery tylnej?
          Last edited by limo; 22-03-2017, 02:41.

          Comment


          • Zapraszamy kolego do zerknięcia do regulaminu forum i działu powitalnego w którym powinien się znaleźć Twój pierwszy post.
            Widać że lubisz Mazdę...
            Dodam od siebie z czym ewidentnie się nie zgadzam.
            Pół sekundy do setki do spora różnica, o elastyczności przy wyższych prędkościach nie wspomniałeś.
            Twierdzenie że 1,0 pasuje bardziej do Picanto lub Citigo... Hmm, jechałeś czy po samej pojemności tak twierdzisz?
            Z tego co ludzie piszą hałas w X został solidnie ograniczony i w końcu można napisać że auto jest dość ciche. Mazda jest jednym z najgłośniejszych, o ile nie najgłośniejszym autem w swojej klasie.
            Last edited by Butler; 22-03-2017, 06:37.
            Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

            Comment


            • Zamieszczone przez lybra Zobacz posta
              A z innej beczki - czy to prawda, że X gen nie ma VTECa ? (nie czytałem tych 250+ stron wątku) Może żeby skończyć to never ending story o cenach rozwińcie aspekt silnika.
              Zawsze byłem przekonany, że ten 1.5 turbo to mimo wszystko jest VTEC, ale trochę jeszcze poszperałem, żeby się upewnić.

              Na wikipedii jest:
              L15B7 (Engine Type: (DOHC) In-Line 4-Cylinder with Single Scroll MHI TD03 Turbo and Internal Wastegate) -> https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_L_engine#L15

              Z całej rodziny silników L15, tylko ten i L15A2 i-DSI nie mają dopisku VTEC. Czyli by wynikało, że to nie jest VTEC.

              Ale z drugiej strony na hondanews.eu jest napisane, że to jednak VTEC Turbo (a chyba należałoby bardziej ufać stronie Hondy niż wikipedii):
              Honda has announced that two all new downsized turbo petrol engines will be coming to Europe. 1-litre and 1.5-litre VTEC TURBO engines will form part of the powertrain line-up for the 10th generation Civic, set for launch in Europe from early 2017.
              Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
              Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

              Comment


              • Nie bardzo rozumiem co maja nas obchodzić takie rzeczy jak firma sobie radzi w F1 czy nawet obecność koła dwumasowego. W Hondzie gwarancja na 5 lat/300 tysięcy km kosżtuje grosze (2100 zł ), tylko trzeba ją kupic od razu. Myśle, że w kazdym salonie da się ją dostać gratis w ramach negocjacji cenowych. Mysle tez ze realnie da sie uzyskać 4 procent rabatu. Koledzy pisali nawet o większych.

                Silnikiem 1,0 nie jeździłem, ale zauważyłem, że 1,5 t z cvt ma dziwna charakterystykę oddawania mocy. Porządnie przyspiesza dopiero powyzej setki i obawiam się konkurentem dla mazdy 120 KM faktycznie raczej jest silnik 1,0 129KM mimo nieco odbiegających czasów do setki w katalogu. Pomiary użytkowników pokazują raczej bliżej 7s do setki dla 1,5t.

                Faktyczne pomiary przyspieszeń mazdy pokazują jednak wyniki bliżej 10 s dla wersji 120 KM


                Sam zastanawiałem sie nad mazda 3, ale po pierwsze jest dość ciasno z tylu, po drugie wersja z aktywnym tempomatem kosztuje dużo wiecej niż civic. No i jednak jest spora różnica w jakosci jazdy, trzymania się drogi na plus na hondy.
                Last edited by Krzysio; 22-03-2017, 07:33.

                Comment


                • Limo, zgadzam się, Civic wszedł w stanach pod sam koniec 2015 roku, a a Mazda 3? W 2013, więc tak, jest to zupełnie inna wycena i trochę inna technologia, jeżeli chodzi o elektronikę. Wbrew pozorom 2 lata w motoryzacji to bardzo dużo. Nie tylko Mazda poprawia swoje samochody z roku na rok, Ameryki niestety nie odkryłeś. Poza tym elastyczność wolnossącego silnika Mazdy (mimo wysokiej wartości Nm) porównujesz do silnika Turbo? Na samym starcie dwa strzały w kolano .

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Slinger Zobacz posta
                    Zawsze byłem przekonany, że ten 1.5 turbo to mimo wszystko jest VTEC, ale trochę jeszcze poszperałem, żeby się upewnić.

                    Na wikipedii jest:
                    L15B7 (Engine Type: (DOHC) In-Line 4-Cylinder with Single Scroll MHI TD03 Turbo and Internal Wastegate) -> https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_L_engine#L15

                    Z całej rodziny silników L15, tylko ten i L15A2 i-DSI nie mają dopisku VTEC. Czyli by wynikało, że to nie jest VTEC.

                    Ale z drugiej strony na hondanews.eu jest napisane, że to jednak VTEC Turbo (a chyba należałoby bardziej ufać stronie Hondy niż wikipedii):
                    https://hondanews.eu/eu/en/cars/medi...ion-2017-civic
                    Niestety, L15 i P10 nie mają zaimplementowagego systemu VTEC. Mają jedynie standardowe (stosowane od dawna przez innych producentów) VTC (Variable Timing Control) na obu wałkach rozrządu.

                    L15:
                    L15_1.pngL15_2.png

                    P10:
                    P10_1.jpgP10_2.jpg

                    Silnik L15 został fajnie przedstawiony przez pana z VTEC Academy:
                    Last edited by Lukas; 22-03-2017, 07:55.

                    Comment


                    • Mnie osobiście mazdy się bardzo podobają, odbyłem dosyć długa jazdę próbną 2,0 120km, i mogę śmiało ja porównać do civica ix 1,8, otóż wspomniana mazda jest mniej dynamiczna i z racji skrzyni( długie przełożenia) mniej elastyczna i generalnie nie zamienilbym jej na ix 1,8, a co dopiero porównywać jej dynamikę do 1,5t.

                      Comment


                      • Dobrze widzę? 1,5 ma łańcuch, a 1,0 pasek ? Czyli pewnie w mniejszym bracie będzie przewidziana wymiana rozrządu po jakimś czasie użytkowania.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          Dobrze widzę? 1,5 ma łańcuch, a 1,0 pasek ? Czyli pewnie w mniejszym bracie będzie przewidziana wymiana rozrządu po jakimś czasie użytkowania.
                          Dobrze widzisz Wymiana razem z paskiem napędowym pompy oleju po 120 000 km - tanio już było
                          Last edited by Lukas; 22-03-2017, 08:16.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Krzysio Zobacz posta
                            obawiam się konkurentem dla mazdy 120 KM faktycznie raczej jest silnik 1,0 129KM mimo nieco odbiegających czasów do setki w katalogu. Pomiary użytkowników pokazują raczej bliżej 7s do setki dla 1,5t.
                            Faktyczne pomiary przyspieszeń mazdy pokazują jednak wyniki bliżej 10 s dla wersji 120 KM
                            https://www.zeperfs.com/duel5867-4845.htm
                            Ostatnio w teście Auto Moto lżejsza o prawie 100kg od 3-ki Mazda CX-3 z silnikiem 2.0 120KM uzyskała czas do setki 10,2s. Był to dokładny match wyników sprintu do setki i elastyczności konkurencyjnego w tym samym teście silnika... R3 1.0T BoosterJet / 110KM spod maski Suzuki S-Cross To są też mniej więcej tego rzędu czasy jak Honda podaje dla 1.0T w katalogu, dużo bardziej niż dla 1.5T.

                            Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
                            Poza tym elastyczność wolnossącego silnika Mazdy (mimo wysokiej wartości Nm) porównujesz do silnika Turbo? Na samym starcie dwa strzały w kolano
                            Porównywać do turbo to można, byle do 1.0T a nie 1.5T...

                            Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                            wspomniana mazda jest mniej dynamiczna i z racji skrzyni( długie przełożenia) mniej elastyczna i generalnie nie zamienilbym jej na ix 1,8, a co dopiero porównywać jej dynamikę do 1,5t.
                            Dokładnie tak...

                            A co do wyciszenia, to porównywaliśmy tu ostatnio bardziej Mazde 6 a nie 3 do Civica... Nie oszukujmy się też, że przestrzennością i rodzinnością i bagażnikiem Civicowi zdecydowanie bliżej do 6 niż do 3...
                            Last edited by Alix; 22-03-2017, 08:15.
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • Kurcze jak by nie patrzeć widać, że nowe silniki będą prawdopodobnie bardziej podatne na usterki i droższe w eksploatacji w porównaniu do starych 1,4 1,8 i-vtec. Patrząc na tą technologię, te super silniki z turbinami dużą mocą, z jednej strony zazdroszczę, zaś z drugiej, dochodzę do wniosku, że zdążyłem kupić jeszcze starą sprawdzoną konstrukcję, dzięki której, mam nadzieje będę jeździł długo, długo bez poważnych awarii.. i tutaj pojawia mi się uśmiech na twarzy
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                                Kurcze jak by nie patrzeć widać, że nowe silniki będą prawdopodobnie bardziej podatne na usterki i droższe w eksploatacji w porównaniu do starych 1,4 1,8 i-Vtec. Patrząc na tą technologię, te super silniki z turbinami dużą mocą, z jednej strony zazdroszczę, zaś z drugiej, dochodzę do wniosku, że zdążyłem kupić jeszcze starą sprawdzoną konstrukcję, dzięki której, mam nadzieje będę jeździł długo, długo bez poważnych awarii.. i tutaj pojawia mi się uśmiech na twarzy
                                Czas pokaże, myślę że Honda nie bez powodu była opóźniona silnikowo w stosunku do konkurentów o 8-10 lat. Tym powodem była niechęć do uczynienia z klientów beta-testerów.
                                Uważam, że te jednostki dobrze zniosą eksploatację, najprawdopodobniej będą jednak mniej żywotne od klasycznych 1.4 i 1.8 - ale czy ktoś potrzebuje dzisiaj na jednym silniku zrobić 400 000 km (resurs przewidziany dla R18)?
                                Martwi mnie trochę litrowy silnik, wydaje się mniej przemyślany niż 1.5: 3 cylindry i ich wyważenie, pasek rozrządu i potencjalne błędy przy wymianach, brak natrysku oleju na denka tłoków, brak zaworów wypełnionych sodem...
                                Last edited by Lukas; 22-03-2017, 08:43.

                                Comment

                                Working...
                                X