Zamieszczone przez pili98
Zobacz posta
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Jaki olej do Civica 8gen
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
Zamieszczone przez pili98 Zobacz postaPrzynajmniej upewniłem się przekonaniu, że Amsoil 0W30 był dobrym wyboremKierownik Działu Diesla
Comment
-
jasne, padamy na kolana...
Dla przykładu za te 200 zł za bańkę cudownego amsoila mamy uwaga 20 litrów oleju marki polskiej np. qualitium czy 16 litrów oleju z rafinerii jasło (jasol lub revline) o lepkościach 5W30/40, używam tych specyfików bo spełniają normy które wymaga silnik hondy, uważam że to lepiej dla silnika jeżdżonego w warunkach trudnych czyt. krótkie odcinki miasto, i wymieniam mu 2x w roku taki olej i tak jestem stówkę do przodu jak w przypadku do opisywanego drogiego oleju, a silnik praktycznie jeździ na świeżym oleju.
Piszę to abyście pomyśleli o innym podejściu do wymian, czyli częstotliwość kontra rzekomy super olej. Wybór należy do was, wybór marki jak i częstotliwości wymian.Last edited by rat4; 08-11-2019, 10:16.4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide
Comment
-
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz postato jest typowe dla for na których 98,9% piszących nie ma zielonego pojęciu o oleju. Naogląda się filmów, zleconej propagandy i... jest stwierdzenie dokonałem zajebistego wyboru. A jeszcze jak ktoś pisze że na podstawie SAE dokonał dobrego wyboru...i podaje Markę jak by z uniesionymi rękami podkreślić to "Amsoil" to równie dobrze może nic nie pisać. Co jest takiego w lepkości 0W-30 dobrego dla silnika 2,4? no chyba tylko to że idzie zima i niska lepkość może mu pozwoli mniej palić na krótkich dystansach. Norma tego oleju? (najważniejsze) to pominąłeś czyli najważniejsze nie ważne. Ważne że padło hasło...Amsoil" ... jasne, padamy na kolana...
Comment
-
Na forum accorda ci co mają wiedzę olejowa to się raczej nie wypowiadają, polecają "zmień olej", więc na informacje z tamtego forum to ja bym brał poprawkę. Ja się kiedyś naczytałem tego forum jaki to 0w20 wspaniały i zalalem takowy do starego d14z6, którego to kondycja gwałtownie się pogorszyła.Last edited by gkill; 09-11-2019, 08:37.
Comment
-
Zamieszczone przez gkill Zobacz postaNa forum accorda ci co mają wiedzę olejowa to się raczej nie wypowiadają
Pili98, przepraszam tak to "wyszło sponton" ale nie idzie czasem takich wpisów przyjąć na luzie, szczególnie jak tu tyle o olejach jest pisane.
Zamieszczone przez pili98 Zobacz postaTak się składa, że tego wyboru dokonałem przed trzema laty, po przeczytaniu całego tematu na form accorda
Zamieszczone przez pili98 Zobacz postaNie wiesz jak jeżdżę, w jakich warunkach, jakie przebiegi i co ile dokonuję wymiany, a się wypowiadasz na mój temat.
Wpis #1485 jest stwierdzeniem ogólnym o określonym przekazie. Jak byś tam napisał o sobie i o tym dlaczego taki a nie inny wybrałeś i napisałbyś precyzyjnie o oleju, to przyjąłbym to jako ciekawostkę i już.
Zamieszczone przez pili98 Zobacz postaże producent nie ma znaczenia mnie nie przekonuje.
Zamieszczone przez pili98 Zobacz postamógłbym kupić olej z Marketu w promocji nieznanej marki(spełniający normę) i napisać tutaj, że polecam ten olej, ale wtedy pewnie napisałbyś, że kieruje się ceną, a później się dziwię, że silnik bierze olej
Markety czasem mają w ofercie dobre oleje, tylko 99% kupujących w marketach nie ma wiedzy o oleju, widać to jak stoją i się gapią na te półkę i na końcu bierze Orlena, albo Mobila 3000. To wiadomo od razu czym przyjechał i skąd jest. Mi zdarzyło się kilka razy kupić olej w markecie ale to były pojedyncze bańki i to weźmie tylko ktoś kto się orientuje.
Jeśli Twoje doświadczenia z olejami które stosujesz są pozytywne to to jest ważne, i nie ma znaczenia to jeśli to ktoś kontestuje. Nie sugeruję też do Civica lać tańszy. Najlepiej lać to, co sprawdzone. Wziąć nieco wiedzy z forum i opinii od użytkowników co do konkretnych zbliżonych wyborów do Amsoila i "zaryzykować".
(jest gdzieś w treściach miliona wpisów dyskusja o Amsoilu, Millersie itd, jak ktoś znajdzie gdzie to było proszę dać znać zamieszczę skrót by było łatwo znaleźć, a tu "zestaw tematów" by nie trzba było szukać: Pytania o olej silnikowy do Hondy Civic. Kompilacja pytań o oleje)Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Witam forumowiczów mam problem tak jak w temacie nie wiem jaki wlać olej ale rozwinę ten temat chodzi o to ze stałem się posiadaczem hondy Civic VIII 2009 rok przejechane 176 tyś km
(ostatni zarejetrowany przebieg po vin z niemiec to 174tys) i dokładnie chodzi mi o to ze chciałbym wymienić olej jeszcze przed zima żeby mieć spokojna głowe tylko jaki ? no właśnie pod maska niema zadnej informacji kiedy i na jaki był wymieniany i tu oto proszę was o pomoc może ktoś miał podobna sytuacje i poradzi mi co wlać ? czytałem trochę i nie wiem czy dobrym pomysłem nie było by wlanie np. motula 5w40 a3 ? ew gdybym udał się do aso dostane informacje po nr vin co było lane bo podobno auto było serwisowane w aso
nie wiem jaki jest teraz ole ale silnik pracuje na nim cichutko i chcialbym zeby tak zostałoPozdrawiam i z gory dziekuje za wszelka pomoc !
Drogi kolego.. warto zerknąć do tematów które już są.. bo dokładnie temat jaki założyłeś już był... warto poczytać.. przeniosłem twój post.
Edit:
w stopce masz 1,7CTDi a piszesz o 1,8v-tec. zmień stopkę.
r7.
Comment
-
Zamieszczone przez Przemcioch Zobacz postachodzi mi o to ze chciałbym wymienić olej (...) pod maska niema zadnej informacji kiedy i na jaki był wymieniany i tu oto proszę was o pomoc
po pierwsze wyszukiwarka tematów:
Kupiłeś auto, nie wiesz na jakim oleju jeździ?sprawdż sam
Dostępnośc oleju /mieszanie z innymi
potem Instrukcja obsługi lub temat o instrukcjach
Instrukcja Obsługi Honda Civic - Oleje zalecane IX-gen, X-gen, R-Type: FK2, FK8.
reprymenda od kolegów już była, wiec jeszcze ode mnie, na czym polegać ma nasza pomoc?
- czy na tym aby za Ciebie zdecydować jakie ACEA wybrać?
- czy na tym aby za Ciebie zdecydować jakie SAE wybrać?
- musimy wróżkę chyba zapytać jakie masz warunki uzytkowania pojazdu i dominującą temp otoczenia w ciągu roku. Tego nie wie nikt prócz ciebie.
Dajesz nam zadanie nie do wykonania. Możemy jedynie naściemniać i polecić ci zupełnie nietrafiony olej, i co wtedy, kiedy coś Ci nie spasuje, powiesz że na forum "znawcy" polecili Ci olej?
Zamieszczone przez Przemcioch Zobacz postamoże ktoś miał podobna sytuacje i poradzi mi co wlać ?
Po zapoznaniu się z tematami ostatecznego wyboru rodzaju dokonasz sam. My tu możemy co najwyżej przeanalizować propozycje rynkowe innych marek.
Czyli czytasz - to Cię nie ominie, musisz najpierw się zastanowić nad własnymi warunkami użytkowania - to nie forum wróżek i tego nikt nie podpowie czy zleży Ci na energooszczędności, czy na ekologii, czy na ekonomii taniości, czy na ochronie silnika. Masz 4 rodzaje olejów do wyboru i każdy wybór rodzaju oleju jest bardzo dobry! wręcz rewelacyjny w tym... do czego został zaprojektowany. Z góry mówię że nie ma oleju 3 w 1 i o tym jest każdy temat olejowy.
Dopóki sam nie wiesz co potrzebujesz to tym bardziej my, chyba że na forum wróżek, ale to nie to forum.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Dziś zdjąłem pokrywę głowicy, jutro będzie regulowany luz na zaworach.
Na świeżo głowica, jeszcze ze starą uszczelką.
Olej Motul X-cees 5W40 po 11 tys. km.
1.jpg
Przebieg auta 151 kkm.
20191228_112003.jpgLast edited by rambo7; 28-12-2019, 21:49.
Comment
-
Witam. Mam do Was pytanie odnośnie olejów Ravenol, ja co prawda dzięki pomocy rambo7 temat oleju w CRV co dopiero ogarnąłem a pojawił mi się kolejny dylemat. Wczoraj kolega kupił Civic-a 1.8, no i zaczęło się sto pytań do mnie.....gdyż chłop nie ogarnia czegoś takiego jak forum i ma alergię na siedzenie przy kompie i czytanie. Oczywiście gdzieś tam dzwonił do PL nasłuchał się i od razu chce wymienić na konkretny olej Ravenol 5W30 co jest akurat na plus, tylko ja mam mu doradzić który wybrać. Dlatego prośba do Was, który z tych 5W30 A3 będzie najlepszy bo ja nigdy Ravenola nie stosowałem u siebie. Tylko proszę o wyrozumiałość bo muszę jakoś chłopu pomóc
RAVENOL USVO RSP 5W-30 Racing Engine Oil https://www.ravenol-direct.uk/raveno...ngine-oil.html
RAVENOL HCL 5W-30 Engine Oil https://www.ravenol-direct.uk/raveno...ngine-oil.html
RAVENOL HPS SAE 5W-30 Engine Oil https://www.ravenol-direct.uk/raveno...ngine-oil.html
Zapomniałem dodać że on tego auta na pewno kręcił nie będzie i z tego co widzę RAVENOL USVO RSP 5W-30 Racing Engine chyba od razu odpada choć parametry ma świetne, ostatni RAVENOL HPS Hyper-Synth 5W-30 to pół-syntetyk i odpada, więc z A3 pozostaje RAVENOL HCL 5W-30 . Może jakiś też jakiś A5 wchodzi w grę ? Sorry że Wam głowę zawracam ale muszę wiedzieć co mu kazać zamówić z tych A3 i ewentualnie A5, a wiem że grono ludzi tutaj używa tych olejów
RAVENOL USVO FDS 5W-30 Engine Oil https://www.ravenol-direct.uk/raveno...ngine-oil.htmlLast edited by rambo7; 07-01-2020, 20:12.
Comment
-
Temat 1. Czytając temat wstecz od ponad ~150 stron stwierdzam, że........ połowa sukcesu to to, że dobieramy olej zgodnie z instrukcją....... czyli najważniejsze niby ACEA A3/B3 lub A5/B5, dopiero potem SAE np 5W-30 lub 5W-40 potem producent itd.
I tu najważniejsze, że te parametry mają znaczenie gdy olej mamy w butelce. Z każdym przejechanym kilometrem spadają parametry z karty charakterystyki m. in. lepkość w 40st, lepkość w 100st, TBN itd..... 1km po rozruchu bardziej starzeje olej niż 1 km na autostradzie to oczywiste. Ciągle wałkowane jest to samo a nikt nie odpowiedział na najważniejsze pytania:
Pytanie 1. Jak szybko te parametry spadają w oleju za 70zł za 5L a w jakim tempie w "markowych" po 140zł/5L? Producenci nie dają gwarancji na liczbę przejechanych km. Wszystko zależy od użytej bazy syntetycznej (HC, PAO itd) oraz dodatków. Zgodnie z przepisami w PL olej w 70% syntetyczny może już być nazwany syntetycznym. Na rynek niemiecki taki olej nazwany będzie Synthesis Technology czyli wykonany w technologii syntetycznej. Pytanie bez odpowiedzi, Czy po przejechaniu 2000km czy 5000km olej z butli za 70zł/5L jest nadal w klasie A3/B3 i ma właściwą lepkość? (nie mylić z gęstością)
Temat 2. trzeba rozróżnić dwie klasyfikacje:
klasyfikacja według ACEA – klasyfikacja europejska
klasyfikacja według API – klasyfikacja amerykańska
Pytanie 2. Tak z TV i gazet życia codziennego, która z tych klasyfikacji bardziej podatna jest na lobbing, wprowadzanie zmian i obostrzeń przez co powinna być mniej uznawana za wyznacznik?? Dlatego słusznie bierzemy ACEA bo olej oprócz metalu ma kontakt z.......PALIWEM. A benzyna w UE rożni się od tej w USA.
Temat 3. Taki olej leje ASO w w moim woj lubelskim
CASTROL EDGE TITANIUM FST™ PROFESSIONAL H 5W-30 A5/B5 67zł/L
PARAMETR METODA JEDNOSTKA WARTOŚĆ
Gęstość względna w temp. 15ºC ASTM D4052 g/ml 0,8545
Lepkość w temp. 100ºC ASTM D445 mm2/s 9,5
Lepkość w temp. 40ºC ASTM D445 mm2/s 55
Wskaźnik lepkości ASTM D2270 - 160
Lepkość CCS -30ºC (5W) ASTM D5293 cP 5210
Temperatura zapłonu PMCC ASTM D93 ºC 204
Jest to olej mocno paliwo~~energooszczędny, upraszczając najlepiej dla osób poruszających się po drogach krajowych i autostradach. Olej ma niskie lepkości 40/100st odpowiednio 9,5 oraz 55mm2/s. Taki olej nie nadaje się do trudnych warunków gdzie może wystąpić ryzyko rozrzedzania przez paliwo, np krótkie trasy, częste rozruchy, parkowanie w mrozy pod chmurką.
Pytanie 3. Czy Taki olej niesie pewne ryzyko, że pod koniec eksploatacji np 15tys km będzie zrywał film olejowy (tarcie metal o metal), ale u producenta oleju "A" tak może być a w producenta "B" nie. Parametry lepkościowe takie ma już np MOTUL 0W30!! producent się zabezpiecza i wprowadza definicję "trudnych warunków" i wymieniasz co 6 msc i połowę przebiegu niż normalnie.
Temat 4. Ochrona silnika czy ekologia. Temat rzeka jak z doborem opon. Bo i oleje i opony to mieszanki. Jeśli jest się w jednym parametrze dobry to inny jest gorszy i na odwrót. (super wyniki na suchym asfalcie to gorsze na mokrym jak w przypadku opon)
Zakładając ten sam SAE np 5W40 wiadomo dlaczego nie ma oleju np. SAE 5W-40 z klasyfikacją ACEA A5/B5 ale ten olej będzie bez problemu w klasyfikacji API z SN czyli najwyższej tj. m in. oszczędzający paliwo!! (lobby). bez wątpienia Olej 5W40 lepiej ochrania silnik bardziej wysilony, gdy często zmieniają się obroty i obciążenie, mamy trudne warunki eksploatacji, patrz karty charakterystyki (datasheet) tzw. Viscocity Index czyli zmiany lepkości pod wypływem temp. oleju. Przykład - dla polecanego Motul Xcess motula 5W-40 wynosi 174 a dla Eco-nergy 5w-30 wynosi 163. Wspomniany wyżej Castrol H z ASO 5W30 ma 160... a im wyższy wskaźnik lepkości tym lepszy i bardziej stabilny jest olej w różnych warunkach zmiany temp oleju.
Pytanie 4. Zatem pytanie czy w takich samych warunkach jazdy bardziej wysilony jest silnik 1.4 czy 1.8? Czy do 1.4 który i tak mocniej "wyje" przy przyspieszaniu/wyprzedzaniu czy autostradzie przy 140km/h nie lepiej stosować 5w/40? szczególnie gdy mamy na dworze pow 30stC
Temat 5. Różne instrukcje obsługi na Europę, Rosję czy jeszcze Polska, Litwa (jak ktoś wypominał itd) to nie tylko warunki klimatyczne. Drugie słowo klucz które się już pojawiło to....... PALIWO. Paliwo podczas rozruchu dostaje się do oleju a podczas spalania zostawia osady które olej zbiera. Zapewnienie, że jego jakość będzie odpowiednia miała wpływ na to że PIERWSZE ASO MAZDY pojawiło się w Polsce dopiero w... 2008 roku! Mazda to też Japończyk. Dodatkowo, gdy powstawał silnik Hondy a do produkcji weszła od 2006 roku to nie było nawet jeszcze klasyfikacji API SN (weszła w X 2010). W 2006 roku nikt nie myślał na tak wielką skalę o olejach paliwooszczędnych A5/B5 i SN. Na chłopski rozum duża lepkość (gruby film olejowy) bardziej chroni elementy ale zwiększa zużycie paliwa. Taka jest głównie różnica między 5w-30 A5/B5 a 5w-40 A3/B3.
Zapraszam do działu powitań. Regulamin pkt 2.Last edited by Paluch; 06-01-2020, 16:57.
Comment
Comment