Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • W tym wideo jest wszystko pokazane jakie smaczki technologicznie ma ten silnik:

    Pierścienie są galwanizowane a tłoki pokryte warstwą dwusiarczku molibdenu. A cylindry honowane metodą plateau.
    tu można poczytać: https://procestechnologiczny.com.pl/...ni-i-krawedzi/
    Honowanie plateau – ma na celu uzyskanie geometrycznej struktury płaskowierzchołkowej określanej mianem plateau. Cechuje się ona z regularnie rozmieszczonymi rysami, które mogą pełnić rolę kanalików smarnych. Wyróżnia się rysy głębokie i małe. Powierzchnia taka powoduje, że czas potrzebny na dotarcie się współpracujących powierzchni ( np. w silniku spalinowym) ulega znacznemu skróceniu, a zużycie powierzchni jest mniejsze. Przyjmuje się, iż powierzchnia posiada fakturę szlifu krzyżowego, a powstałe zagłębienia poprawiają warunki smarne.
    Last edited by rat4; 06-09-2019, 08:04.
    4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
    Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
    https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

    Comment


    • A propos dwusiarczku molibdenu, wczoraj przypadkiem obejrzałem program "101 napraw" i tam prowadzący miał preparat - dwusiarczek molibdenu - który zmieszał z olejem, wlał do silnika i potem porównał hałas silnika, przed i po zastosowaniu preparatu, wynik był taki, że silnik po zastosowaniu specyfiku był troszeczkę cichszy. Działanie tego preparatu powoduje niby wygładzenie powierzchni cylindrów i innych elementów trących, preparat, można powiedzieć odnawia trochę silnik.. ciekawa sprawa
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • Panowie co sądzicie o olejach eneos np. hyper premium 5w-40. Zastanawia mnie ich ACEA: c3, a3/b3/b4. Czy jednocześnie mogą być spełnione te dwie normy?

        Comment


        • mogą występować razem Normy ACEA A3 i C3. Taka kwalifikacja jest wtedy gdy taki olej jest na granicy spełnienia wymagań dla wartości które kwalifikują olej jako średnio-popiołowy Mid SAPS - ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (<=0,8%), fosforu (0,07-0,09%) i siarki (<=0,3%). Jeśli prawie pełnia (lub spełnia minimalnie) to taki olej kwalifikowany jest też jako C3.
          To są takie kombinacje olejowe firm olejarskich tworzą oleje które łączą w sobie cechy innych olejów. Inną kombinacją jest np. wytrzymały olej o Normie A3 i niskim oporze płynięcia 0W-30.
          Last edited by rambo7; 06-09-2019, 13:51.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • A propos dwusiarczku molibdenu
            ja stosuję takie coś do peżocika, chwalę sobie ale i tak jak silnik zużyty to nic oprócz remontu nie pomoże. Honda pracuje jak szwajcarski zegarek do tego bardzo cicho także do hondy nie wlewam dodatków.
            DODATEK-DO-OLEJU-CZYSTY-MOLIBDEN-Mos2-MANNOL-LODZ.jpg
            4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
            Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
            https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

            Comment


            • Witam
              Co myślicie Castrol edge fst 5w30 LL do Civic 1.8sport gt 140km?

              Comment


              • Zamieszczone przez mariuszx1984 Zobacz posta
                Witam
                Co myślicie Castrol edge fst 5w30 LL do Civic 1.8sport gt 140km?
                A czemu akurat ten olej? Co tobą kierowało? To norma C3. Masz DPF/GPF, że taki olej wybrałeś? Nie masz w 1.8 filtra. Wybór jeden z gorszych możliwych.

                Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                Comment


                • Dzięki za informację. Kupiłem auto i taki olej jest obecnie. A jaki polecasz?

                  Comment


                  • To pierwsze czytaj później pytaj. W tym temacie jest naprawde sporo propozycji oleii dla karzdego cos dobrego.

                    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

                    Comment


                    • Zamieszczone przez mariuszx1984
                      Nie pytam się.
                      Na wskazanie konkretnego oleju, to nie licz. Nikt nie zna Twoich warunków jazdy. Niemniej jak dostajesz informacje o normie A3 lub A5, to nie podsyłaj linku do oleju C3, który jest do diesla XD

                      PS
                      Ja wybrałem dla siebie Mobil 1 FS 0w40 A3, ale u mnie jest miasto i wyjazdy na południe Europy i cenie sobie ochronę silnika. Czy to jest najlepszy olej, to niestety nie wiem. Na wszelki wypadek wymieniam co ok 12kkm.

                      EDIT: poczytaj ten post https://www.civicforum.pl/showthread...R-Type-FK2-FK8
                      Last edited by Cojakco; 30-09-2019, 19:16. Powód: Link

                      Comment


                      • Dzięki za informację. Myślałem jeszcze o
                        CASTROL MAGNATEC 5W30 A3/B4

                        Comment


                        • Zamieszczone przez mariuszx1984 Zobacz posta
                          Myślałem jeszcze o
                          CASTROL MAGNATEC 5W30 A3/B4
                          Olej zgodny z IO, można lać.
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • UWAGA! podpowiadamy z należytą rozwagą !

                            Oleje z Normą ACEA "C" nie są do diesli! Do diesli używamy Wyłącznie olejów z grupy ACEA B !!!! - w nazwie oleju mamy ACEA A3/B3 lub A3/B4, A5/B5 itd.. Czyli "B" - oleje stricte do diesla !

                            Oleje grupy "C" to substancje do silników które posiadają DPF!!!
                            Są to oleje wyłącznie do DPF. W związku z tym że Norma ACEA "C" została zaprojektowana w czasach gdy jeszcze nikt nie myślał o wsadzaniu GPF do benzyniaków to obecnie gdy mamy takie wymaganie dla benzyniaka ale nie przygotowano olejów dla GPF stosuje się w benzyniakach oleje przeznaczone do DPF diesli ... bo po prostu nie ma nic innego co by chroniło filtr cząstek.
                            Tak że jeśli olej z Normą ACEA C (C1, C2, C3 itd) to TYLKO i wyłącznie do takiego auta co ma na wyposażeniu DPF (czyli nie wszystkie diesle!) lub GPF (czyli nie wszystkie benzyniaki).
                            Jest to substancja zapobiegająca/opóźniająca zatkanie się takiego filtra, czyli mająca na celu niedopuszczenie do jego przedwczesnego defektu.
                            W żadnej instrukcji Diesla (bez DPF) czy Benzyny (bez GPF) nie ma wymagania aby stosować takie substancje smarne.
                            Last edited by rambo7; 01-10-2019, 11:19. Powód: literówka
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • mam zalanego eneosa 5w-40 acea c3 , a3b4 zbliża mi się wymiana i taka specyfikacja troszkę budzi moje wątpliwości ale co dziwne eneos nie ma typowego a3 w ofercie. Zastanawiam się czy nie będzie lepiej przejść na typowy olej a3 np motula x-cess? Co o tym sądzicie?

                              Comment

                              Working...
                              X