W tym wideo jest wszystko pokazane jakie smaczki technologicznie ma ten silnik:
Pierścienie są galwanizowane a tłoki pokryte warstwą dwusiarczku molibdenu. A cylindry honowane metodą plateau.
tu można poczytać: https://procestechnologiczny.com.pl/...ni-i-krawedzi/
Honowanie plateau – ma na celu uzyskanie geometrycznej struktury płaskowierzchołkowej określanej mianem plateau. Cechuje się ona z regularnie rozmieszczonymi rysami, które mogą pełnić rolę kanalików smarnych. Wyróżnia się rysy głębokie i małe. Powierzchnia taka powoduje, że czas potrzebny na dotarcie się współpracujących powierzchni ( np. w silniku spalinowym) ulega znacznemu skróceniu, a zużycie powierzchni jest mniejsze. Przyjmuje się, iż powierzchnia posiada fakturę szlifu krzyżowego, a powstałe zagłębienia poprawiają warunki smarne.
Pierścienie są galwanizowane a tłoki pokryte warstwą dwusiarczku molibdenu. A cylindry honowane metodą plateau.
tu można poczytać: https://procestechnologiczny.com.pl/...ni-i-krawedzi/
Honowanie plateau – ma na celu uzyskanie geometrycznej struktury płaskowierzchołkowej określanej mianem plateau. Cechuje się ona z regularnie rozmieszczonymi rysami, które mogą pełnić rolę kanalików smarnych. Wyróżnia się rysy głębokie i małe. Powierzchnia taka powoduje, że czas potrzebny na dotarcie się współpracujących powierzchni ( np. w silniku spalinowym) ulega znacznemu skróceniu, a zużycie powierzchni jest mniejsze. Przyjmuje się, iż powierzchnia posiada fakturę szlifu krzyżowego, a powstałe zagłębienia poprawiają warunki smarne.
Comment