Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • odp. dla BartOzi, nie rozwijając szczegółów, biorąc pod uwagę co pisałeś to kolejność taka; HPS, HCL, FDS, RSP.
    odp. dla adam-b96,
    Zamieszczone przez adam-b96 Zobacz posta
    Pytanie 1. Jak szybko te parametry spadają w oleju za 70zł za 5L a w jakim tempie w "markowych" po 140zł/5L? (...) Pytanie bez odpowiedzi,
    to jest przedmiotem wszystkich dyskusji olejowych. Odpowiada to definicji walidacji: «ogół czynności mających na celu zbadanie odpowiedniości, trafności lub dokładności czegoś»
    Podlega temu każdy produkt oleje też. Każdy ma własne doświadczenia stąd biorą się skrajnie różne opinie o tym samym produkcie. Nie ma znaczenia czy A1, czy A3, czy C2, wszystko się zuzywa w czasie.
    Zamieszczone przez adam-b96 Zobacz posta
    Pytanie 2. Tak z TV i gazet życia codziennego, która z tych klasyfikacji bardziej podatna jest na lobbing
    zawiłe.
    Zamieszczone przez adam-b96 Zobacz posta
    Pytanie 3. Czy Taki olej niesie pewne ryzyko, że pod koniec eksploatacji np 15tys km będzie zrywał film olejowy
    nie ma znaczenia jaki masz olej jeśli przybywa paliwa w oleju, nie ma takiego oleju który by utrzymywał swoje parametry. Paliwo w oleju to nie są warunki trudne, nie łączymy tego. Jeśli paliwo się przedostaje do silnika to trzeba to naprawić.
    Zamieszczone przez adam-b96 Zobacz posta
    Temat 4. Ochrona silnika czy ekologia. Temat rzeka jak z doborem opon. Bo i oleje i opony to mieszanki. Jeśli jest się w jednym parametrze dobry to inny jest gorszy i na odwrót.
    AMEN.
    Zamieszczone przez adam-b96 Zobacz posta
    Zakładając ten sam SAE np 5W40 wiadomo dlaczego nie ma oleju np. SAE 5W-40 z klasyfikacją ACEA A5/B5 ale ten olej będzie bez problemu w klasyfikacji API z SN czyli najwyższej tj. m in. oszczędzający paliwo!! (lobby).
    nie dla każdego to jest wiadome. Nie chodzi o lobby klasyfikacja API mówi o technologii produkcji oleju, im wyższa literka alfabetu to olej z lepszych komponentów. np w USA wszystkie oleje jakie byś w rękę nie wziął nawet 15W-40 mają API SN. Niektórym się wydaje że oleje o takim SAE sa gorsze, i trudno to zaakceptować że olej o wysokim SAE może być lepszy od oleju o niskim SAE.
    Dlatego API jest bardzo prosta w interpretacji, lepkość (SAE) dobierasz do temp. otoczenia i koniec, resztą się nie przejmujesz bo wszystkie oleje mają najwyższą z możliwych Norm.
    Zamieszczone przez adam-b96 Zobacz posta
    tzw. Viscocity Index czyli zmiany lepkości pod wypływem temp. oleju. Przykład - dla polecanego Motul Xcess motula 5W-40 wynosi 174 a dla Eco-nergy 5w-30 wynosi 163.
    świetnie że to rozumiesz, bo sporo osób tego nie akceptuje, nie przyjmuje do wiadomości.
    Zamieszczone przez adam-b96 Zobacz posta
    Wspomniany wyżej Castrol H z ASO 5W30 ma 160
    indeks 160 to jest minuimum z minimum. Przyjmuje się że dobre oleje zaczynają się od wartości wskaźnika lepkości 160.Dlatego ja takich olejów unikam, po co mam uzywać 160 i płacić krocie jak kupię bez problemu taniej olej o wskaźniku ponad 180.
    Tu jest konieczna informacja dla czytających, definicja "dobry" ...kolega Adam-b96 mówi o olejach do ochrony silnika uzywając słowa "dobre".
    Są tez bardzo dobre oleje do oszczędzania paliwa, bym powiedział doskonałe, ale daleko im do dobrych olejów o których tu mowa.
    Niektórzy tutaj nie przyjmują do wiadomości, szukają wyjścia z sytuacji i szukają potwierdzenia że bardzo dobry olej do oszczędzania energii będzie tak samo dobry a nawet lepszy bo "zalecany".
    Przedefiniować sobie muszą pojęcie "dobry".
    Tak że dobry a dobry, różnica jest w tym w czym jest który lepszy. Chcieliby niektórzy zaklinać rzeczywistość i parametry oleju i widzieć w oleju ekonomicznym z indeksem 160 lepszy olej od oleju z indeksem np 190. Do tego jak jeszcze to im naleje ASO to już jest błogo... nic i nikt ich nie przekona nawet fakty.
    Zamieszczone przez adam-b96 Zobacz posta
    a im wyższy wskaźnik lepkości tym lepszy i bardziej stabilny jest olej w różnych warunkach zmiany temp oleju.
    AMEN.
    czyli...?
    Wysoki wskaźnik lepkości mają tylko i wyłącznie oleje o jak najszerszym SAE to jest banalnie proste. (nie dla wszystkich).
    Z powyższego widać, że nie masz problemu z olejem . bravo.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • Zamieszczone przez rambo7
      Wysoki wskaźnik lepkości mają tylko i wyłącznie oleje o jak najszerszym SAE to jest banalnie proste. (nie dla wszystkich).
      0w20 TYPE 2.0 ma Viscosity Index - 213 więc powyższa teoria nie trzyma się kupy.
      Moje FD7

      Comment


      • indeks lepkości pomylił Ci się z temp zapłonu.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • Na naszym forum byli publikowane:

          Product Name: HONDA 0W-20 TYPE 2,0 ENGINE OIL


          Test Item Unit Value Method
          Density (15℃) g/cm³ 0,8506 ASTM D4052
          Viscosity (40℃) mm²/s 35,39 ASTM D445
          Viscosity (100℃) mm²/s 8,077 ASTM D445
          Viscosity Index - 213 ASTM D2270
          CCS Viscosity mPa・s 5150 ASTM D5293
          Flash point (C.O.C.) °C 222 ASTM D92
          Moje FD7

          Comment


          • znajdziesz, podpowiesz gdzie jest KCH.?? (ktoś się pomylił)

            musi być to jakieś faktycznie zajebiste cudo ... skoro ten sam olej tylko w bance Castrola ma indeks 164. https://interparts.pl/userfiles/EDGE.pdf


            przykład:
            MOTUL HYBRID 0W8

            Viscosity grade SAE J 300 0W-8
            Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.842
            Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 26.1 mm²/s
            Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 5.3 mm²/s
            HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 1.8 mPa.s
            Viscosity index ASTM D2270 139
            Pour point ASTM D97 -42°C / -44°F
            Flash point ASTM D92 238°C / 461°F
            Sulfated ash ASTM D874 0.89% weight
            TBN ASTM D2896 8.5 mg KOH/g

            jak ktoś mi znajdzie olej 0W-20 z Indeksem 213 (wszystko jedno jaki) stawiam flaszkę a nawet dwie .
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Leśny Władek podawał parametry 0w20 TYPE 2.0 tutaj:
              https://www.youtube.com/watch?v=l-zDt9FGJi8 Ciekawe. I na pewno kontrowersyjne, interwał zmian oleju 20 tyś mil.. :)


              Być może jest to błąd, bo indeks 213 przy 0w20 rzeczywiście jest zadziwiająco wysoki.
              Co do zasady masz jednak jak widać rację :-) A być może 0w20 type 2.0 jest jedynym wyjątkiem, ponieważ
              większość 0w20 ma indeks lepkości w zakresie 140-180 maksymalnie.

              Temat 0w20 właściwie mnie nie interesuje, nie szukałem specjalnie, ale liczba213 przy indeksie lepkości 0w20
              pojawiała się w wielu miejscach na naszym forum.

              Były o tym rozmowy na naszym forum, było pisane (o ile dobrze pamiętam) m.in przez Grzecha, że ten olej jest bardzo mocno dopakowany dodatkami, które
              powodują, że indeks jest właśnie taki wysoki.

              Znalazłem na szybko inne 0w20 (ACEA C5) z wysokim indeksem lepkości:
              PLATINUM PRO LL 0W-20 indeks lepkości 180


              RAVENOL VSE SAE 0W-20 USVO indeks lepkośći 182
              Opis produktu: RAVENOL VSE SAE 0W-20 to oparty na PAO (polialfaolefiny), w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych aut osobowych, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa.  Dzięki technologii USVO® osiągnięto wyjątkowo wysoką stabilność lepkości. Wyeliminowano wady polimerów podnoszących indeks lepkości, jednocześnie wykorzystując ich zalety. […]
              Moje FD7

              Comment


              • Zamieszczone przez rambo7

                jak ktoś mi znajdzie olej 0W-20 z Indeksem 213 (wszystko jedno jaki) stawiam flaszkę a nawet dwie .

                Castrol Magnatec Professional GF 0W-20
                Indeks lepkości 208-220 - znalazłem dwie karty



                Syngard 0w20
                Viscosity Index 220


                PERFORMA SUPER SYNTHETIC 0W-20
                Viscosity Index 210

                ENEOS Premium Ultra 0W20
                Indeks lepkośći 199
                Last edited by bartekos; 07-01-2020, 23:36.
                Moje FD7

                Comment


                • Pomyłki nie ma w indeksie lepkości dla OEM 0W20, wynosi on 213, nie jest to ściema tak wychodzi z jego lepkości przy 40 i 100st. C., jest on "naładowany" tzw. polepszaczem wskaźnika lepkości. Tak musi być, gdyż olej o tak niskich lepkościach musi w wysokich temperaturach zachować tą minimalną lepkość która nie dopuści do tarcia metal o metal. Najlepsze oleje to oleje o małej rozpiętości SAE... czyli np. 10W30.. Ostatnio trochę sporo się naczytałem na temat olei i powiem wam ciekawostkę, że dobry olej 0W20 potrafi być lepszy w ochronie silnika od kiepskiego 5W40... wiem, wiem zaburza to trochę teorię o HTHS... ale to są pojedyncze przypadki..
                  Last edited by Grzechu; 07-01-2020, 23:38.
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • Prezesie wychodzi na to że będziesz musial dokonać hurtowych zakupów alkoholu

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                      Ostatnio trochę sporo się naczytałem na temat olei i powiem wam ciekawostkę, że dobry olej 0W20 potrafi być lepszy w ochronie silnika od kiepskiego 5W40...
                      @Grzechu to podziel się wnioskami lub ich wpływem na Twoje wybory olejowe.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Cojakco Zobacz posta
                        @Grzechu to podziel się wnioskami lub ich wpływem na Twoje wybory olejowe.
                        Chodzi o to, że olej silnikowy składa się z 80-90% z oleju bazowego i 20-10% dodatków, jak widać, główny jego skład to olej bazowy, dodatki też mają znaczenie, ale przy ekstremalnych warunkach pracy szczególnie przy szybkim ścinaniu liniowym dużą rolę odgrywa jakość i lepkość oleju bazowego czasem połączenia z jakimś metalem np. molibdenem, gdyż w ekstremalnych sytuacjach wszystkie inne dodatki, polepszacze np. indeksu lepkości już nie odgrywają tak dużej roli w ochronie, trący element pozostaje w korespondenji tylko z "atomową" warstewką oleju bazowego.. i teraz produkowane oleje są różnie blendowane, np. olej 0W20 może być zrobiony z mocnego oleju bazowego z mniejszą ilością polepszacza indeksu lepkości, zaś olej 5W40 może być zrobiony ze słabego oleju bazowego, a jego stabilność jest poprawiona przez dużą ilość polepszacza lepkości i niby ten 5w40 wygląda na lepszy od tego 0W20, ale przy opisanym linowym ścieraniu już nie daje rady, albo jego ochrona jest taka sama jak oleju 0W20... i niestety ale sam współczynnik HTHS tego nie pokazuje w swoim teście, HTHS oleju 5W40 może być na poziomie 3,5, zaś 0W20 2,7, a lepkość oleju bazowego z którego zrobiony jest olej będzie taka sama... ale to są oczywiście pojedyncze przypadki chociaż po odpowiedniej analizie parametrów oleju który ostatnio uważałem za bdb ( nie mój ) okazało się, że jest kiepski.. i to właśnie 5W40.

                        zobaczcie na ciekawy rysunek... nic dziwnego, że kiedyś silniki na olejach 10W40 robiły ogromne przebiegi.. pomimo niskiego indeksu lepkości... olej bazowy o dużej lepkości i wcale nie PAO, zakres SAE był mniejszy niż w dzisiejszych czasach.

                        tarcie.jpg
                        źródło: Chevron brochure
                        Last edited by Grzechu; 08-01-2020, 09:36.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • bartekos dzięki za poszukiwania, na najbliższym spotkaniu CF pijemy, luzny też się czuje zaproszony. Jak pokazał istnieją oleje o wysokim współczynniku lepkości i bardzo dobrze że takie są. Są lepsze i gorsze oleje w każdym zakresie SAE jak pokazał Grzechu. Oleje które znalazł bartekos są przeznaczone do starszych silników jak np. Volvo które z racji warunków temperaturowych i mocy i mniejszych wymagań środowiskowych w 2000r potrzebowały odpowiedniego oleju.
                          Co tam napisali:
                          PERFORMA SUPER SYNTHETIC 0W-20 to najwyższej jakości w pełni syntetyczny olej silnikowy. Wytrzymałość filmu (HFS) i technologia VI 200 ++ zapewniają dodatkową wytrzymałość filmu, zapewniając silnikowi ochronę i zmniejszenie poziomu uzupełniania oleju. Olej silnikowy poprawia moc silnika samochodu ECO,wydajność i maksymalizuje oszczędność paliwa w szerokim zakresie temperatur.
                          Takich zapisów nie znajdziesz na każdym oleju ekonomy-conserwwing.
                          Z KCH OEM Honda Idemistsu nie wynika jaka jest lepkość może jest 213, tam tej informacji nie ma i nie pamietam skąd się wzięła ale jest powielana.
                          Weźmy Idemitsu 0W-20 czyli ten producent o którym pisze w K Ch https://www.idemitsulubricants.com/p...idemitsu-0w-20
                          Ma ciekawe parametry, ale wysoki indeks wśród olejów niskooporowych to jednak rzadkość, ale widać że da się znaleźć.
                          Jak nafaszerują go odpowiednio molibdenem to da się faktycznie wszytko zrobić https://www.idemitsulubricants.com/p...pro-0w-20-moly
                          Last edited by rambo7; 08-01-2020, 11:54.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            Z KCH OEM Honda Idemistsu nie wynika jaka jest lepkość może jest 213, tam tej informacji nie ma i nie pamietam skąd się wzięła ale jest powielana.
                            Była jeszcze karta charakterystyki OEM Honda 2.0 i tam był wskaźnik lepkości. Powiem ciekawostkę, że wskaźnik lepkości oblicza się na podstawie lepkości oleju w danej temperaturze, wystarczy mieć lepkość w 40 st. i 100st. C i można go wyliczyć.. tak wiec jak nie ma go w karcie charakterystyki to są do tego odpowiednie kalkulatory za pomocą których może sobie go sami policzyć, dla oem Hondy wynosi na 100% 213.. ale nie chodzi tutaj o wskaźnik.. ważniejszy parametr na podstawie którego możemy powiedzieć coś o danym oleju to jeszcze lepkość HTHS... a tego nie mamy w KCH OEM Honda... a jeśli tego nie mamy w karcie charakterystyki to słabo... na tej podstawie można wywnioskować jakiej jakości jest olej bazowy z którego został zmieszany dany olej i ile użyto modyfikatora lepkości który sztucznie podwyższa stabilność lepkościową oleju.. dzięki tym informacjom możemy stwierdzić czy dany olej jest dobry.
                            Last edited by Grzechu; 08-01-2020, 14:37.
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Faktycznie, tak jak Grzechu pisze, jest kalkulator wskaźnika lepkości na podstawie lepkości w 40 i 100 stopniach:


                              Dla 0W20 TYPE 2.0 podaje właśnie wskaźnik 212.
                              Last edited by bartekos; 08-01-2020, 14:56.
                              Moje FD7

                              Comment


                              • Wrzucam sześć wykresów dotyczących oryginalnego oleju Honda 0W20, może kogoś zainteresują. Dla ciekawskich.

                                Żródło: naukowe centrum badań i rozwoju nowych technologii firmy Honda. Badania prowadzone były pod kątem wielu rzeczy, ale motyw przedowni opracowania z którego pochodzą wycinki dotyczy zmniejszania tarcia podczas wprowadzania nowego oleju na rynek.

                                Posty jeden pod drugim, bo forum mnie pokonało w zakresie dodawania więcej niż pięciu zdjęć do jednego posta
                                Załączone pliki
                                Last edited by rambo7; 09-01-2020, 10:39.

                                Comment

                                Working...
                                X