Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez mariuszx1984 Zobacz posta
    Witam
    Co myślicie Castrol edge fst 5w30 LL do Civic 1.8sport gt 140km?
    Motul 8100 5W40 x-cess taki olej mi zaproponowali na stacji.
    Alternatywą Castrol edge fst 0w-30 a5/b5
    Last edited by mariuszx1984; 02-10-2019, 14:44.

    Comment


    • Motul jest A3 więc będzie ok.

      Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • Mam pomysł. Zrobić tabelkę z olejami dać opis mądrej osoby
        I zamknąć ten zrakowaciały temat, w którym co parę stron wszystko się powtarza.

        Comment


        • Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
          Motul jest A3 więc będzie ok.

          Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
          Dzięki za odpowiedź. Czyli tego castrola nie brać pod uwagę?

          Comment


          • Zamieszczone przez mariuszx1984 Zobacz posta
            Motul 8100 5W40 x-cess taki olej mi zaproponowali na stacji.
            Alternatywą Castrol edge fst 0w-30 a5/b5
            alternatywą dla sprzedawcy czy dla Ciebie?
            Jak wspomniał Waflo, nie czytasz.
            alternatywą dla oleju o jednej Normie jakościowej np. Motul x-cess może być inny o tej samej Normie. ...a podajesz o odmiennej Castrol fst.
            Zdecyduj się na którym wymaganiu Ci zależy?
            Jeśli Motul 8100 5W40 x-cess z normą A3/B3 to alternatywą np będzie np Mobil 1 FS 0W-40 z tą sama Normą A3/B3.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • R18A2, przebieg 148kkm, pobór oleju od ostatniej wymiany 9kkm wstecz, wyniósł ok. 400ml. Olej Motul x-cees 5W40. Jazda spokojna, 80%miasto, 20% trasa.

              Dla porównania Golf 4, przebieg 190kkm, ten sam olej, przebieg od ostatniej wymiany 8kkm i zero ubytków. Jazda 90% miasto. Ten sam olej. Mam nadzieję, że paliwo nie dostaje się do oleju i wyrównuje ew. ubytek i przy okazji obniża lepkość i inne parametry.

              W obydwu autach oleje mają już barwę ciemniejszą niż nowe. Na bibule rozchodzą się tak samo.

              W kosiarce, na koniec sezonu, stan trochę pow. ilości która powinna być. Specol 0W40. Kolor jak nowy olej, ale jakoś szybko spływał, jak wyjąłem bagnet. I tu chyba mam przypadek paliwa w oleju.
              http://www.dadrl.org.uk
              http://www.lightmare.org

              Comment


              • R18A2, przebieg podobno 132kkm, pobór oleju 6kkm wstecz, wyniósł ok. 1700ml. Olej Motul x-cees 5W40. Jazda spokojna, 80%miasto, 20% trasa + czasem pałowanie do odcinki
                Zdrowy koń musi pić

                Comment


                • Podejrzewam że niektórym podniosę ciśnienie tym postem ale może ktoś mi odpisze. Oczywiście przeglądałem ten wątek i koniec końców stwierdziłem że do mojej jednostki 1.8 powinien nadać się ten olej.
                  SHELL HELIX ULTRA 5W40 4L
                  Klasa lepkości SAE: 5W40
                  Klasa jakości ACEA: A3; B3; B4
                  Klasa jakości API: CF; SN
                  Rozważałem też MOTUL 8100 X-CESS 5W40 ale patrząc na specyfikację są bardzo podobne do siebie a SHELL sporo tańszy jest jeszcze SHELL HELIX H8 i szczerze patrząc na specyfikację to jak dla mnie nie różni się niczym od HELIX ULTRA. Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę.
                  Zastanawia mnie jeszcze kwestia wyboru filtra oleju, do wyboru mam następujące filtry: FILTRON OP575, MANN-FILTER W 610/6 lub KNECHT OC 617. Oczywiście rozchodzi mi się o firmę. Z góry dzięki za pomoc.

                  Comment


                  • SHELL HELIX ULTRA 5W40 4L jak najbardziej polecany. Co firm produkujących filtry to również dobre wybory . Dodał bym jeszcze firmę Hengst.

                    Comment


                    • Też na nim jeżdżę od roku.

                      Comment


                      • Dobra to nie kombinuję i zamawiam tego shella, dziękuje za pomoc.

                        Comment


                        • Taki temat: Civic VIII z 2007r. Jeżdzony w czasie serwisowania w aso na 10W60 potem kolejny wlaściciel wyślac ze 10W to półsyntetyk zalał 10W40 Shella. Auto było tak jeżdzone 7 lat od ok 52 tyś olej zmieniny regularnie co około 10 tyś km. Obecnie ma 134 000 i muszę zmienić. Zalać to co było z racji na okres jazady i przejechane na tym oleju 80kkm czy lać syntetyk? Wiem ze posługuje sie tylko normą SAE ale w domyśle olej będzie miał dobre API / ACEA

                          Comment


                          • Taki temat: Civic VIII z 2007r. Jeżdzony w czasie serwisowania w aso na 10W60
                            U mnie było to samo, też ASO wlewało niepotrzebnie 10W60, możliwe że brało się to z oszczędności bo kiedyś ten 10W60 był tańszy niż zalecany 5W30 i dlatego go wlewali, silnik nie brał oleju i nie było sensu nawet i tym się ratować, sam zmieniłem na 5W40 i jest OK, Nic się nie martw specyfikacja 10W40 to najniższa z możliwych jeśli chodzi o dobór oleju bo zakres jest duży, na nasze warunki zalej mu 5W40 lub 5W40 ACEA A3 i będzie malina, wybór marki smarowidła to już twoja decyzja.
                            4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                            Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                            https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                            Comment


                            • rozumiem że auto nie jest na LPG? a przebieg jest realny i nie bierze oleju.
                              olej półsyntetyczny nie narobi szkód w silniku jeśli nie był przeciągany interwał wymiany. Oleje półsyntetyczne są trochę piętnowane z oczywistych powodów. Nie bałbym sie przejścia z półsyntetyka na syntetyk, takie podejście poprzedników mogło być spowodowane podejściem że skoro taki był zalany, to taki kontynuowano przy wymianie. Silniki hondy dobrze znoszą zalewanie półsyntetykami, ale szkoda go takim traktować. Jedynym powodem stosowania takiego oleju jest jego cena, jest tani. Nie chce tu "znęcać" się nad użytkownikami, bo to kwestia prywatna kto ile przeznacza na servis.
                              Zamieszczone przez mario1977 Zobacz posta
                              Zalać to co było z racji na okres jazady i przejechane na tym oleju 80kkm czy lać syntety
                              Bez obawy o silnik możesz zalać go syntetykiem. Propozycja rat4 jest optymalna, a ja bym poszedł nawet dalej, SAE 5W-40 będzie odpowiednie i przystępne cenowo. Nieco droższe oleje będą o SAE 0W-40 i taki też bym rozważył w związku z nachodzącą zimą, będzie to dobre rozwiązanie. Jeśli taki olej będzie miał SAE w tym zakresie i Normę ACEA A3 to będzie dobrze.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Widzieliście ten test? Gość przetestował całą masę Olejów.
                                Czy odzwierciedla on jednak rzeczywiste warunki w jakich pracuje silnik? raczej nie, ale pewien pogląd już daje.
                                Przynajmniej upewniłem się przekonaniu, że Amsoil 0W30 był dobrym wyborem do accord 2.4.



                                Comment

                                Working...
                                X