Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ja podobnie odczytuję , tak widać z obrazka . To zalej shella 5W40 A3 i też będzie git.

    Comment


    • Hehe. Miałem dokładnie to samo napisać. Zwykły, ogólnodostępny olej z A3 i z zachowaniem tego samego SAE i nie ma co cudować. Shell będzie cud miód. Istotniejsze żeby był z pewnego źródła - ale o tym już sporo było.

      Comment


      • Dzięki za odp. Ale zobaczymy co inni jeszcze powiedzą. Daje mi do myślenia to że widać Total quartz i jest taki olej.

        Comment


        • Poczytaj wątek o olejach z viii i ix generacji bo tu już niewiele jest do dodania

          Comment


          • A próbował ktoś oleju Platinium z cerfura za 50 zł?

            Comment


            • da radę kolego
              4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
              Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
              https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

              Comment


              • Witam wszystkich.
                Moje pytanie nieco z innej beczki - ostatnio wymieniałem olej w swoim ufo i "przesiadłem się" z 5W30 na 5W40. O dziwo sam czuję różnicę (nie jestem jakimś specem samochodowym), dźwięk silnika jest jakby głębszy, lepiej wytłumiony, a jego praca jakby bardziej gładka. Jednak zauważyłem, że komputer pokazuje mi znacznie większe spalanie - średnią z ostatnich 2,5k km mam 8.5l, a z ostatnich 200 km jest ponad 10l (olej zmieniałem właśnie jakieś 200km temu). Fakt, że ostatnio jeździłem nieco więcej po mieście, ale też bez przesady...
                Dodam, że wymiany dokonywałem na własną rękę, więc żadne majstrowanie przy komputerze i ustawieniach nie wchodzi w grę.

                Czy to jest normalne?

                Comment


                • lepkościowo to ten sam olej masz 5W i 5W jest to praktycznie identyczny olej co do lepkości niskotemperaturowej takiej różnicy nie mógł spowodować olej, jest to technicznie niemożliwe. Wskaźnik zimowej lepkości jest decydujący w tych olejach jest identyczny, czyli nie ma technicznej możliwości aby to olej był powodem radykalnie zwiększonego spalania. Zmieniłeś jedynie lepkość wysokotemperaturową na korzystniejszą dla silnika w okresie lata które trwa. Ja jeżdżąc UFO po mieście wychodzi mi 9,2L/100km (też mam olej 5W-40 A3 Schell Helix), spalania 8,5 w mieście jeszcze nie miałem nigdy, może tak jeżdżę, ale nie chce mi się robić 8,5L za duża męka.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Zmieniałem też płyn hamulcowy, ale to chyba nie powinno mieć żadnego wpływu...
                    No nic, dziękuję Ci rambo7 za wyjasnienie! Pojeżdżę dalej i sprawdzę na większej próbie km

                    Comment


                    • płyn hamulcowy to się chwali ale czy wymieniłeś go również w odrębnym układzie sprzęgła? tam też jest DOT4 i tez warto go wymieniać.
                      Wskazania komputera nie zawsze pokrywają się z rzeczywistym poborem paliwa, wiele zmiennych na to wpływa i komputer zazwyczaj nieco zawyża. ten temat poczytaj: https://www.civicforum.pl/showthread...VIIIgen/page26
                      Last edited by rambo7; 07-08-2019, 09:46.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • Wiem, że się wymienia, bo już wcześniej czytałem o tym na forum Niestety ciało sprawcze w osobie teścia nie było zbyt chętne na zabawę przy układzie sprzęgła, więc ... póki co musi poczekać

                        Comment


                        • Jest też taka możliwość, że wcześniej mniej jeździłeś na klimie.
                          U mnie jest różnica klima/bez klimy około 2L.

                          Comment


                          • Panowie, tak przeglądając informacje o silniku R18A2 spotkałem się z informacją, że jego słabością są pierścienie na tłokach.
                            Podobno po lifcie Civica VIII, tłoki czy pierścienie powleczono (proszę o poprawę, jeśli zastosowano inną technologię lub zrobiono to w innym miejscu) dwusiarczkiem molibdenu.

                            Jeśli chodzi o zależność pierścienie a olej, to wiadomo: olej zgodnie z normą ACEA, dostosowany też do stylu jazdy i klimatu, regularna wymiana z filtrem, kupiony z pewnego źródła.

                            Ale chodzi te pierścienie (przed liftem) np. stosowana lepkość - określone SAE, czy coś innego, czy na coś trzeba uważać?
                            http://www.dadrl.org.uk
                            http://www.lightmare.org

                            Comment


                            • Wcześniej kilka olei 5w30 zawsze branie obecnie Motul 5w40 zero poboru

                              Comment


                              • Zamieszczone przez dragster Zobacz posta
                                Panowie, tak przeglądając informacje o silniku R18A2 spotkałem się z informacją, że jego słabością są pierścienie na tłokach.
                                Podobno po lifcie Civica VIII, tłoki czy pierścienie powleczono (proszę o poprawę, jeśli zastosowano inną technologię lub zrobiono to w innym miejscu) dwusiarczkiem molibdenu.
                                Pierścienie standardowe jak w innych markach czy to europejskich, czy japońskich, nawet w motocyklach, nawet 1,6 8V mpi od vaga ma niemal identyczne pierścienie, wyjątkiem są niektóre wersje R18 i R20 gdzie zmniejszono maxymalnie wysokość wszystkich pierścieni i zastosowano inne materiały a sam olejowy jest nie 3 a 2 elementowy a jego wysokość to 1,5mm(jest coś więcej opisane w poście kolegi Micrana). Nie wiem czym są pokryte pierścienie ale raczej nie mos2, natomiast tłoki są pokryte mos2 ale tylko w R18Z i np R20A3 w accordzie poliftowym.
                                Last edited by gkill; 05-09-2019, 22:04.

                                Comment

                                Working...
                                X