Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • A masz już jakieś spostrzeżenia po przesiadce na shell? Z jakim przebiegiem silniczek ?

    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

    Comment


    • Zamieszczone przez monti18 Zobacz posta
      A masz już jakieś spostrzeżenia po przesiadce na shell? Z jakim przebiegiem silniczek ?

      Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
      Jeszcze żadnych. Silnik ma 141 kkm, od 105 kkm do dziś jeździ na tym Ravenolu. Dopiero wleje shell'a jesienią. Oczywiście złego słowa na Ravenol'a 0w40 A3/B4 nie powiem, ale jego cena uważam już za wysoka. Od oleju syntetycznego, jakim jest Ravenol, w jakiejś "kosmiczno-marketingowej" technologii USVO silnika nie odmłodzę. Zmieniam olej 2x w roku, średnio wypada co 7-9 kkm, więc mógłby być nawet Specol 0w40 A3 , ale cenę ma shell korzystną i zdecydowałem się na niego.
      Last edited by dareq; 03-07-2019, 09:32.

      Comment


      • Ktoś może ma doświadczenia przy stosowaniu tych produktów może je jakos porównać?

        Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

        Comment


        • Jeździłem 3 wymiany na Specolu 0W40 w 1,9TDI i 2 wymiany 2 Golfie 1,6. Silniki nie zatarły się, chodziły bardzo fajnie, a było tanio.
          http://www.dadrl.org.uk
          http://www.lightmare.org

          Comment


          • Ja używam Revline z Jasła i też nic się nie posypało wszystko kulturalnie chodzi, w obu samochodach stosuję i jest OK, najważniejsza w oleju jest jego wymiana bo olej oprócz funkcji smarnych i chłodzących wyłapuje sadzę i inne produkty spalania i ma swoje właściwości wyłapujące takie zanieczyszczenia a z czasem się utlenia i po prostu degraduje, dlatego kluczowa jest terminowa wymiana.
            Na schellu robi się taki ładny żółty kolor na klawiaturze z moich obserwacji także wybierać świadomie i nie bać się.
            4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
            Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
            https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

            Comment


            • A tak z ciekawości do urzytkowników którzy przerabiali juz wiele olejów. Czy odczuje różnice w spalaniu miedzy 0w40 a 0w30 oba A3/B3? Ewentualnie poruwnujac to do normy A5?


              Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

              Comment


              • Większy wpływ na spalanie ma twoje zachowanie na drodze np. korzystanie z biegów, pedałów hamulca i gazu, nawet kierunek i siła wiatru mają większy wpływ niż różnica lepkościowa, jaka istnieje pomiędzy 0W30 a 0W40 w temp. roboczej silnika. Podobnie bardzo trudno wyłapać różnicę między A3 a A5 w kwestii oszczedności paliwa między identycznymi SAE np. 5W30...nikt tego nigdy nie mierzył, bo trudno stworzyć idealnie powtarzalne warunki brzegowe dla takiego testu, więc nikt nie zna odpowiedzi
                Dziś jednak przy wysokich temperaturach zewn. i jeszcze wyższej temp. przy asfalcie, gdy powietrze na zewn. ma 35 st.C lepiej mieć w silniku 0w40.
                Stałem ostatnio w korku 1,5h w 35 st.C na A4...dziękowałem losowi że mam w silniku 0w40 A3
                aloha

                Comment


                • Zamieszczone przez dareq Zobacz posta
                  Stałem ostatnio w korku 1,5h w 35 st.C na A4...dziękowałem losowi że mam w silniku 0w40 A3
                  w Europejskich - polskich warunkach,.... a, ta sama sytuacja w innych warunkach ktos moze powiedziec:
                  "Stałem ostatnio w korku 1,5h w -35 st.C na transsyberyjskiej autostradie...dziękowałem losowi że mam w silniku 0w20 lub 0W-30 A5"
                  oba przyapdki mowia o tym samym, w jednym i drugim przypadku bardzo dobrze dobrano olej.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    w Europejskich - polskich warunkach,.... a, ta sama sytuacja w innych warunkach ktos moze powiedziec:
                    "Stałem ostatnio w korku 1,5h w -35 st.C na transsyberyjskiej autostradie...dziękowałem losowi że mam w silniku 0w20 lub 0W-30 A5"
                    oba przyapdki mowia o tym samym, w jednym i drugim przypadku bardzo dobrze dobrano olej.
                    Rozumiem iz 0w40 to jeden z bardziej ospowiednich wyborów dla naszego Polskiego klimatu wedlug ciebie ?

                    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

                    Comment


                    • Rambo a co się stanie.
                      Jak przy -35 st.C będę stał w korku 1,5h. I będę miał zalany 0W40?
                      Raczej nic złego, ale odwrotnie raczej nie wskazane.

                      Comment


                      • Jak przy -35 st.C będę stał w korku 1,5h. I będę miał zalany 0W40?
                        pozwolę się wtrącić..
                        Nic się nie stanie ponieważ 0 odnosi się do płynności w niskiej temperaturze czytaj temperatury rozruchu im niższa liczba przed W tym lepiej płynie w niższych temperaturach, czyli nie ma znaczenia jak np. masz garażowane auto i w garażu cieplej masz np. -4*C to równie dobrze można lać 10W40 ponieważ w korku liczy się druga cyferka czyli 40 wskazująca zakres dla lepkości w wysokich temperaturach czytaj w temperaturze roboczej, i 0W40 i 10W40 w korku będzie chronił silnik tak samo.
                        Przykładowa tabelka aby zobrazować co oznaczają te cyferki na bańce oleju:
                        jaki-olej-do-silnika.jpg
                        4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                        Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                        https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                        Comment


                        • Kupiłem niedawno ufo 1.8. Poprzedni właściciel zalał bardzo nietypowy olej moim zdaniem bo 10w60 castrol EDGE. Rozmawiając z mechanikiem polecił mi zejść o jeden stopień lepkości w dół do 10w40. Polecał mi przy tym castrol magnatec. Doczytałem jednak że jest to olej półsyntetyczny. Powiedzcie miśki czy mogę taki olej zalać czy tylko i wyłącznie syntetyk do 1.8 i-vtec?

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Arecki_civicVIII Zobacz posta
                            Powiedzcie miśki czy mogę taki olej zalać czy tylko i wyłącznie syntetyk do 1.8 i-vtec?
                            Silnik akceptuje 0..5...10W30...40 w normach A1, A3, A5. Nie wlewaj olejów w normie C (nisko i średnio-popiołowych). Można też wlać 0w20 Honda OEM typ 2.0, ale to dla tych, którzy wiedzą do czego ten płyn służy.
                            Popularne, pewne i ochronne na tym forum oleje to 0w30, 5w30, 0w40, 5w40, no i ewentualnie ten 10w40, wszystkie w normie A3 (ochronnej), ewentualnie środowiskowej A5. Marka ma znaczenie drugorzędne, zaś baza olejowa (syntetyk, semisyntetyk, HC itp.) im bliższa syntetycznej tym lepiej, choć wg instrukcji to bez znaczenia.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez dareq Zobacz posta
                              ewentualnie ten 10w40,
                              Trzeba lać 0w lub 5w. 10w ewentualnie do silnika przedzawałowego.

                              Comment


                              • Cześć, dziś dołączyłem i powoli czytam cały wątek od 50 strony. Jeszcze mi się zejdzie sporo, i zamierzam doczytać. Ale tu się pojawia pytanie:
                                jeżdżę dosyć dynamicznie i kompletnie mi nie zależy na ochronie środowiska. Mógłby mi ktoś pomóc w doborze oleju. Planowałem kupić AMSOIL'a 5W40:

                                mam 1.8 benzyna 2011 rok. Czy to dobry wybór? Możecie zaproponować coś dobrego/innego? Cena- wszystko jedno.
                                Jeśli jest tu ktoś, komu by się chciało pogadać, to pv bardzo chętnie- to moje pierwsze auto i kompletnie nie znam się na niczym.
                                Wcześniej był zalany castrol 5w30 ale nie mam napisane jaki.

                                Comment

                                Working...
                                X