Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • na aledrogo jego profil wygląda bardzo dobrze, ja osobiście nie korzystałem, ale po ocenach widać że jest to zalegalizowana firma zarejestrowana w niemczech:
    Allegro Vertriebs-GmbH
    Heerstr. 339
    13593 Berlin
    NIP: DE279679445

    poszukaj olejów w sieci LucArt jeśli chcesz na miejscu, nie allegro i nie market. W tej sieci kupowałem kilkakrotnie różną chemię i oleje i nigdy nie dali powodów do zwątpienia.
    Last edited by rambo7; 27-10-2017, 07:29.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      na aledrogo jego profil wygląda bardzo dobrze, ja osobiście nie korzystałem, ale po ocenach widać że jest to zalegalizowana firma zarejestrowana w niemczech:
      Allegro Vertriebs-GmbH
      Heerstr. 339
      13593 Berlin
      NIP: DE279679445

      poszukaj olejów w sieci LucArt jeśli chcesz na miejscu, nie allegro i nie market. W tej sieci kupowałem kilkakrotnie różną chemię i oleje i nigdy nie dali powodów do zwątpienia.
      od dawna kupuję u kolegaberlin oleje i nigdy nie spotkałem się z jakimś problemem. Ostatnio do Hondy kupowałem Valvoline 5W30 Synpower A5/B5 ENV C2 w wersji Xtreme i jak przyszła mi paczka ze zwykła wersją oleju i napisałem zapytanie do niego dlaczego zwykły a nie Xtreme to otrzymałem telefon od miłego Pana z niemiec i mi wytłumaczył że olej ten został znormalizowany przez Valvoline i aktualnie tylko taki posiadają...

      Wcześniej moja Honda ASO Sigma Car Sp. z o.o w Rzeszowie zalewana była Shellem 5W30 AM-L, ale stwierdziłem, że skoro wg książki powinno być C2 i A5/B5 z norm to zalałem Valvoline. Na razie nie ma żadnych zastrzeżeń. Wcześniej w oplach również lałem Valvoline lub Shella i auto nie brało oleju w porównaniu do Mobila czy też Castrola.

      Comment


      • Zamieszczone przez viviusek Zobacz posta
        wg książki powinno być C2 i A5/B5
        A powinno być ? Do benzyn to chyba A3/B3 lub A5/B5 lub A1/B1.. o C2 chyba nie ma mowy w instrukcji do benzyniaka. To jest do diesla.
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
          A powinno być ? Do benzyn to chyba A3/B3 lub A5/B5 lub A1/B1.. o C2 chyba nie ma mowy w instrukcji do benzyniaka. To jest do diesla.
          patrzyłem do jakiego auta jest olej wg tego forum i forum civicklub i każdy gdzie co innego poleca

          kupiłem C2 ze względu, że jest polecane do Toyoty, Hondy, PSA i Fiata

          zarówno motul eco-clean, millers XF, valvo synpower env, fuchs titan GT1

          aktualnie zrobiłem 3k km i nie widzę ubytków oleju lub problemów z systemem vtec.

          Comment


          • Akurat te forum poleca olej zgodnie z tym co jest napisane w instrukcji obsługi auta, czyli w przypadku benzyny A1/B1, A3/B3 lub A5/B5. Na pewno nie oleje z serii "C", gdyż te oleje są do silników diesla przystosowanych do obsługi fitrów DPF. Mają mniejszą ilość dodatków typu fosfor, siarkę itd.. Dodatkowo specyfikacje ACEA z serii "Ax/Bx" również mają swoje określone przeznaczenie.. Ale to poczytaj o tym tutaj na forum.
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • Zamieszczone przez viviusek Zobacz posta
              patrzyłem do jakiego auta jest olej (...) skoro wg książki powinno być C2
              Pokaż mi zapisy tej Książki? ...bardzo źle patrzyłeś, w zasadzie gorzej dobrać nie mogłeś.
              Zamieszczone przez viviusek Zobacz posta
              wg tego forum i forum civicklub i każdy gdzie co innego poleca
              halo STOP ! nieprawda! w życiu naroda! civicforum zaleca wyłącznie oleje zalecane przez Wymagania zawarte w Książce Obsługi i absolutnie żadne inne.
              Zamieszczone przez viviusek Zobacz posta
              kupiłem C2 ze względu, że jest polecane do Toyoty, Hondy, PSA i Fiata
              no i sam widzisz ... gdzie to pisze w Książce obsługi!?
              Jeśli dobierasz olej z poleceń a nie z zaleceń Instrukcji to po prostu demolujesz silnik choćbyś 1000zł zapłacił za 1 L.
              Last edited by rambo7; 30-10-2017, 07:17.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • Zamieszczone przez viviusek Zobacz posta
                tualnie zrobiłem 3k km i nie widzę ubytków oleju lub problemów z systemem vtec.
                Oleju nie ocenia się na podstawie braku ubytków czy problemów. Zużywanie się silnika to proces porównywalny ze starzeniem się człowieka.
                Będziesz jadł byle co,chlał ,ćpał i powiesz że wszystko jest tak jak ma być ,bo masz parę,kondycję i "nie popuszasz w spodnie".
                Powszechnie jednak wiadomo że przy takim traktowaniu organizmu można już teraz przyzwyczajać się do ziemi,bo za 15 lat zamieszkasz w jesionce,a Twoi rówieśnicy w tym samym czasie będą przeżywać drugą młodość.
                Silnik jak ciało,nie padnie z dnia na dzień,chyba że przegniesz-wyniszczanie to proces a nie zdarzenie.Sorki za porównania,ale tak to wygląda.

                Comment


                • Zamieszczone przez Pieraś Zobacz posta
                  Hej.
                  Mam Hondę 1.8 z przebiegiem 95kkm.
                  Jaki polecacie olej do jazdy dynamicznej - na trasie szybka jazda.
                  Mam mętlik w głowie ...
                  Kolego vivusek, aby nie mielić tematu po raz 1500-tny, masz ten sam problem co przedmówca, dlatego przyczaj wątek od wpisu #682. Potem otwórz Instrukcję i w końcu ją przeczytaj ze zrozumieniem. Nigdy nie pisz "co tu polecają" jak nie czytałeś wątków na tym forum. Na tym forum każdy dobiera olej do własnych warunków i temp. otoczenia lub własnego doświadczenia, ale nie znam (bynajmniej nikt się tu nie chwali) że leje olej niezgodny z zaleceniami Instrukcji Obsługi. Na razie Ty jesteś pierwszy.
                  Last edited by rambo7; 30-10-2017, 07:52.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    Kolego vivusek, aby nie mielić tematu po raz 1500-tny, masz ten sam problem co przedmówca, dlatego przyczaj wątek od wpisu #682. Potem otwórz Instrukcję i w końcu ją przeczytaj ze zrozumieniem. Nigdy nie pisz "co tu polecają" jak nie czytałeś wątków na tym forum. Na tym forum każdy dobiera olej do własnych warunków i temp. otoczenia lub własnego doświadczenia, ale nie znam (bynajmniej nikt się tu nie chwali) że leje olej niezgodny z zaleceniami Instrukcji Obsługi. Na razie Ty jesteś pierwszy.
                    OK mój błąd źle przeczytałem prawdopodobnie na obydwu forach. Przejrzałem instrukcję i rzeczywiście nie ma nigdzie informacji na temat ACEA C2.

                    Przy wiosennej wymianie zaleję właściwym olejem...

                    Comment


                    • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                      bardzo dużo było napisane, ten wątek jest już o Opiniach o danym oleju. Wiem czytania sporo, ale wato uzupełnić wiedzę, wtedy mniej się wydaje kasy na naprawy.
                      Do ochrony silnika są wszystkie oleje z oznaczeniem Normy ACEA A3. w tym Motule z takim oznaczeniem.
                      Do oszczędzania paliwa są wszystkie oleje z oznaczeniem Normy ACEA A1 w tym Motule z takim oznaczeniem.
                      Do ochrony środowiska są wszystkie oleje z oznaczeniem Normy ACEA A5 w tym Motule z takim oznaczeniem.
                      Nie spotkasz w żadnym z olejów oznaczenia Norm np A3 i A1 albo A5 i A3 dlatego jak pisałem nie ma olejów 3 w 1 (trzy w jednym).
                      Ty decydujesz czy kupisz Motula czy Castola czy Mobila. Ty decydujesz czy będziesz, oszczędzał silnik, środowisk, czy paliwo.
                      Nie ma tak że zalejesz silnik olejem do oszczędzania paliwa i będziesz go gonił powyżej 3500obr albo nawet pod czerwone pole i będzie to bez konsekwencji dla silnika.
                      Żebyś dobrze zrozumiał idee, oleje do ochrony silnika to nie są oleje najlepsze na świecie.
                      Najlepszy olej to taki który spełnia wymagania producenta i jest właściwie dobrany do warunków i klimatu w którym będzie użytkowany.
                      Czyli jeśli jesteś zdeklarowanym ekologiem to olej klasy ACEA A1 będzie najlepszym wyborem z możliwych.
                      Chyba A5, A1 jest do zmniejszenia spalania ?? czy jak? bo już mi namieszałeś

                      A kupiłem taki:

                      Comment


                      • Zamieszczone przez dniopers Zobacz posta
                        Chyba A5, A1 jest do zmniejszenia spalania ??
                        Tak jest, Oleje o specyfikacji ACEA A5 są olejami ECO.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Olej Eko-Energy ACEA A5 o którym mowa, gwarantuje znaczne obniżenie oporów wewnętrznych w warstwie olejowej, co owocuje zmniejszeniem oporów wewnętrznych w silniku, poprawiona jest sprawność silnika, ale kosztem jego trwałości. Olej zalecany do silników emisji spalin Euro4 i wyżej, ale oprócz silników turbodoładowanych (turbobenzyn) jest za słaby wytrzymałośiowo. Pamiętaj że te oleje mają specjalnie obniżoną lepkość (wymóg Eko) co sprzyja lekkiej pracy silnika, ale kosztem trwałości silnika szczególnie przy dynamicznej jeździe lub wysokich temperaturach.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            Olej Eko-Energy ACEA A5 o którym mowa, gwarantuje znaczne obniżenie oporów wewnętrznych w warstwie olejowej, co owocuje zmniejszeniem oporów wewnętrznych w silniku, poprawiona jest sprawność silnika, ale kosztem jego trwałości. Olej zalecany do silników emisji spalin Euro4 i wyżej, ale oprócz silników turbodoładowanych (turbobenzyn) jest za słaby wytrzymałośiowo. Pamiętaj że te oleje mają specjalnie obniżoną lepkość (wymóg Eko) co sprzyja lekkiej pracy silnika, ale kosztem trwałości silnika szczególnie przy dynamicznej jeździe lub wysokich temperaturach.
                            No ok ale wymiana co 15000 czy częściej w takim razie?

                            Comment


                            • Zamieszczone przez dniopers Zobacz posta
                              No ok ale wymiana co 15000 czy częściej w takim razie?
                              Jeśli większość tegoż dystansu robisz np. w trasie bez "pałowania" silnika, to wystarczy co 15tys.km, jeśli zaś większość to miasto, z niedogrzanym silnikiem, to wymiana nawet co 8tys. km. U mnie auto lata praktycznie w trasach i zmieniłem u siebie po 14 tys.km, przyjrzałem się olejowi to jeszcze nie był czarny jak smoła.. tak wiec nie ma się co przedwcześnie śpieszyć z wymianą, ale podkreślam, zależy to od warunków użytkowania auta.
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • tak mnie ciekawi ile zabiera mocy olej A3 w stosunku do A1 A5 ? koń? dwa? choć na A3 też obiecują obniżenie zużycia paliwa

                                Comment

                                Working...
                                X