Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez pili98 Zobacz posta
    (...)
    Czy odzwierciedla on jednak rzeczywiste warunki w jakich pracuje silnik? raczej nie, ale pewien pogląd już daje. (...)
    Nie odzwierciedla, a pogląd daje marny. Warunki pracy w silniku są zupełnie inne niż tarcie metalu o metal pod statycznym obciążeniem. To do czego mógłby ew. nawiązywać ten eksperyment to sytuacja, w której w silniku w ogóle nie będzie obiegu oleju, ale wtedy najlepszy olej nie pomoże. Sam kanał ok, gość ma metodyczne podejście i powtarzalne warunki testów, natomiast wszystko zostaje spalone na starcie hasłem "jak dobrze olej ochroni silnik". Wykonanie miarodajnego testu smarowania silnika jest trudne, czasochłonne i kosztowne - potrzebujesz takie same silniki, używane w dokładnie taki sam sposób, które co jakiś czas rozbierzesz i pomierzysz zużycie elementów. Przynajmniej 2, ale wtedy pomiar będzie mało miarodajny pod kątem statystyki. Próba 10 już jest lepsza. Blaszka, silniczek elektryczny i ciężarek to nie jest to.
    Moja VII gen

    Comment


    • Zamieszczone przez pili98 Zobacz posta
      Przynajmniej upewniłem się przekonaniu, że Amsoil 0W30 był dobrym wyborem
      to jest typowe dla for na których 98,9% piszących nie ma zielonego pojęciu o oleju. Naogląda się filmów, zleconej propagandy i... jest stwierdzenie dokonałem zajebistego wyboru. A jeszcze jak ktoś pisze że na podstawie SAE dokonał dobrego wyboru...i podaje Markę jak by z uniesionymi rękami podkreślić to "Amsoil" to równie dobrze może nic nie pisać. Co jest takiego w lepkości 0W-30 dobrego dla silnika 2,4? no chyba tylko to że idzie zima i niska lepkość może mu pozwoli mniej palić na krótkich dystansach. Norma tego oleju? (najważniejsze) to pominąłeś czyli najważniejsze nie ważne. Ważne że padło hasło...Amsoil" ... jasne, padamy na kolana...
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • jasne, padamy na kolana...
        ja nie klęknę, oleje niszowe i mega drogie bo z USA, tak samo jak mocno wciskany cudowny Millers, czy też tańszy PMO który już opanował cały internet, w przypadku amsoila czy millersa to koszt bańki 4L mnie nie przekonuje, niech każdy szanuje kasę jak chce ale wywalenie 200 zł za 4 litry mnie nie przekonuje w żadnym wypadku.
        Dla przykładu za te 200 zł za bańkę cudownego amsoila mamy uwaga 20 litrów oleju marki polskiej np. qualitium czy 16 litrów oleju z rafinerii jasło (jasol lub revline) o lepkościach 5W30/40, używam tych specyfików bo spełniają normy które wymaga silnik hondy, uważam że to lepiej dla silnika jeżdżonego w warunkach trudnych czyt. krótkie odcinki miasto, i wymieniam mu 2x w roku taki olej i tak jestem stówkę do przodu jak w przypadku do opisywanego drogiego oleju, a silnik praktycznie jeździ na świeżym oleju.
        Piszę to abyście pomyśleli o innym podejściu do wymian, czyli częstotliwość kontra rzekomy super olej. Wybór należy do was, wybór marki jak i częstotliwości wymian.
        Last edited by rat4; 08-11-2019, 10:16.
        4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
        Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
        https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

        Comment


        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          to jest typowe dla for na których 98,9% piszących nie ma zielonego pojęciu o oleju. Naogląda się filmów, zleconej propagandy i... jest stwierdzenie dokonałem zajebistego wyboru. A jeszcze jak ktoś pisze że na podstawie SAE dokonał dobrego wyboru...i podaje Markę jak by z uniesionymi rękami podkreślić to "Amsoil" to równie dobrze może nic nie pisać. Co jest takiego w lepkości 0W-30 dobrego dla silnika 2,4? no chyba tylko to że idzie zima i niska lepkość może mu pozwoli mniej palić na krótkich dystansach. Norma tego oleju? (najważniejsze) to pominąłeś czyli najważniejsze nie ważne. Ważne że padło hasło...Amsoil" ... jasne, padamy na kolana...
          Ty za to świetnie potrafisz kogoś ocenić, na podstawie jednego zdania. Tak się składa, że tego wyboru dokonałem przed trzema laty, po przeczytaniu całego tematu na form accorda i wtedy większość cenionych użytkowników owego forum go polecała. Nie wiesz jak jeżdżę, w jakich warunkach, jakie przebiegi i co ile dokonuję wymiany, a się wypowiadasz na mój temat. Specyfikację tego amsoila 0w30 każdy sobie może sprawdzić, mają tylko jeden w ofercie i wiadomo, że spełnia wymagania Hondy. Rzeczywiście jest bardzo drogi, chętnie bym się przesiadł na jakiś tańszy, ale musiałbym się do niego przekonać, a tutaj co użytkownik to inna opinia, a stwierdzenie, że producent nie ma znaczenia mnie nie przekonuje. Równie dobrze mógłbym kupić olej z Marketu w promocji nieznanej marki(spełniający normę) i napisać tutaj, że polecam ten olej, ale wtedy pewnie napisałbyś, że kieruje się ceną, a później się dziwię, że silnik bierze olej. To typowe dla jak to sam napisałeś 98.9% użytkowników. Stąd mamy w tym temacie 150 stron postów, a wartościowych info na kilka stron. Podsumowując przejechałem na tym oleju 105 tyś km przez 3 lata po Niemczech i Szwajcarii, mój silnik ma obecnie 190tyś km. ubywa od wymiany do wymiany 3mm na bagnecie(nie dolewam), wymieniam co 12-15tyś. Do civica zaleję tańszy. Pozdrawiam

          Comment


          • Na forum accorda ci co mają wiedzę olejowa to się raczej nie wypowiadają, polecają "zmień olej", więc na informacje z tamtego forum to ja bym brał poprawkę. Ja się kiedyś naczytałem tego forum jaki to 0w20 wspaniały i zalalem takowy do starego d14z6, którego to kondycja gwałtownie się pogorszyła.
            Last edited by gkill; 09-11-2019, 08:37.

            Comment


            • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
              Na forum accorda ci co mają wiedzę olejowa to się raczej nie wypowiadają
              też odnoszę takie wrażenie. To co sie wypisuje o olejach na forum Accorda to szkoda mi nawet jednym słowem to skomentować.
              Pili98, przepraszam tak to "wyszło sponton" ale nie idzie czasem takich wpisów przyjąć na luzie, szczególnie jak tu tyle o olejach jest pisane.
              Zamieszczone przez pili98 Zobacz posta
              Tak się składa, że tego wyboru dokonałem przed trzema laty, po przeczytaniu całego tematu na form accorda
              tematy olejowe to tam merytorycznie bardzo słabe są, takie "klepanie się po plecach"
              Zamieszczone przez pili98 Zobacz posta
              Nie wiesz jak jeżdżę, w jakich warunkach, jakie przebiegi i co ile dokonuję wymiany, a się wypowiadasz na mój temat.
              nie na twój temat, a na temat wpisu który podkreśla zajebistość SAE i Amsoila. Wpis nie wnosi nic prócz sugerowania wspaniałości określonej firmy i konkretnej lepkości. Do Ciebie nie mam nic.
              Wpis #1485 jest stwierdzeniem ogólnym o określonym przekazie. Jak byś tam napisał o sobie i o tym dlaczego taki a nie inny wybrałeś i napisałbyś precyzyjnie o oleju, to przyjąłbym to jako ciekawostkę i już.
              Zamieszczone przez pili98 Zobacz posta
              że producent nie ma znaczenia mnie nie przekonuje.
              Ja Ci nie zasugeruję przesiadki na inny. Chodziło mi bardziej o sposób przekazu. Marka jak wielokrotnie pisałem jest wyborem indywidualnym, wynika z własnych doświadczeń i jeśli masz pozytywne doświadczenia z tym produktem to chyba warto go stosować.
              Zamieszczone przez pili98 Zobacz posta
              mógłbym kupić olej z Marketu w promocji nieznanej marki(spełniający normę) i napisać tutaj, że polecam ten olej, ale wtedy pewnie napisałbyś, że kieruje się ceną, a później się dziwię, że silnik bierze olej
              ja chyba tak nikomu nie napisałem nigdzie. Wybór marki to kwestia indywidualna, tak samo jak miejsce zakupu. Co do marketów, to sprawa ma się tak że przyjęło się że markety mają podróby i słabe oleje, ale to częściowo prawda. Po pierwsze nie mają podrób bo im się to nie opłaca w to bawić. Oleje marketowe to taki ratunek, gdy nie ma gdzie kupić a trzeba dolać i gdy auto jest stare i nie ma sensu nawet wymieniać tylko "coś" dolać, tam drogich olejów nie ma bo Ci których stać na te drogie oleje to wymieniają w ASO lub sami się zaopatrują u źródła.
              Markety czasem mają w ofercie dobre oleje, tylko 99% kupujących w marketach nie ma wiedzy o oleju, widać to jak stoją i się gapią na te półkę i na końcu bierze Orlena, albo Mobila 3000. To wiadomo od razu czym przyjechał i skąd jest. Mi zdarzyło się kilka razy kupić olej w markecie ale to były pojedyncze bańki i to weźmie tylko ktoś kto się orientuje.
              Jeśli Twoje doświadczenia z olejami które stosujesz są pozytywne to to jest ważne, i nie ma znaczenia to jeśli to ktoś kontestuje. Nie sugeruję też do Civica lać tańszy. Najlepiej lać to, co sprawdzone. Wziąć nieco wiedzy z forum i opinii od użytkowników co do konkretnych zbliżonych wyborów do Amsoila i "zaryzykować".
              (jest gdzieś w treściach miliona wpisów dyskusja o Amsoilu, Millersie itd, jak ktoś znajdzie gdzie to było proszę dać znać zamieszczę skrót by było łatwo znaleźć, a tu "zestaw tematów" by nie trzba było szukać: Pytania o olej silnikowy do Hondy Civic. Kompilacja pytań o oleje)
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • Witam forumowiczów mam problem tak jak w temacie nie wiem jaki wlać olej ale rozwinę ten temat chodzi o to ze stałem się posiadaczem hondy Civic VIII 2009 rok przejechane 176 tyś km
                (ostatni zarejetrowany przebieg po vin z niemiec to 174tys) i dokładnie chodzi mi o to ze chciałbym wymienić olej jeszcze przed zima żeby mieć spokojna głowe tylko jaki ? no właśnie pod maska niema zadnej informacji kiedy i na jaki był wymieniany i tu oto proszę was o pomoc może ktoś miał podobna sytuacje i poradzi mi co wlać ? czytałem trochę i nie wiem czy dobrym pomysłem nie było by wlanie np. motula 5w40 a3 ? ew gdybym udał się do aso dostane informacje po nr vin co było lane bo podobno auto było serwisowane w aso
                nie wiem jaki jest teraz ole ale silnik pracuje na nim cichutko i chcialbym zeby tak zostało Pozdrawiam i z gory dziekuje za wszelka pomoc !


                Drogi kolego.. warto zerknąć do tematów które już są.. bo dokładnie temat jaki założyłeś już był... warto poczytać.. przeniosłem twój post.

                Edit:
                w stopce masz 1,7CTDi a piszesz o 1,8v-tec. zmień stopkę.
                r7.

                Last edited by rambo7; 12-11-2019, 08:03. Powód: przeniosłem / temat już jest..

                Comment


                • 150 stron.

                  Witam zbliża mi się pierwszy przeglkąd po 20 ooo. Jaki polecacie olej do silniczka. Mam civic2007 sedan, 1,8. pozdrawiam

                  Comment


                  • No właśnie i w tym problem 150 stron każdy pisze co innego
                    A mi chodzi o konkretną odpowiedź kogoś kto się zna ma podobny przebieg i wymieniał olej albo jaki ma konkretnie

                    Comment


                    • Po badaniu okulista mówi do pacjenta:
                      - Koniecznie powinien pan ograniczyć onanizowanie się...
                      - Jaki ma to wpływ na wzrok?
                      - Na wzrok żaden, ale strasznie denerwuje pan ludzi w poczekalni...
                      Last edited by Waflo; 11-11-2019, 17:10.

                      Comment


                      • Chodzi ci o to że on wierzy w swój przebieg, czy o to że nie chce mu się poczytać i łyknąć trochę wiedzy???

                        Za chwilę wpadnie Rambo i skasuje temat, i będzie miał kurna rację. Poczytać się nie chce

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Przemcioch Zobacz posta
                          chodzi mi o to ze chciałbym wymienić olej (...) pod maska niema zadnej informacji kiedy i na jaki był wymieniany i tu oto proszę was o pomoc
                          a po co Ci ta informacja ???? ona jest gówno warta !!!

                          po pierwsze wyszukiwarka tematów:
                          Kupiłeś auto, nie wiesz na jakim oleju jeździ?sprawdż sam

                          Dostępnośc oleju /mieszanie z innymi

                          potem Instrukcja obsługi lub temat o instrukcjach
                          Instrukcja Obsługi Honda Civic - Oleje zalecane IX-gen, X-gen, R-Type: FK2, FK8.

                          reprymenda od kolegów już była, wiec jeszcze ode mnie , na czym polegać ma nasza pomoc?
                          - czy na tym aby za Ciebie zdecydować jakie ACEA wybrać?
                          - czy na tym aby za Ciebie zdecydować jakie SAE wybrać?
                          - musimy wróżkę chyba zapytać jakie masz warunki uzytkowania pojazdu i dominującą temp otoczenia w ciągu roku. Tego nie wie nikt prócz ciebie.
                          Dajesz nam zadanie nie do wykonania. Możemy jedynie naściemniać i polecić ci zupełnie nietrafiony olej, i co wtedy, kiedy coś Ci nie spasuje, powiesz że na forum "znawcy" polecili Ci olej?
                          Zamieszczone przez Przemcioch Zobacz posta
                          może ktoś miał podobna sytuacje i poradzi mi co wlać ?
                          lejemy to co zaleca fabryka, czyli praktycznie każdy z 4 rodzajów olei na rynku, do tego silnika praktycznie możesz nalać wszytko bez względu co kto używał wcześniej.
                          Po zapoznaniu się z tematami ostatecznego wyboru rodzaju dokonasz sam. My tu możemy co najwyżej przeanalizować propozycje rynkowe innych marek.
                          Czyli czytasz - to Cię nie ominie, musisz najpierw się zastanowić nad własnymi warunkami użytkowania - to nie forum wróżek i tego nikt nie podpowie czy zleży Ci na energooszczędności, czy na ekologii, czy na ekonomii taniości, czy na ochronie silnika. Masz 4 rodzaje olejów do wyboru i każdy wybór rodzaju oleju jest bardzo dobry! wręcz rewelacyjny w tym... do czego został zaprojektowany. Z góry mówię że nie ma oleju 3 w 1 i o tym jest każdy temat olejowy.
                          Dopóki sam nie wiesz co potrzebujesz to tym bardziej my, chyba że na forum wróżek, ale to nie to forum.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • Dziś zdjąłem pokrywę głowicy, jutro będzie regulowany luz na zaworach.
                            Na świeżo głowica, jeszcze ze starą uszczelką.
                            Olej Motul X-cees 5W40 po 11 tys. km.

                            1.jpg

                            Przebieg auta 151 kkm.

                            20191228_112003.jpg
                            Last edited by rambo7; 28-12-2019, 21:49.
                            http://www.dadrl.org.uk
                            http://www.lightmare.org

                            Comment


                            • Witam. Mam do Was pytanie odnośnie olejów Ravenol, ja co prawda dzięki pomocy rambo7 temat oleju w CRV co dopiero ogarnąłem a pojawił mi się kolejny dylemat. Wczoraj kolega kupił Civic-a 1.8, no i zaczęło się sto pytań do mnie..... gdyż chłop nie ogarnia czegoś takiego jak forum i ma alergię na siedzenie przy kompie i czytanie. Oczywiście gdzieś tam dzwonił do PL nasłuchał się i od razu chce wymienić na konkretny olej Ravenol 5W30 co jest akurat na plus, tylko ja mam mu doradzić który wybrać. Dlatego prośba do Was, który z tych 5W30 A3 będzie najlepszy bo ja nigdy Ravenola nie stosowałem u siebie. Tylko proszę o wyrozumiałość bo muszę jakoś chłopu pomóc

                              RAVENOL USVO RSP 5W-30 Racing Engine Oil https://www.ravenol-direct.uk/raveno...ngine-oil.html

                              RAVENOL HCL 5W-30 Engine Oil https://www.ravenol-direct.uk/raveno...ngine-oil.html

                              RAVENOL HPS SAE 5W-30 Engine Oil https://www.ravenol-direct.uk/raveno...ngine-oil.html

                              Zapomniałem dodać że on tego auta na pewno kręcił nie będzie i z tego co widzę RAVENOL USVO RSP 5W-30 Racing Engine chyba od razu odpada choć parametry ma świetne, ostatni RAVENOL HPS Hyper-Synth 5W-30 to pół-syntetyk i odpada, więc z A3 pozostaje RAVENOL HCL 5W-30 . Może jakiś też jakiś A5 wchodzi w grę ? Sorry że Wam głowę zawracam ale muszę wiedzieć co mu kazać zamówić z tych A3 i ewentualnie A5, a wiem że grono ludzi tutaj używa tych olejów

                              RAVENOL USVO FDS 5W-30 Engine Oil https://www.ravenol-direct.uk/raveno...ngine-oil.html
                              Last edited by rambo7; 07-01-2020, 20:12.

                              Comment


                              • Temat 1. Czytając temat wstecz od ponad ~150 stron stwierdzam, że........ połowa sukcesu to to, że dobieramy olej zgodnie z instrukcją....... czyli najważniejsze niby ACEA A3/B3 lub A5/B5, dopiero potem SAE np 5W-30 lub 5W-40 potem producent itd.

                                I tu najważniejsze, że te parametry mają znaczenie gdy olej mamy w butelce. Z każdym przejechanym kilometrem spadają parametry z karty charakterystyki m. in. lepkość w 40st, lepkość w 100st, TBN itd..... 1km po rozruchu bardziej starzeje olej niż 1 km na autostradzie to oczywiste. Ciągle wałkowane jest to samo a nikt nie odpowiedział na najważniejsze pytania:

                                Pytanie 1. Jak szybko te parametry spadają w oleju za 70zł za 5L a w jakim tempie w "markowych" po 140zł/5L? Producenci nie dają gwarancji na liczbę przejechanych km. Wszystko zależy od użytej bazy syntetycznej (HC, PAO itd) oraz dodatków. Zgodnie z przepisami w PL olej w 70% syntetyczny może już być nazwany syntetycznym. Na rynek niemiecki taki olej nazwany będzie Synthesis Technology czyli wykonany w technologii syntetycznej. Pytanie bez odpowiedzi, Czy po przejechaniu 2000km czy 5000km olej z butli za 70zł/5L jest nadal w klasie A3/B3 i ma właściwą lepkość? (nie mylić z gęstością)


                                Temat 2. trzeba rozróżnić dwie klasyfikacje:
                                klasyfikacja według ACEA – klasyfikacja europejska
                                klasyfikacja według API – klasyfikacja amerykańska

                                Pytanie 2. Tak z TV i gazet życia codziennego, która z tych klasyfikacji bardziej podatna jest na lobbing, wprowadzanie zmian i obostrzeń przez co powinna być mniej uznawana za wyznacznik?? Dlatego słusznie bierzemy ACEA bo olej oprócz metalu ma kontakt z.......PALIWEM. A benzyna w UE rożni się od tej w USA.


                                Temat 3. Taki olej leje ASO w w moim woj lubelskim
                                CASTROL EDGE TITANIUM FST™ PROFESSIONAL H 5W-30 A5/B5 67zł/L
                                PARAMETR METODA JEDNOSTKA WARTOŚĆ
                                Gęstość względna w temp. 15ºC ASTM D4052 g/ml 0,8545
                                Lepkość w temp. 100ºC ASTM D445 mm2/s 9,5
                                Lepkość w temp. 40ºC ASTM D445 mm2/s 55
                                Wskaźnik lepkości ASTM D2270 - 160
                                Lepkość CCS -30ºC (5W) ASTM D5293 cP 5210
                                Temperatura zapłonu PMCC ASTM D93 ºC 204

                                Jest to olej mocno paliwo~~energooszczędny, upraszczając najlepiej dla osób poruszających się po drogach krajowych i autostradach. Olej ma niskie lepkości 40/100st odpowiednio 9,5 oraz 55mm2/s. Taki olej nie nadaje się do trudnych warunków gdzie może wystąpić ryzyko rozrzedzania przez paliwo, np krótkie trasy, częste rozruchy, parkowanie w mrozy pod chmurką.

                                Pytanie 3. Czy Taki olej niesie pewne ryzyko, że pod koniec eksploatacji np 15tys km będzie zrywał film olejowy (tarcie metal o metal), ale u producenta oleju "A" tak może być a w producenta "B" nie. Parametry lepkościowe takie ma już np MOTUL 0W30!! producent się zabezpiecza i wprowadza definicję "trudnych warunków" i wymieniasz co 6 msc i połowę przebiegu niż normalnie.

                                Temat 4. Ochrona silnika czy ekologia. Temat rzeka jak z doborem opon. Bo i oleje i opony to mieszanki. Jeśli jest się w jednym parametrze dobry to inny jest gorszy i na odwrót. (super wyniki na suchym asfalcie to gorsze na mokrym jak w przypadku opon)
                                Zakładając ten sam SAE np 5W40 wiadomo dlaczego nie ma oleju np. SAE 5W-40 z klasyfikacją ACEA A5/B5 ale ten olej będzie bez problemu w klasyfikacji API z SN czyli najwyższej tj. m in. oszczędzający paliwo!! (lobby). bez wątpienia Olej 5W40 lepiej ochrania silnik bardziej wysilony, gdy często zmieniają się obroty i obciążenie, mamy trudne warunki eksploatacji, patrz karty charakterystyki (datasheet) tzw. Viscocity Index czyli zmiany lepkości pod wypływem temp. oleju. Przykład - dla polecanego Motul Xcess motula 5W-40 wynosi 174 a dla Eco-nergy 5w-30 wynosi 163. Wspomniany wyżej Castrol H z ASO 5W30 ma 160... a im wyższy wskaźnik lepkości tym lepszy i bardziej stabilny jest olej w różnych warunkach zmiany temp oleju.

                                Pytanie 4. Zatem pytanie czy w takich samych warunkach jazdy bardziej wysilony jest silnik 1.4 czy 1.8? Czy do 1.4 który i tak mocniej "wyje" przy przyspieszaniu/wyprzedzaniu czy autostradzie przy 140km/h nie lepiej stosować 5w/40? szczególnie gdy mamy na dworze pow 30stC

                                Temat 5. Różne instrukcje obsługi na Europę, Rosję czy jeszcze Polska, Litwa (jak ktoś wypominał itd) to nie tylko warunki klimatyczne. Drugie słowo klucz które się już pojawiło to....... PALIWO. Paliwo podczas rozruchu dostaje się do oleju a podczas spalania zostawia osady które olej zbiera. Zapewnienie, że jego jakość będzie odpowiednia miała wpływ na to że PIERWSZE ASO MAZDY pojawiło się w Polsce dopiero w... 2008 roku! Mazda to też Japończyk. Dodatkowo, gdy powstawał silnik Hondy a do produkcji weszła od 2006 roku to nie było nawet jeszcze klasyfikacji API SN (weszła w X 2010). W 2006 roku nikt nie myślał na tak wielką skalę o olejach paliwooszczędnych A5/B5 i SN. Na chłopski rozum duża lepkość (gruby film olejowy) bardziej chroni elementy ale zwiększa zużycie paliwa. Taka jest głównie różnica między 5w-30 A5/B5 a 5w-40 A3/B3.




                                Zapraszam do działu powitań. Regulamin pkt 2.
                                Last edited by Paluch; 06-01-2020, 16:57.

                                Comment

                                Working...
                                X